Pod dohledem Orazia Satta byl výkon motoru Alfy Romeo zvýšen na slušných 400 koní. Nový tip s označením 159 dostal větší rozměr palivové nádrže, aby vyrovnal vysokou spotřebu při závodech. Dvanáctiválcový motor Ferrari podával 380 koní, takže Alfetty se stále držely výkonnostní špičky, ale Scuderia Ferrari předpovídala svým vozům o jednu zastávku méně než Alfettám. Dalším vylepšením tří modelů 159 byla nová zadní náprava De Dion. Jiný návrh přední nápravy měl zase zajistit co nejlepší přenos výkonu motoru na kola vozu, čímž se zlepšila stabilita a ovládání v zatáčkách. Alfa Romeo 159 byla doplněna dvojitým výfukovým systémem, vyšší trubice odváděla zplodiny z prvního, druhého, sedmého a osmého válce, menší ze zbylých čtyř. Motor s kompresorem musel být neustále chlazen, čemuž odpovídal velký sací otvor na přední masce vozu.
Po vypuštění Grand prix Monaka se zahajovacím podnikem MS roku 1951 stala Grand Prix Švýcarska. Závodní sezóna začala dominantním vítězstvím Luigiho Villoresiho v Syracusu a Pau. Jeho týmový kolega Alberto Ascari ze stáje Ferrari přivezl vítěznou trofej ze San Rema. Alfa Romeo představila nový model 159 až na Internacional Trophy v Silverstone. Za hustého deště vyhrál zkrácený závod Reg Parnell.
V Bremgartenu samozřejmě nechyběly neporažené Alfy, tentokrát však s nimi sdílel první řadu i Luigi Villoresi na Ferrari. Slavnostní neděle byla poznamenána dalším hustým deštěm zkrápějící již tak kluzkou trať. Nejrychlejší reakci měl Fangio, který se v první fázi ujal vedení. Ve skutečnosti to byla zase jen Alfetta, střídající Argentince v čele závodu. Farina se rozhodl neabsolvovat jednu zastávku v depu. Předpovídal, že neztratí tolik času a zůstane v čele až do cíle. Jenže mazaný Fangio nasadil rychlé tempo, Farinu dohnal a předjel. Ke konci závodu čelil Farina nebezpečnému Taruffimu, který zajížděl lepší časy, než on sám. V poslední čtvrtině Taruffimu podlehl a dojel si pro třetí místo.
Úspěšný debut absolvoval mladý Angličan Stirling Moss. Na slabém voze formule 2 HWM se ze čtrnácté pozice na startu probojoval na deváté místo a nechal za sebou i několik vítězů Grand Prix. Dojel by i před miláčkem publika Chironem, ale v posledním kole mu došlo palivo a byl klasifikován až za ním. Odborníci předpovídali Mossovi bohatou budoucnost…
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Alfa Romeo SpA | 2:35.9 | |
2. | Giuseppe FARINA | ita | Alfa Romeo SpA | 2:37.8 | |
3. | Luigi VILLORESI | ita | Scuderia Ferrari | 2:39.3 | |
4. | Consalvo SANESI | ita | Alfa Romeo SpA | 2:40.3 | |
5. | Emanuel DE GRAFFENRIED | che | Alfa Romeo SpA | 2:41.8 | |
6. | Piero TARUFFI | ita | Scuderia Ferrari | 2:45.2 | |
7. | Alberto ASCARI | ita | Scuderia Ferrari | 2:46.0 | |
8. | Louis ROSIER | fra | Ecurie Rosier | 2:52.7 | |
9. | Peter WHITEHEAD | gbr | Scuderia Ferrari | 2:52.9 | |
10. | Rudolf FISCHER | che | Ecurie Espadon | 2:54.1 | |
11. | Henri LOUVEAU | fra | Ecurie Rosier | 2:56.2 | |
12. | Philippe ETANCELIN | fra | Soukromý Talbot | 2:57.3 | |
13. | Jose - Froilan GONZALES | arg | Soukromý Talbot | 2:57.3 | |
14. | Stirling MOSS | gbr | HW Motors | 2:58.4 | |
15. | Yves GIRAUD - CABANTOUS | fra | Soukromý Talbot | 3:00.3 | |
17. | Harry SCHELL | usa | Enrico Plate | 3:02.4 | |
18. | Johnny CLAES | bel | Ecurie Belge | 3:02.5 | |
19. | Louis CHIRON | mco | Enrico Plate | 3:03.1 | |
20. | George ABECASSIS | gbr | HW Motors | 3:03.8 | |
21. | Guy MAIRESSE | fra | Ecurie Belgigue | 3:12.0 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Alfa Romeo SpA | 9 | 2:35.9 | ||
2. | Piero TARUFFI | ita | Scuderia Ferrari | 6 | + 55.24 | ||
3. | Giuseppe FARINA | ita | Alfa Romeo SpA | 4 | + 1:19.31 | ||
4. | Consalvo SANESI | ita | Alfa Romeo SpA | 3 | + 1 kolo | ||
5. | Emanuel DE GRAFFENRIED | che | Alfa Romeo SpA | 2 | + 2 kola | ||
6. | Alberto ASCARI | ita | Scuderia Ferrari | + 2 kola | |||
7. | Louis CHIRON | mco | Enrico Plate | + 2 kola | |||
8. | Stirling MOSS | gbr | HW Motors | + 2 kola | |||
9. | Louis ROSIER | fra | Ecurie Rosier | + 3 kola | |||
10. | Philippe ETANCELIN | fra | Soukromý Talbot | + 2 kola | |||
11. | Rudolf FISCHER | che | Ecurie Espadon | + 3 kola | |||
12. | Harry SCHELL | usa | Enrico Plate | + 4 kola | |||
13. | Johnny CLAES | bel | Ecurie Belge | + 7 kol | |||
14. | Guy MAIRESSE | fra | Ecurie Belgigue | + 11 kol | |||
DNF | Peter WHITEHEAD | gbr | Scuderia Ferrari | nehoda | |||
DNF | Henri LOUVEAU | fra | Ecurie Rosier | nehoda | |||
DNF | George ABECASSIS | gbr | HW Motors | induktor | |||
DNF | Yves GIRAUD - CABANTOUS | fra | Soukromý Talbot | zapalování | |||
DNF | Luigi VILLORESI | ita | Scuderia Ferrari | nehoda | |||
DNF | Jose - Froilan GONZALES | arg | Soukromý Talbot | olejová pumpa |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ