Problémy s motorem Mercedes se vrací, Williams však o ten svůj obavy před Mexikem nemá

Nicholas Latifi s Williamsem FW43B v Turecku | foto: Williams F1 Team

I když Mercedes stále řeší potíže se svými pohonnými jednotkami, zákaznické týmy jimi zřejmě tolik postiženi nejsou. Williams před závodem ve vysoké nadmořské výšce v Mexiku o motory obavy nemá.

Zatímco tovární Mercedes u Valtteriho Bottase použil už 6 (z toho tři v posledních čtyřech závodech) a u Hamiltona 4 motory, někteří jeho zákazníci jsou pořád na třech - jeden z McLarenů (Lando Norris) a jeden Aston Martin (Lance Stroll).

Šéf Stříbrných šípů Toto Wolff před dvěma týdny v Austinu připustil, že se u nich "určité potíže se spolehlivostí vracejí" a u Hamiltona nevyloučil nasazení dalšího nového motoru ve zbytku sezóny, což by pořád bylo podstatně menší zlo než odstoupení během velké ceny.

Tento víkend se bude závodit v Mexiku ve výšce 2 285 metrů nad mořem, o týden později v Brazílii 800 m n. m. Kvůli nižšímu obsahu kyslíku ve vzduchu jsou proto turbo (TC) a motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) více namáhány - po větší dobu se pohybují poblíž maximálních povolených otáček.

Mercedes má v závěru sezóny obavy o spolehlivost své pohonné jednotky | foto: Mercedes AMG F1 Team

Red Bull v tom spatřuje na těchto dvou okruzích díky odlišné koncepci pohonné jednotky Hondy svou výhodu. Šéf výkonnosti vozidla Williamsu Dave Robson v tom ale nevidí žádný problém.

"Ne, momentálně kvůli tomu nemáme starosti. Nemyslím si, že by nadmořská výška představovala velký problém z pohledu spolehlivosti. Bude to v pořádku, takže ne - v této fáze si nemyslím, že je důvod k obavám," uvádí Robson.

Williams u Georgea Russella v USA nasadil nový motor, což vysvětluje slovy: "U Georga bylo jasné, že budeme muset nasadit čtvrtý motor po jeho potížích v Rakousku" už od počátku července.

Stáj z Grove má po úspěších v Maďarsku a v Belgii, kde získala 20 ze svých 23 bodů, v šampionátu na osmém místě náskok 16 bodů před devátou Alfou Romeo. A věří, že si svou pozici udrží.

"Obvykle se dokážeme dostat docela blízko Alpine a Aston Martin, takže naše auto je osmé či deváté nejrychlejší. Ale když máme dobrý den, dokážeme dostat pomalejší ze dvou vozů Alpine a Aston Martin.

Obvykle jsme byli schopni dostat i Cunodu, ale v poslední době jezdí velmi dobře, zejména v posledních několika kvalifikacích, takže to bylo obtížnější... někdy jsme osmí, a pak i blízko sedmému," dodává Robson k formě svého týmu, jenž letos rozhodně není nejpomalejší - toto postavení patří Haasu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy