Bottas si nemyslí, že by jeho výroky do rádia zašly příliš daleko

Valtteri Bottas si zase trochu znepřátelil vedení týmu... | foto: Mercedes AMG F1 Team

Finský pilot si je vědom, že jeho pozice v Mercedesu je nahnutá. Existují i polooficiální zprávy, hovořící o jeho jistém konci po sezóně 2021, některé dokonce spekulují, že by mohl být vystřídán ještě v jejím průběhu. Není divu, že pilot Mercedesu ztrácí nervy.

Bottas měl závod dobře rozjetý, pokud pomineme malou chybičku ve 12. kole, kdy mu nevyšla zatáčka 4 a musel se na trať vracet z jejího zámezí. Dokonce dostal z boxové zídky pochvalu, jak se dokáže držet dvojice Hamilton-Verstappen. Z vedoucího tria stavěl jako první v 18. kole, ale Holanďan po pit-stopu o kolo později se opět vrátil před něj - ba co víc, i před Hamiltona, jenž si zastávku odbyl v kole dvacátém. 

Když pak Verstappen zamířil do boxů podruhé (konec 32. kola), počítal Bottas s tím, že bude k mechanikům povolán i on. Vedení Mercedesu se však rozhodlo nechat oba piloty na trati, aby se pokusili dojet do cíle na tvrdé směsi. Bottas toto rozhodnutí velmi ostře napadl v týmové komunikaci.

"Proč mě, k****, nikdo neposlouchá, když říkám, že máme udělat druhou zastávku? K čertu!" nesl se éterem jeho rozčilený hlas. Po závodě Bottas vysvětlil důvod svého hněvu - tým plánoval strategii dvou zastávek, což Valtteriho nemile překvapilo. "Myslím, že vítězná strategie dnes vedla přes dvě zastávky. Je snadné to tvrdit po závodě, ale stojím si za tím," uvedl Bottas.

Novináři se samozřejmě dotazovali, jestli svým projevem nezašel Bottas v komunikaci s týmem příliš daleko. "Jen jsem dal jasně najevo, co si myslím. Už v předchozích fázích závodu jsem druhou zastávku  navrhoval, ale tým rozhodl o jedné. Cítil jsem se na trati jako sedící kachna. Samozřejmě jsem zkusil všechno, co bylo možné. Chtěl jsem skončit na stupních vítězů, ale pneumatiky byly totálně trop, takže jsem neměl šanci."

"Mysleli jsme si, že pošetříme pneumatiky lépe než Red Bull, to byl zásadní omyl. Měli jsme za to, že tvrdá směs vydrží až do konce závodu bez větších problémů, ale evidentně to tak nebylo. Kdybychom zastavili podruhé, byl bych na stupních vítězů a možná bojoval o první místo," dodal Bottas.

Je ovšem nutné dodat, že Sergio Pérez, byť stavěl o šest kol později než Bottas, nakonec se strategií jedné zastávky Fina bez potíží ve 49. kole zdolal, byl to jeden z nejpohlednějších momentů v šikaně na rovince Mistral. Že Bottas nesvedl pozdržet Verstappena ani Péreze, nelze mu až tak klást za vinu, ale rozdíl, s jakým dokončil závod za svým týmovým kolegou mu na klidu a prestiži rozhodně nepřidá.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy