RED BULL
Max Verstappen, 1. místo
Už včera jsem si to hodně užil a dnes, no paráda. Měli jsme dobrý start a od té doby jsem se samozřejmě musel starat o pneumatiky, ale auto bylo dobře vyvážené. Užil jsem si to. Vše jsme udělali správně. Jakmile startujete z prvního místa, můžete si závod trošku víc kontrolovat a ulehčí vám to život.
Alexander Albon, 4. místo
Auto bylo po celý víkend výborné. Cítil jsem, že bychom se mohl dostat před Mercedesy, ale na začátku jsem se trápil na tvrdých pneumatikách, jeli jsme příliš na jistotu. Nicméně šlo o dobrý víkend, hezké okamžiky. Pokud jde o mou budoucnost - nevím. Z mé strany šlo o povedený víkend, nyní zamířím domů za rodinou.
Christian Horner, šéf týmu
Výhra je nejlepší možný závěr roku. Byl to náročný rok. Poprvé byl na tomto okruhu od roku 2013 (kdy jsme naposledy vyhráli s Vettelem) Mercedes poražen a to od pole position. Je to fenomenální výkon. Max byl celý víkend skvělý a zasloužil si to. Alex měl zřejmě svůj nejsilnější víkend roku a dojel za Lewisem. Celkově skvělý týmový výkon. Gratuluji Hondě, že jako jediný výrobce motoru letos nedostali penalizaci a že jsme skončili druzí mezi týmy. Děkuji také všem v Milton Keynes, kteří tvrdě pracovali i přes nelehké podmínky a vylepšovali RB16. Je to také trefné ukončení spolupráce s Aston Martinem a těšíme se, že je příští rok uvidíme v paddocku. Byla to sezóna jako na houpačce a po testech doufám, že si všichni užijí zaslouženou přestávku.
MERCEDES
Valtteri Bottas, 2. místo
Red Bull byl dneska příliš rychlý - překvapivě rychlý. Mysleli jsme si, že závodní tempo dnes bude identické. Dal jsem do toho všechno, co jsem mohl, ale nedokázal jsem se jich držet. Cítím, že z mé strany šlo o solidní závod.
Lewis Hamilton, 3. místo
Nemůžete vyhrát všechno. Vzhledem k posledním dvěma týdnům, které jsme prožili, jsem obecně spokojený s tím, jak dopadl tento víkend. Samozřejmě to nebylo stoprocentní a asi ani tak dobré, jak bychom si přáli, nicméně Maxovi gratuluji. Pro mě šlo fyzicky o opravdu těžký závod. Po celý rok jsem byl v pořádku, ale dnes nikoliv. Jsem rád, že už je po všem, a děkuji celém týmu za neutuchající podporu. Stále jde o fantastický výsledek, skončit s oběma vozy na pódiu.
Toto Wolff, šéf týmu
Gratuluji Maxovi a Red Bullu, dnes byli nejrychlejší a zasloužili si to. Naši jezdci se trápili s nedotáčivostí a v šesté páté až sedmé zatáčce ztráceli čas stejně jako v posledním sektoru. V pátek jsme jeli dobře, ale už jsme si to nepřenesli do dalších částí víkendu. Ale jako vždy se z toho poučíme. Pozitivní byl dnes výkon obou jezdců, Valtteri měl pár těžkých víkendu, ale jel skvěle a dostal z auta maximum. Z toho může těžit do budoucna. Lewis byl statečný, když se vrátil za volant po zotavení z koronaviru. Rád bych se také ohlédl za sezónou jako celkem. Gratuluji všem, kteří zajistili sedmnáct závodů. Před půl rokem by tomu nikdo nevěřil. Pro Mercedes to byl neuvěřitelný a úspěšný rok a děkuji všem v týmu. I když od závodění bude tři měsíce pauza, továrna pojede dál naplno.
MCLAREN
Lando Norris, 5. místo
Dalo by se říci, že to byl perfektní den. Měl jsem dobrý start a udělali jsme jako tým vše, co jsme potřebovali. Vyšel nám safety car a zastávky a dobře jsem zvládl pneumatiky. Třetí místo mezi týmy je skvělé zakončení tohoto roku. Nemohl bych být šťastnější. Děkuji všem v McLarenu za jejich práci a přeji do budoucna vše nej Carlosovi. Těším se na další souboje s ním a možná nějaký ten golf.
Carlos Sainz, 6. místo
Skvělý den pro celý tým. Myslím, že jsme dali dohromady dobrý víkend a to až do konce. Z mé strany to nebyl zrovna vzrušující závod, ale jel jsem čistě a pár aut předjel a dojel šestý, takže jsem spokojen. Myslím, že posledních sedm závodů nám vyšlo a mohl jsem ukázat rychlost, která tam celý rok byla. Jen to dokazuje, že se musíte soustředit a věřit. Opět jsem mezi jezdci skončil šestý. Jsem vděčný všem v týmu za ty skvělé dva roky. Na trati i mimo ni. Odnáším si skvělé vzpomínky a byla to pro mě čest, že jsem mohl pomoci dostat McLaren blíž pozicím, kam patří. Těším se na souboje s vámi! Vše nej.
Andreas Seidl, šéf týmu
Zvládli jsme to! Jsme třetí! Gratuluji celému týmu a kolegům z Renaultu. Byl to výjimečný výsledek na konci náročné sezóny. Jsem pyšný, že jsem členem týmu. Žádali jsme od lidí letos hodně, ale všichni tvrdě pracovali a byli soustředění. A zlepšovali jsme se. Když se podívám na výsledek a zprávu o financování, můžeme na tom stavět a blížit se cíli, kterým je dostat McLaren zpět na vrchol. Zároveň jsme realisté a budeme pokračovat v mravenčí práci. Dostalo se nám velké podpory, fanoušků, partnerů a klíčová byla i práce FIA. To zajistilo, že se mohla odjet celá sezóna. Děkuji všem a zároveň musím zmínit jezdce. Oba letos odvedli úžasnou práci. Těšíme se, že Lanco zůstává a přejeme Carlosovi vše nej. A děkuji také Renaultu za jejich podporu během těch tří let.
RENAULT
Daniel Ricciardo, 7. místo
Vzhledem ke startu z jedenáctého místa jsem opravdu spokojen. Můj stint na tvrdé sadě byl hodně dobrý a auto se chovalo skvěle. Safety car věcmi trošku zamíchal, ale nemohli jsme dojet auta před námi. Vím, že jsme nedokázali získat třetí místo mezi konstruktéry, ale celkově to byla silná sezóna a v porovnání s loňským rokem je to obrovský pokrok. Moje poslední kolo bylo kolem nejrychlejším a já se o to opravdu hodně snažil. Super! Moc díky týmu za úžasné dva roky!
Esteban Ocon, 9. místo
Bylo to náročné, ale jsem spokojen, že jsem na konci předjel Lance. Bojovali jsme až do cíle a s tím můžeme být spokojeni. Máme ale nad čím přemýšlet. První stint nebyl jednoduchý a zasekli jsme se. Ke konci auto ožilo a to byla velká zábava. Myslím, že dnešek vypovídá příběh celé naší sezóny. Nezačalo to dobře, ale konec se povedl. Víme, kde se můžeme zlepšit. Děkuji všem v týmu za jejich tvrdou práci a také Danielovi, týmovému kolegovi. Přeji mu do budoucna vše nej.
Cyril Abiteboul, šéf týmu
I přesto, že jsme byli rychlí, nedokážeme přejít fakta a pořadí v tabulce konstruktérů a špatnou včerejší kvalifikaci. Byli jsme rychlí a zajeli nejrychlejší čas závodu, ale celkově to je asi maximum, co jsme mohli vzhledem ke startovním pozicím předvést. Danielovi fungovala strategie a jel fantasticky. Měl dlouhý stint a na konci jsme čekali, jestli se objeví safety car. Ale nestalo se tak. I tak získal pár pozic a připsal si nejrychlejší čas. Esteban měl klidnější závod a na střední sadě se trápil. Nicméně jsme pyšní, že na konci předjel Strolla. Ten bojový duch, díky kterému získal na startu tři pozice, je něco, co si z tohoto víkendu odvážíme a na čem budeme chtít dál stavět. I přes úsilí jsme v tabulce pátí, což je zklamání, když si vezmete, kde jsme ještě před pár závody byli. Ale máme na čem stavět a co zlepšovat. Nyní si však tým užije zaslouženou pauzu a chci všem poděkovat za jejich tvrdou práci. Snad bude příští sezóna normálnější. Gratuluji také McLarenu. Když jsme společně začínali, byli devátí. A nyní je to třetí místo. Jsme pyšní, že jsme k tomuto znovuzrození přímo pomohli.
ALPHATAURI
Pierre Gasly, 8. místo
Jsem šťastný za dnešní osmé místo. Závod měl spád, bylo tu spousta předjíždění a několik soubojů na trati. Obecně to nebyl snadný víkend, v autě jsem se necítil až tak dobře, ale v závodě se mi podařilo se sebrat ve chvílích, kdy to bylo potřeba. Jsem opravdu rád, že jsem mohl přidat ještě několik bodů pro tým před zimní přestávkou a těší mě, že jsme v Abu Dhabi odvedli to nejlepší. Chtěl bych celému týmu za tuto sezónu poděkovat. Bylo skutečným potěšením pracovat s každým, myslím, že jsme se posunuli hodně kupředu ve všech oblastech a svádíme souboje ve střední skupině. Teď máme trochu času na to, abychom si vychutnali těch pár úžasných chvil, které se nám podařily, hlavně naše první společné vítězství.
Daniil Kvjat, 11. místo
Je to zklamání, chtěl jsem dokončit sezónu s lepším výsledkem, ale bohužel jsem uvízl ve vláčku za Vettelem a to mě stálo mnoho času. Myslím, že klíčovým bodem závodu byl první stint - na měkkých pneumatikách jsme očekávali, že degradace bude větší vzadu, ale místo toho odešly přední a když vás trápí nedotáčivost, sedíte jak kachna. Před safety carem jsem ztratil několik důležitých pozic na mé soupeře. Je to škoda, skončit těsně za body, protože tempo nechybělo, ale dohnat ztrátu z prvního stintu bylo obtížné. Jako celek byla sezóna dobrá, zajeli jsme některé skutečně výborné závody a jiné, v nichž jsme měli přivézt víc bodů, ale z nějakého důvodu se to nepovedlo. Tak to někdy chodí.
Jody Egginton, technický ředitel
Jak se dalo čekat, dnešní závod byl ve středu pole hodně těsný. Virtuální safety car nám umožnil přezout na tvrdou směs a jet až do konce závodu, což vyneslo jeden náš vůz na body a druhý do jejich těsné blízkosti. Pierre jel celkem agresivně, dobře manévroval, aby získával pozice a dohnal vozy, které nestavěly v režimu VSC, bohužel Daniil se nedokázal vymanit ze sevřené formace a většinou času na trati strávil bojem s Oconem a Strollem, což značně omezilo jeho šance na postup vpřed. Celkově to byla velmi rušná a neuvěřitelně intenzivní sezóna pro náš tým, jak na trati, tak v továrnách ve Faenze či Bicesteru. Doufejme, že si o Vánocích trochu odpočineme, než začneme s pracemi pro rok 2021.
RACING POINT
Lance Stroll, 10. místo
Sainz nám toho moc v boxech nepokazil. Odjeli jsme opravdu špatný závod, trápili jsme se s teplotou pneumatik, škoda také odstoupení Checa. Nejsem si navíc jistý, že safety car byl nutný a zdržel mě v boxech Sainz. Chvílemi byla rychlost dobrá, ale nebyla konzistentní. Je škoda, že jsme nezískali mezi konstruktéry třetí místo, tým by si to zasloužil. Šlo o skvělý rok, žel jsme v něm promrhali spoustu příležitostí. Máme se za čím ohlížet a kde se zlepšovat. Nyní to je zklamání, ale musíme si pamatovat, že tým má před sebou skvělou budoucnost.
Sergio Pérez, nedokončil
To byl ale rok. Nikdy jsme to ale nevzdali i když jsme přišli o dva závody kvůli koronaviru, měli jsme technické problém a i tak jsme do toho vždy dali vše! Nevím, co bude dál, ale vím, že ať už to bude cokoliv, vždy do toho dám maximum. Děkuji za podporu. Jsem smutný, že můj poslední závod s týmem skončil předčasně. Opravdu jsem chtěl dojet dobrý závod. Doufám, že si budou pamatovat spíše závod v Sáchiru a ne tento. Je škoda, že jsem odstoupil, protože kdybychom s oběma vozy bodovali, mohli jsme být mezi konstruktéry třetí. Gratuluji McLarenu, ale myslím, že i tak můžeme být na sebe pyšní. Vyhrál jsem, získali jsme pódia a měli jsme zkrátka i smůlu. Oba jezdci vynechali závody. Já jsem ale rád, že jsem mezi jezdci čtvrtý. Byla to zvláštní sezóna, jsem připraven na pauzu a těším se na budoucnost.
Otmar Szafnauer, šéf týmu
Náročný den a nevyšlo to. Lanceho zdržel v boxech Sainz a Sergio odstoupil kvůli motoru. A tak jsme o sedm bodů nezískali třetí místo mezi konstruktéry, což byl náš cíl. Byl to rok zmeškaných příležitostí a to z několika důvodů a to včetně smůly, která nás stála body. Nyní se budeme zaměřovat na pozitivní stránku, byla to silná sezóna a užili jsme si pár skvělých chvil. Máme konkurenceschopné auto a budeme se chtít příští rok pod značkou Aston Martin vrátit ještě silnější. Děkuji všem v týmu za jejich práci a po sedmi letech se loučíme se Sergiem. Přeji mu vše nejlepší.
ALFA ROMEO
Kimi Räikkönen, 12. místo
Byl to pozitivní závod s dobrým výkonem, zvláště když ho srovnáme s předchozími dvěma týdny. Byli jsme docela blízko soupeřům vpředu, ale víc jsme toho dnes večer nebyli schopní dokázat. Byl to dobrý způsob, jak tuhle sezónu uzavřít, ale jinak z hlediska výsledků je to velké rozčarování. Po testech jsme věděli, že to bude těžké, ale týmu se povedlo dobré oživení, nakonec se nám povedlo pár dobrých kroků kupředu. Doufám, že na této trajektorii budeme pokračovat i v příštím roce, ale nejdřív strávíme nějaký čas odpočinkem, doma s našimi rodinami.
Antonio Giovinazzi, 16. místo
Nebyl to nejjednodušší závod, na startu se nám toho moc nepovedlo. Když vyjel Safety car, zvolili jsme variantu setrvání na středně měkké směsi s tím, že nějaký propad později neutralizujeme, ale to se nestalo a náš závod to prakticky ukončilo. Náročná sezóna končí, myslím, že jsme udělali všechno, co bylo možné. Za relativně krátkou dobu jsme dosáhli dobrého pokroku, ale pořád je co zlepšovat. Doufám, že v roce 2021 dokážeme víc, abychom měli ze závodění větší požitek a mohli bojovat o body s rychlejšími vozy. Co se mě jako pilota týče, jsem spokojen s mým zlepšením, což byl můj cíl pro tuto sezónu, a chci na to navázat příští rok.
Frédéric Vasseur, generální ředitel týmu
Sezónu končíme pozitivním výkonem o tomto víkendu - včera jsme měli jedno auto v Q2, drželi jsme tempo s některými vozy, které skončily před námi a zdolali jsme jednu hranici - byli jsme nejrychlejšími vozy s motory Ferrari a Kimi za sebou udržel jak Leclerca, tak Vettela. Z dnešního závodu jsme vydolovali vše, co bylo možné, od všech členů to byl výborný výkon a dokazuje, jak velké zlepšení jsme udělali ve srovnání se začátkem sezóny. Nebyla to snadná kampaň, protože tolik závodů v tak krátkém období bylo zásadním faktorem pro podmínky týmu, bylo složité pracovat na vývoji vozu, což je proces, který by se normálně rozložil do devíti měsíců. Udělali jsme dobré kroky kupředu, což je dokladem vší dobře odvedené práce jak v Hinwilu, tak i na všech tratích.
FERRARI
Charles Leclerc, 13. místo
Dnes jsme nebyli dost rychlí. Trápili jsme se s předjížděním a nebyli jsme dobří v pomalých zatáčkách. Zkusili jsme pozměnit strategii ke zlepšení pozice, ale bohužel to nefungovalo.
Byla to pro nás těžká sezóna a je škoda, že končí právě takhle. Koneckonců, v posledních závodech byl znát určitý progres, takže doufáme, že v něm budeme pokračovat i v zimní přestávce a po ní se vrátíme v následující sezóně o mnoho silnější.
Chtěl bych Sebovi za všechno poděkovat, co udělal pro tým. Je to úžasná osobnost a fantastický pilot. Neustále mě nutil se zlepšovat a podávat lepší výkony. Bylo skvělé mít ho poslední dva roky ve vedlejší garáži a přeji mu v budoucnu vše nejlepší. Jsem také rád, že se příští rok k týmu připojí Carlos. Je to velmi rychlý pilot, solidní a důsledný. Bude to pro mě velká výzva, na níž se už teď těším.
Sebastian Vettel, 14. místo
Tenhle závod si určitě nebudu pamatovat. Co mi ale z paměti nevymizí, jsou gesta všech členů týmu, mechaniků, inženýrů, ba i kuchařů a dalších. Myslím, že to dnes byla jiná energie a cítil jsem, že tu v sobě ponesu navždy. Bude mi chybět Charles. Je zřejmé, že to byl sem tam pěkný bolehlav, že jsme v odlišných fázích našich životů i kariéry. Ale určitě to je dobrý kluk a myslím, že to nebude trvat dlouho a stane se mužem budoucnosti. Doufám, že dostane auto, které si zaslouží.
Obecně doufám, že oba budeme mít příští rok lepší sezónu. Ze zřejmých důvodů to letos bylo těžké a unavující. Takže chci předpokládat, že nás příští rok uvidíte mnohem častěji rozesmáté, ale také naštvané a smutné, a nic nebude skryto za nějakou maskou. To je hlavní přání, které mám. Těším se na novou cestu, ale teď jsem rád, že se vrátím domů a dobiju si energii.
Mattia Binotto, vedoucí týmu
O dnešním závodě bohužel moc říci nejde, kromě toho, že to bylo na konci nepovedené sezóny další zklamání. Musíme obrátit stránku a hledět do budoucna, vzít v úvahu to, co jsme se během oněch posledních obtížných měsíců naučili. Jestliže se chceme vrátit zpět na vrchol, musíme nepřetržitě pracovat na voze pro příští sezónu, abychom výkonnostní rozdíl stáhli na nejmenší možnou úroveň.
Byl to ale také zvláštní den, protože dnes Sebastian naposledy závodil za naše barvy. Je třetím nejúspěšnějším pilotem v historii Ferrari, víc závodů než on za Scuderii Ferrari vyhrál Niki Lauda a samozřejmě Michael Schumacher. Je třeba se podívat na čísla, abyste viděli onu stopu, kterou u nás Sebastian za šest let zanechal. Připojil se k nám s největšími nadějemi a dychtivě očekáván. Znamená pro nás mnoho šťastných vzpomínek a také mnohou lítost nad tím, co mohlo být a nepovedlo se. Je to škoda, ale takový je život, pro pilota i pro tým. Jedna věc je jistá, i když bude od příští sezóny naším soupeřem na trati, vždy zůstane součástí rodiny Ferrari.
WILLIAMS
George Russell, 15. místo
Jsem pyšný na tuto sezónu ve Williamsu. Tým tvrdě pracoval, aby z toho dostal maximum a udělali jsme velký pokrok, za což jsem vděčný. Ale stále to není to, kde bychom chtěli být, ale pracujeme na tom, abychom auto vylepšili. Byl to emotivní a intenzivní rok na trati i mimo ni a všichni si nyní zaslouží pauzu. Dnes jsme takže vytěžili maximum. Udělali jsme, co se dalo a udrželi za sebou pár rychlých aut.
Nicholas Latifi, 17. místo
Byl to náročný závod a jako tým jsme neměli rychlost a nebyli jsme tak konkurenceschopní jako v jiných závodech. Trápil jsem se s vyvážením, ale to se postupem času uklidnilo. Poslední stint byl zábavný, obul jsem nové střední pneumatiky a šlápl na to. Je škoda, protože takto jsme sezónu uzavřít nechtěli. Nicméně jsme předem věděli, že nám tento okruh nesedí. Je to moje první kompletní sezóna v F1 a hodně jsem se toho naučil. Nemohu se dočkat startu dalšího ročníku.
Dave Robson, šéf výkonnosti vozu
Jsme na konci. Sedmnáct závodů a je to vizitka všech zainteresovaných v tomto sportu. Bylo to náročné, ale celkově to byl úspěch a okolnosti znamenali, že se závodilo na nových a vzrušujících okruzích. Tým tvrdě pracovat a musel strávit spoustu času mimo domov a daleko od svých rodin a to není nikdy jednoduché. Užili jsme si krom toho i závodění a vylepšili auto. Mělo by se to zúročit během testů v Barceloně příští rok. Dnes to byl slušný závod a oba jezdci jeli tvrdě a závodili s Haasy a Alfami Romeo. George jel dobře, přestože se nedokázal po celý stint držet Räikkönena, ale počínal si dobře a udržel za sebou Giovinazziho a dojel za Ferrari. Nicholas jel s jednou zastávkou navíc, abychom pokryli Haas, ale také dobře pracoval s pneuamtikami až do konce a to ta strategie vyžadovala. Rychlost byla dobrá a byl blízko souboji před ním. Většina týmu nyní zůstane v Abú Zabí kvůli testování a Jack a Roy pojedou v testu mladíků. Jakmile bude po všem, můžeme se vrátit domů a užít si zasloužený odpočinek. Děkuji všem v týmu a přeji všem krásné svátky. Těšíme se na další závody v novém roce.
HAAS
Kevin Magnussen, 18. místo
Mám smíšené pocity. Jsem šťastný, že jsem dostal příležitost závodit v F1, byl to můj dětský sen. A mrzí mě, že ji opouštím po tak špatném představení. Jak se den chýlil ke konci, bylo jasné, že není žádná naděje se nějak do tohoto závodu dostat. Mimo trať to byl pro mě úžasný víkend - skutečně jsem si celý tým zamiloval, atmosféra byla skvělá. V zákulisí to byl opravdu jedinečný závěr. Opravdu jsem si tu dobu s týmem užil, bylo mi potěšením. Je mu smutno, že se se všemi musím rozloučit, ale teď se těším na to, co bude dál.
Pietro Fittipaldi, 19. místo
V tomto závodě jsem se cítil mnohem jistější, také kvůli kvalifikaci, v níž jsme byli vyrovnanými soupeři. Byl to bláznivý start, ale jelo se mi lépe. Zpočátku jsme drželi krok, dokázal jsem dokonce předjet Kevina a v první polovině závodu se dotáhl na Latifiho. Bohužel, pak se auto začalo přehřívat a musel jsem zastavit v boxech, aby se potíže odstranily, to zničilo celý závod. Ale jinak jsem spokojen s tím, jak jsme se posouvali a také s tím, jak záhy se to povedlo. Tým se mnou v oné krátké době našel společnou řeč, pomohl mi s přípravou, odvedli jsme dobrou práci. Jsem za tuto příležitost velmi vděčen a naplňuje mě štěstím.
Günther Steiner, šéf týmu
Takhle jsme sezónu ukončit nechtěli a určitě ne Kevinův poslední závod. Dnes jsme ale neměli na víc. Nejen, že nám chyběla rychlost, ale nastaly potíže u Pietrova motoru - museli jsme ho zastavit a opravit chybu, což ho srazilo dozadu. Teď už se díváme jen dopředu, na příští sezónu. Pokusíme se udělat vše, abychom se dostali z oné propasti, v níž se právě nacházíme. Každý vynaloží své úsilí, já se samozřejmě přidám.