V 11:30 našeho času vyrazil na okruh jako první Russell s piloty Alfa Romeo za zády. V Monte Carlu s vozem F1 nikdy nejezdila hned pětina letošního startovního pole: Cunoda (ten ani s vozem F2), Latifi, Mazepin či Schumacher.
Pro piloty jde o zajímavou výzvu - monoposty jsou rychlé a široké, avšak uličky úzké a svodidla těsně lemují trať. Pirelli převezlo to nejměkčí, co má: směsi C3 - C5, počasí jim navíc přálo: teplota dosahovala 20 °C a sluncem rozehřívaný asfalt 38 °C.
Piloti moc neotáleli a ihned najížděli do letmých kol - během prvních 5 min si všichni připsali nějaký čas, což je docela neobvyklé. Čelo obsadilo po první vlně duo Ferrari: Sainz 1:16,241 min, Leclerc se držel o 3,3 sekundy zpět.
Po chvíli se na čele usadil Hamilton (1:15,858), Vettel za nim ztrácel 65 tisícin - oba na tvrdé směsi. Sainz si svou pozici vzal ale vzal v dalším pokusu zpět - 1:14,457 na středně-tvrdých pneumatikách, na třetí příčku vystoupal Norris (1:15,652) s netypicky zbarveným vozem.
McLarenu se nelíbí, že FIA otálí s přísnějšími testy flexibility zadních křídel - jejich zavedení by uvítal podstatně dříve, jelikož se cítí být do té doby znevýhodněni: zejména v Baku bude Red Bull, Alpine či Alfa Romeo na rovinkách ve velké výhodě. Nehodlá nicméně proti tomu nikterak protestovat.
Španěl si s Ferrari na čele po 15 min dále upevňoval svou pozici (1:13,639 a 1:13,388), druhý Verstappen (1:14,475) na tvrdé směsi ztrácel přes sekundu, Hamilton 7 desetin (1:14,110). Smůla postihla druhý rudý vůz - domácímu Leclercovi selhala převodovka a trénink pro něj po 4 kolech předčasně skončil.
Před polovinou tréninku vyrobil Alonso hrubku v nájezdu na cílovou rovinku, když při brzdění narazil do svodidel a zničil si přední křídlo. "Dotkl jsem se zdi v poslední zatáčce," hlásil pilot. "Dávej si pozor, máš přední křídlo na zemi," upozorňoval jej inženýr. Ředitelství na chvíli sáhlo po virtuálním safety-caru a Alpine zkoumalo, zda nemá poškozené i zavěšení.
Poté předvedl velmi solidní kolo Hamilton (1:12,995) s Bottasem (1:13,131) na středně-tvrdé směsi, před Sainze se dostal i Verstappen (1:13,191) a Gasly (1:13,207). Räikkönen po probrzdění skončil v únikové zóně, vše se naštěstí obešlo bez poškození vozu.
Po 35 min se Gaslymu podařilo dostat se do čela, když na měkkých pneumatikách předvedl kolo za 1:12,929 min. V patách mu byl Sainz (1:12,965), setrvával však na středně-tvrdých. Alonso po svém návratu na dráhu probrzdil podobně jako chvíli před ním Kimi, proto využil únikovou zónu. Obratně své auto smykem otočil o 180 ° a pokračoval.
Svůj okamžik prožil i Sainz, když na výjezdu ze zatáčky č. 16 krotil přetáčivý smyk, přičemž se také dotkl svodidel. Kvůli tomu musel do garáže na kontrolu.
Čtvrt hodiny před koncem Gaslyho překonal Verstappen (1:12,648) stále na středně-tvrdých pneumatikách, totéž se podařilo i Pérezovi, měl ale nazutou nejměkčí C5 směs (1:12,817). Tu dokázal využít ke svému prospěchu 7 min před koncem, kdy předčil (1:12,536) svého holandského týmového kolegu.
Piloti do toho šlapali naplno až do samotného konce: na středně-tvrdých pneumatikách se zlepšil Sainz (1:12,606), který pak před tunelem zmařil ostrý pokus naštvaného Verstappena. Nejrychlejší čas tak zůstal Mexičanovi, Ferrari se předvedlo ve slibné formě - ostatně tak, jak očekávalo po výborných čase v posledním sektoru v Barceloně před 2 týdny. Výborný výkon předvedl Gasly, Mercedesy netlačící na pilu skončily za ním.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Red Bull Racing | 1:12,487 |
2. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:12,606 |
3. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:12,648 |
4. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:12,929 |
5. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:12,995 |
6. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:13,131 |
7. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:13,236 |
8. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Aston Martin Cognizant F1 Team | 1:13,732 |
9. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:13,746 |
10. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:14,081 |
11. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Cognizant F1 Team | 1:14,090 |
12. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:14,106 |
13. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Alpine F1 Team | 1:14,205 |
14. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:14,268 |
15. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | McLaren F1 Team | 1:14,281 |
16. | 31 | Esteban OCON | fra | Alpine F1 Team | 1:14,320 |
17. | 9 | Nikita MAZEPIN | rus | Haas F1 Team | 1:14,616 |
18. | 47 | Mick SCHUMACHER | deu | Haas F1 Team | 1:14,801 |
19. | 63 | George RUSSELL | gbr | Williams Racing | 1:14,840 |
20. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:19,618 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ