RED BULL
Max Verstappen, 1. místo
Udělal jsem chybu v první zatáčce, ale pořád jsem věřil. Bylo to těsné celý závod, vlastně myslím, že to tak bude vypadat až do konce sezony. Je to opravdu vzrušující bitva. Vsadili jsme na strategii dvou zastávek, podle mě se ukázalo, že to bylo správné rozhodnutí. Mám velkou radost.
Sergio Pérez, 3 místo
Gratuluji týmu a Maxovi. Je to pro nás všechny skvělý výsledek. Upevnili jsme si vedení v šampionátu konstruktérů. Začátek mého závodu byl složitější, zkusili jsme posunout moji zastávku, protože pokud bychom udělali totéž, co kluci před námi, nic by se nezměnilo. V závěru závodu jsem tak měl lepší tempo než Bottas a dokázal toho využít. Byl to tvrdý souboj, ale podle mě férový.
MERCEDES
Lewis Hamilton 2. místo
Těsný závod, užil jsem si to. Možná, že jsme ani nečekali, že bude Red Bull na této trati tak rychlý. Proč jsem nezastavil podruhé? Nic by to nevyřešilo, propadl bych se za Maxe, takže jsme zkusili závod dojet, bohužel to o kousek nevyšlo. I tak bereme dobré body.
Valtteri Bottas, 4. místo
Po bitvě je každý generál, ale je jasné, že dnes byla správná strategie dvou zastávek. My jsme se až příliš soustředili na strategii jedné zastávky, mysleli jsme si, že tvrdé pneumatiky vydrží mnohem déle. Nestalo se. Dělal jsem, co jsem mohl, ale na konci závodu už byly moje gumy úplně v háji. Kdybychom jeli na dvě zastávky, bojovali bychom o vítězství.
Toto Wolff, šéf týmu
Naše rychlost byla dobrá, Max udělal na začátku chybu, takže nám vedení tak trochu spadlo do klína, ale udržovali jsme si náskok až tří sekund, což bylo fajn. Nakonec si myslím, že nám chyběla tak sekunda, aby se Lewis vrátil před Maxem. Tu jsme někde ztratili. Co se týká Valtteriho, neměli jsme jinou možnost, museli jsme stavět tak brzy. Probrzdil a bylo tu riziko, že to pneumatika nevydrží, potýkal se se silnými vibracemi.
MCLAREN
Lando Norris, 5. místo
Jsem pochopitelně moc šťastný. Páté místo jsem dnes opravdu nečekal a to ani při perfektním závodě. Nemyslel jsem si, že bychom měli takovou rychlost, kterou jsme ukázali. S pneumatikami to bylo náročné, ale mnohem lepší, než jsme čekali a to je vždy dobrá zpráva. Bylo to pro nás jako tým dobré. Páté a šesté místo je nejlepší letošní týmový výsledek a celkově to byla zábava. Snad v tom budeme i dál pokračovat.
Daniel Ricciardo, 6. místo
Rozhodně pozitivní neděle. Myslím, že to byl závod, ve který jsme doufali, ale rozhodně ho nečekali. Nemyslím, že jsme předpokládali, že naši nejbližší soupeři nezískají ani bod. A byli jsme nejlepší ve středu pole. Vysněný závod a zvládli jsme ho. Jsem spokojen, ale kdybych měl být upřímný, tak s autem jsem úplně šťastný nebyl. Dost jsem se trápil, ale měl jsem pocit, že všichni kromě Landa se trápí ještě víc. Byla to zábava a jsem moc rád, že jsme dovezli tolik bodů. Je načase se na tyto příčky dostat, takže je to pozitivní.
Andreas Seidl, šéf týmu
Další silná neděle pro tým díky silným jezdcům, auto a prostě jsme ten závod jako tým zvládli perfektně. Děkuji všem. Bitva v poháru konstruktérů je hodně těsná, takže jsme získali důležité body a nyní už se těšíme do Rakouska. Dnes jsme závodili se vzpomínkou na Mansoura a měli jsme i speciální design auta na jeho počet. Bylo nám ctí tu mít dnes jeho rodinu a jsem si jistý, že by si dnešní výkon užil.
ALPHATAURI
Pierre Gasly, 7. místo
Objektivně si myslím, že to byl dobrý závod, skončili jsme za silnými konkurenty a nemůžeme tedy být příliš nespokojeni. Samozřejmě, někde uvnitř bych si přál, abych se před domácím publikem posunul ve výsledkové listině ještě o něco výš, ale byl to náročný závod a myslím, že jsem dnes odvedl to nejlepší, čeho jsem byl schopen. Při pit-stopu jsem přišel o dvě pozice kvůli undercutu Ricciarda a Leclerca, takže musíme zkontrolovat data a zjistit, co jsme mohli udělat lépe nebo jinak. Dnes jsem opravdu jel naplno, svedl jsem pár soubojů, takže můžu být spokojen. Nakonec si s odstupem myslím, že skončit na sedmém místě je pro nás stále slušný výsledek a odvážíme si pár důležitých bodů.
Juki Cunoda, 13. místo
První kolo bylo opravdu dobré, po startu z pit-lane jsem získal hned tři místa. Pak jsem uvízl za Alfami, jely na jiné směsi, takže jsme zkusili undercut na tvrdých pneumatikách. Musel jsem na této sadě hodně tlačit od samého počátku, takže ke konci závodu byly totálně odepsané. Opět jsem najel další kilometry a získal zkušenosti s vozem F1. což je pro mě pozitivní. Nyní ještě musím zapracovat na kvalifikacích, abych mohl startovat do závodu z lepší pozice na roštu a měl větší šance na bodový zisk.
Guillaume Dezoteux, vedoucí výkonnosti vozu
Byl to obtížný, ale úspěšný závod. Pierrovo umístění je příjemnou odměnou za celý víkend. Po ranním deštíku byla trať vymytá a pneumatiky neměly tak dobrou přilnavost, nejen na našich, ale u většiny ostatních vozů. V závodě jsme se maximálně soustředili na práci s pneumatikami, abychom zvládli naši strategii jedné zastávky. Pierre odváděl fantastickou práci při útocích i obraně. Pokud jde o Jukiho, bylo to dost komplikované, počínaje startem z pit-lane, ale v úvodních kolech předvedl slušné tempo. Ač měl po zastávce volnou trať, nedokázal z toho vytěžit tolik, kolik jsme doufali. Budeme vše analyzovat a uvidíme, jaké pro jeho budoucnost získáme klíčové poznatky. Navýšili jsme náš náskok na Aston Martin o tři body, což je skutečné pozitivum.
ALPINE
Fernando Alonso, 8. místo
Startovali jsme devátí a skončili osmí, takže můžeme být spokojeni. Na začátku nám sice rychleji odešly pneumatiky, což jsme úplně nečekali. Když jsme pak přezuli na nejtvrdší směs, měl jsem obavy, ale nakonec se naše tempo ustálilo. V závěru závodu jsem měl pocit, že mohu předjet Ricciarda i Gaslyho. Podobný výkon tomu dnešnímu jsme letos předvedli už několikrát. Myslím, že tohle je pozice, na kterou co do výkonnosti patříme.
Esteban Ocon, 14. místo
Nebylo to takové, jaké jsme doufali, že to bude. Trápili jsme se na obou sadách pneumatik, což musíme přezkoumat. Na domácí půdě jsem doufal v lepší závod. Za týden se pokusíme vrátit silnější.
Marcin Budkowski, výkonný řditel
Byl to závod, jemuž dominovaly pneumatiky. Oba naši jezdci zažily diametrálně odlišný příběh, Fernando bodoval, Esteban nikoliv. Každopádně je po dvou těžkých víkendech dobré znovu bojovat s našimi soupeři. Máme sice pocit, že jsme si z Francie mohli odnést víc bodů, ale těšíme se na další bitvy.
ASTON MARTIN
Sebastian Vettel, 9. místo
Je to pochopitelně dobrý výsledek a máme oba vozy na bodech. Hodně se toho dělo až do posledního kola, ale tým odvedl skvělou práci a hodně dobře zvládl reagovat i na situaci s pneumatikami. Takže jsme to zvládli a využili příležitosti. Jsou to důležité body, protože bitva ve středu pole je velmi těsná, takže je dobré získat takový výsledek. Jak jsem řekl už po posledním závodě, musíme si to udržet i do dalšího.
Lance Stroll, 10. místo
Dobrý den, oba vozy na bodech. Byl to skvělý závod a nebylo to lehké, když jsem startoval z chvostu. Musel jsem dost bojovat a po včerejších problémech je to dnes skvělý výsledek. Jsem za to moc rád.
FERRARI
Carlos Sainz, 11. místo
Dnes jsme ztráceli, to je naprosto zřejmé. Hlavní problém byl v degradaci pneumatik, s čímž jsme se letos už několikrát potkali. Například včera jsme měli na McLaren náskok půl sekundy a dnes byli na konci závodu o dvě sekundy na kolo rychlejší... Když jste tak pomalí, nemůžete se bránit, navíc my nejsme nejrychlejší na rovinkách, o to složitější to bylo. Dnes jsme měli tak dvakrát horší opotřebení pneumatik než všichni ostatní.
Charles Leclerc, 16. místo
Byla to katastrofa. Nevím, jak to má vysvětlit. Trápili jsme se na obou směsích, na konci závodu jsme zkusili znovu přezout na střední, ale bylo to totéž jako na začátku. Odjel jsem pár dobrých kol, ale poté mi pneumatiky odešly. Musíme na to přijít, čeká nás hodně práce.
Mattia Binotto, šéf týmu
Pro nás to dnes byla velmi těžká neděle, ze které odcházíme bez bodů. Je složité to akceptovat, ale poučíme se z toho a pokusíme se vrátit silnější. Dnes náš závod ovlivnily pneumatiky.
WILLIAMS
George Russell, 12. místo
Pro nás to bylo opravdu dobré odpoledne, na trati jsme totiž zvládli několik předjížděcích manévrů, vyšlápli jsme si na Cunodu, skončili před Oconem i před Alfami... Strategie fungovala dobře, i když bylo obtížné udržet pneumatiky ve správném provozním okně. Myslím, že to byl nejlepší závod, který jsem s Williamsem kdy odjel.
Nicholas Latifi, 18. místo
Měl jsem dobrý start a získal několik pozic, ale poté jsem neměl žádnou přilnavost. Trápil jsem se a klouzal. Zlepšilo se to až pár kol před koncem, ale to už bylo pozdě na to, abychom závod zvrátili. Musíme se na to podívat a připravit se na Rakousko.
Dave Robson, šéf výkonnosti vozu
Odpoledne sice nepršelo, ale déšť, který spadl ráno stačil k tomu, aby se podmínky na trati změnily. Chtěli jsme závod odjet s jednou zastávkou, ale to si vyžadovalo pečlivé řízení od obou pilotů, kteří to zvládli, i když to s pneumatikami nebylo snadné. Teď se těšíme na do Rakouska na krátký a vzrušující Red Bull Ring. Víme, že máme na voze ještě hodně práce, snažíme se ho vylepšovat, jak jen to jde.
ALFA ROMEO
Antonio Giovinazzi, 15. místo
Na rozdíl od předchozích závodů jsme dnes neměli dostatečné tempo, abychom se dostali na body. Včera při výkonu na jedno kolo jsme byli dobří, takže budeme muset pochopit, co se dnes stalo. Nebyl to nijak snadný závod: boj s tvrdými pneumatikami v prvním stintu a pak jízda na středně tvrdých bez patřičného posunu vpřed. Těším se na návrat do Rakouska, bude to jiná trať, jiné podmínky a doufejme že i lepší výsledek.
Kimi Räikkönen, 17. místo
Budeme muset zjistit, proč jsme nemohli zopakovat nedávné dobré výkony. Začal jsem dobře, pak jsem se potýkal s chováním pneumatik, ale myslím, že to pro všechny bylo stejné. Ovšem obecně jsme neměli takovou rychlost, jakou v předchozích závodech. Když jsme přešli na středně tvrdé pneu, rychlost se zvýšila, ale v té době už jsme byli poměrně vzadu a po celou dobu, kdy jsme museli respektovat modré vlajky, jsme už nemohli s umístěním nic udělat. Provedeme analýzu celého závodu a uvidíme, co se pro Rakousko dá zlepšit.
Frederic Vasseur, generální ředitel
Po dvou dobrých závodech s bodovým ziskem a včerejší slibné kvalifikaci dnes tým zažil náročné odpoledne. Na začátku jsme získali několik míst, bohužel naše volba obrácené strategie se nevyplatila. Začali jsme na tvrdé směsi, ale dostali se do silného provozu a to nás stálo nějaký čas. Ve druhé částí závodu jsme nebyli schopni maximalizovat potenciál středně tvrdých pneumatik, protože jsme se často potýkali s modrými vlajkami, takže jsme nezískali potřebnou půdu pod nohama. V Rakousku se z toho samozřejmě poučíme a chceme tu být opět silnější.
HAAS
Mick Schumacher, 19. místo
Byl to celkem slušný víkend, i s ohledem na naši první Q2. Věděli jsme, že závod bude obtížný, ale byl jsem optimistický, což jsem považoval za důležité. Dnes jsme neměli takovou rychlost, abychom mohli bojovat s Williamsem nebo kýmkoli kolem nás. Pro nás to znamená, že naše práce musí být ještě tvrdší, i já se musím přičinit, takže doufám, že se našim soupeřům brzy přiblížíme.
Nikita Mazepin, 20. místo
Myslím, že začít s alternativní strategií, pokusit se o něco jiného, nebyl nejlepší nápad, protože jsme se propadli pořadím. Mnoho týmu a pilotů zaznamenalo zvýšené opotřebení pneumatik, než jaké potenciálně očekávali, proto bylo těžké posoudit, jak se pojede na opačné sadě. Přesto jsem na začátku měl nějaké souboje a příležitostí jsem dokázal využít, ovšem ke konci už nám citelně chyběla rychlost.
Guenther Steiner, šéf týmu
Dnes to byl takový typický den - dojelo všech 20 aut, takže jsme skončili předposlední a poslední. Děláme pokroky, je možné si všimnout, že se propast mezi námi a soupeři zmenšuje, ale nemáme vždy perfektní scénář, jak se s tím vypořádat. Je jasné, že musíme částečně inovovat naše auto - to víme. Odjeli jsme závod slušně, žádné auto nebylo poškozeno. Bohužel dnes se k nám nesneslo žádné záchranné lano vedoucí k lepšímu výsledku. Teď už se chystáme na Rakousko.