Piloty v Holandsku přivítalo slunečné počasí s teplotami kolem 19 °C, asfalt měl 23 °C. Na okruhu monoposty F1 naposledy jezdily v roce 1985, od té doby se trochu změnil - zatáčky jsou více naklopeny. Zvláště ta třetí by nyní měla nabízet více různých stop průjezdu - u vrcholu je sklon nejnižší, na okraji nejvyšší dle Fibonacciho úhlů.
Pirelli přivezlo ty nejtvrdší tři směsi ze svého portfolia (C1 - C3). Na trať jako první vyrazili Sainz s Leclercem, jehož úvodní pokus měl hodnotu 1:17,919 min, zatímco Vettel zažíval potíže s MGU-K a musel předčasně pomalým tempem do boxů. Cunoda hned skončil ve smyku, Ocon prozkoumal únikovou zónu v zatáčce č. 11.
Na čele se mezitím strhla bitva o nejrychlejší čas: Bottase (1:13,021) po 10 min překonal Verstappen (1:12,850), Norris držel třetí příčku (1:13,053), zatímco na rovinkách se nejvýše držel Alonso (314 km/h).
Zatímco Max úspěšně pokračoval na tvrdých pneumatikách (1:12,755), Norris se mu po přezutí na středně-tvrdou přiblížil na dostřel 0,181 sekundy, Bottas (rovněž na C1) ztrácel dokonce jen 24 tisícin, Hamilton těsně za ním (1:12,862). Konkurenceschopné časy předváděli i Gasly (1:12,903) s Alonsem (1:12:910).
Norris znovu zaujal nejrychlejším časem (1:12,679), jenže úsilí ostatních již po čtvrt hodině přerušil hodině Vettel odstavením svého Aston Martinu v 1. sektoru, kde se mu začalo kouřit z motoru - předchozí problém se tedy nepodařilo vyřešit. Od traťového maršála si rázně vypůjčil hasící přístroj a frustrovaně chladil záď svého vozu.
Přerušení bylo nakonec delší než obvykle, což je pro týmy nepříjemné - všechny toužily nasbírat na novém okruhu co nejvíce dat. Jenže na Vettelově voze stále svítily diody nad hlavou, což signalizovalo možné nebezpečí úrazu elektrickým proudem. Vůz proto musela přijet odklidit speciální skupina mechaniků.
Komisaři jezdce znovu vypustili na trať až 5 min před koncem. Piloti se freneticky vrhli do akce a na měkkých pneumatikách předváděli to nejlepší, co mohli. Do předu se nejprve dostala Ferrari vedená Sainzem (1:11,950), toho přeskočil Bottas (1:11,738) s Hamiltonem (1:11,500).
Závěrečný pokus Verstappenovi kvůli hustému provozu moc nevyšel, čas 1:11,597 mu stačil jen na druhé místo, zatímco ostrý souboj svedl na výjezdu Norris s Oconem, který ho vyhnal do písku mimo trať. I z toho mála, co jsme dopoledne viděli, to tedy vypadá na těsný souboj mezi Mercedesem a Red Bullem.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:11,500 |
2. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:11,597 |
3. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:11,601 |
4. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:11,623 |
5. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:11,738 |
6. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Alpine F1 Team | 1:12,158 |
7. | 31 | Esteban OCON | fra | Alpine F1 Team | 1:12,231 |
8. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:12,359 |
9. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Cognizant F1 Team | 1:12,431 |
10. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:12,515 |
11. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:12,679 |
12. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:12,907 |
13. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:13,053 |
14. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | McLaren F1 Team | 1:13,081 |
15. | 63 | George RUSSELL | gbr | Williams Racing | 1:13,181 |
16. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Red Bull Racing | 1:13,328 |
17. | 9 | Nikita MAZEPIN | rus | Haas F1 Team | 1:13,516 |
18. | 47 | Mick SCHUMACHER | deu | Haas F1 Team | 1:13,847 |
19. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Aston Martin Cognizant F1 Team | 1:15,984 |
20. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri Honda | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ