Trénink začal pod zamračeným nebem a meteorologové očekávali déšť. Teplota vzduchu se pohybovala nízko - kolem 18 °C, asfalt 37 °C. Pirelli přivezlo svůj zlatý střed, směsi C2 - C4.
V 16:30 našeho času všichni vyrazili z garáže, týmy svým jezdcům rozdělili pneumatiky - pro jednoho jezdce tvrdé, pro druhého středně-tvrdé. Před dnešní kvalifikací (zítra se jede bodovaný sprintový závod) mají k dispozici pouze 60 min na poznání toho, jak se chovají, a nastavení svých vozů.
Mercedes Hamiltonovi vyměnil spalovací motor, Lewis bude v neděli odsunut o pět míst dozadu. Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera to ale přístup jeho týmu k Velké ceně Brazílie niktera nezmění.
Verstappen si v úvodu stěžoval na "docela velké vibrace pneumatik," přesto se dostal do čela s časem 1:10,189 min. Po půl hodině se za ním seřadili Pérez (+0,020 s), Hamilton (+0,849), Ocon (+1,156), Bottas (+1,351) a Vettel (+1,494).
Předpovědi se naplnily a okruh začal skrápět první kapky. FIA jej oficiálně označila za mokrý, piloti nicméně dále pokračovaly na hladkých pneumatikách, déšť nebyl silný.
Lewis nebyl spokojený s přilnavostí přední části svého Mercedesu: "Prosím, přijďte s jiným řešení předního zavěšení," oznámil svému inženýrovi Peteovi Bonningtonovi. "Předek poskakuje po trati," stěžoval si dále a zamířil do boxů ke změně nastavení.
Na začátku druhé poloviny nasadily oba Red Bully měkké pneumatiky a časy šly opět dolů: Verstappen 1:09,417 min (313 km/h na cílové rovince), Pérez 1:09,492. Na třetí příčku povyskočil Leclerc (1:10,194), jenž očekává silnější McLaren, na čtvrté Alonso (1:10,201) a na páté Sainz s druhým Ferrari (1:10,599). Ricciardo byl v tu chvíli až šestnáctý (1:12,261) a Norris startovní pole uzavíral (1:13,759).
Čtvrt hodiny před koncem zaútočil Hamilton, jeho čas (1:09,768) ale stačil pouze na třetí příčku - na Maxe ztrácel 0,35 s; čtvrtý Bottas o desetinu více. Fin ale dokázal v dalším pokuse ukrojit tři desetiny (1:09,567) a dostal se na chvíli před svého týmového kolegu. Ten za to 9 min před koncem opět vzal (1:09,348) a přeskočil i oba Red Bully.
S vozem stále nebyl spokojený: "Nejsou přední tlaky nízké?" "Negativní," dostalo se mu odpovědi z boxové zídky. Poté úřadující šampion ukrojil další 3 desetiny a dostal se na 1:09,050. Max na něj ztrácel téměř čtyři desetiny, v závěru se však nehonil rychlá kola.
Top týmům bylo nejblíže Ferrari, to už ale zaostávalo přes sekundu. Za ním se seřadili Alpine, Aston Martin, AlphaTauri a Alfa Romeo. Piloti McLarenu (s Alpine jako jediní) ale nejměkčí směsi vůbec nenasadili, soustředili se na jízdy s větším množstvím paliva.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:09,050 |
2. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:09,417 |
3. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Red Bull Racing | 1:09,492 |
4. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:09,567 |
5. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:09,880 |
6. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:10,124 |
7. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:10,142 |
8. | 31 | Esteban OCON | fra | Alpine F1 Team | 1:10,145 |
9. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Alpine F1 Team | 1:10,201 |
10. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Cognizant F1 Team | 1:10,352 |
11. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:10,374 |
12. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Aston Martin Cognizant F1 Team | 1:10,413 |
13. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:10,443 |
14. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:10,587 |
15. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:10,610 |
16. | 47 | Mick SCHUMACHER | deu | Haas F1 Team | 1:10,885 |
17. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:10,902 |
18. | 63 | George RUSSELL | gbr | Williams Racing | 1:10,938 |
19. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | McLaren F1 Team | 1:10,990 |
20. | 9 | Nikita MAZEPIN | rus | Haas F1 Team | 1:11,342 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ