PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Chvála na trať i fanoušky

Max Verstappen bere pole position po kvalifikaci v Bahrajnu | foto: Red Bull Content Pool

Jak hodnotí své dnešní výkony jednotliví piloti a představitelé týmů?

RED BULL

Max Verstappen, 1. místo
Je to úžasný pocit, získat tu pole position. Ti diváci jsou tu neskuteční a dnes jsem si to hodně užil. Auto se dobře chovalo a jakmile jsme jeli méně naložení, byl tento okruh vážně pecka. Je to nejlepší startovní pozice a víme, že se tu těžko předjíždí. Nečekám, že to tu bude snadný závod. Jede se hodně kol a pneumatiky budou v rychlých zatáčkách trpět. Ale dnes to bylo dobré, takže samozřejmě doufám, že to zítra zvládneme dotáhnout do konce.

Sergio Pérez, 16. místo
Jsem velmi zklamaný, protože dnes jsme měli tak úžasné auto a zlepšovali se. Mohli jsme mít dvě auta někde na čele, možná i v první řadě. Takže toto jsme opravdu nečekali. Měli jsme na konci velkou smůlu, jezdci jeli pomalu do boxů a já nestihl nájezd do svého druhého rychlého kola, promeškal jsem to o sekundu a půl. Dnes to probereme a uvidíme, jak se z toho můžeme poučit. Víme, že to zítra bude s předjížděním těžké, ale je to tu nepředvídatelné, nikdo neví, co čekat, takže se samozřejmě pokusíme minimalizovat škoda a získat nějaké body.

Christian Horner, šéf týmu
Max zajel skvěle, byl pod tlakem domácích fanoušků a má už za sebou dost zkušeností a způsob, jakým se s tím tlakem vyrovnává, je v posledních letech výjimečný. Dnes odvedl skvělou práci. Hůř se tu předjíždí a on je v nejlepší možné pozici, takže první část jeho práce je hotova. Sergia jsme poslali na trať včas, ale potom všichni zpomalili v boxové uličce a to ho stálo čas a jen těsně zmeškal další jízdu, sekunda a půl. Je to frustrující a musíme zítra zabojovat. Když se podíváme na start, Max má přímo za sebou oba Mercedesy, takže oni si mohou rozdělit strategie a pro nás je tak důležité se soustředit a jet si svůj vlastní závod.

MERCEDES

Lewis Hamilton, 2. místo
Chci poděkovat všem těm oranžovým holandským fanouškům, je to tu skvělé, krásný okruh a jsem moc rád, že jsme jeli do této země a vážím si toho uvítání, jsou tu báječní fanoušci. Max zajel úžasné kolo a já byl tak blízko, snažil jsem se ho dostihnout. Včera jsme zmeškali trénink a tak to dnes bylo o to náročnější, ale dal jsem do toho všechno. Max zajel prostě fantastické kolo.

Valtteri Bottas, 3. místo
To byla zábava! Je to skvělý okruh, zvlášť prostřední sektor, který je rychlý některé ty zatáčky. A je tu také skvělá atmosféra. Auto jelo dobře, ale Red Bull byl dnes o maličko mimo náš dosah. Trošku nám chybí v prvním sektoru, konkrétně druhá a třetí zatáčka. Moje poslední kolo v Q3 nebylo nejlepší. Najížděl jsem dobré mezičasy, ale v jedenácté zatáčce se to pokazilo a příliš pozdě jsem dobrzdil. Ale máme dvě auta mezi prvními třemi a to je důležité. Je o co hrát a budeme zítra útočit. Nepředjíždí se tu lehce, ale start a strategie přinesou příležitosti, takže jsem si jistý, že to bude skvělý závod.

Toto Wolff, šéf týmu
Jsme spokojení. Je skvělé vidět jezdce jezdit na hraně a na tak skvělém okruhu jako je tento. Lewis toho včera moc nenajezdil, ale dal dohromady skvělé kolo. Vytáhl z auta i to, co tam nebylo. Valtteri zajel skvěle a máme tak druhé a třetí místo, což je pro start dobré. Jsou tu možnosti jedno i dvou-zastávkové strategie a oba naši jsou vepředu, takže máme šanci zkusit různé strategie a uvidíme. Myslím, že to bude vzrušující závod se skvělou atmosférou, takže se těším, jak to dopadne.

ALPHA TAURI

Pierre Gasly, 4. místo
Jsem nesmírně šťastný, že jsem dosáhl na čtvrté místo, protože až do tohoto bodu to vůbec nebylo snadné, s vozem jsme se trošku prali a v trénincích nám chyběla určitá rychlost. Ale podařilo se nám ještě vydolovat odněkud pár desetin navíc a připravit si skutečně rychlé kolo, právě to rozhodující, takže je skvělé, že můžeme zítra startovat z druhé řady. Byli jsme si vědomi důležitosti kvalifikace na této trati, protože předjíždět v závodě bude docela oříšek, ale dnes jsme odvedli opravu dobrou práci. Tým mi připravil skvělé auto a zítra vzhledem k tak dobré pozici udělám všechno, abych dovezl dobrý výsledek.

Juki Cunoda, 15. místo
Těší mě pokrok, jehož jsem o tomto víkendu dosáhl, neustále jsem si zlepšoval časy a tento přístup se mi osvědčil. Je to docela zábavná trať, kvalifikaci jsem si hodně užíval, ve voze jsem měl sebevědomý pocit a bylo opravdu dobré se protáhnout do Q2. Mrzí mě, že kvůli červené vlajce už nebyla příležitost zajet rychlé kolo na nových pneumatikách, ale stalo se. Rychlost rozhodně máme, myslím, že bych do Q3 mohl postoupit, takže dnešní odpoledne mi přineslo smíšené pocity - celkově jsem ale spokojený s tím, jak dnešek probíhal.

Claudio Balestri, hlavní inženýr výkonu vozu
Po pátečním tréninku jsme rozhodně nebyli spokojeni a věděli, že naše nastavení ještě můžeme vylepšit. Přes noc jsme tedy v této oblasti zapracovali, podívali se důkladně na pneumatiky a celkový výkon, zejména v zatáčkách, kde jsme se předtím trápili. Po dopoledním tréninku jsme udělali dalších pár drobností a vyplatilo se: Pierre vyrovnal nejlepší kvalifikaci v sezóně a působil konkurenceschopně. Juki si také vedl dobře, ale v Q2 ,měl smůlu, když kvůli červené vlajce nemohl využít nové pneumatiky, proto nezajel své závěrečné rychlé kolo. Těšíme se na zítřejší závod, bude zřejmě těžké předjíždět, proto je výchozí pozice na roštu tak důležitá.

FERRARI

Charles Leclerc, 5. místo
Je škoda, že nám dnes uniklo čtvrté místo, ale být pátí a šestí na startu... To je pro nás dobrá sobota. V poslední jízdě jsme byli až moc agresivní s ohledem na nastavení předních přítlačných křídel a já ztratil v prostředním sektoru záď vozu. Uvidíme, jaké bude zítra degradace pneumatik, ve volném tréninku jsme neodjeli moc dlouhých simulací. Zítra bude klíčové dobře odstartovat, protože předjíždění je tady náročné.

Carlos Sainz, 6. místo
Byla to jedna z nejnáročnějších kvalifikací sezony a určitě ta nejvíce stresová. Po nehodě ve třetím tréninku mohu jen poděkovat mechanikům, kteří odvedli parádní práci. Auto se do garáže dostalo až dvacet  minut po konci tréninku, takže načasování bylo velmi těsné, ale zvládli to a za to díky! Já se pak soustředil na to, abych zresetoval svou mysl, což se myslím povedlo. Zítra nebude snadné předjíždět, ale my máme dobrou výchozí pozici. Snad domů dovezeme dobré body.

Laurent Mekies, závodní ředitel
Nejprve chci poděkovat Carlosovým mechanikům, že dokázali opravit jeho auto. Odvedli skvělou práci. My jsme si řekli, že se chceme vrátit na tato místa - tedy být ve třetí řadě na startu, což se povedlo. První cíl víkendu je tedy splněn. Jen škoda, že Charles nezískal druhou řadu, ale to se mu může podařit zítra! Carlos zajel také velmi dobře, když si uvědomíme, že sedl do auta a hned musel být rychlý. Zítra bude start důležitější víc než obvykle. Těžko se tady totiž předjíždí. My se pokusíme využít každé příležitosti. 

ALFA ROMEO

Antonio Giovinazzi, 7. místo
Dnešní výsledek je úžasný a můj dík patří celému týmu. Mezi Q2 a Q3 jsme měli technický problém, ale mechanici odvedli vynikající práci, podařilo se jim vše zvládnout a mohl jsem se vrátit na trať. Pak jsem jel opravdu naplno, abych se jim za jejich úsilí odvděčil. Moje kolo v Q3 bylo jedním slovem mega. Zítra tedy začnu z dobré pozice, musíme nadále tlačit, vyhnout se potížím a využít této příležitosti k zisku dobrého umístění.

Robert Kubica, 18. místo
Moje úloha náhradního pilota znamená být připraven, ale vlastně si nepřejete, aby k vaší účasti došlo. Doufám, že se Kimi brzy uzdraví. Vzhledem ke rychlosti oznámení a malé praxi, kterou jsem stihl, se domnívám, že to dnes nebylo špatné. Trať je docela náročná, musel jsem se učit od nuly a trénink proběhl hodně rychle, ale jsem přesvědčen, že jsem maximálně využil doby, kterou jsem měl k dispozici. Bohužel v závěru Q1 mě postihl provoz a nebyl jsem schopen dostat pneumatiky do správné teploty, to můj pokus znehodnotilo. Zítra nás čeká dlouhý závod, uvidíme, co se dá zvládnout.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Náš nejlepší kvalifikační výkon roku jsme získali na zdejší "horské dráze" jménem Zandvoort. Ráno bylo ovlivněno zprávou týkající se Kimiho, ale jsem hrdý na to, jak tým reagoval. Robert se dokázal rychle adaptovat, přestože se jedná o náročnou trať, na níž neměl žádné zkušenosti. Antonio předvedl opravdu výborný výkon, v těžkých chvílích se tým skutečně stmelil, aby prokázal svého ducha. Nyní jen potřebujeme tento výsledek přetavit do bodového umístění.

ALPINE

Esteban Ocon, 8. místo
Myslím, že to pro nás byla dobrá kvalifikace. Cítil jsem se dobře, auto jelo skvěle a myslím, že jsme z něj dostali maximum. Po třetím tréninku jsme museli udělat pár vylepšení a tvrdě jsme na tom zapracovali. Rádi bychom byli samozřejmě výš, ale závod je zítra a cílem jsou body. Jako tým máme oba vozy v první desítce, což je slušný výsledek. Atmosféra je tu fantastická a fanoušci byli neskuteční. Fandění jsem na rovince slyšel, t bylo opravdu super a snad pro ně předvedeme zítra dobrou show.

Fernando Alonso, 9. místo
Celkově to byl dobrý den a jsme s oběma auty v Q3. Zvládli jsme pošetřit pneumatiky v Q1, ale kvůli červené vlajce v Q2 nám to vlastně vůbec nepomohlo, protože ostatní nás v tom dohnali. V Q3 o bylo hodně těsné. Zkusíme na startu předjíždět a uvidíme, kde po pár kolech budeme. Potom si myslím, že to bude s přejížděním horší. Bude to náročné, ale těšíme se.

Davide Brivio, závodní ředitel
Pozitivní den, obě auta jsou v první desítce. Bylo to náročné kvůli těm červeným vlajkám, ale tým to zvládl skvěle. Jsme spokojeni. Esteban se sice ráno trošku trápil, ale všichni zamakali a dostali jsme ho do Q3 a to platí i o Fernandově straně garáže. Zítra to nebude lehké se probojovat, ale může se stát cokoliv, zvlášť když přijde červená vlajka či safety car. To jsme ostatně několikrát během víkendu viděli Jsme v dobré pozici a pokusíme se vytěžit maximum z každé příležitosti.

MCLAREN

Daniel Ricciardo, 10. místo
75 procent v prvních dvou částech kvalifikace bylo opravdu dobrých ve srovnání s tím, kde jsme si mysleli, že jsme. Spousta věcí se jevila dobře a časy na kolo byly také dobré. Přišlo mi to zcela přirozené a normální a v každé zatáčce jsem se mohl trochu zlepšit. Cítil jsem se komfortně.

V třetí části jsem cítil, jako bych ztrácel od první zatáčky přilnavost, takže to byl od té doby trochu větší boj. Stále nevíme proč. Traťové podmínky se možná změnily a možná jsme něco promeškali, ale podíváme se na to a zkusíme najít odpověď. Je to celkem zklamáním, jelikož výsledky třetí části kvalifikace určují pozici na startovním roštu, a právě náš průjezd byl tím nejhorším z celé kvalifikace. Jsou tu sice nějaká pozitiva, která si z dneška můžeme odnést, ale stále jsou tu nějaké záhady. Budeme na tom dále pracovat.

Lando Norris, 13. místo
Nebyl to den, který jsem já, ani tým očekával – prostě jsem neodvedl nejlepší práci. Necítil jsem se v kvalifikaci tolik sebevědomý, abych to vše spojil a dal dohromady. Je to škoda, protože byl závod, kde jsme potřebovali být silní, ale prostě jsme to nezvládli. Kvůli červené vlajce jsme nedostali možnost naše kolo vylepšit. Zítřejší den bude pro nás velmi náročný, ale myslím si, že jsme rozhodně rychlejší než několik dalších aut před námi, takže doufejme, že budeme mít šanci vybojovat nějaké body.

Andreas Seidl, šéf týmu
Bylo to pro náš velice náročné sobotní odpoledne. Na obou stranách garáže bylo obtížné dostat více výkonu z aut. Danielovi se povedly první dvě části kvalifikace a na začátku druhé části zajel opravdu dobré kolo, což ho posunulo do třetí části navzdory obtížím, se kterými jsme se dnes potýkali, ale v třetí části jsme bojovali s přilnavostí. Lando se ani v jednom z jeho pokusů při jízdě na limitu necítil komfortně. Promarnil svoji šanci v závěru druhé časti, ale i s tím to bylo mezní, zda postoupí. Vzhledem k povaze trati nás to posouvá do obtížné situace pro závod, protože je zde velice těžké předjíždět. Zatím jsme tento víkend viděli, že se toho na této trati může stát mnoho. Úkolem dnešní noci bude poučit se z dnešního dne, provést jakákoli vylepšení, která můžeme udělat, a být připraveni využít jakékoli příležitosti, které se nám zítra mohou naskytnout.

WILLIAMS

George Russell, 11. místo
Bohužel jsem při svém posledním pokusu udělal chybu. Tlačil jsem na maximum a kolo jsem měl opravdu dobře rozjeté, ale zadní pneumatiky byly těsně na limitu. Prostě jsem příliš tvrdě zaútočil na poslední zatáčku a ztratil záď svého vozu, věděl jsem, že to bude těsné dostat se do závěrečné části. Trochu jsme poškodili zadní zavěšení, ale naštěstí je převodovka v pořádku a poškození není tak velké, aby ho naši mechanici nebyli schopni přes noc opravit. V tu chvíli bylo mé kolo dost dobré na to, abych se dostal mezi 10 nejlepších, takže se omlouvám týmu, protože takhle jsem kvalifikaci ukončit nechtěl. Na tomto okruhu je velice těžké předjíždět a nikdo neví, jak na to zareagují pneumatiky, takže bude zajímavé sledovat, jak se zítřejší závod vyvrbí.

Nicholas Latifi, 14. místo
Po zhlédnutí záznamu z mé havárie v druhé části kvalifikace si myslím, že jsem neodhadl bod zatočení a dotknul se trávy. Je to velice rychlá zatáčka, ze které se jen tak nemůžete vzpamatovat. Byli jsme kompromitováni první červenou vlajkou, ale i na použité sadě pneumatik jsem viděl, že se můj čas zlepšuje, a tak jsem tlačil o něco více. Byl to velký náraz, ale tato auta jsou velice bezpečná a cítím se dobře. Bylo způsobeno poměrně velké poškození, takže se omlouvám chlapcům a dívkám, kteří budou tvrdě pracovat na tom, aby to do zítra opravili.

Dave Robson, vedoucí výkonu vozidla
V druhé části kvalifikace jsme utrpěli poškození obou vozidel dnes večer posoudit. Georgovo auto není tolik poničené, ale Nicholasovo si odneslo rozsáhlejší poškození. Je nešťastné, že ani jedno z aut nebylo schopné si zapsat reprezentativní čas v druhé části kvalifikace a pokračovat tak ve vysoce nasazené laťce, kterou jsme nastavili v třetím volném tréninku. Vůz byl dnes lepší než včera a v kvalifikaci jsme zvolili plány, které jezdcům umožňovaly maximalizovat přípravu pneumatik. George bohužel udělal velice nečekanou chybu na závěr svého rychlého kola, které vypadalo slibně na postup do závěrečné části. Nicholas si vedl také velmi dobře, měl vynikající první část a tlačil na George, dokud neztratil ovladatelnost svého vozu při předjíždění Mercedesu, který nebyl ve svém rychlém kole.

Přes noc máme sice trochu práce, ale stále bychom se měli vrátit v zítřejším závodě silní. Vzhledem k tomu, jak je tento okruh ošemetný a jak mohou být penalizovány ty nejmenší chyby, těšíme se na dobrý závod a budeme sledovat oba naše jezdce, abychom dosáhli pokroku.

ASTON MARTIN

Lance Stroll, 12. místo
Není to výsledek, v jaký jsme doufali. Je škoda červených vlajek, kolo, které jsem měl rozjeté bylo podle mě o mnoho lepší. Možná by na Q3 stačilo. Pro závod bude důležitý start a první kolo, plus samozřejmě strategie. Nečekám mnoho předjíždění, takže hlavně musíme dobře odstartovat. Cílem jsou body.

Sebastian Vettel, 17. místo
Je to neuspokojivý výsledek. Myslím, že místo ve druhé části kvalifikace bylo dosažitelné. Uškodil nám velký provoz, ale bez ohledu na to jsme oproti tréninkům neudělali dostatečně velký krok vpřed. Musíme se podívat na to, proč tomu tak bylo. Na téhle trati je těžké předjíždět, ale je náročná, takže se tady může stát všechno. Pokusíme se využít všech příležitostí.

Zástupce týmu prohlášení neposkytl.

HAAS

Mick Schumacher, 19. místo
Musíme vše projít a zjistit, co se dnes dělo. Největší výzvou bylo najít správné načasování, protože okruh je dost krátký a pokud máte dobrou pozici, rozdíl je obrovský. Oba jsme nyní v situaci, která není nijak skvělá, ani poslední zatáčka není vůbec jednoduchá. Hodně jsme doufali, že se nám povede dobré kolo, ale nepodařilo se - zítra se ale chceme vrátit mnohem silnější. V závodě zkusíme vydolovat maximum.

Nikita Mazepin, 20. místo
S dvaceti auty na trati to je opravdu těžké. Hodně se toho událo, poslední zatáčka je tak blízko štěrku, zkoušel jsem ji projet naplno, ale netrefil jsem se ideálně. Pořád jsem se ale zlepšoval, ale k poslednímu pokusu jsem se už nedostal - to se v kvalifikacích stává.

Günther Steiner, generální ředitel
Třetí trénink proběhl v našem podání standardně, odjeli jsme svá kola a nabrali zkušenosti. Kvalifikace pak byla mnohem méně vzrušující; když se auta blížila ke konci okruhu, byla těsně u sebe. Pokoušeli jsme se připravit se jak nejlépe to půjde, ale nepovedlo se. Tak to je - zítra nás čeká závod.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy