RED BULL
Sergio Pérez, 1. místo
Je to prostě splněný sen. Jako závodník sníte o tom tady vyhrát. Po vašem domácím závodě, není žádný jiný tak speciální víkend, takže vyhrát tu a stylem, kterým jsme to zvládli. Trošku jsme si to dnes zkomplikovali na konci s pneumatikami a nesměli jsme udělat žádnou chybu, dojet do cíle a udržet za sebou Carlose, což nebylo lehké. Je to úžasný den pro mě i moji zemi. Jsem prostě šťastný, opravdu šťastný.
Max Verstappen, 3. místo
Udělal jsem vše, co jsem mohl po včerejšku a poté, co se objevila červená vlajka. Jako tým jsme dnes odvedli velmi dobrou práci se strategií a dostali se před Ferrari a jako tým můžeme být s nedělí velmi spokojeni. Bylo to hektické. Naštěstí se nestalo nic šíleného, tedy kromě Micka, pochopitelně, slyšel jsem, že je v pořádku. Pro Checa je to úžasný výsledek a jsem za něj moc rád.
Christian Horner, šéf týmu
Nechtěli jsme po opětovném startu nic riskovat a zvládli jsme to skvěle. Je to úžasný výsledek a jsem na Checa po včerejšku moc pyšný. Celý víkend měl formu a nemyslím, že jsme měli nejrychlejší auto, ale strategii jsme zvládli správně. Ta dvojitá zastávka v boxech byla prostě týmová práce. Checo je v souboji o titul stejně tak jako Max.
FERRARI
Carlos Sainz, 2. místo
Cítil jsem, že jsme udělali vše, co jsme museli. Byli jsme trpěliví na mokrých, správně jsme přezuli na hladké. Zasekli jsme se za dalšími auty a to mě stálo vítězství, takže frustrace je pochopitelná, protože čisté kolo by pro mě dnes znamenalo výhru, ale tento sport je někdy takový. Musel jsem odjet dvanáct kol za auty, které kolo ztráceli a to mě pár sekund stálo, ale nebudu si moc stěžovat. Někdy to tak prostě je. A Checo měl smůlu v Dždiddě. Dříve či později se to otočí.
Charles Leclerc, 4. místo
Nemyslím, že mě tým nechal na holičkách, někdy se chyby mohou stát, ale dnes jich bylo prostě příliš. V takových podmínkách spoléháte na tým, protože nevíte, co se dělají ostatní. Zeptali se mě, zda chci přezout na hladké a já řekl ano, ale později v závodě. Nechápu, co se stalo, že jsme změnili náš názor. Podjeli mě, potom jsem zastavil za Carlosem, prostě tu bylo příliš mnoho chyb a nemůžeme si to dovolit. Je to těžké jako ostatní roky tady, takže si zvykám odcházet domů zklamaný. Ale nemůžeme to dělat, ne v situaci, ve které nyní jsme. Jsme nesmírně silní, máme dobrou rychlost, musíme ty příležitosti využívat a neztrácet takto body. Není to ani z prvního na druhé místo, ale z prvního na čtvrté, protože jsme udělali jednu chybu, potom druhou a potom další a další. Mám svůj tým rád a věřím, že se vrátíme silnější, ale hodně to bolí.
Mattia Binotto, šéf týmu
Rozhodně je tento výsledek zklamáním. Zcela chápu Charlesovo zklamání. Byl první a dojel čtvrtý, což znamená, že něco v našem rozhodnutí bylo špatně. Takže se na to musíme řádně podívat a myslím, že jsme podcenili rychlost na přechodných v tu dobu a mohli jsme zajet dřív nebo později, možná měl dál jet na mokrých a potom přezout na pneumatiky do sucha. Jsou chyby, které se mohou stát, ale důležité je, že je to lekce, ze které se učíte a musíme se pokusit pochopit, co se stalo a jsem si jistý, že přesně to uděláme. Jako Ferrari jsme však také zklamaní, protože podle nás Red Bull porušil pravidla, protože jeli na žluté čáře při výjezdu z boxů. Myslím, že to nebylo těsné, bylo to na čáře a když se podíváte na pravidla, ty říkají přejet ji, ale po Turecku 2020 se upřesňovalo a když se podíváte na poznámky pilotů, je tam řečeno - zůstat vpravo. Takže být na čáře je porušení pravidel závodního ředitele, které se mají dodržovat. Takže pro nás je tohle nejasné a čekáme na vyjádření FIA.
MERCEDES
George Russell, 5. místo
Tohle bylo náročné odpoledne, hodně fyzické a drncalo to a trvalo to dlouho kvůli různorodým podmínkám na trati. Bylo to v mokru těžké, drželi jsme se na mokrých pneu jak to jen šlo nejdéle a potom jsem měl pěkný souboj s Landem na suchých a měl jsem dobrou rychlost na tvrdé sadě. Na střední to bylo náročné ve druhé části, hodně se ke konci opotřebovávaly, ale páté místo je pořád slušný výsledek. Narazili jsme na limity našeho auta na tomto okruhu, ale hodně jsme se toho naučili a můžeme to využít v následujících týdnech, abychom udělali další pokrok. Celkově je to slušný výsledek a jsem si jistý, že jsou před námi silnější dny.
Lewis Hamilton, 8. místo
Bylo to jedno z těch dnů v Monaku - zaseknutý po většinu závodu za ostatními, nakonec jen kroužení bez možnosti předjet. Byl jsem rád za déšť, protože to většinou přináší příležitosti, bohužel to tak nakonec nevyšlo a nemohli jsme se dostat před Ocona, když jsem jel na přechodných. Byl to náročný víkend a měl jsem smůlu, jako třeba červená vlajka v kvalifikaci, takže se těším, že otočíme list a pojedeme do Baku. Je to jiný typ okruhu, ačkliv jsou tu i podobnosti jako pomalé začátky, ale snad se posuneme vpřed a ukážeme lepší výkon jako jsme viděli v Barceloně.
Toto Wolff, šéf týmu
Obvyklý chaotický závod v Monaku, a opět, lekce, že se musíme podívat na to, jak okruh vypadá, aby lidé nejeli o pět sekund pomaleji v procesí. Je to fantastický závod co se atmosféry týče, ale bylo by skvělé, kdyby tomu odpovídalo i závodění na trati. S tou délkou, zpožděními a přestávkami to bylo skoro jako zápas fotbalové ligy než závod. Ale nejsem si jistý, co jiného by se s tím dalo dělat. Musíme poděkovat ředitelům závodu, jak zvládli tu náročnou situaci, ten déšť na začátku byl velký a byl problém i s televizním signálem a nemohli jsme začít. A když to konečně propuklo, měl George dobré odpoledne a Lewis frustrující. Zasekl se za Estebanem, který byl penalizován za kolizi a potom jel pomalu Alonso a bez toho by Lewis mohl závodit s Georgem a Landem. Bylo to další připomenutí, že zde je prostě startovní pozice vším. A my byli třetí tým. Hodně jsme se toho naučili o voze a to bude základ pro další hledání výkonu, abychom znovu bojovali na špici.
MCLAREN
Lando Norris, 6. místo
Byl to dobrý den. Ztratili jsme během zastávky na Mercedes, což bylo těsné, ale někdy zvítězíte a jindy ne. A my ztratili. Myslím, že tým odvedl dobrou práci. Měl jsem konkurenceschopné auto a užil jsem si to. Je nemožné popsat, jaké to je řídit F1 v Monaku v dešti. Je to hodně náročné. Máme co procházet a jako tým se příště pokusíme být silnější. Získali jsme však důležité body a je dobré mít u svého jména i nejrychlejší kolo závodu. Takže jsem s víkendem spokojen, těším se do Baku.
Daniel Ricciardo, 13. místo
Věděl jsem, že to bude náročné. Samozřejmě tím, že je to Monako, jsou výsledky hodně dány kvalifikací a to určí víkend. Myslím, že nás překvapilo, když jsme viděli přicházet déšť. Jak rychle přišel a jak byl silný. Mysleli jsme, že se možná objeví příležitost, ale samozřejmě nakonec všichni jeli podobnou strategii. V každém případě jsme tento víkend nebyli dost rychlí. Víc k tomu moc není co říci. Bylo skvělé mít zpět fanoušky. Atmosféra byla zábavná a rád bych ukázal lepší show, ale to shrnuje víkend.
Andreas Seidl, šéf týmu
Odjíždíme z Monaka šestí a s nejrychlejším kolem pro Landa. Devět bodů je víc, než získali naši hlavní soupeři o čtvrté místo v konstruktérech a to je pozitivní výsledek. Lando jel dobře, hodně se měnili podmínky, měli jsme šanci 50:50 a nevyšlo to, ztratil pozici, ale potom už neudělal jedinou chybu v těch náročných podmínkách. Daniel startoval čtrnáctý a doufali jsme, že přijdou nějaké příležitosti, ale nestalo se tak a tak získal jen pozici. Takové je závodění v Monaku. Celkově to byl povzbudivý víkend co se rychlosti týče. Byly to dva dlouhé, horké týdny na ty poslední závody. Děkuji všem v týmu za jejich úsilí. Máme nyní týden pauzu a potom se jedou další dva. Odpočineme si a budeme zase připraveni.
ALPINE
Fernando Alonso, 7. místo
Dnes to byl s podmínkami velmi těžký závod, takže můžeme být se sedmým místem a s body do šampionátu spokojeni. Byl to složitý závod, který se občas řídil obtížnými volbami strategie, ale vše jsme jako tým zvládli dobře a vše bylo dobře rozhodnuto. Za volantem to nebylo jednoduché a občas jsem si musel dávat pozor na chyby, abych se ujistil, že dovezeme auto domů na bodech. Na suchých podmínkách jsme si kvůli tomu, co jsme se v pátek naučili, museli dávat pozor na pneumatiky, zvlášť pro mě po druhé červené vlajce. Pohodlně jsme se drželi na sedmém místě, takže jsem s dnešní prací docela spokojený.
Esteban Ocon, 12. místo
Dnešní výsledek je těžké spolknout, jsem frustrovaný, že odjíždíme z Monaka bez bodů. Z vozu to vypadalo jako závodní incident s Lewisem [Hamiltonem], zvláště na trati jako Monako, kde jakýkoli pokus o předjíždění pravděpodobně bude zahrnovat nějaký kontakt. Tým celý víkend tak tvrdě pracoval, zejména při hledání zisků mezi pátkem a sobotou, a nyní odjíždíme bez zasloužených bodů. Musíme se posunout vpřed a já se těším, že to napravím v Baku, kde budeme závodit příště.
Laurent Rossi, výkonný ředitel
Dnešní Velká cena Monaka byla velmi bohatá na události a je vždy dobré, když z těchto závodů vyjdete se silnými stránkami v pytli. Jako tým jsme očekávali, že to bude náročný víkend na okruhu s tolika pomalými zatáčkami, což našemu vozu většinou nevyhovuje. Celý víkend jsme museli hodně makat, abychom mezi pátkem a sobotou provedli vylepšení, což nám pomohlo nejen o tomto víkendu, ale je to také dobrým znamením do budoucna, kde můžeme tyto znalosti posunout vpřed při přizpůsobování našeho vozu všem typům tratí. Oba jezdci dnes odjeli dobré závody, aby překročili čáru na sedmém a devátém místě, což je pravděpodobně místo, kde jsme si v dnešním závodě zasloužili být. Estebanova časová penalizace je těžká, protože to bylo pravděpodobně 50 na 50, takže se v tom nebudeme moc zdržovat, sklopíme hlavy a půjdeme dál. Rád bych poděkoval všem v týmu za jejich tvrdou práci po dvou velmi rušných týdnech ve Španělsku a Monaku. Tento týden si odpočineme, než se příště znovu zaměříme na Ázerbájdžán a Kanadu, kde chceme přidat spoustu dvojitých bodů.
ALFA ROMEO
Valtteri Bottas, 9. místo
Závod to byl hodně dlouhý, můžeme být rádi, že jsme jako tým využili nabídnuté příležitosti. Bylo opravdu snadné udělat nějakou chybu a jsem rád, že já se žádné nedopustil, získat nějakou pozici v Monaku není nikdy snadné, takže skončit na bodech z 12. místa na startu lze považovat za úspěch. Zvládli jsme správně strategické výzvy, což nebylo snadné, učinit vždy správný výběr pneumatik. Přijali jsme určitá propočítaná rizika a to se nám vyplatilo.
Guanyu Zhou, 16. místo
Byla to náročná neděle, ale jsem přesvědčen, že jsem zajel maximum, jehož jsem byl schopen dosáhnout. Část závodu byla jen o přežití, tvrdé bránění pozice na mokru - zvlášť když jsem jel na mokrých pneu na vysychající trati, aby vyšla naše strategie. Mám za sebou dobrou zkušenost v podobě zdejšího závodu a v těchto podmínkách, jediná obava byla při souboji s Cunodou, ale zvládl jsem to. Jako celek je zdejší závod těžký, neudělal jsem ale žádnou chybu a držel tempo vozů ze středu pole, takže s tím mohu být spokojen.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Podmínky na okruhu byly zrádné a získat tu dva body je prvořadý cíl, jehož jsme dosáhli. Po náročné sobotě by zisk bodů podmiňoval opravdu výborný závod a hlavně bychom museli dojet. Zvolili jsme agresivní strategii, což nám umožnilo získat nějaké pozice, navíc oba vozy neztrácely půdu pod nohama. Valtteriho dva body nám nadále udržely pátou příčku v Poháru konstruktérů a to je po tomto víkendu dobrý výsledek.
ASTON MARTIN
Sebastian Vettel, 10. místo
Dnes to byl závod, ve kterém se mohlo stát cokoli, ale ve skutečnosti to pro mě byl docela čistý a přímočarý závod. Podařilo se nám získat bod, což bylo dobře vynaložené úsilí, protože v Monaku je vždy těžké udělat pokrok, zvláště pouze s jednou suchou stopou. Vzhledem k tomu, jak se závod vyvíjel, si nemyslím, že bychom mohli skončit výše. Na mokrých pneumatikách to byl v prvních kolech opravdový boj, proto jsme šli na střední směs hned, jak to šlo.
Lance Stroll, 14. místo
Věděl jsem, že bude problém získat body, když jsem startoval tak daleko vzadu, a vždy to bude náročný závod v mokrém počasí, ale je třeba vzít v úvahu pozitiva. Učinili jsme správnou volbu, když jsme brzy přešli na střední pneumatiky, protože to byla nejlepší možnost. Předjíždění je v Monaku obtížné, takže dostat se přes Cunodu na Rascasse byl potěšující krok a ukázal, že auto se stává konkurenceschopnějším – zvláště s ohledem na zdejší zatáčky s nižší rychlostí.
Mike Krack, šéf týmu
Na papíře byste mohli popsat náš výkon ve Velké ceně Monaka 2022 takto: Sebastian ztratil jedno místo ze své kvalifikační pozice na P9, aby skončil v závodě 10., a Lance získal čtyři místa ze své pozice v kvalifikaci P18, aby v závodě skončil 14. Pravda byla mnohem složitější, protože déšť pokazil plány všech a výsledkem byl závod nabitý událostmi, časově omezený závod, ve kterém bylo počasí klíčem až do restartu na suché trati po červené vlajce ve 30. kole. Sebastian jezdil dobře, aby zvládal opotřebení pneumatik, a dokázal se udržet v rozmezí 5 sekund od [Estebana] Ocona, čímž přeměnil svou konečnou pozici na trati z P11 na P10 poté, co byla uplatněna Oconova penalizace 5 vteřin: těžce vydělaný bod mistrovství světa. Lance také dělal, co mohl v obtížných podmínkách, ale předjíždění je zde prakticky nemožné, takže body pro něj dnes byly vždy mimo dosah.
ALPHATAURI
Pierre Gasly, 11. místo
Začal jsem sedmnáctý, skončil jedenáctý, takže vzhledem k okruhu v Monaku a povaze trati myslím, že můžeme být spokojeni. Když na startovním roštu začalo pršet, rozlil se mi na tváři široký úsměv, protože jsem věděl, že to je šance vyzkoušet něco jiného a doufal jsem v posun vpřed. Trochu jsme zariskovali a zajel jsem v prvním kole pro intermediate, protože jsem neměl co ztratil. Podařilo se mi předjet několik soupeřů, měl jsem rychlost a z kokpitu to bylo skutečně vzrušující. Bylo to ale také složité, všude to klouzalo, ale byla to taky zábava, jet na limitu je to, proč jste v F1! Ve všech trénincích jsme byli rychlí, dokonce i dnes v závodě, takže je škoda skončit tak těsně za body, protože si myslím, že jsme si zasloužili se tenhle víkend umístit lépe.
Juki Cunoda, 17. místo
Den plný zklamání, špatně jsem odstartoval a před červenou vlajkou jsem jel šestnáctý. Potřebuji si projít okolnosti, co se přihodilo. Závodní tempo bylo v pořádku, po restartu jsem vsadil na středně tvrdé pneu, ale tato strategie se mi bohužel nevyplatila.
Jody Egginton, technický ředitel
Byl to rušný závod. Dešťová přeháňka na začátku samozřejmě závod narušila, ale pro nás to byla dobrá příležitost, abychom hlavně Pierra posunuli dopředu. Naše strategie byla agresivní, ihned jsme mu nazuli přechodné pneumatiky, což docela dobře fungovalo, zvláště když většina ostatních setrvala na mokrých gumách - chtěli čekat, dokud nebudou moci přejít přímo na slicks. S ohledem na Pierrovu rychlost jsme se pokusili o podobné řešení u Jukiho. Poté oba piloti přešli na tvrdé pneumatiky, na nichž by vydrželi až do konce závodu, nebýt červené vlajky. Po restartu jsme v podstatě drželi pozice až do konce. S Oconovou penalizací jsme skončili těsně za body, během zastávky v boxech jsme ztratili nějaký čas kvůli Vettelovi, ale stalo se. Závod a postup Pierra dopředu byl hlavním poznatkem tohoto víkendu, potřebujeme méně problémovou sobotu, abychom co nejvíc využili příležitostí, nabízených nedělí.
WILLIAMS
Nicholas Latifi, 15. místo
Byl to náročný závod. Mokré podmínky jsou na trati jako je Monako ještě ošidnější než obvykle. Hned na začátku jsme zajeli do boxů a ztratili kontakt se zbytkem pole, ale podařilo se nám to dohnat. Měli jsme dobré tempo, i když jsme měli trochu problémy s vyvážením. Dovezli jsme auto domů, což je klíčové pozitivum dnešního odpoledne.
Alex Albon, nedokončil
V těchto podmínkách bylo těžké, abychom dostaly brzdy do správné provozní teploty. Dobré bylo, že když jsem měl před sebou čerstvý vzduch, cítil jsem se konkurenceschopný.
Dave Robson, šéf výkonu vozidla
Byl to náročný a dlouhý závod s odloženým startem. S Alexem jsme dlouho čekali na to, aby trať oschla. Načasovali jsme to docela dobře. Tempo Alexe bylo slušné, ale vůz jsme nakonec odstavili kvůli nečekanému a velkému poskakování na rovinkách. Nicholas si hned na začátku poškodil přední křídlo a my museli do boxů, což ovlivnilo jeho závod. Nakonec bojoval slušně, ale patnácté místo bylo maximem, kterého mohl dosáhnout.
HAAS
Mick Schumacher, nedokončil - nehoda
Sám se cítím dobře, ale je to nepříjemná věc. Pokud jde o rychlost, určitě jsme se nacházeli na pozicích, kde máme být, šlo jen o to se u držet na trati - a to jsem bohužel nedokázal. S ohledem na tempo jsem cítil, že mohu tlačit na soupeře a útočit. Bohužel jsem byl trochu široký, a oněch zhruba 10 centimetrů znamenalo ztrátu přilnavosti, o niž jsem byl přesvědčen, že ji mám dostatek. Výsledek je celkem jasný.
Kevin Magnussen, nedokončil - pohonná jednotka
Měl jsem nějaké problémy s pohonnou jednotkou, takže jsem musel auto odstavit - bohužel s tím nešlo nic dělat. Rychlost v závodě považuji za opravdu dobrou - ačkoliv jsem jel na vysychající trati na modré směsi, dokázal jsem za sebou držet Gaslyho až do mých problémů a dotahoval se na Bottase. Kdyby došlo na zastávky v boxech, tak by se mohlo stát opravdu cokoli. Bohužel je smůla, že dnes nemáme žádný bod; jsem přesvědčen, že auto jsme měli hodně dobré. Aspoň víme, že můžeme bojovat s nejbližšími soupeři.
Günther Steiner, šéf týmu
Dnešní den nás nemohl uspokojit. Kevin byl opravdu hodně rychlý, čekali jsme na šanci dostat se při zastávce v boxech před Bottase, abychom mohli pronásledovat další soupeře. Bylo by to snadné, jenže pak došlo k problémů s únikem vody v systému ERS. Samozřejmě jsme viděli, co se stalo Mickovi, bylo to přímo naproti boxů. Není to příjemné, vidět další velkou nehodu. Je třeba najít způsob, jak se opět posunout kupředu.