PROHLÁŠENÍ po závodě: "Přišlo to bez varování," popisuje Leclerc, zatímco u Red Bullu slaví

Max Verstappen a Sergio Pérez slaví po závodě na Imole | foto: Red Bull Content Pool

Jak hodnotí dnešní závod v Barceloně jednotliví piloti a představitelé týmů?

RED BULL

Max Verstappen, 1. místo
To, že mi nefungovalo DRS nám to hodně zkomplikovalo a bylo to náročné, ale zvládli jsme se dostat dopředu a jeli si svůj závod a nakonec zvítězili. Na začátku to bylo těžké, ale mělo to dobrý konec. Zkusil jsem být dál soustředěný, samozřejmě. Není pěkné, když se něco takového stane, ale jsem za tu výhru moc rád a jsem rád i za Checa. Je to pro tým skvělý výsledek.

Sergio Pérez, 2. místo
Tento víkend jsem tu cítil hodně velkou podporu, takže jsem moc rád, že jsem tu ve Španělsku poprvé na pódiu. Myslím, že to bylo těsné a nakonec je to skvělý týmový výsledek a za to jsem moc rád. Měli jsme odlišné strategie a pneumatiky, pustil jsem Maxe před sebe, ale potom jsem si myslel, že jsem mohl jet dál a neztratil bych klíčové sekundy, aby mi strategie fungovala. Nicméně... je to skvělý týmový výsledek. A s týmem si o tom později promluvíme.

Christian Horner, šéf týmu
Bylo to náročné, vypadalo to, že v první polovině nic nefungovalo. Měli jsme problém u Maxe s DRS a potom tam byl ten moment ve čtvrté zatáčce, vyjel mimo. V tu chvíli jsme se rozhodli, protože jsme se zasekli za Georgem, že nejlepší bude zkusit to na tři zastávky a jak se ukázalo, byla to perfektní strategie. Měli jsme však velmi dobrou rychlost a je škoda Charlese, myslím, že by to byl zajímavý souboj v té druhé polovině. Musím také ocenit Checa, zahrál týmově. Neměli stejnou strategii, ale jel fantasticky. Problém byl, že se zvedaly teploty a to poslední, co byste v takovou chvíli chtěli, je riskovat nedokončení závodu, když z toho může být double. Měli jsme dvě auta na odlišné strategii a nebyl to jasný souboj. Pneumatiky Checa by to nevydrželi a proto jsme zajeli ke konci do boxů, aby měl nejrychlejší kolo. Checo v tu chvíli neviděl, že jel tak dlouhý stint na těch středních pneu a Max měl obrovskou výhodu. Jako tým jsme nepotřebovali nic riskovat.

MERCEDES

George Russell, 3. místo
Dnes to bylo hodně náročné. Udělal jsme vše, abych Maxe udržel, ale odvedl skvělou práci. Jsem pyšný, že tu stojím, kluci odvedli skvělou práci, takže děkuji všem v týmu. Bolí to, ale když jsem viděl Red Bully v zrcátku, dělal jsem vše, abych je za sebou udržel. Bylo to pár skvělých kol, užil jsem si to a jsem rád, že jsem třetí a získali jsme pro tým body. Gratuluji Maxovi, jel skvěle.

Lewis Hamilton, 5. místo
Je to skvělé znamení, že jdeme správným směrem. Nepochybuji, že později budeme zase schopni bojovat o vítězství. Protože dnes, nebýt toho ťuknutí, jsem mohl bojovat s Red Bully. A to mi dává naději, že brzy zase budeme bojovat o příčku nejvyšší. U George jsme něco zkoušeli a ukázalo se, že to v kvalifikaci funguje, takže to třeba budu moci použít v Monaku. Dnes jsem bojoval také pro jednu holčičku. Pětiletá Isla, která je vážně nemocná, se kterou jsem hovořil včera, se mě zeptala, zda mohu vyhrát pro ni. Řekl jsem jí, že to jí slíbit nemohu, ale že do toho dám vše. A dal jsem, bylo to skoro jako vítězství. Věnuji to Isle.

Toto Wolff, šéf týmu
Vždy je těžké rozhodnout, když jste prohráli závod, jaké jsou výhody toho pokračovat. Z pohledu jezdce víte, že je to nemožné. Jste padesát sekund za vítěze, ale my se prostě nikdy nevzdáváme. Nakonec jsme měli slušnou rychlost a Lewis by mohl jet o vítězství. Jsem rád, že jsme ho nezavolali do garáže, protože to byl pro nás hodně cenný závod. Porovnali jsme vozy, jejich nastavení, pneumatiky... Viděli jsme únik vody, který se v průběhu zhoršoval a nebylo jasné, jestli dojedeme do cíle a nakonec to bylo o dojetí k šachovnicové vlajce. Nejsem si jistý, zda je poškozen motor.

FERRARI

Carlos Sainz, 4. místo
Byla to hodně náročná neděle. Ve čtvrté zatáčce mě zcela rozhodil vítr a poškodil jsem si vůz. Dal jsem do nápravy vše a dojel čtvrtý i přes nedostatek přítlaku. Nicméně to není výsledek, kterým bychom chtěli uzavřít víkend. A navíc Charles nedokončil... Vzhůru do Monaka.

Charles Leclerc, nedokončil
Nevím vlastně nic jiného, než co se stalo. Předtím jsem neměl žádná varování. Prostě se to najednou pokazilo a neměl jsem vůbec žádný výkon. Je to škoda, v takových chvílích mám pocit, že nemohu dělat nic jiného, než se podívat na pozitiva a těch bylo během tohoto víkendu spousta. Na ten problém se podíváme a nemůžeme si dovolit, aby se to letos stávalo častěji. Musíme tedy najít ten problém.

Mattia Binotto, šéf týmu
Myslím, že nakonec musíme být optimističtí. Byl to celkově pozitivní víkend a přivezli jsme sem novinky. Auto bylo pěkně rychlé, vyjeli jsme skvělou pole position a závodní rychlost dnes byla také skvělá. Po pár závodech jsme se trošku trápili s pneumatikami a jejich opotřebením, ale dnes jsme alespoň byli pěkně rychlí.

ALFA ROMEO

Valtteri Bottas, 6. místo
Získali jsme pár dobrých bodů a odvážíme si odsud mnoho pozitivního. Naše tempo během závodu bylo opravdu dobré a bylo zábavné bojovat s velkými týmy před námi - ukazuje to náš stále se lepšící pokrok a vylepšení, která jsme tu použili, jak se zdá fungují. Rozhodli jsme se nakonec riskovat a jít do závodu s agresivní strategií - absolvovat dvě zastávky, i když ostatní jeli na tři. Nevyplatilo se to, protože životnost středně tvrdých pneumatik byla o něco kratší, než jsme očekávali. Na konci jsem se už dost trápil, ale vezeme si ze Španělska dobrý výsledek. Těším se opravdu do Monaka, naše auto by tam mohlo být docela dobré.

Guanyu Zhou, nedokončil
Je zklamáním skončit závod předčasně a podruhé v řadě, zvláště když jsem byl na cestě k potenciálně dobrému výsledku. Musíme se na onen problém pořádně zaměřit, prozkoumat, abychom přesně pochopili, co se stalo, proč k tomu došlo a zabránit, aby se to opakovalo, neboť je to ztráta. Až do odstoupení jsem jel dobrý závod, bojoval s kluky ze středu pole před sebou a snažil se dostat do první desítky. V Monaku doufám v lepší výsledek, bude to hodně zajímavý víkend.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Absolvovali jsme závod, v němž se ukázalo, jak rychlí dokážeme být, dalších osm bodů a umístění těsně za předními piloty je pozitivní. Můžeme být s naším výkonem spokojeni, tím spíš, že jsme považovali Barcelonu za okruh, jenž nám nebude zrovna vyhovovat. Můžeme si tedy být jistí, že v každém závodním víkendu prokážeme konkurenceschopnost. Valtteri zajel vynikající závod, skvěle ovládal vůz a nechyboval. Nakonec neměl šanci zastavit Sainze a Hamiltona na novějších pneumatikách, ale uhájil šesté místo. Bohužel nemůžeme jásat nad technickým problémem, který zastavil Guanyua. Dařilo se mu opravdu dobře, posouval se stále výš a mířil do první desítky, když jeho vůz odmítl poslušnost. Musíme tyto problémy řešit a napravit, neboť máme potenciál bodovat s oběma vozy v každém závodě.

ALPINE

Esteban Ocon, 7. místo
Jsem moc rád, máme oba body a je to asi to nejlepší, v co jsme mohli doufat po včerejší kvalifikaci a tým by měl být pyšný. První stint byl velmi dobrý, pár předjetí a celkově si nemyslím, že jsme mohli získat víc. Bylo skvělé vidět na bodech také Fernanda, když jsme startovali vzadu a zvládnout to tady v Barceloně, o to je to lepší. Po náročné sobotě jsme prokázali, že rychlost máme a auto fungovalo dobře, takže je to dobrý výsledek. Bude se mi spát dobře.

Fernando Alonso, 9. místo
Je skvělé získat body, zvlášť po špatné kvalifikaci. Jsem moc spokojen. Atmosféra byla speciální a i když jsme startovali poslední, mám pocit, že jsme fanouškům ukázali show. Je to pocit skoro jako při vítězství. Snad začneme získavat body i nadále. Myslím, že se v neděli stále musíme zlepšit, ale dnes jsme odvedli dobrou práci. V ohlédnutí za Miami a čtvrtkem musím říci, že možná nyní vidím věci trošku jinak. V Miami komisaři odvedli dobrou práci a možná to vidím jinak s odstupem a ne v emocích ještě v autě. Plně podporuji nápady FIA a chci spolupracovat na zlepšení show pro fanoušky.

Laurent Rossi, výkonný ředitel
Zatímco víkend nevypadal slibně, nakonec jsme to zvládli otočit a dojeli jsme s oběma vozy na bodech. Je to zasloužený a uspokojivý výsledek. Zvládli jsme po náročné kvalifikaci získat body a musíme pokračovat v tvrdé práci, abychom získali konzistentní výkon během celého víkendu a zajistili lepší startovní pozice. Dnes jsme na náročném okruhu a v těžkých podmínkách ukázali, že máme na to získat v neděli dobrý výsledek. Nyní se musíme ujistit, že se dostaneme do lepších pozic, abychom mohli bojovat ještě výš a pravidelně. Ale za těchto podmínek odvedli všichni skvělou práci a těšíme se na Monako příští týden, kde bude na sobotě hodně záležet a určí nedělní výsledky.

MCLAREN

Lando Norris, 8. místo
Bylo to náročné, cítil jsem se pod psa a byl mi diagnostikován zánět mandlí. V kombinaci s horkem z toho byl jeden z nejnáročnějších závodů, které jsem kdy jel. Trošku jsem musel dohánět, chyběla mi energie a promeškal jsem hodně schůzek s inženýry, což víkendu nepomohlo. Rozhodně jsem nebyl připraven tak, jak bych mohl. Takže jsem s výsledkem spokojen, protože jsme získali body. Tým tvrdě pracoval, aby vůz vylepšil a jsem rád, že si něco odvážíme. Podíváme se na data a uvidíme, zda najdeme další výkon, který z auta vymáčkneme a ujistíme se, že jsme pro Monako připraveni.

Daniel Ricciardo, 12. místo
Nebyl to dobrý závod. Rád bych našel něco pozitivního, ale od začátku to bylo trápení. Byl jsem pomalý a neměl přítlak jako jezdci kolem mě. Jeli jsme na tři zastávky, měli jsme čtyři šance na různých pneumatikách, ale chyběla nám rychlost na všech z nich. Nejsem si jistý, proč tomu tak bylo, abych pravdu řekl, musíme se na to podívat a pochopit to. Snad se tomu dostaneme na kloub, protože novinky, které jsme přivezli, jsou dobré. Máme jen pár dní než se pojede v Monaku, snad to bude lepší víkend.

Andreas Seidl, šéf týmu
Byl to dlouhý a náročný závod v horkých podmínkách. Lando s týmem získal maximum a dojel osmý. Daniel se trápil se zadní částí, když na to chtěl šlápnout a nevyšlo mu to. Je dvanáctý a tak máme domácí úkoly, abychom pochopili, co se stalo. Celý tým odvedl skvělou práci a přivedli jsme novinky a pokročili jsme co se výkonu týče. Děkuji. Fungovalo to, ale musíme to ještě vyladit. Bojujeme proti silným soupeřům a musíme tvrdě pracovat a zlepši dál vůz, abychom zůstali v boji o čtvrté místo mezi konstruktéry. Lando se necítil dobře a ukázal bojového ducha, přivezl týmu body. Přejeme mu brzké uzdravení a snad bude v Monaku zpět a plný energie. 

ALPHATAURI

Juki Cunoda, 10. místo
Dnes to byl opravdu supertěžký závod, v kokpitu bylo horko a pořád jsem s někým bojoval, abych se dostal na body, takže jsem neustále jel pod tlakem. Jsem se svým výkonem docela spokojený stejně jako s umístěním, celý víkend jsem se nemohl s vozem sžít, takže bitva o body je slibným krokem vpřed. Myslím si však, že nás čeká ještě spousta práce, abychom se dokázali ve středu pole posunout výš.

Pierre Gasly, 13. místo
Dnešek mě extrémně zklamal, opravdu maximálně. Na začátku závodu jsem měl lehký kontakt, ten poškodil můj vůz a od té doby jsem ztrácel rychlost, také přítlak a pořád někde klouzal. Přebírám zodpovědnost za kolizi se Strollem, šel jsem až na hranici možností, takže bych se touto cestou Lanceovi rád omluvil. Potom jsme zkoušeli všechno možné, ale víc už se toho ve zbytku závodu udělat nedalo.

Jody Egginton, technický ředitel
Byl to hodně těžký závod pro oba piloty, tvrdě bojovali a podařilo se nám získat aspoň bod. Pierre si velmi záhy poškodil přední křídlo, což znamenalo horší ovládání a ztratil tím nějaký čas. Juki odstartoval čistě a zpočátku bojoval s McLareny a Alonsem o body. Vzhledem k tomu, že přehřívající se pneumatiky přinutily většinu týmů ke třem zastávkám, byla pro ně klíčová pozice na trati - poslední Jukiho pit-stop jsme naplánovali tak, abychom zabránili Vettelovi, jednomu ze dvou přímých soupeřů, dostat se dopředu. Potom jsme zdolali Schumachera a snažili se dostihnout Alonsa, jenž nás předjel už dříve. Musíme si hodně věcí ujasnit, například proč jsme nebyli schopni nastavit auto dle našich požadavků, ale už máme několik nápadů a očekáváme, že v příštích závodech budeme zase o něco více vpředu.

ASTON MARTIN

Sebastian Vettel, 11. místo
Byl to těžký závod. Klíčová byla správa pneumatik, které se hodně opotřebovávaly. Řada pilotů zajela do boxů brzy, tak jsme zkusili trochu jinou strategii. K bodům ale nepomohla. Chybělo málo. Nicméně faktem je, že nám chyběla trocha tempa. Nový balíček je dobrým příslibem do budoucna. Ještě jsme z něj nedostali vše.

Lance Stroll, 15. místo
Náročný závod, který pro mě defacto skončil kolizí s Gaslym, když jsem ho předjel v první zatáčce. Museli jsme zajet do boxů a ztratili 30 vteřin. Pozitivní je, že se vůz choval lépe. Nový balíček funguje, musíme ale dál pracovat na jeho optimalizaci. Těším se na Monako, bude to velká výzva.

Mike Krack, šéf týmu
Startovali jsme ze 16. a 17. místa. Z tohoto pohledu to byl slušný závod, protože Seba se nám povedlo dostat na 11. příčku. A kdyby Lance nekolidoval s Gaslym, mohl přetavit své dobré tempo v body. Chci také poděkovat celé továrně, která neúnavně pracovala na tom, abychom ve Španělsku měli k dispozici dva hodně vylepšené vozy.

HAAS

Mick Schumacher, 14. místo
Je to poněkud nešťastný výsledek. Samozřejmě jsme věděli, že dvě zastávky nemusejí dokonale vyjít, ale zůstat na trati se nevyplatilo, takže se z této zkušenosti musíme poučit, pochopit ji a od ní se odrazit. Měli jsme dobrý pátek, skvělou sobotu, což je přínosné. Dobře jsem odstartoval, povedlo se mi první kolo, ale to je vše, co mohu na dnešním dni ohodnotit kladně. Možná nám trochu chyběla rychlost, ale doufám, že za týden už to bude jiné, chceme pokračovat v nastoupené cestě.

Kevin Magnussen, 17. místo
Byl jsem v zatáčce 4 na vnější straně a dostal jsem ráno, okamžitě mi způsobila defekt a pro mě to de facto znamenalo konec závodu. Kvůli tomuto incidentu jsme zkusili strategii na tvrdých pneumatikách - dokud byly čerstvé, auto jelo dobře, ale potom už ne.

Günther Steiner, šéf týmu
Den se neodvíjel od našeho plánu. Událo se pár věcí, například incident mezi Kevinem a Lewisem v zatáčce 4, což pro něj vlastně znamenalo vyřazení ze závodu. Pak jsme se u něj pokusili o takovou strategii, že by se mohlo něco povést, kdyby došlo k nějakému incidentu, ale to se nestalo. Mick jel těžký závod, dobře odstartoval a všechno vypadalo dobře, ale po šesti kolech ztratil pár pozic a pak už se vše sypalo. Plán nám nevyšel, ale jdeme dál a chceme směřovat nahoru.

WILLIAMS

Nicholas Latifi, 16. místo
Dnes jsme bojovali s celkovým tempem na trati, bylo to obtížné zejména kvůli degradaci pneumatik a také fyzicky v důsledku velkého vedra. Nakonec jsem spokojen se způsobem, jakým jsem zvládl práci s pneumatikami, bylo by hezké mít agresivnější strategii, která by nám umožnila více závodění. Bavil jsem se při pronásledování Kevina Magnussena ke konci závodu, zejména proto, že Haas je papírově mnohem rychlejší než my - přestože jsme nebojovali o body, pořád to byl duel a mohu být z výsledku spokojen.

Alex Albon, 18. místo
Byl to těžký den. Po první zastávce se u mého vozu poškodila podlaha, což také silně ovlivnilo výkon vozu. Také pneumatiky hodně rychle odcházely, bojoval jsem s rychlostí, zejména v zatáčkách. Všechno to bylo hodně nepříjemné, protože to znamenalo absenci jakékoli šance, ale i takové je někdy závodění a já už se těším na příští týden a Monako, tam pojedeme znovu od začátku.

Dave Robson, vedoucí výkonu vozů
Dnes dominovalo horko, což všechno posunulo na samou hranici možností. Vozy jsme na tyto podmínky připravili, ale i tak jsme během závodu neučinili takový pokrok, v nějž jsme doufali. Zvládnout rychlost a degradaci pneumatik bylo velmi náročné, přesto byl Nicholas schopen to nějak poskládat dohromady, zajel silný závod, dokázal s pneumatikami nakládat tak dobře, že v závěru dohnal Magnussena a vybojoval si šestnácté místo. Alex měl dobrý start i úvodní stint, i když zpočátku se mu nedařilo zásadní zlepšení, příliš neztrácel a dal nám možnost vyzkoušet nějakou alternativní strategii. Bohužel hned po první zastávce si značně poškodil šasi, čímž přišel o velkou část aerodynamických výhod. Vliv byl natolik značný, že připravil Alexe o jakékoli šance na závodní zlepšení. Umístění okruhu Circuit de Catalunya, úmorné vedro tratě a problémy Alexe každopádně důkladně prověřily limity našeho FW44 a poskytly nám několik důležitých podnětů, což by mohlo vést k mnohem lepším výkonům během závodního víkendu. Naše bezprostřední pozornost se nyní obrací k Monaku, v roce 2022 představuje novou sérii výzev a nám by mělo umožnit si napravit reputaci.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy