Po ranním dešti už na suchou trať jako první vyrazil Verstappen, pár kapek se v zadní části stále objevovalo. Teplota vzduchu dosahovala 26 °C, trať pod zamračenou oblohou 27 °C.
Poprvé od srpna do vozu Alfy Rome míst Räikkönena usedl testovací pilot Kubica, Williams dal šanci Nissanymu na úkor Russella. Magnussen hned vlétl do měřeného kola (1:35,524), přidávali se Bottas (1:31,736), Sainz (1:31,937), Albon (1:32,874) či Ricciardo (1:33,139 min).
Pirelli přivezlo C2 - C4 směsi ze svého portfolia, navíc každý pilot dostal pro páteční tréninky dvě neoznačené C3 sady vyvinuté pro sezónu 2021, které musí být natlakovány méně (o 1,5 psi vpředu, o 0,5 psi méně vzadu).
Po 10 min se na čele objevil Hamilton s časem 1:31,014 a 1:30,503 min, Bottas (1:31,342) se Sainzem (1:31,627) a Ricciardem (1:31,807) se seřadili za ním. Fin se v Mercedesu necítí tak komfortně jako jeho týmový kolega, třikrát už zablokoval přední kola.
Renault věří, že mu poslední tři velké ceny kvůli vyšším teplotám budou vyhovovat, na čtvrtý McLaren mu schází 13 bodů, třetí Racing Point jich má ještě o pět více. Jeho mechanici nicméně u Ocona na začátku řešili nějaký problém se zavěšením.
Po 25 min se mezi Stříbrné šípy dostaly oba vozy AlphyTauri - Kvjat 1:31,020, Gasly 1:31,102 min. Piloti se po kratší přestávce začali zlepšovat, před ní se zaměřovali na testování pneumatik, aerodynamiky a u Ferrari na flexibilitu podlahy.
Mercedesy poté opět zabraly: Hamilton předvedl kolo za 1:30,133 min, Bottas za 1:30,277. Mezi ně se dokázal vklínit Pérez - 1:30,201; Verstappen držel v polovině tréninku 4. pozici: 1:30,294.
Kvjatovi je smazán čas 1:30,951 za to, že se ve 4. zatáčce dostal všemi 4 koly mimo trať, předtím byl takto postižen i Lewis. Gaslymu, jenž zde ve velké ceně před 2. roky obsadil s Toro Rosso skvělé 5. místo, se daří postoupit na 3. příčku (1:30,049).
Grosjean v prostředním sektoru dostává smyk v rychlé pasáž a hlásí: "Jsem v pořádku, pneumatiky ale úplně odešly." V 2. zatáčce se o chvíli později roztáčí Leclerc, ani jeden vůz ale nebyl poškozen.
Po 55 min se Hamiltonovi daří na středně-tvrdé směsi zvýšit laťku na 1:29,033 min, druhý Bottas na něj ztrácí téměř půl sekundy, třetí Gasly přes sekundu. Počasí se v poslední třetině zhoršovalo, opět se začaly objevovat kapky deště. Verstappen dostal smyk v nájezdu na cílovou rovinku.
Slušně si vedl Kubica, jenž se dlouho pohyboval v první desítce se ztrátou 1,7 s na nejrychlejší Mercedes a předčil mladšího kolegu Giovinazziho stěžujícího si v posledních kolech na rozsynchronizování převodovky.
Piloti v závěru kroužily s těžšími vozy a testovali výdrž pneumatik, byť 1. a 3. trénink neposkytnou tak relevantní data jako obvykle pro večerní závod, který se pojede pod umělým osvětlením. Mercedesy si udržují obrovský náskok, druhou pozici Red Bullu ohrožuje Racing Point s McLarenem. Ferrari jezdící převážně na pneumatikách pro příští rok končí mimo první desítku. Lepší obrázek získáme po 2. tréninku začínajícím v 16 hod.
Na závěr přikládám tabulku sezónního vývoje, kterou nám Formule 1 poskytla během 1. tréninku. Podle oficiálních údajů letos nejvíce zrychlila Alfa Romeo (-0,96 s) s Haasem (-0,8 s) a s Renaultem (- 0,76 s), nejmenší progres ve srovnání s nejrychlejším Mercedesem je naopak patrný u McLarenu (- 0,2 s), Racing Pointu (- 0,26 s) a Ferrari (- 0,29 s).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:29,033 |
2. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:29,482 |
3. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | BWT Racing Point F1 Team | 1:30,000 |
4. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | 1:30,018 |
5. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:30,049 |
6. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:30,294 |
7. | 23 | Alexander ALBON | tha | Aston Martin Red Bull Racing | 1:30,302 |
8. | 31 | Esteban OCON | fra | Renault DP World F1 Team | 1:30,384 |
9. | 18 | Lance STROLL | can | BWT Racing Point F1 Team | 1:30,426 |
10. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault DP World F1 Team | 1:30,508 |
11. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:30,589 |
12. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:30,628 |
13. | 88 | Robert KUBICA | pol | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:30,732 |
14. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:30,832 |
15. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:30,854 |
16. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:30,896 |
17. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:31,020 |
18. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:31,392 |
19. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:32,472 |
20. | T | Roy NISSANY | isr | Williams Racing | 1:32,801 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ