Red Bull čelí neuvěřitelné míře politikaření, odhaluje Newey. Spatřuje v tom pozitiva

Sergio Pérez s Red Bullem RB16B v Rakousku | foto: Red Bull Content Pool

Red Bull čelí podle svého konstruktéra Adriana Neweyho v zákulisí politikaření a lobování proti jejich monopostu, zejména ze strany Mercedesu, který chce letos ze všech sil obhájit mistrovský titul.

"Frekvence a intenzita" různých požadavků a dotazů na to, zda vůz Red Bullu vyhovuje pravidlům během letošní mistrovské bitvy se Stříbrnými šípy je podle Neweyho "docela vypovídající."

FIA v první části sezóny již vydala několik technických směrnic, které měly rakouský tým zpomalit. Týkaly se například ohebnosti zadních křídel nebo vybavení a procedur během zastávek v boxech, tedy v oblasti, ve kterých má stáj z Milton Keynes navrch.

"Pokud si například vezmete ten problém se zadním křídlem, tak jsme rozhodně nebyli jediným týmem, který s tím měl potíž. Ale když Mercedes kolem toho spustil povyk, tak jim vůbec nedělalo starosti to, co dělá Alfa," poukazuje Newey na příklad soupeřů, jimž se křídla prohýbala úplně stejně.

"Dělalo jim starosti jen to, jestli z toho získáváme nějaký užitek, což se nedělo, akorát s tím byly spojeny náklady na změnu toho dílu, což nám samozřejmě uškodilo," pokračuje slavný britský konstruktér závodních monopostů.

Adrian Newey je se svým týmem již delší dobu pod drobnohledem svých soupeřů, kteří se je snaží všemožnými způsoby zpomalit | foto: Red Bull Content Pool

"Je to však skvělé svědectví o hloubce našeho týmu, který dokáže odpovídat na změny. A je velkým příkladem toho, že když jsme zatlačeni do kouta, tak se z něj dokážeme dostat do boje a pokračovat se stejnou konkurenceschopností," vyzdvihuje Newey kladné stránky zákulisních tahanic.

S těmi má ostatně zkušenosti i z předchozí dekády, v níž získal čtyři konstruktérské tituly za sebou. V čem je to podle něj nyní jiné? "V mnoha směrech jde o kompliment směrem k našemu týmu, když jsme pod takovým drobnohledem ostatních. Zažívali jsme to dříve, akorát si nepamatuji, že by šlo o takovou úroveň zákulisního politikaření a lobování proti našemu vozu."

"Když se ohlédnete zpět do let 2010 a 2011, kdy jsme prozkoumávali aeroelasticitu, tak jsme tehdy byli pod neustálým dohledem a přizpůsobili se každé změně v pravidlech. Už jsme dřív byli v podobné situaci během bojů o šampionát s Ferrari. Ty také zahrnovaly nějaké výkřiky kvůli flexibilitě karosérie," vzpomíná Newey.

Red Bull se před letní přestávkou propadl na druhou příčku v šampionátu za Mercedes, který má před ním náskok 12 bodů. Max Verstappen totiž v posledních dvou závodech získal jen pět bodů, zatímco Lewis Hamilton si jich připsal 45. Oba týmy se zároveň ve svých továrnách věnují závodům ve zbrojení, když kromě přípravy nové generace vozů pro sezónu 2022 stále vyvíjejí i letošní monopost.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 30 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy