Dnes v Barceloně začalo letošní testování vozů Formule 1. Všech deset týmů bylo na místě a hned ráno ještě Haas přestavil svůj monopost pro novou sezónu. Jezdci a týmy budou po tři dny zkoušet a ladit vozy.
Během prvního dopoledne bylo nejrychlejší Ferrari, konkrétně Charles Leclerc s časem 1:20.165 min. A optimismus do Itálie poslal i druhý jezdec v rudém, Carlos Sainz, který dojel nakonec třetí. Do čela se totiž odpoledne dostal Lando Norris s McLarenem, který projel trať za 1:19,568 min a najel 103 kol. Za zmíněnou trojicí se zařadily Mercedesy v pořadí Russell, Hamilton.
Konečné pořadí 1. dne
Průběh dne:
18:00 A je konec prvního dne. Norrise již nikdo nepřekonal.
17:50 A máme tu závěrečná kola. Zlepšuje se Norris, který ze svého nejlepšího času ještě ukrojil 0,4 sek. Stroll jde před Latifiho a zlepšil se také Alonso.
17:40 U Hamiltona proběhal změna nastavení a mechanici si prý dávali jako obvykle při testech pozor, aby nikdo neviděl víc, než je nutné.
17:36 A Schumacher vyráží na trať! Na sadě C3 zajel 1:23,009 a zařadil se na dvanácté místo. Krouží Cunoda a také Norris pokračuje ve sbírání kilometrů.
17:26 Lando Norris na to šlápl a jde do čela s časem 1:19,951 min na sadě C4. Zlepšil se také Albon a na trať se vydal Hamilton, který zajel čas 1:20,929 min.
17:20 U Haasu mechanici pracují na opravách. Potíží je poškozená podlaha a jezdci toho dnes moc nepředvedli. Naopak potřebné kilometry po pomalejším rozjezdu nabírá Bottas.
17:01 Zbývá poslední hodina a podmínky jsou stále dobré, na trať se vydal Alonso.
16:58 Přidal se k nim i Bottas, který zajel čas 1:22,831 min na sadě C3.
16:51 Na trati se společně prohání Sainz a Verstappen.
16:29 Hranici 100 kol pokořilo také Alpine.
16:11 Porychlil také Hamilton 1:21. 032. Brit se zařadil tři desetiny za Russella.
16:07 Stroll zrychluje.
15:58 Nejvíce kol zatím najelo Ferrari, Mercedes a Red Bull.
15:19 V garáži McLarenu se pracuje na voze Landa Norrise.
14:54 Sainz jezdí s nejměkčím obutím. Prozatím je sedmý.
14:43 Hamilton 1:23, 382.
14:35 Přidávají se také Sainz a Hamilton.
14:26 A už krouží taky mistr světa Max Verstappen.
14:18 Bottas na trati. 1:26, 788.
14:12 Hamilton Mercedesu věří. Tvrdí, že jeho tým nedělá chyby a že určitě postavil dobré auto.
14:00 Zelená pokračujeme
13:00 Končí dopolední část, nejrychlejší čas v ní předvedl Leclerc s Ferrari, Kubica většinu dne prostál v garáži. Odpoledne dojde k výměně jezdců u Alfy Romeo (nastoupí Bottas), Aston Martinu (Stroll), Ferrari (Sainz), Haasu (Schumacher), Mercedesu (Hamilton) a Williamsu (Albon).
12:47 Polák s Alfou Romeo zajíždí měřené kolo - 1:25,909 min.
12:42 Na dráze konečně Kubica po ranní instalaci. Jeho sponzora Orlen ta kola na dráze vzhledem k prostojům vycházejí dost draze.
12:40 Pohled na přitažlivá pozadí nových aut (pro přiblížení klikněte na foto):
12:35 Jak se změnily procedury při testech? "Misto pět kol jich raději zajíždíme deset. S těmito novými vozy se toho více naučíte," odpovídá jeden z F1 inženýrů.
12:30 Williams má celou přední část potřísněnou zelenožlutým flow-visem, uhýbá z cesty AlfěTauri.
12:25 Vettel šplhá na 4. míst - 1:21,551, středně-tvrdé pneumatiky.
12:15 Mercedes a Ferrari už projíždějí zatáčku č. 9 naplno, což je působivé vzhledem k tomu, že jde o nové vozy, navíc o 50 kg těžší. Přísavný efekt ve vyšších rychlostech funguje slušně!
12:10 Russell jezdil chvíli nalepený na Leclerca, zřejmě sbíral informace o tom, jak se jezdí za jiným vozem. Soupeři se na takovém cvičení těžko budou domlouvat, budou jen využívat naskytnuvších se ojedinělých příležitostí - výjimkou může být pouze Red Bull s dceřinou AlphouTauri.
12:00 Začíná poslední hodinka dopolední části. Týmy procházejí data, aby mohli patřičně upravit své odpolední programy. Kromě svých nových vozů chtějí také poznat všech pět směsí nových 18" pneumatik Pirelli.
11:55 Zadní část nového Stříbrného šípu W13:
11:45 Leclerc posouvá Ferrari na první místo - 1:22,135 na středně-tvrdé směsi (C3) pneumatik.
11:35 Haas přiznává potíže s benzínovým čerpadlem. Alpine trápí DRS mechanismu, který neovládá spolehlivě horní klapku zadního křídla. Alonso nemůže využívat DRS na rovinkách.
11:25 Pohled na zadní část rudého monopostu:
11:15 Slunce svítí, teploty jsou jinak ale poměrně nízké: vzduch 13 °C, asfalt 20 °C.
11:10 Max se dostává na druhou příčku: 1:22,246 min, na čele je Russell (1:21,039).
10:55 Kubica toho zatím moc neujel, ale dle informací Alfy Romeo se příliš neodchylují od svých plánů, momentálně procházejí všechny procesy.
10:45 Pár čísel z konce hlavní rovinky: 1. Verstappen 316 km/h, 2. Latifi 314 km/h, 3. Cunoda 312 km/h.
10:35 Další pohled na Red Bull RB18 a jeho agresivní bočnice:
10:25 Piloti zaznamenávají drobná zlepšení, stále bez přerušení, což je dobrou zprávou.
10:15 Ferrari krouží, má zatím nejvyšší počet kol: 23.
10:05 Hamilton sleduje výjezd z boxů svého nového týmového kolegy:
9:55 Registrujeme nejrychlejší čas Leclerca na C2 pneumatikách: 1:21,178 min. Za ním se řadí Cunoda (1:22,692), Verstappen (1:23,038), Alonso (1:23,317), Vettel (1:25,007) a Russell (1:25,548).
9:50 Jak během testování rozlišit různé směsi pneumatik? To prozrazuje obrázek níže. Pirelli přivezlo pět druhů hladkých pneumatik (nejměkčí C5, nejtvrdší C1), intermediálky a pneumatiky do deště. Každý tým dostane 30 sad hladkých, 3 sady intermediálek a 3 sady pneumatik do deště
Týmy mohou slicky zahřívat maximálně na 70 °C. Předepsány jsou minimální tlaky (vpředu 21,5 psi, vzadu 18 psi) i odklon (-3,25 ° vpředu a -1,75 ° vzadu).
9:45 Po menším zdržení konečně opouští garáž také Schumacher s Haasem VF-22.
9:40 Red Bull je po McLarenu dalším týmem, který zvolil přední pull-rod zavěšení. Bočnice má nejagresivnější, podseknuté bočnice. Přední křídlo je spojeno s nosem druhým prvkem, u ostatních prvním prvkem (hlavním profilem).
9:33 Do čela se nám mezitím posunuli piloti Hondy: 1. Verstappen (1:23,524), 2. Cunoda (1:23,914), 3. Vettel se stylovým časem (1:25,007), 4. Russell (1:25,548), 5. Leclerc (1:35,600).
9:30 Alfa Romeo se stále nevybarvila, jezdí v kamufláži. Oficiální prezentaci plánuje až na neděli 27. února.
9:25 Týmy se dnes budou snažit ujet co nejvíce kol, opravdu potřebují maximálně využít příležitost a poznat zcela nová auta, obzvlášť kvůli špatné předpovědi na pátek. K dispozici budou mít sice ještě jeden třídenní test v Bahrajnu příští měsíc, ale ten je plánován pouze týden před prvním závodem, tudíž již nezbude moc času na nápravu větších problémů. Slabiny musí odhalit již nyní v Barceloně, pokud chtějí sezónu zahájit konkurenceschopně.
9:20 Instalační kolo má za sebou už také Alonso. Jde o jeho 20. předsezónní test.
9:15 O Red Bull je zájem. I když všechny týmy již absolvovaly soukromý test věnovaný systémovým kontrolám, rakouskému týmu moc snímků neuniklo. Nyní jej můžeme konečně blíže prozkoumat.
9:12 Mercedes se dostává na 1:27,730 min, k rychlým časům to má stále daleko.
9:10 Nejrychlejší kolo má zatím na kontě Russell (1:31,781 min), následuje Verstappen (1:37,633) a Leclerc (1:51,839). Norris, Vettel, Latifi a Cunoda zamířili po instalačním okruhu do boxů.
9:04 McLaren se jako první objevil na dráze, následuje jej Russell s Mercedesem, poté Vettel, Leclerc, Verstappen a Latifi.
9:00 V boxové uličce je první den obvykle spousta novinářů, fotografů a televizních štábů. Tentokrát ale F1 rozhodla, že se první předsezónní test odbude za zavřenými dveřmi a bez přístupné živé časomíry. Budeme se vám snažit zprostředkovat alespoň to nejdůležitější z testů.
Vozy na trať vyrazí v 9 h našeho času, kroužit budou s hodinovou obědovou přestávkou (13 - 14 h) až do 18 h.