Třetí volný trénink na VC Kataru provázelo slunečné počasí. Teplota vzduchu se pohybovala okolo 27 °C a trať byla vyhřáta na krásných 37 °C.
Prvním jezdcem na trati se stal Mick Schumacher, kterého následoval jeho týmový kolega Nikita Mazepin, ten byl ale zastaven svým inženýrem na výjezdu z boxové uličky pro technické problémy. Odpovědí bylo vyvěšení červených vlajek.
Po restartu se první na trati objevil opět Schumacher, ale ten své rychlé kolo nedokončil a zajel zpět do boxů. První čas si tedy zapsal až Esteban Ocon, tomu se okruh v Kataru povedla zajet za 1:24,864. Ocona pronásledoval až Norris, jeho kolo bylo ale o 8 desetin pomalejší.
To už se ale na trati objevily stříbrné šípy, oba monoposty na červeně označených pneumatikách. První čas si zapsal Bottas, ten nabýval hodnoty 1:24,019, ale rázem se před něj dostal Hamilton s náskokem menším než je jedna desetina.
Všichni netrpělivě čekali na srovnání vozů Mercedesu a Red Bullu. Na vozech Red Bullu se před začátkem a během 3. tréninku pilně pracovalo. Prvním z dua rudých býku na trati byl Sergio Pérez. Jeho mezičasy vypadaly velice slibně, dokonce měl nejrychlejší druhý sektor, potom ale přišla chyba Mexičana v 15. zatáčce a následné vyjetí z tratě.
Na první příčce se na chvíli umístil Fernando Alonso se svým časem 1:23,903, ale dlouho se na této pozici neohřál a rázem jej přeskočil o čtyři desetiny Bottas a o další dvě desetiny Hamilton.
Náhle se na trati objevil i Max Verstappen, který se dokázal o necelou desetinu dostat na průběžné první místo, ale stejně jako Alonsovi mu to dlouho nevydrželo. Mercedesy se totiž snažili na toto rychlé kolo zareagovat a odskočily Holanďanovi o 5 desetin, Bottas byl ještě o 82 tisícin rychlejší než Hamilton.
Velmi rychlé kolo se povedlo zajet Gaslymu, toho čas 1:22,721 katapultoval na průběžné 3. místo, ale toto kolo bylo za překročení traťových limitů v zatáčce číslo 16 škrtnuto. Ale i přes to se monoposty AlphaTauri ukazují tento víkend v dobrém světle, protože Gaslymu jeho kolo stačilo prozatím na 6. pozici a Cunodovi na 8. místo.
Jezdcům se stala záludnou část mezi 2. a 3. zatáčkou. Na výjezdu z 2. zatáčky se dostal na obrubník jak Charles Leclerc, tak i Mick Schumacher. V obou případech se jezdci naštěstí jen roztočili.
Na závěr se ještě nemálo jezdců vydalo své časy vylepšit, ale na špici se nic neměnilo a první místo zůstalo Bottasovi, který byl o 78 tisícin rychlejší než druhý Hamilton, Verstappenovi zůstalo třetí místo.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:22,310 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:22,388 |
3. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:22,651 |
4. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:22,835 |
5. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Red Bull Racing | 1:22,846 |
6. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:23,048 |
7. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Alpine F1 Team | 1:23,186 |
8. | 31 | Esteban OCON | fra | Alpine F1 Team | 1:23,209 |
9. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:23,276 |
10. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:23,567 |
11. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | McLaren F1 Team | 1:23,711 |
12. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Aston Martin Cognizant F1 Team | 1:23,884 |
13. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:23,895 |
14. | 63 | George RUSSELL | gbr | Williams Racing | 1:23,923 |
15. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Cognizant F1 Team | 1:24,154 |
16. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:24,246 |
17. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:24,288 |
18. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:24,499 |
19. | 47 | Mick SCHUMACHER | deu | Haas F1 Team | 1:24,680 |
20. | 9 | Nikita MAZEPIN | rus | Haas F1 Team |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ