Scéna pro jednu z nejdůležitějších kvalifikací tohoto ročníku byla téměř ideální - nad Azurovým pobřežím sice visel sem tam nějaký mrak, ale jinak bylo slunečno, teplota vyšplhala na 26°C - trať sálala bez dvou stupňů padesátkou - a vlhkost vzduchu dosáhla hodnoty 46 %. Prakticky panovalo bezvětří, takže dvacítka pilotů se mohla pustit do boje o pozice.
Q1
První časy v kvalifikaci stanovily opět Haasy, přičemž rychlejším z dvojice byl Schumacher. Trať se zaplňovala a svoje rychlé kolo si zajel i Russell, ale stěžoval si na grip. Další kolo mu vyšlo o něco lépe. Jezdci Ferrari vyjeli na trať až jako poslední, ale oba se dostali do provozu, takže museli na trati zůstat a zajet konkurenceschopná kola. Mezitím zajel nejrychlejší kolo Fernando Alonso, ale ten se dojetím jezdců Ferrari a Red Bullu propadl prozatím na 5. místo. Sainz dokázal při svém dalším pokusu zajet totožný čas s Pérezem, ale Španěl svoje další kolo ještě vylepšil a ztratil jen 4 setiny na Leclerca, který stanovil čas o hodnotě 1:12,569. Jezdce stáje z Maranella pronásledoval tandem vozů Red Bull, sice s větší ztrátou, ale minimálním rozestupem mezi sebou. Začaly se rozjíždět poslední pokusy, ale v tu chvíli byla vyvěšená první červená vlajka v dnešní kvalifikaci. Viníkem se stal Juki Cunoda, ten trefil vnitřní bariéru v Nouvelle Chicane, ale poškození nebylo velké a japonský jezdec stihl zajet za svými mechaniky.
Zbývaly jen 2 minuty a krom první pětice jsme měli na trati všechny jezdce startovního pole, ale ne všichni stihli najet do rychlého kola. Doplatil na to hlavně Gasly, který díky tomu nepostoupil do Q2. Své časy musely zlepšit oba McLareny, protože Norris byl patnáctý a Ricciardo hned za ním. Oba se zlepšit dokázali a postoupili do Q2, Norris zajel dokonce 5. nejrychlejší čas a připsal si i nejrychlejší poslední sektor okruhu. Zlepšil se i Ocon, ten ze 17. místa poskočil na místo čtvrté. Takové štěstí ale krom již zmíněného Gaslyho neměli Albon, Stroll, Latifi a Zhou.
Q2
Prvním na trati v Q2 byl Max Verstappen, který zvolil tentokrát odlišnou strategii, snažil se zajet co nejrychlejší zahřívací kolo, z čeho by profitoval v podobě rychlejšího kvalifikačního kola. Ale tato strategie mu nevyšla podle představ, protože na nejrychlejšího ztratil skoro půl vteřinu, což je na trati v Monaku celkem hodně. Tím nejrychlejším byl Sergio Pérez, ten byl ještě o 5 desetin rychlejší než Leclerc v Q1. Sainz s Leclercem se prozatím seřadili za Péreze s minimální ztrátou nepřesahující desetinu vteřiny. Na kolo Péreze se snažil odpovědět domácí hrdina, ten stanovil čas 1:11,864, ale Mexičan se zdá tento víkend velice silný, protože při svém dalším kole ztratil na Leclerca necelou desetinu. Třetí Sainz ztratil 2 desetiny, čtvrtý Verstappen ztrácel desetin pět. Potom všem zatrnulo při pohledu na červený monopost s číslem 16, který pomalu projížděl boxovou uličkou, na vině ale bylo přejetí místa, kde se váží vozy F1.
Zbývalo minimum času a do bot teklo také Ricciardovi, protože se nacházel na nepostupových pozicích. Ale Lando Norris ukazoval sílu jejich vozu, protože se po konci Q2 nacházel na 5. místě. Australan ale na lepší čas dosáhnout nedokázal, takže jsme ho společně s Cunodou, Bottasem, Magnussenem a Schumacherem v Q3 neviděli.
Q3
První čas stanovil Leclerc, který se svým časem 1:11,376 ujel všem o 2 desetiny. Že první čtveřice jede opravdu rychle ukazoval i rozestup 6 desetin mezi čtvrtým Verstappenem a pátým Alonsem. Stříbrným šípům se ale první kolo vůbec nepovedlo, protože oba jezdci ztráceli na Monačana přes jednu vteřinu. S velkou časovou rezervou se začaly rozjíždět poslední pokusy, ale mnoho jezdců je zajet nedokázalo. Příčinou byla havárie Sergia Péreze v Portier. Ale hned za Pérezem jel ještě Sainz, který sice zareagoval rychle, ale levým zadním kolem naboural do monopostu Red Bullu.
Ale to nebylo vše, protože havaroval i Alonso, ten skončil se svým vozem v Mirabeau Haute. Po těchto incidentech již kvalifikace nebyla restartovaná, což přineslo domácímu hrdinovi pole position do zítřejšího závodu.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:11,376 |
2. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:11,601 |
3. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:11,629 |
4. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:11,666 |
5. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:11,849 |
6. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:12,112 |
7. | 14 | Fernando ALONSO | esp | BWT Alpine F1 Team | 1:12,247 |
8. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:12,560 |
9. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:12,732 |
10. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:13,047 |
11. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri | 1:12,797 |
12. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Alfa Romeo F1 Team ORLEN | 1:12,909 |
13. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:12,921 |
14. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | McLaren F1 Team | 1:12,964 |
15. | 47 | Mick SCHUMACHER | deu | Haas F1 Team | 1:13,081 |
16. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:13,611 |
17. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri | 1:13,660 |
18. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:13,678 |
19. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:14,403 |
20. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Alfa Romeo F1 Team ORLEN | 1:15,606 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ