Znamená to, že Spojené státy americké budou hostit již tři velké ceny: pravidelně se závodí v Austinu, letos přibude Miami a příští rok zmiňované Město hazardu, kde F1 naposledy závodila v roce 1982.
Nový 6,1km dlouhý okruh povede hlavní třídou lemovanou kasiny, bude obsahovat 14 zatáček i dlouhou rovinku, na níž by monoposty měly dosahovat rychlosti kolem 340 km/h. Velká cena tam bude počítat s rovnými 50 koly a plánovaná je výjimečně na sobotu (poprvé od roku 1985) ve 22 hodin místního času (tj. v 7 hod ráno v neděli času středoevropského).
"Jde o neuvěřitelný okamžik pro Formuli 1. Třetí závod ve Spojených státech dokládá velkou atraktivitu a růst našeho sportu. Las Vegas je ve světě známou destinací díky nabízenému vzrušení, pohostinnosti, nadšení a samozřejmě díky slavné třídě Strip," popisuje šéf F1 Stefano Domenicali.
"Pro F1 neexistuje lepší místo pro závod než hlavní město světa globální zábavy a my se už nemůžeme dočkat toho, až tam příští rok zavítáme," těší se Domenicali.
V roce 1981 a 1982 však F1 v Las Vegas moc slávy neudělala, když se závodilo dočasném okruhu kolem parkoviště kasina Caesars Palace. Velká cena byla hodně kritizovaná a nenavštívilo ji ani moc fanoušků. Tentokrát ale věří, že půjde o velmi vydařený podnik, jehož propagací pomůžou místní kasina.
"Nadšeně očekáváme ten okamžik, kdy historie, energie a tah Formule 1 bude vrcholit v nezapomenutelné sobotní noci na hlavní třídě v Las Vegas. Diváci zažijí bezkonkurenční vzrušení, když budou sledovat jezdce světového formátu, jak závodí na místě, které se určitě stane jednou z nejikoničtějších tratí na světě," věří zástupce Las Vegas Steve Hill.
Formule 1 se příští rok také vrátí do Kataru a je blízko podepsání kontraktu s Čínou, kde se naposledy závodilo v sezóně 2019. Domenicali navzdory odporu týmů vidí prostor pro až 30 závodů ročně, současná Concordská dohoda nicméně počítá pouze s 24. Znamená to, že některý ze současných podniků příští rok vypadne.