V 1. tréninku nejrychlejší obě Ferrari. Týmy nasadily nové balíky, debutovali De Vries a Vips

Charles Leclerc s Ferrari F1-75 | foto: Aston Martin

BARCELONA - 1. TRÉNINK; Nejlépe do víkendu v Katalánsku vstoupili jezdci Ferrari, kteří ovládli výsledkovou listinu úvodního tréninku. Úřadující šampion Max Verstappen zaostal o třetinu sekundy, dobrý výkon předvedli oba piloti Mercedesu. Týmy přivezly záplavu novinek, dva daly šanci svým juniorům.

Týmy přivítalo odpoledne slunečné počasí, teplota vzduchu dosahovala 29 °C, asfalt 45 °C. Pirelli přivezlo ty nejtvrdší směsi ze svého portfolia, tj. C1 - C3, pneumatiky by tedy měly něco vydržet a stížností by nemělo být mnoho.

Jako první z boxů vyrazil Vettel následovaný Vipsem, kterému svůj vůz propůjčil Pérez. Po rezervních pilotech sáhli také další týmy: Williams nasadil De Vriese místo Albona, Alfa Romeo Kubicu místo Zhoua.

Jezdci se hned vrhli na měřená kola, po 4 minutách jsme měli zaplněnou první desítku, které vévodil Verstappen časem 1:23,163 min. Red Bull i Ferrari dle očekávání přivezli nové díly.

Největší balík vylepšení však představilo Alfa Romeo, Aston Martin kopírující bočnice Red Bullu a McLaren, vůbec nic nového naopak nemá Haas. Většinou se týmy zaměřily na lehčí podlahy omezující poskakování a zadní křídla pro vyšší přítlak.

Zvědaví jsme zejména na Mercedes - budou mu novinky konečně fungovat nebo se vrátí k původnímu konceptu s plnými bočnicemi? A zachrání ještě letošní sezónu? Z prvních kol se zdá, že jim nová podlaha funguje a auto opravdu tolik neskáče.

Po 15 min stále držel první příčku Verstappen (1:22,394)  následovaný Leclercem (1:22,746) a Ricciardem (1:23,011). McLaren přivezl téměř nové auto, upravil přední křídlo, zavěšení, brzdové kanálky, bočnice, deflektory, kryt motoru, chlazení i zadní křídlo. Pokud mu vše bude fungovat, mohl by být velmi silný - ostatně na tomto okruhu mu jezdilo velmi dobře již v 1. předsezónních testech.

V polovině tréninku se před Verstappena dostal Sainz (1:19,907), na rozdíl od tvrdých pneumatik u Red Bullu ale použil tu nejměkčí směs. Piloti na ni postupně přecházeli a hodně se zlepšovali, na druhém místě se střídali Cunoda (1:21,814) s Norrisem (1:21,279), jenž měl na voze všechna vylepšení, zatímco Ricciardo jezdil pro srovnání se starší konfigurací auta.

Leclerc (1:19,828) o chvíli později dokázal zajet ještě o 79 tisícin rychleji než jeho týmový kolega, díky tomu je v pořadí přeskočil. Verstappen (1:20,164) ztrácel 3 desetiny. Za nimi skončili na čtvrtém a šestém místě vozy Mercedesu řízené Russellem (1:20,590) a Hamiltonem (1:20,811), mezi ně se dokázal vklínit Alonso (1:20,768 min).

Velmi dobře si vedl De Vries, jenž o desetinu předčil závodního pilota Williamsu Latifiho. Vips s druhým Red Bullem se nehnal za časy, pouze sbíral data o aerodynamice a pneuamtikách.

GP Špan?lska (Circuit de Catalunya)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:19,828
2. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Ferrari1:19,907
3. 33 Max VERSTAPPEN nldOracle Red Bull Racing1:20,164
4. 63 George RUSSELL gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:20,590
5. 14 Fernando ALONSO espBWT Alpine F1 Team1:20,768
6. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:20,811
7. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:21,279
8. 10 Pierre GASLY fraScuderia AlphaTauri1:21,422
9. 3 Daniel RICCIARDO ausMcLaren F1 Team1:21,737
10. 22 Juki CUNODA jpnScuderia AlphaTauri1:21,814
11. 31 Esteban OCON fraBWT Alpine F1 Team1:21,891
12. 18 Lance STROLL canAston Martin Aramco Cognizant 1:21,920
13. 88 Robert KUBICA polAlfa Romeo F1 Team ORLEN1:21,975
14. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:22,089
15. 47 Mick SCHUMACHER deuHaas F1 Team1:22,146
16. 5 Sebastian VETTEL deuAston Martin Aramco Cognizant 1:22,164
17. 77 Valtteri BOTTAS finAlfa Romeo F1 Team ORLEN1:22,614
18. T Nyck DE VRIES nldWilliams Racing1:22,920
19. 6 Nicholas LATIFI canWilliams Racing1:23,011
20. T Jüri VIPS estOracle Red Bull Racing1:24,138

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy