Pérez s Red Bullem v Monaku nejrychlejší, Ferrari druhé. Alonso políbil svodidla

Max Verstappen během loňské kvalifikace v Monaku | foto: Red Bull Content Pool

MONAKO - 1. TRÉNINK; Formule 1 zavítala do pomyslného drahokamu historické koruny - do úzkých uliček na pobřeží Středozemního moře. Nejrychlejší čas úvodního dějství si připsal Sergio Pérez s Red Bullem, druhý Carlos Sainz s Ferrari ztrácel přes desetinu. Jak dopadly Mercedesy?

V 11:30 našeho času vyrazil na okruh jako první Russell s piloty Alfa Romeo za zády. V Monte Carlu s vozem F1 nikdy nejezdila hned pětina letošního startovního pole: Cunoda (ten ani s vozem F2), Latifi, Mazepin či Schumacher.

Pro piloty jde o zajímavou výzvu - monoposty jsou rychlé a široké, avšak uličky úzké a svodidla těsně lemují trať. Pirelli převezlo to nejměkčí, co má: směsi C3 - C5, počasí jim navíc přálo: teplota dosahovala 20 °C a sluncem rozehřívaný asfalt 38 °C.

Piloti moc neotáleli a ihned najížděli do letmých kol - během prvních 5 min si všichni připsali nějaký čas, což je docela neobvyklé. Čelo obsadilo po první vlně duo Ferrari: Sainz 1:16,241 min, Leclerc se držel o 3,3 sekundy zpět.

Po chvíli se na čele usadil Hamilton (1:15,858), Vettel za nim ztrácel 65 tisícin - oba na tvrdé směsi. Sainz si svou pozici vzal ale vzal v dalším pokusu zpět - 1:14,457 na středně-tvrdých pneumatikách, na třetí příčku vystoupal Norris (1:15,652) s netypicky zbarveným vozem.

McLarenu se nelíbí, že FIA otálí s přísnějšími testy flexibility zadních křídel - jejich zavedení by uvítal podstatně dříve, jelikož se cítí být do té doby znevýhodněni: zejména v Baku bude Red Bull, Alpine či Alfa Romeo na rovinkách ve velké výhodě. Nehodlá nicméně proti tomu nikterak protestovat.

Španěl si s Ferrari na čele po 15 min dále upevňoval svou pozici (1:13,639 a 1:13,388), druhý Verstappen (1:14,475) na tvrdé směsi ztrácel přes sekundu, Hamilton 7 desetin (1:14,110). Smůla postihla druhý rudý vůz - domácímu Leclercovi selhala převodovka a trénink pro něj po 4 kolech předčasně skončil.

Před polovinou tréninku vyrobil Alonso hrubku v nájezdu na cílovou rovinku, když při brzdění narazil do svodidel a zničil si přední křídlo. "Dotkl jsem se zdi v poslední zatáčce," hlásil pilot. "Dávej si pozor, máš přední křídlo na zemi," upozorňoval jej inženýr. Ředitelství na chvíli sáhlo po virtuálním safety-caru a Alpine zkoumalo, zda nemá poškozené i zavěšení.

Poté předvedl velmi solidní kolo Hamilton (1:12,995) s Bottasem (1:13,131) na středně-tvrdé směsi, před Sainze se dostal i Verstappen (1:13,191) a Gasly (1:13,207). Räikkönen po probrzdění skončil v únikové zóně, vše se naštěstí obešlo bez poškození vozu.

Po 35 min se Gaslymu podařilo dostat se do čela, když na měkkých pneumatikách předvedl kolo za 1:12,929 min. V patách mu byl Sainz (1:12,965), setrvával však na středně-tvrdých. Alonso po svém návratu na dráhu probrzdil podobně jako chvíli před ním Kimi, proto využil únikovou zónu. Obratně své auto smykem otočil o 180 ° a pokračoval.

Svůj okamžik prožil i Sainz, když na výjezdu ze zatáčky č. 16 krotil přetáčivý smyk, přičemž se také dotkl svodidel. Kvůli tomu musel do garáže na kontrolu.

Čtvrt hodiny před koncem Gaslyho překonal Verstappen (1:12,648) stále na středně-tvrdých pneumatikách, totéž se podařilo i Pérezovi, měl ale nazutou nejměkčí C5 směs (1:12,817). Tu dokázal využít ke svému prospěchu 7 min před koncem, kdy předčil (1:12,536) svého holandského týmového kolegu.

Piloti do toho šlapali naplno až do samotného konce: na středně-tvrdých pneumatikách se zlepšil Sainz (1:12,606), který pak před tunelem zmařil ostrý pokus naštvaného Verstappena. Nejrychlejší čas tak zůstal Mexičanovi, Ferrari se předvedlo ve slibné formě - ostatně tak, jak očekávalo po výborných čase v posledním sektoru v Barceloně před 2 týdny. Výborný výkon předvedl Gasly, Mercedesy netlačící na pilu skončily za ním.

GP Monaka (Circuit de Monaco)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 11 Sergio PÉREZ mexRed Bull Racing1:12,487
2. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Ferrari1:12,606
3. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:12,648
4. 10 Pierre GASLY fraScuderia AlphaTauri Honda1:12,929
5. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:12,995
6. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas F1 Team1:13,131
7. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:13,236
8. 5 Sebastian VETTEL deuAston Martin Cognizant F1 Team1:13,732
9. 22 Juki CUNODA jpnScuderia AlphaTauri Honda1:13,746
10. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing ORLEN1:14,081
11. 18 Lance STROLL canAston Martin Cognizant F1 Team1:14,090
12. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing ORLEN1:14,106
13. 14 Fernando ALONSO espAlpine F1 Team1:14,205
14. 6 Nicholas LATIFI canWilliams Racing1:14,268
15. 3 Daniel RICCIARDO ausMcLaren F1 Team1:14,281
16. 31 Esteban OCON fraAlpine F1 Team1:14,320
17. 9 Nikita MAZEPIN rusHaas F1 Team1:14,616
18. 47 Mick SCHUMACHER deuHaas F1 Team1:14,801
19. 63 George RUSSELL gbrWilliams Racing1:14,840
20. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:19,618

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 15 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy