Proč byl závod v Monaku odstartován pozdě? Je za tím maličkost

Kevin Magnussen si myslí, že se mohlo jet hned | foto: Haas F1 Team

Když se nad okruh v Monte Carlu přestěhovaly mraky, kdekdo nabyl dojmu, že odložení startu bylo způsobeno právě dešťovými kapkami. Jenže to ve skutečnosti bylo jinak, počasí nebylo to pravou příčinou.

Je pravdou, že krátce před 15:00, kdy měli piloti vyrazit do zahřívacího kola, lehce pršelo. Je ovšem také fakt, že déšť slábl a podle pohledu do boxů se dokonce zdálo, že v jednu chvíli ustal. Přesto přišlo - pro někoho možná poněkud podivné rozhodnutí - odsunout start o devět minut. Jak se ukázalo několik desítek minut po skončeném závodě, příčina byla docela jiná, i když déšť na ní možná měl svůj malý podíl.

Nastal totiž kompletní výpadek elektrické energie; následovalo selhání startovního systému na startovním roštu. I když netrvalo dlouho a proud opět naskočil, vedení závodu rozhodlo, že problémy se světelnou signalizací a panely na startovní rovince jsou takového charakteru, že start bude odložen. Díky tomu se nad trať dostala další dešťová sprcha a když bylo konečně vše připraveno, odkroužili piloti za safety carem tři zaváděcí kola a zakotvili v boxech. Většina z nich vůbec netušila, proč byl start závodu odložen, většina se domnívala, že by mohli několik kol odjet, než přišla druhá přeháňka.

Lewis Hamilton nakonec s rozhodnutím vedení souhlasil | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton po závodě prohlásil, že oba starty mohly být provedeny z pevných pozic, ale s ohledem na vodní fontány nakonec uznal, že letmý start byl nejlepším řešením. Jiného názoru byl Kevin Magnussen: "Mohli odstartovat. Samozřejmě pak došlo k bodu, kdy nastal přívalový déšť, takže by nejspíš závod přerušili, ale to je součást závodění."

Podle FIA má od roku 2020 ředitel závodu pravomoc rozhodnout o způsobu startu po červené vlajce - je tedy na něm, jestli zvolí variantu z pevných pozic nebo letmé provedení. V Monaku FIA oficiálně uvedla, že vedení "monitoruje silný liják, jenž se rychle blíží k okruhu, pročež pozastavení startovní procedury bylo učiněno z bezpečnostních důvodů s ohledem na to, že tento víkend k žádnému provozu na mokré trati nedošlo." Proč zpočátku neuvedli problémy s elektrickou energií? Nejspíš by to image F1 dle něčího názoru neprospělo, i když podobné věci se stávaly i v minulosti...

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy