MCLAREN
Lando Norris, 1. místo
Je to úžasný pocit. Nevím, co říci. Byla to šílená kvalifikace a my jeli dobře. Nakonec jsme se pochopitelně rozhodli pro hladké pneu. Nikdy si nemyslíte, že získáte pole position dokud ji opravdu nakonec získáte. jsou opravdu šťastný, zvládli jsme to. Musím poděkovat strašně moc týmu, odvedli skvělou práci. Teď budu znít, jako bych se dělal lepším, ale bylo to náročné. Trať teprve osychala a kolo předtím to bylo asi o dvě sekundy pomalejší a já si nebyl jistý, jestli se zlepšíme. Ale udržel jsem si teplotu a připravil se na poslední kolo. Dost jsem riskoval, to přiznám, ale vyplatilo se to, takže jsem rád. Není to po Monze něco, co bychom čekali, ale maximálně jsme využili příležitosti v těch podmínkách. To se prostě povedlo. A obzvlášť po Monze je to skvělý způsob, jak začít a snad tak budeme i pokračovat.
LANDO: "It feels amazing. I don't know what to say.
"You never think you're going to get a pole until you actually do it, but here we are. I have to thank the team so much.
"It's not really what we expected but we made the most of the opportunity!"#RussianGP #F1 pic.twitter.com/xX2A9wDGkZ
— Formula 1 (@F1) September 25, 2021
Daniel Ricciardo, 5. místo
Jsem rád, že jsme to zvládli. Kdo by si pár hodin předtím myslel, že pojedeme na konci na hladkých! Vždyť byla šance, že dnes nebude žádná kvalifikace. Byla to zábava. Opravdu hodně velká zábava! Užili jsme si to. Gratuluji Landovi k první pole position, a týmu, že si udržel formu z Monzy, což je bezva. Všichni jsme nadšení. Co se výsledku týče, jsem s pátým místem spokojen. Myslím, že to je dobré místo pro start. Podmínky byly dnes náročné, mohli jste zazářit nebo ztratit. Pár zatáček se mi nepovedlo, ale je to dobré. Poučíme se a jsem spokojen. Gratuluji týmu, bylo to vzrušující a zábavné. Jen tak dál.
Andreas Seidl, šéf týmu
Landova první pole position od roku 2012 a Daniel je pátý. To je úžasná sobota. Gratuluji všem, protože to bylo náročné a zvládli jsme to skvěle. Bylo důležité mít tu správnou pneumatiku a auto na správném místě na trati. To jsme zvládli perfektně a oba jezdci zajeli, když na tom záleželo. Chci věnovat pole position Mansourovi Ojjehovi, dnes by měl narozeniny. Zítra to vypadá na další vzrušující závod a máme konkurenceschopné auto a velkou šanci na získat dost bodů.
FERRARI
Carlos Sainz jr., 2. místo
Hned po Q2 jsme viděl, že budou hrát roli hladké a že se bude přezouvat. Zajel jsem hodně dobré kolo. Během tohoto víkendu to vypadá dobře, jsme silnější a budeme bojovat a pokusíme si to užít. Bylo to ale dnes náročné. Jsem nicméně pyšný, jak jsme tu situaci zvládli. Ten poslední pokus na hladkých jsem si hodně užil. To čekání, až opravdu potvrdí druhé místo bylo nervy drásající, podmínky se hodně zlepšovali a my byli jedni z prvních, kdo dojel. První řada je dobrý výsledek a jsem spokojen. Ale preferoval bych pole position. Zítra asi bude sucho, měli jsme včera slušnou rychlost a klíčem bude opotřebení pneumatik. Já do toho dám od začátku až do konce vše. Gratuluji Landovi k první pole position, je dobré startovat vedle něj.
Charles Leclerc, 15. místo
Kvalifikace dnes nebyla důležitá, což je velká škoda, protože to vypadalo na parádní zábavu. Jsem moc rád za Carlose a tým za druhé místo. Já do toho dám zítra vše, startuji zezadu s novým motorem. Podmínky jako dnes se neobjevují moc často, ale jsou to ty, ve kterých jsme se v poslední době trápili nejvíc. Takže i když jsme věděli, že budu startovat z chvostu, rozhodli jsme se vyjet a získat zkušenosti. Myslím, že to se podařilo. Opravdu jsem si to užil a měli jsme dobrou přilnavost, byli jsme konkurenceschopní už od začátku. To je dobré vidět.
Laurent Mekies, závodní ředitel
Hodně těsné souboje a náročné podmínky ve kterých jeden z našich dojel druhý. Carlos odvedl dobrou práci v nelehkých podmínkách. Tým pracoval dobře a udělali jsme správná rozhodnutí ve správnou dobu. Charlesova kvalifikace byla podmíněna faktem, že kvůli penalizaci bude startovat zezadu. Za to rozhodnutí, které jsme učinili, nyní tvrdě platíme, ale v následujících závodech se vyplatí. Rozhodli jsme se vyjet v Q1, abychom zjistili chování auta a Charlos byl hodně konkurenceschopný. Zítra budeme startovat z protichůdných míst roštu, ale jako obvykle bude cílem co nejlepší výsledek a využití příležitostí.
WILLIAMS
George Russell, 3. místo
Je to bláznivé. Tým odvedl skvělou práci, zvládl dobře strategii a obuli jsme správné pneumatiky ve správný čas. Riskovali jsme, když jsem vyjížděl z boxů, málem jsem to rovnou napálil do zdi. Gratuluji Landovi a Carlosovi. Opravdu se na zítřejší závod těšíme. Nemáme co ztratit.
Nicholas Latifi, 14. místo
Rychlost byla dobrá. Nikdy nevíte, kdy budete moci v takovém počasí přezout, ale když jsem zabrzdil, věděl jsem, že přilnavost máme a měl jsem dobrý pocit, ale takový pocit neměli všichni. Trať se stále zlepšovala, ale já se dostal do Q2 s časem z poloviny Q1. Je to tím pádem frustrující, když vidíte, co bylo možné. Nicméně měnili jsme motor a tak je tu penalizace. Takové je závodění. Budu se zítra snažit posunout co nejvýš.
Dave Robson, šéf výkonnosti vozu
Dnes bylo dominantní počasí, podle očekávání. Byli jsme spokojeni se včerejšími tréninky a zrušením třetího tak moc neztratili. Kvalifikace se jela na mokru, podobně jako ve Spa, neměli jsme toho zase moc co ztratit. Oba jezdci jeli skvěle, zvlášť Nicholas. Byl rychlý a odvedl skvělou práci, ale bohužel výměna motoru znamenala penalizaci a tak jsme zvolili jen pár kol v Q1, abychom získali data, ale dál jsme nechtěli riskovat. Je to škoda, že z té jeho rychlosti nemohla jeho strana garáže těžit. Uznání si zaslouží i jeho mechanici, kteří motor vyměnili. George měl složitější postup do Q2, ale od té doby jel skvěle a vytěžil ze situace maximum. Auto jede dobře a on si jel v pohodě. Ačkoliv jsme si byli jistý, že v závěru to bude o hladkých, on byl tím, kdo to rozhodnutí hodně podporoval a věděl, že klíčové bude poslední kolo. Jako ve Spa jsme byli rádi a dali vše na jedno kolo v nejlepších podmínkách a vyplatilo se. Zítra to bude náročné, má být sucho a za námi startuje hodně rychlejších aut. Nicméně auto se chovalo dobře a tak máme šanci bojovat s McLareny a Ferrari, udržet si první tři místa bude hodně těžké, ale dáme do toho zatraceně všechno.
MERCEDES
Lewis Hamilton, 4. místo
Ta chyba byla jen moje, nešlo o studené pneumatiky. Jsem nesmírně zklamaný sám ze sebe. Do té chvíle to bylo dobré, jel jsem si svoje. Moc se omlouvám týmu, protože něco takového samozřejmě od šampiona neočekáváte. Ale tak to je a musím udělat zítra maximum, abych to napravil. Přilnavost byla hrozná a klouzalo to, ztrácel jsem teplotu a nakonec jsem dvakrát narazil do zdi, což je u mě vzácné. Piloti přede mnou mají dobrou rychlost a nebude to rozhodně jednoduché. Já se jen pomodlím a doufám, že bude auto opravené a naprosto v pořádku. Takové věci nás mají zkoušet a já se teď cítím mizerně. Ale otočíme to na něco pozitivního a pokusíme se udělat vše. Nicméně máme na pole position Brita, což je skvělé. Gratuluji Landovi.
Valtteri Bottas, 7. místo
Dnes to pro nás nebyl dobrý den, ale ještě není konec. Máme dobré auto a dobrou rychlost. A pamatujte, z chvostu jsme to v Monze dotáhli na pódium. Nicméně ten čas, který jsem za Lewisem ztratil mě stál druhý rychlý pokus. Do té doby to šlo dobře, byli jsme silní a když začala trať schnout, zajeli jsme do boxů a doufali ve dva pokusy, ale bohužel byl z toho jen jeden. Pneumatiky pořádně nefungovaly, bylo těžké je zahřát tak rychle. Všichni před námi jeli alespoň dvakrát, to byl ten problém. Není to skvělé, ale není po všem. A alespoň nestartuji z chvostu, jako v Monze, snad to tedy bude lepší. Ze sedmého na to mohu zatlačit.
Toto Wolff, šéf týmu
Domnívám se, že Lewis může tento závod stále vyhrát. Valtteri startuje sedmý a my ho potřebujeme na pódiu. To je pro zítřek cíl. Situace jako dnes jsou prostě smolné. Nelze ukázat na jednu chybu. Byli jsme první na trati a dostali se do chvíle, když jsme buď mohli ukončit naše dva pokusy na přechodných a přezout a nebo to hrát na jistotu a dojet a to jsme udělali. Kdyby se dal vrátit čas, možná bychom nevyjeli tak brzy a počkali minutu, nicméně člověk nemá křišťálovou kouli. I kdyby Lewis nehavaroval, tak ty dvě kola na měkké sadě a o to dnes šlo. Ve druhém kole bychom měli rychlost na první řadu, ale v tom prvním, tam nestihnete zahřát pneumatiky. Nyní to musíme otočit, občas se tyhle věci proti vám obrátí, ale důležité je, jak reagujete. Lewis je i tak v boji a Valtteri může také zaútočit, byl silný celý víkend.
ALPINE
Fernando Alonso, 6. místo
Jsem spokojen, dnes podmínky nebyly jednoduché. Bylo to stresující a v mokru jsme v Soči ještě nejeli. Nebyl čas na experimentování a hledání, kde je správná stopa. Ale na konci jsme byli konkurenceschopní v mokru a i když trať osychala. Také jsem ztratil asi pět desetin v posledním kole, takže to mohlo být ještě lepší. Zítra to bude náročné, protože za námi startuje pár rychlých aut, ale těším se.
Esteban Ocon, 10. místo
Jsem trošku frustrovaný, protože jsme v Q3 nezískali maximum. Především jsme neobuli správné pneumatiky včas a zmeškali dva pokusy na měkkých na konci. Rozhodně tu byl potenciál na víc, protože já mám tyto proměnlivé podmínky rád. Pozitivní je, že máme oba vozy v první desítce a to není špatné. Zítra asi bude sucho, ale ať už bude počasí jakékoliv, budeme připraveni.
Davide Brivio, závodní ředitel
Na konci jsme kvalifikaci ukončili s oběma vozy v první desítce, což je pozitivní. Měli jsme potenciál na víc, nicméně Fernando udělal malou chybu v posledním kole a Esteban potřeboval ještě kolo na měkkých pneumatikách. Ale zároveň to do závodu vypadá dobře, i když podmínky mají být odlišné. Snad bude sucho a my tak budeme moci získat body jako v posledních třinácti závodech.
ASTON MARTIN
Lance Stroll, 8. místo
Jsme rád, že jsme v první desítce, osmé místo je dobrá startovní pozice pro boj o body. Udělali jsme proti včerejšku pokrok a tým odvedl v náročných podmínkách dobrou práci. Myslím, že jsme ale mohli získat víc. Moje poslední kolo hodně ovlivnil provoz v posledním sektoru (Sergio Pérez) a to pokazilo moje brzdění do zatáček třináct až patnáct. Také jsem měl potíže s Danielem Ricciardem, který mi vjel do cesty v Q1. Bylo to trošku frustrující, ale nyní se díváme kupředu. Je to dlouhá cesta do první zatáčky a uvidíme, co se stane.
Sebastian Vettel, 11. místo
Rozhodně jsme měli potenciál na lepší výsledek. Myslím, že jsme měli rychlost jednoduše postoupit do Q3, ale provoz v mém posledním kole (Cunoda) znamenal konec. Jsem naštvaný sám na sebe, protože jsem kolo předtím zajel lepší čas. Znamená to, že startujeme za první desítkou a bohužel se tu moc nepředjíždí.
Představitelé týmu se nevyjádřili.
RED BULL
Sergio Pérez, 9. místo
Vypadalo to slibně, ale v náročných, měnících se podmínkách je důležité nastavení. S odstupem můžeme říci, že jsme možná mohli obout hladké o kolo dřív. Ale víme, že se může stát cokoliv, můžeme si z kvalifikace odnést spoustu pozitiv, auto jelo dobře a tak jsme do závodu dobře naladěni a cílem bude dobrý start a co nejlepší výsledek.
Max Verstappen, 20. místo
Tým odvedl skvělou práci a jsem si jistý, že jsme udělali správná rozhodnutí s nastavením auta. Rozhodli jsme se moc kol nejet, abychom zbytečně neriskovali nehodu. Podmínky se daly, přilnavost byla a myslím, že během závodu budou podobné podmínky. Zítra to nebude lehké, bitva ve středu pole je těsná a důležité bude vyjet a získat co nejvíce bodů. Uděláme pro to maximum a snad si to užijeme.
Christian Horner, šéf týmu
Samozřejmě jsme počítali s tím, že Max startuje zezadu a v dnešních podmínkách to nestálo za to riskovat. Takže jsme se jen chtěli ujistit, že je vše připraveno. Checo bude zklamaný, udělal malou chybu v nájezdovém kole na hladkých pneumatikách a potom se trápil s jejich teplotou a bohužel tak není výš. Dnešní výsledek asi předvídal málokdo. Zítra má být sucho a dá se tu předjíždět, takže to bude zajímavý závod.
ALPHA TAURI
Pierre Gasly, 12. místo
Měli jsme rychlost dostat se lehce do Q3. Auto bylo v těch podmínkách rychlé a potom jsme v Q2 zůstali na trati jen s jedním setem pneumatik, které byly hodně použité. Já jsem chtěl do boxů, protože jsem viděl, že trať osychá, ale neudělali jsme to a myslím, že to byla chyba a stála nás Q3. V tuto chvíli nechápu, proč jsme to udělali a rozhodně jsme za to zaplatili vysokou cenu, když se podíváte, jak dopadla Q3 a je to prostě zmeškaná příležitost a já to věděl. Cítil jsem potenciál. Poslední dvě kola už to moc nešlo a viděl jsem časy. Zmeškali jsme to jen těsně o desetinu a myslím, že s novými pneumatikami bychom byli o 1,5 sek rychlejší. Už v Q1 jsem věděl, že je tu velká příležitost s těmi podmínkami a když se to potom kvalifikujete s takových potenciálem tak vzadu, pěkně mě to štve. Byl tam trošku provoz, ale to nebyl ten problém. Problém je, že jsme měli do boxů a neudělali jsme to. Provoz za to odstoupení nemůže.
Yuki Cunoda, 13. místo
Jsem hodně spokojen, dostal jsem se z Q1 a to je velký krok, zvlášť po včerejšku. Moji mechanici pracovali tvrdě přes noc, aby auto zlepšili a já se cítil ve voze o dost lépe. Samozřejmě podmínky byly odlišné, ale snad uvidíme další zlepšení i zítra za sucha.
Claudio Balestri, šéf inženýr
Věděli jsme, že bude pršet a snažili se připravit co nejlépe. Trénink byl zrušen a to není ideální a v kvalifikaci jsme se rozhodli pro přechodné pneu a jeli jen na jednom setu v Q1. To byla správná strategie a použila ji většina týmů. Postoupili jsme s oběma vozy. V Q2 trať rychle osychala a pneumatiky trpěli a tak jsme Yukiho poslali pro nové. U Pierra jsme se rozhodli zůstat na trati, ale bohužel se to nevyplatilo. Nemůžeme být spokojeni a promeškali jsme příležitost, obzvlášť s Pierrem. Nemůžeme výsledek změnit, takže se musíme soustředit na závod a posunout se dál.
ALFA ROMEO
Kimi Räikkönen, 16. místo
Podmínky nebyly tak zlé, ale chyběla nám přilnavost. Vyvážení auta bylo ok, ale celkou dobu to bylo na hraně a když se to potom pokazí, tak to jde rychle. Čím více kol jsme jeli, tím to bylo lepší, ale nakonec jsme nedokázali získat víc. Zítra uděláme maximum a uvidíme.
Antonio Giovinazzi, 17. místo
Je to zklamání, nedokázali jsme ukázat potenciál. Měl jsem problém s brzdami, takže se mi nejelo dobře, zvlášť na mokru a bez tréninku. Musíme se podívat, co se stalo a opravit to, aby to zítra bylo lepší. Uvidíme, co udělá počasí a musíme se soustředit na naši práci. Máme kolem rychlá auto, která startují zezadu, takže se musíme vyhýbat problémům. Uvidíme, kam se posuneme.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Byli jsme blízko, ale bohužel jsme se nedostali do Q2. Jeli jsme na přechodných pneumatik, jako ostatní, ale nakonec nám něco málo chybělo. Uvidíme, jaké bude zítra počasí, je před námi dlouhý závod a snad se posuneme blíž první desítce.
HAAS
Mick Schumacher, 17. místo
Doufal jsem v postup do Q2, to by bylo skvělé. To kolo bylo dobré, myslím, že tam bylo pár chybiček, možná dvě nebo tři desetiny, ale to by nestačilo. Ale alespoň jsme byli blízko. Jsem trošku frustrovaný, ale spokojený zároveň. Myslím, že tým odvedl skvělou práci. Já mokro miluji, je to nejlepší. Hodí vás do studené vody a když jste nejrychlejší v tom najít si na trati cestu, jste nejrychlejší. To jsem si vždy užíval a snad bude zítra také trošku pršet.
Nikita Mazepin, 19. místo
Celkově to byla dobrá kvalifikace. Nebyl jsem si jistý, jak to půjde, protože pneumatiky potřebují víc kol než tomu bylo ve Spa. Nakonec bylo vyvážení dobré stejně jako teplota a zajel slušné kolo. Potom jsem jel do boxů, prostě jsme se trápili. To jedno kolo jsem cítil, že není dost sucho, aby pneumatiky fungovaly, ale i tak naše pozice není odlišná od toho, co by jinak mohlo být. Nicméně to bylo náročné. Nevíme, jaké bude počasí, ale myslím, že jsme připraveni na sucho i mokro, takže uvidíme.
Günther Steiner, šéf týmu
Je to vlastně velmi dobré, že jsme jeli kvalifikaci dnes a jeli jsme si svůj program. Zítra se tak můžeme soustředit na závod. Myslím, že kvalifikace byla, neřekl bych náročná, byla tak nějak přímá. Vyjeli jsme na přechodných, zkusili jsme co to šlo a snažili se vytěžit maximum.