PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Leclerc nejrychlejší

Charles Leclerc testuje druhý den v Barceloně | foto: Scuderia Ferrari

Prohlášení jezdců a představitelů týmů po kvalifikaci na GP Bahrajnu.

Ferrari

Charles Leclerc, 1. místo
Pro nás je to překvapení. Nečekali jsme, že budeme takto konkurenceschopní, ale jsme samozřejmě rádi. Je to dobrý začátek. Zítra je ale další den. Chceme dobře odstartovat. Klíčová bude degradace pneumatik.

Carlos Sainz, 3. místo
Můj výkon nebyl ideální. Celý víkend se s autem trápím, byť se to zlepšuje. Pořád ale ještě nejsem tam, kde bych chtěl být. Stále si na nová auta zvykám a přicházím na to, jak s nimi zacházet. Přesto jde o dobrý start a pro tým o skvělý výsledek.

Mattia Binotto, šéf týmu
S dneškem jsme velmi spokojeni. Věděli jsme, že můžeme uspět a skutečnost, že oba naši jezdci bojovali o pole position jen dokládá sílu našeho balíku. Tohle je odměna pro všechny, kteří se na tom podíleli. Zvlášť když se podíváme na to, jak jsme na tom byli před dvěma lety. Vždy jsme říkali, že proti tak silným soupeřům, jací jsou ve Formuli1 potřebujeme být perfektní. Dnes jsme byli velmi dobří. Taky se potvrdilo, že máme nejlepší jezdeckou dvojici na roštu.

Red Bull

Max Verstappen, 2. místo
Nebylo to špatné. Věděli jsme, že Ferrari bude rychlé, přes zimu odvedli velmi dobrou práci. Stejně jako my. Při nastavení auta jsme se soustředili zejména na závod, tak doufám, že zítra se nám tenhle krok vyplatí.

Sergio Pérez, 4. místo
Nebylo to ideální. Z auta jsem nedostal 100 procent. Ale startovat čtvrtý není špatné. Doufám, že divákům předvedeme dobrou show. Dá se hodně předjíždět a já věřím, že budeme schopni bojovat s oběma rudými vozy. 

MERCEDES


Lewis Hamilton, 5. místo
Neříkám, že se mi ulevilo, ale jsem vlastně spokojený vzhledem k tomu, jak se nám dařilo v posledních týdnech a těch trápeních a problémů, které jsme měli s autem. Byla to trošku noční můra je řídit. Ale dál jsme pracovali a jsem pyšný na to, že jsme zůstali pozitivní. A jsme v kvalifikaci pátí. Ti před námi jsou v jiné lize, takže jsme opravdu šťastný s tím, kde jsme. Není to první řada, ale budeme se zlepšovat a uděláme zítra maximum. Ti kluci před námi odjedou, s nimi nemůžeme bojovat. Jsou o sekundu před námi v závodní rychlost, takže budu spíš bojovat s těmi za mnou, ale samozřejmě se pokusím být co nejrychlejší a dostat se dopředu. Ale jak jsem řekl, jejich výkon je před námi.

George Russell, 9. místo
Myslím, že třetí řada bylo minimum. Ale nejsme tu, abychom akceptovali třetí řadu. Já měl jeden pokus a chtěl jsem zkusit něco jiného, chtěl jsem tvrdé vyjíždějí kolo, abych viděl, jestli se pocit z auta změní a měli bychom šanci bojovat o druhou či první řadu. Ale nakonec to nevyšlo a výsledek byl úplně opačný. Jsem zklamaný sám ze sebe, že jsem tu chybu udělal a být devátý je hodně za mými očekáváními, ale někdy to tak chodí a závod se jede zítra.

Toto Wolff, šéf týmu
Musíme být realističtí. Jsme třetí nejrychlejší tým, Lewis tak zajel a Georgeovi jsme asi moc nepomohli s naší radou na to pořádně v tom kole zatlačit a potom už mu to nevyšlo s pneumatikami. Chybí nám půl sekunda na kolo. Uvidíme zítra, jsme trošku obezřetný, jak dopadneme. Ale v každém případě se učíme.

Alfa Romeo

Valtteri Bottas, 6. místo

Být při naší první kvalifikaci ve třetí řadě, to je velký úspěch, s nímž musíme být spokojeni. Trénink probíhal hladce a při každé jízdě jsem se trochu zlepšil, což jsme si předsevzali i pro kvalifikaci. Je to velmi důležité, neboť nám to dokazuje, že můžeme myslet dost vysoko. Jsem hrdý na práci, kterou všichni odvedli, na okruhu i v továrně. Věděli jsme, že je šance dostat se do Q3, ale zásadní bylo to dokázat ve srovnání s potenciálem ostatních týmů. Teď se soustředíme na závod - naše tempo na delší vzdálenost vypadá ještě lépe než jedno rychlé kolo, takže zůstáváme ve hře. První čtyři piloti jsou pravděpodobně mimo dosah všech ostatních, bylo by tedy hezké svést bitvu s Mercedesem. V každém případě jsme na začátku společné cesty a chci, abychom se dívali dopředu a ne zpátky - cílem je vidět šachovnicovou vlajku a přivézt nějaké body.

Guanyu Zhou, 15. místo

Při mém prvním závodním víkendu jsem opravdu spokojený s postupem do Q2. Byl to můj prvotní cíl a splnit ho poté, jak se auto chovalo v trénincích, mě opravdu těší. Ráno jsem byl hodně uvolněný, protože moje včerejší příprava byla hodně dobrá, nicméně pořád jsem byl trochu pod tlakem - jakmile jsem se dostal do Q2, věděl jsem, že výsledek bude dobrý. Bohužel mi smazali nejlepší výsledek, bylo to opravdu těsné. Přišel jsem tak o jedno místo, ale pořád mám pro zítřek dobrou pozici. Je třeba vzít v potaz mnoho pozitiv - jsem potěšen pokrokem, kterého jsem v trénincích dosáhl, dokonce i během kvalifikace jsem dosáhl dalšího vývoje, učení se zkrátka nikdy nezastaví. Pro závod nemám stanoven žádný cíl, chci se posouvat vpřed, protože vím, že závodní simulace jsme měli dobré, takže mám šanci získat některá místa zpět. Vím, že se celá země bude na mě koukat, je skvělé mít takovou podporu, dám do toho všechno nejen pro tým, ale i pro ně. 

Frédéric Vasseur, šéf týmu

Dostat se s jedním vozem do Q3 a druhým do Q2 je opravdu dobrý výsledek a znamená pro celý tým a jeho sebevědomí velké posílení. Všichni v Sakhiru a v Hinwilu pracovali opravdu tvrdě, aby vybudovali pro dnešní odpoledne dobré podmínky - pak už to byla jen otázka, jak toho dokážeme využít, a povedlo se. V třetím tréninku jsme působili hodně jistě, Valtteri i Zhou předvedli opravdu dobré výkony. Valtteriho umístění vypovídá o jeho talentu, Zhou si vůbec nepřipustil tlak v jeho první kvalifikaci a zvládl skvěle Q1. Přesto před námi zůstává spousta práce, za dnešek žádné body nejsou a zítra musíme na dnešní práci navázat, abychom dosáhli výsledku, o nějž usilujeme. Se sobotou můžeme být spokojeni, protože nás v boji o body vynesla na velmi dobré pozice.

Haas

Kevin Magnussen, 7. místo

Je to šílené - v tohle jsme absolutně nemohli doufat, jsem doslova oněmělý. Posledních pár týdnů bylo bláznivých. Dostat se sem, seznámit se s autem, poznat, že je docela dobré a být tak nervózní z této kvalifikace, abych opravdu viděl věci jaké jsou a pak zjistil, že opravdu dobré. O stupeň výše jsem se dostal vždy s jednou sadou - měl jsem ji pro Q2 i Q3. Myslím, že to byly P4 nebo tak něco a skončil jsem sedmý. Pak jsme měli nějaký problém, potřebovali víc času na opravu, proto jsem měl jen jednu šanci a přesto se nám povedlo sedmé místo zopakovat. Je to skvělé, nemohu se dočkat závodu.

Mick Schumacher, 12. místo

Q3 dnes opravdu byla na dosah a jsem opravdu rozladěný, že jsem se do ní nedostal. Dobrá věc je, že víme o našem potenciálu a je jen otázka, jak dát všechno dohromady v příštích 22 závodech. Body jsou reálné, máme auto s nímž je můžeme sbírat, jde jen o to všechno sladit. Čeká nás spousta závodů, takže jsem si jistý, že se dostaneme do pozice, kdy to dokážeme.

Günther Steiner, šéf týmu

Byl to pro nás opravdu vzrušující den. Dosáhli jsme velmi dobrého výsledku, kvalifikace je něčím, o čem jsme snili na konci předchozí sezóny a na začátku letošního roku. Povedlo se, ale myslím, že od nás lze očekávat ještě víc.

Alpine

Esteban Ocon, 11. místo

Zaprvé je to skvělý pocit být zpět v kvalifikačním režimu a vydat ze sebe všechno pod napětím správných závodních podmínek. Když jsme dnes zamířili do kvalifikace, věděli jsme, že to bude těsné, zvláště abychom se dostali do Q3. Během víkendu nám na mé straně garáže chybělo trochu tempa, ale dnes jsme to zvýšili kvůli kvalifikaci a nedostat se do Q3 kvůli tak malému rozdílu je samozřejmě frustrující, ale rozhodně je třeba vzít pozitiva. Na zítra máme stále novou sadu pneumatik a startujeme z čisté strany startovního roštu, takže by to mělo vést ke vzrušujícímu závodu a už se nemůžu dočkat, až se tam vrátím.

Fernando Alonso, 8. místo

Jsem spokojený s dnešní kvalifikací, protože po zimní přestávce nikdy přesně nevíte, kde výkon týmu bude. Každou novou sezónu můžete mít pozitivní nebo negativní překvapení, takže vidět oba vozy bojovat o první desítku je dobrý začátek. Práce odvedená přes zimu v Enstone a Viry-Chatillon byla jednoznačně pozitivní a vůz je dobrý. Bude zajímavé sledovat, jak mohou nová auta zítra bojovat, a je skvělé vidět smíšený startovní rošt. Zdá se snazší sledovat vozy před sebou, zda to poskytne více akce na trati, uvidíme brzy a prvních pár kol bude zajímavých. Degradace pneumatik a výsledná závodní strategie budou zásadními faktory zítřka.

Otmar Szafnauer, šéf týmu

Dnes to byl od týmu skvělý výkon v kvalifikaci. Esteban měl trochu smůlu, že se těsně nedostal do Q3. Bohužel byl nucen jet se starou bočnicí, což je pro něj ztráta výkonu. To znamená, že start z jedenáctého místa ho zařadí do mixu a body se rozdávají až v neděli, takže má všechny prostředky, aby se na závod mohl těšit. Fernando odvedl skvělou práci a měl blízko k tomu, aby byl o jedno nebo dvě místa výš, což jsou v konkurenčním poli skvělá rozpětí. Tento kvalifikační výkon dává týmu vynikající výchozí platformu, na kterou se může tlačit, a my se musíme zaměřit na vysokou rychlost vývoje, abychom se ještě více posunuli dopředu. Jak jsme dnes viděli u obou našich vozů, každý detail udělá obrovský rozdíl, ale to je pro nás vzrušující výzva. Když se podíváme na zítřek, určitě můžeme mít skvělý závod z osmého a jedenáctého místa na startovním roštu a máme potenciál bodovat s oběma vozy.

McLaren

Lando Norris, 13. místo

Smíšené pocity z dneška. Myslím, že jsme odvedli dobrou práci s tím, co jsme měli, prostě nejsme tak rychlí, jak bychom chtěli být. Mám pocit, že jsem zajel dobré kolo a měli jsme dobrý plán. Udělali jsme nějaká vylepšení, ale samozřejmě to dělají i všichni ostatní. Potřebujeme ve voze najít hodně tempa, ale myslím, že jsme maximalizovali to, co jsme měli dnes, a pokusíme se získat několik dalších pozic zítra v prvním závodě sezóny. Ve srovnání s jinými týmy jsme trochu na zadní noze, takže se musíme hodně věcí naučit a zjistit v zítřejším závodě. Vždy usilujeme o body, a to je to, na čem budeme dnes večer a do zítřejšího závodu pracovat.

Daniel Ricciardo, 18. místo

Zatím to byl bohužel náročný víkend. Když jsem naposledy jel v Barceloně, odjížděli jsme docela optimističtí, ale tento víkend tu máme nové druhy výzev. Se ztraceným časem minulý týden, kdy jsem se snažil dostat do tempa, se to ukázalo složitější, než jsem doufal. Je před námi spousta práce a dnes jsme neměli dobrý výsledek, ale budeme na tom pracovat a zítra se podíváme, jak se pohneme dál.

Andreas Seidl, šéf týmu

13. a 18. pozice jsou zklamáním z první kvalifikace nové éry zde v Bahrajnu. Bylo jasné, že tento víkend začínáme zadní nohou, po náročném testu, který Daniel vynechal. Zároveň si také musíme přiznat, že prostě nepodáváme takovou úroveň výkonu, jakou bychom chtěli. Zpátky v MTC dnes zahájíme podrobné vyšetřování a analýzu našeho výkonu zde v Bahrajnu, ale zde na trati je důležité přepnout naše soustředění na zítřejší závod, předvést dobrý boj a získat nějaké body. Přesto chci poděkovat všem členům týmu, tady v Bahrajnu a v továrně, spolu s našimi kolegy z Mercedes HPP za všechnu tvrdou práci, kterou všichni odvedli. Pokračujeme.

Alpha Tauri

Pierre Gasly, 10. místo

S dneškem jsem opravdu spokojený. Věděli jsme, že v kvalifikaci nás čeká boj, proto jsme začali se třemi sadami v Q1, poté jsem zajel opravdu hodně dobré kolo v Q2 s jedinou sadou pneumatik, neexistuje žádný způsob, proč bychom měli věřit, že se to povede. Samozřejmě bychom rádi bojovali o lepší pozice, ale v tuto chvíli je jasné, že nás čeká ještě plno práce. Vzhledem k našim výkonům v trénincích, zejména v chladnějších podmínkách, bychom dnes měli být opravdu spokojeni. Je těžké předpovídat, co se zítra stane, je to první závod s novými vozy, ale myslím, podle pocitů z tréninků, že to bude zajímavé závodění. Budeme usilovat o slušný příděl bodů a doufám, že se to podaří.

Juki Cunoda, 16. místo

Byl to hodně těžký den. Věděli jsme, že auto nefunguje moc dobře, jak bychom si přáli ve zdejších chladnějších podmínkách, proto jsem také vynechal poslední trénink. Snažil jsem se probojovat do Q2, ale nepovedlo se. Netuším, jaké bude zítra závodní tempo ostatních týmů, cílem samozřejmě zůstává dostat se na body, ale myslím, že to bude opravdu těžké.

Jody Egginton, technický ředitel

První kvalifikace sezóny naznačila, jak stěsnaný je letos střed pole, také nám naznačila, jak je důležité mít povedené tréninky a maximalizovat čas na trati. Po náročném pátku na obou stranách garáže bylo zapotřebí udělat přes noc hodně práce, abychom odstranili některé potíže s vyvážením. Spravedlivě je nutné přiznat, že tato práce vedla ve třetím tréninku k jistým dílčím zlepšením, ale pořád se mi zdá, že jsme ještě z našeho balíčku nevytěžili všechno. Určitě je před námi spousta práce, abychom naši současnou výkonnost pozvedli a zároveň zapracovali aktualizace, díky nimž se posuneme ještě více kupředu.

Co se týče dnešních výsledků, Pierre předvedl velmi dobrou kvalifikaci a z vozu vytáhl maximum, což mu vyneslo Q3 - fantastický výsledek pro celý tým. Bohužel Juki bez vlastního zaviněni absentoval v posledním tréninku kvůli problému s hydraulikou, takže do kvalifikace nastupoval ochuzen o patřičný počet tréninkových kilometrů. Teď už vyhlížíme závod, kde se chceme soustředit na Jukiho posun startovním polem, stejně tak budeme zjišťovat, jaké možnosti budeme moci vytvořit pro Pierra, abychom se na bodech dostali co nejvýš. Zítra očekáváme obrovskou konkurenceschopnou bitvu.

Williams

Alex Albon, 14. místo

Dnes jsme vyložili všechny karty na stůl a výsledek byl lepší, než jsem očekával, takže mám takový zvláštní pocit. Vůz mi dává hodně sebedůvěry, stejně jako tým, který mi umožnil jít opravdu na samou hranici a vytěžit z kvalifikace maximum. Když jsem nastoupil k prvnímu tréninku, čekal jsem podobné chování jako při testech, ale auto bylo živější, rychlé a agilní, takže do nedělního závodu jdu s pozitivním pocitem.

Nicholas Latifi, 20. místo

V každém tréninku jsme získali nějaké poznatky, bohužel z nějakého důvodu se auto chovalo, jako by jelo pozpátku. Nejlépe jsem se cítil v pátek dopoledne, což je na trati jako je tato hodně zvláštní. Tuším, proč to tak dopadlo - odpověď je jasná. Především je třeba se ptát, proč jsme nemohli zajistit fungování pneumatik podle našich potřeb. Není to ideální, ale závod se jede až zítra a my máme před ním plno věcí nutných k analýze, abychom našli další poučení.

Dave Robson, vedoucí oddělení výkonu vozidel

Po dnešní kvalifikaci mám smíšené pocity. Očekávali jsme, že to bude obtížné, i když jsme v posledních několika dnech dosáhli určitého stabilního pokroku. V dnešním dopoledním tréninku jsme pochopili, co Alex od pneumatik žádá, byli jsme to v kvalifikaci schopni úspěšně aplikovat. O to samé jsme se pokusili u Nicholase, ale silný provoz v Q1 nám nedovolil plnou realizaci. Je jasné, že tempo vozu je stále ještě "syrové" a musíme na něm rychle zapracovat. Máme ale také dobrou představu, jak nejlépe využít potenciálu, což dnes Alexovi umožnilo porazit několik soupeřů. Existují překážky, které musíme překonat, ale těšíme se na zítřejší závod s vědomím, že budeme moci své pozice vylepšit.

Aston Martin

Nico Hülkenberg, 17. místo

Se 17. pozicí samozřejmě nejsme spokojeni, ale na osobní úrovni jsem šťastný. Vzhledem k tomu, že jsem měl s autem velmi omezené zkušenosti, dokázal jsem zajet několik čistých kol bez jakýchkoli chyb. Pole je letos velmi těsné, takže to byly dobré marže, které nám zabránily dosáhnout Q2. Skutečná výzva pro mě začíná zítra: s vozem formule 1 jsem nezávodil téměř dva roky. Nemůžete se skutečně připravit na to, že budete kolo na kolo s jinými vozy a budete muset dělat věci, jako je správa pneumatik. Nicméně se těším na zítřejší závody s AMR22 a hodlám si užít každé kolo v autě.

Lance Stroll, 19. místo

Jsme zklamáni dnešním výsledkem a není to to, co jsme očekávali po pozitivním 3. volném tréninku. Udělali jsme na voze nějaké změny a možná byly špatným směrem. V kvalifikaci jsme nemohli získat výkon. Potřebujeme projít data a porozumět jim, abychom se z nich mohli poučit. První závody budou křivkou učení, protože se budeme snažit autu více porozumět. Zítra je nový den, takže se vrátíme připraveni pokusit se o pokrok v závodě.

Mike Krack, šéf týmu

Samozřejmě jsme zklamáni dnešním výkonem v kvalifikaci, ale dnes večer budeme tvrdě pracovat, abychom zjistili, co můžeme udělat pro optimalizaci našeho závodního tempa a strategie pro zítřek. V této fázi toho není moc co říct, ale jsme závodníci a budeme pracovat tak tvrdě a co nejrychleji, abychom situaci napravili.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy