Jezdce přivítalo v Rakousku o poznání chladnější počasí než včera. Už při nájezdu na startovní rošt měl problémy Russell, který do vysílačky hlásil nestabilitu v zadní části vozu.
Samotný start proběhl na špici beze změn. Vedl tedy Verstappen před Norrisem a Pérezem. Hamilton se sice snažil na Mexičana zaútočit, ale marně. V zadní části startovního pole však kolidoval Ocon, který si o jednu Alfu urazil přední kolo - SAFETY CAR
K restartu došlo ve čtvrtém okruhu. Norris trochu zaspal, čehož se snažil využít Pérez, jenže Brit svého soka z Red Bullu vyvezl až do štěrkové zóny. Checo se tak propadl až na jedenácté místo.
Od té doby si Verstappen na čele budoval bezpečný náskok. Několik vteřin za ním jezdili v těsném závěsu Norris s Hamiltonem, Brit se před svého mladšího soka nemohl dlouho dostat. Ve vysílačce tak nejednou zaznělo prosebné "more power"!
Povedlo se to až ve dvacátém kole, kdy se Lewis definitivně probil na druhou příčku. Na Verstappena už ale tou dobou ztrácel přes deset vteřin. To Norris musel akceptovat nejen ztrátu pozice, ale také penalizaci pěti vteřin za vystrčení Péreze mimo trať.
Hezké souboje probíhaly mezi šestým až desátým místem. Ferrari potvrzovalo dobré závodní tempo, když si Leclerc vyšlápl dokonce i na Péreze. Zde se sluší podotknout, že oba červené vozy do závodu odstartovaly na nejtvrdším obutí.
Čelo závodu zajelo postupně do boxů kolem 30. kola. Právě v tento moment si Lando Norris odpykal svou pětivteřinovou penalizaci, což posunulo na třetí příčku Valtteriho Bottase.
Fin se poté jal stíhat Hamiltona, který se se svým vozem trápil. Ve 40. kole dělily oba závodníky jen dvě vteřiny. K ostrému souboji došlo mezi Leclercem a Pérezem, Sergio Monačana vytlačil podobně, jak to jemu samotnému provedl Norris na začátku závodu.
Mimo elitní desítku se ale také bojovalo, když si Russell vyšlápl na Strolla. Závodní tempo Aston Martinu bylo bídné.
Následně dostal Pérez dvě pětivteřinové penalizace a to, že dvakrát vytlačil Leclerca. Neveselo bylo u Mercedesu - Hamilton se dále trápil, což vygradovalo ztrátou dvou pozic během jednoho jediného kola. Brita předjeli Bottas i Norris Sedminásobný šampion poté zamířil do boxů.
Pořadí deset kol před koncem tedy vypadalo následovně - Verstappen, Bottas, Norris, Hamilton.
V závěru závodu si jezdci Ferrari prohodili pozice, Sainz na čerstvějších gumách díky tomu zdolal i Ricciarda. Na čele se už každopádně nic nezměnilo. Suverénně vítězí Verstappen před Bottasem a Norrisem.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 26 | 1:23:54,543 | |
2. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 18 | + 17,973 | |
3. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 15 | + 20,019 | |
4. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 12 | + 46,452 | |
5. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 10 | + 57,144 | |
6. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Red Bull Racing | 8 | + 57,915 | |
7. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | McLaren F1 Team | 6 | + 1:00,395 | |
8. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 4 | + 1:01,195 | |
9. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri Honda | 2 | + 1:01,844 | |
10. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Alpine F1 Team | 1 | + 1 kolo | |
11. | 63 | George RUSSELL | gbr | Williams Racing | + 1 kolo | ||
12. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri Honda | + 1 kolo | ||
13. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Cognizant F1 Team | + 1 kolo | ||
14. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing ORLEN | + 1 kolo | ||
15. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | + 1 kolo | ||
16. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing ORLEN | + 1 kolo | ||
17. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Aston Martin Cognizant F1 Team | + 1 kolo | ||
18. | 47 | Mick SCHUMACHER | deu | Haas F1 Team | + 2 kola | ||
19. | 9 | Nikita MAZEPIN | rus | Haas F1 Team | + 2 kola | ||
DNF | 31 | Esteban OCON | fra | Alpine F1 Team | havárie | ||
Nejrychlejší kolo: | |||||||
33 | Max VERSTAPPEN |
Red Bull RB16B Honda RA621H |
1:06,200 | ||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ