Retrobox: 12. října

Před 104 lety se narodil famozní pilot a projektant Piero Taruffi. V roce 1986 oslavil své první vítězství Gerhard Berger, ale také stáj Benetton, stalo se tak při Velké ceně Mexika.

Narodili se...

Piero Taruffi (1906) Itálie
Byl italský automobilový a motocyklový závodník. Podle projektu Piera Tarifiho vznikl autodrom Vallelunga. Během své kariéry získal Taruffi 44. vítězství ve136. automobilových závodech, dále 23. vítězství ve 42. motocyklových závodech. Během této doby překonal řadu světových rekordů. Ve Formuli 1startoval v 18 velkých cenách, ve kterých získal 41 bodů a pět pódiových umístění. Zvítězil ve Velké ceně Švýcarska 1952. Zemřel v roce 1988 ve věku 81 let.

Mike Burch (1912) USA
Byl americký automobilový závodník. Nekvalifikoval se do 500 mil v Indianapolis 1950. Zemřel v roce 1955, bylo mu 42 let.

Frank Armi (1918) USA
Byl americký automobilový závodník. Startoval v 500 mil v Indianapolis 1954, kde získal 19 místo v cíli. Zemřel ve věku 74 let.

Paul Hawkins (1937) Austrálie
Byl australský automobilový závodník. Startoval ve Velké ceně Jihoafrické Republiky 1965, ve Velké ceně Monaka 1965 a ve Velké ceně Německa 1965. Zahynul v roce 1969 při závodech Tourist Trophy, bylo mu 31 let.

Bertil Roos (1943) Švédsko
Byl švédský automobilový závodník. Poté co absolvoval domácí šampionát formule v, následující rok (1973) se přesunul do USA, kde hned získal titul ve stejné disciplíně. Následovala formule 2 a formule Atlantic. Ve formuli 1 startoval ve Velké ceně Švédska 1974. V roce 1975, poté co se vrátil do USA, založil závodní školu u okruhu Pocono, která získala akreditaci SCCA.

Zemřeli...

Duke Dinsmore (1985) USA
Byl americký automobilový závodník. Startoval ve 4 velkých cenách, nejlépe dojel v 500 mil v Indianapolis 1953. Zemřel v roce 1985 ve věku 72 let.

Eugene Martin (2006) Francie
je odborníkem na slovo vzatým, dříve než začal závodit, vystudoval techniku na polytechnice v Miláně. Promovaný inženýr si pořídil závodní BMW - Frazer Nash a hned v roce 1947 zvítězil v Angouleme a Grand Prix Lyonu.

Především druhé vítězství ho proslavilo a otevřelo mu cestu mezi elitu ve třídě GTA ještě před úspěšným závodem v Jicey v letech 1948–1949.

Nabídka z Formule 1 na sebe nedala dlouho čekat a tak mu Talbot půjčil svůj vůz pro Velkou cenu Velké Británie a Velkou cenu Švýcarska, ale v Bernu se těžce zranil a ve Formuli 1 se již nikdy neobjevil.

Za volantem závodních vozů se objevuje jen sporadicky a v roce 1954 se rozloučil se sportovní kariérou na Grand Prix v Pau, bohužel jeho derniéra skončila srážkou. Eugen se poté soustředil na svou novou roli technického ředitele společnosti Salmsons. Zemřel v roce 2006 ve věku 91 let

Jelo se...

1986
Gerhard Berger s vozem Benetton B186 zvítězili ve Velké ceně Mexika
1. vítězství Gerharda Bergera, 1. vítězství pro Benetton a 9. vítězství pro motor BMW.



1997
Michael Schumacher s vozem Ferrari F310B zvítězili ve Velké ceně Japonska
27. vítězství Michaela Schumachera, 113. vítězství pro Ferrari a 113. vítězství pro motor Ferrari.

2003
Rubens Barrichello s vozem Ferrari F2003 - GA zvítězili ve Velké ceně Japonska
7. vítězství Rubense Barrichella, 167. vítězství pro Ferrari a 167. vítězství pro motor Ferrari .

 

2008
Fernando Alonso s vozem Renault R28 zvítězili ve Velké ceně Japonska
21. vítězství pro Fernanda Alonsa, 35. vítězství pro Renault, 115. vítězství pro motor Renault.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy