Jak to bylo s pohonnou jednotkou Ferrari? Na tuto otázku se snaží nalézt odpověď celá řada expertů. Zatím neúspěšné. Pravda je taková, že zatímco v sezoně 2019 byl motor Ferrari nejlepším v poli, o pár měsíců později se z něj naopak stal ten nejhorší.
Zákulisní informace hovořily o dohodě mezi Maranellem a FIA, která měla výkon italských agregátů omezit. Žádné oficiálně stanovisko však vydáno nebylo, zejména proto, že Ferrari nechtělo dát soupeřům informace ohledně technického řešení svých motorů.
Teď si však bývalý pilot a nynější komisař Velkých cen Mika Salo pustil pusu na špacír. Podle někdejšího pilota Toyoty nebo právě Ferrari musela Scuderia používat nižší průtok paliva, což bylo jejím trestem za obcházení pravidel. Ke stejnému kroku měli být donuceni i její zákazníci, tedy Alfa Romeo a Haas.
„Alfa na tom byla minulý rok špatně, protože jezdila s motory Ferrari. Totéž platí o Haasu. Tyto týmy musely používat menší průtok paliva, protože právě to byl trest Ferrari za podvádění," hlásí Salo.
A zároveň dodává, že letos by se měla situace zlepšit. „Myslím, že v aktuálním ročníku na tom budou docela dobře. Nevím, jestli Ferrari nasadí úplně nový motor, každopádně už budou mít povolené, aby ho využívali naplno. Výkon se jim vrátí," uzavírá.
V této souvislosti nedávno hovořil šéf Scuderie Mattia Binotto o tom, že jeho tým chystá zbrusu novou architekturu pohonné jednotky, ve které se má nacházet neporovnatelně více potenciálu. Jaká je skutečně situace, to se začneme dozvídat už za dva týdny, kdy v Bahrajnu startují předsezonní testy.