Max Verstappen skončil o víkendu ve Španělsku letos potřetí ze čtyř podniků na druhém místě. Podobně jako v Portimau ale neměl k dispozici dostatečně silný balík na to, aby porazil Lewise Hamiltona s Mercedesem a podruhé vyhrál.
Jeho šéf Christian Horner po závodě těžko hledal řešení či jinou strategii, která by jim pomohla k vítězství - jakmile přešel Brit na dvě zastávky, tak se z jeho jezdce stala "sedící kachna" a bylo jen otázkou času, než Verstappena předjede. Mercedes měl v neděli zkrátka rychlejší auto.
A Red Bullu vpředu navíc chyběla ještě jedna věc: "Pérez byl mimo bitvu, což Mercedesu umožnilo házet kostkami. Lewis měl stáhnout 23sekundový náskok na Verstappena a s předjetím svého týmového kolegy Bottase neměl mít žádný problém," popisuje Brundle.
"Bottas sice nebyl tak moc nápomocný, ale Hamiltonovo tempo bylo takové, že nakonec pohodlně stačilo k vítězství nad Verstappenem. Red Bull jednoduše cítil, že si nemůžou dovolit riskovat ztrátu pozice na čele. A Mercedes byl druhý a třetí, takže neměl stejně co ztratit," přibližuje vývoj Velké ceny Španělska.
"Verstappen nakonec v 60. kole obul měkké pneumatiky, aby si jako útěchu připsal mistrovský bod za nejrychlejší kolo. S 94 body a třemi vítězstvími jde zatím o Hamiltonův nejlepší start do mistrovské sezóny, což je pro jeho soupeře hrozivé," pokračuje bývalý pilot Tyrrellu, Zakspeedu, Williamsu, Brabhamu, Benettonu, Ligieru, McLarenu či Jordanu.
"Je ve skvělé formě a Red Bull urgentně potřebuje více výkonu a přilnavosti pro Maxe, a Péreze, aby se zapojil do bitvy. Momentálně se zdá, že o body bude spíše obírat Bottas Verstappena než Pérez Hamiltona, což může být klíčové," upozorňuje Brundle.
Na závěr přidává ještě jeden zajímavý postřeh: "Vypadá to, že Red Bull je hodně přizpůsoben Verstappenovým preferencím, jízdnímu stylu a impozantní kontrole auta, jelikož Pierre Gasly, Alex Albon a teď i Pérez - všichni relativně zaostávají. Sergio může být moudřejší a zkušenější, nyní ale bude muset přitlačit na všechny prvky, aby mohl hrát hlavní roli a nezhroutil se."