Druhý volný trénink započal výletem mimo trať Valtteri Bottas, nejednalo se však o nic závažného. Mezitím se na čele výsledkové listiny usadil Carlos Sainz následovaný Maxem Verstappenem. Někteří piloti odpoledne pokračovali v testování pneumatik pro příští sezonu, jako Alex Albon. Na adresu čerstvého produktu Pirelli ale zatím moc chvály nezaznívá. Například Charles Leclerc se nechal slyšet, že si s vývojovými pneumatikami připadá trapně.
Poklidné dění na trati trochu rozčeřil Pierre Gasly, který musel svůj vůz v poslední zatáčce výrazně korigovat, což se mu nakonec podařilo. Dobře se jevil McLaren, prvního Sainze doplňoval třetí Norris. Britská stáj to s bojem o třetí místo v Poháru konstruktérů rozhodně nevzdává.
Po nevýrazném prvním tréninku se do tempa začalo dostávat také Ferrari. Leclerc s Vettelem okupovali příčky v elitní pětce průběžného pořadí. Pozvolna začínali u Mercedesu, Hamilton s Bottasem se pohybovali jen na devatenácté a dvacáté pozici. Stříbrné šípy se očividně soustředily na jízdu s větším množstvím paliva.
Naopak velmi rychlé kolo předvedl Raikkonen, který se díky němu vyhoupl na první příčku. Jen dodejme, že Fin ve službách Alfy Romeo dopoledne pauzíroval, neboť se na jeho místě objevil Robert Kubica.
Dobrý pokus si připsal na nejměkčí směsi Ricciardo, Australan se díky němu dokázal posunout na třetí místo. Naproti tomu jezdcům Ferrari kola na červeně označeném obutí moc nesedla. První tři pozice průběžně patřily Verstappenovi, Bottasovi a Pérezovi.
Holanďanův týmový kolega Albon chtěl také vykouzlit dobré kolo, jenže to přehnal a v závěrečné pasáži okruhu tvrdě havaroval. Následovaly červené vlajky.
Trénink byl restartován půl hodiny před vypršením časového limitu, ale ne na dlouho. Na trati se totiž objevil pes, takže bylo nutné odpolední program znovu na chvíli pozastavit. Po druhém restartu na trať okamžitě vyjeli takřka všichni piloti.
Celkem peprnou komunikaci vůči vlastnímu týmu předvedl Grosjean, který si do vysílačky stěžoval na to, že jeho vůz je mírně řečeno na houby. Trápilo se rovněž Ferrari. Zdá se zatím, že Scudeia na dobrý závod v Turecku nenaváže, Vettel byl průběžně dvanáctý, Leclerc čtrnáctý.
Čtvrt hodiny před koncem druhého tréninku se na první příčku dostal Hamilton. Brit si na druhého Verstappena hýčkal náskok tří desetin sekundy, O tom, kdo je pro zbytek víkendu favoritem tedy nemůže být pochyb.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:28,971 |
2. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:29,318 |
3. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:29,336 |
4. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | BWT Racing Point F1 Team | 1:29,403 |
5. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault DP World F1 Team | 1:29,462 |
6. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:29,551 |
7. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:29,841 |
8. | 18 | Lance STROLL | can | BWT Racing Point F1 Team | 1:29,871 |
9. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:29,900 |
10. | 23 | Alexander ALBON | tha | Aston Martin Red Bull Racing | 1:30,014 |
11. | 31 | Esteban OCON | fra | Renault DP World F1 Team | 1:30,085 |
12. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:30,110 |
13. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | 1:30,271 |
14. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:30,407 |
15. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:30,627 |
16. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:30,849 |
17. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:30,928 |
18. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:30,973 |
19. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:31,119 |
20. | 63 | George RUSSELL | gbr | Williams Racing | 1:31,636 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ