1950 Francie: O titulu až na Monze

Dalším automobilovým závodem v pořadí byla Grand Prix Francie jedoucí se po delší přestávce na starém okruhu u Remeše a to rovnou ve třech kategoriích.

Grand Prix Francie se konala za mimořádného vedra, které zavinilo přehřívání některých strojů a jejich předčasné vyřazení ze závodu. Trať měla trojúhelníkový tvar a byla tvořena z veřejných cest. Skládala se z dlouhých rovinek ústících do pomalých pravotočivých zatáček. Celá trať byla díky svému profilu velmi náročná na motor, jenž byl nucen na rovinkách podávat maximální výkon a na brzdy, které musely před zatáčkami snížit rychlost na minimum. Jezdců, kteří se mohli pyšnit vítězstvím na Grand prix Francie nebylo mnoho. Ze startovního pole to byl jen Louis Chiron (5x) a Philippe Etancelin (1x).

V nejmenší třídě, závodní vozy o obsahu 500 ccm, bylo 19 startujících, z nichž dojelo do cíle jen sedm. Ostatní vyřadily havárie nebo defekty. Vítězem se stal Angličan Bottoms na voze vlastní konstrukce. Za 46 minut ujel 13 okruhů dlouhých přes 7 km. Dvanáct vozů se seřadilo na startu závodu formule 2 (do 2000 ccm). Zdaleka nejrychlejší z nich byly dva vozy Ferrari, řízené Ascarim a Villoresim; druhý však odpadl hned ve druhém kole. Jeho příkladu následovalo postupně dalších šest startujících, takže do cíle dojelo jen pět jezdců. Zvítězil Ascari, který ujel 26 okruhů za 1 hodinu a šestnáct minut. Druhý byl Simon a třetí Moss.

V hlavním závodě (formule 1) na 64 okruhů měly poměrně snadnou pozici vozy Alfa Romeo, samozřejmě opět bez vážnější konkurence. Alfetty obsadily první řadu, 3-2-3-2-3-2-3-1. Jediné Ferrari na startu patřilo Peteru Whiteheadovi. Ascari a Villoresi měli v kvalifikaci problémy s novým motorem V12 a tak raději zvolili kratší závod pro vozy F2.

Trojice Fangio, Farina, Fagioli se ujala hned od startu vedení a bez velké námahy si udržovala náskok před další trojicí Bonetto, Rosier, Etancelin. Farina musel v sedmnáctém kole zastavit v depu se špatným přívodem paliva a tak se na třetí místo dostal Angličan Whitehead na voze Ferrari. Neudržel jej však dlouho, protože Farina nasadil mohutné tempo, aby dohnal ztracený čas. Během několika kol se vypracoval z osmého místa na třetí. V 49. kole utvořil rekordní čas na jedno kolo, ale nakonec za něj bod nezískal. Fangio dostávající informace držet se pokynů svého depa, aby nestupňoval tempo, začal finišovat a v 52. kole dosáhl rekordního času. Potom všechny Alfetty zastavily doplnit pohonné hmoty a vyměnit pneumatiky. U žádného to netrvalo déle než 50 vteřin. Po 55. kolech odpadl pro poruchu Farina. Závod vyhrál klidným tempem Fangio před znovu druhým Fagiolim.

foto: www.f1-facts.com

GP Francie (Reims-Gueux)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Juan - Manuel FANGIO argAlfa Romeo SpA2:30.6
2.   Giuseppe FARINA itaAlfa Romeo SpA+ 1.9
3.   Luigi FAGIOLI itaAlfa Romeo SpA+ 4.1
4.   Philippe ETANCELIN fraSoukromý Talbot+ 8.4
5.   Yves GIRAUD - CABANTOUS fraAutomobiles Talbot-Darracq SA+ 12.1
6.   Louis ROSIER fraAutomobiles Talbot-Darracq SA+ 15.4
7.   Franco ROL itaOfficine Alfieri Maserati+ 16.1
8.   Jose - Froilan GONZALES argScuderia Achille Varzi+ 17.4
9.   Pierre LEVEGH fraSoukromý Talbot+ 18.4
10.   Felice BONETTO itaScuderia Milano-
11.   Reg PARNELL gbrScuderia Ambrosiana-
12.   Robert MANZON fraEquipe Gordini-
13.   Louis CHIRON mcoOfficine Alfieri Maserati-
14.   Johnny CLAES belEcurie Belge-
15.   Charles POZZI fraSoukromý Talbot-
16.   Raymond SOMMER fraAutomobiles Talbot-Darracq SA-
17.   David HAMPSHIRE gbrScuderia Ambrosiana-
18.   Peter WHITEHEAD gbrSoukromé Ferrari-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Francie (Reims-Gueux)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Juan - Manuel FANGIO argAlfa Romeo SpA 92:57:52.8
2.   Luigi FAGIOLI itaAlfa Romeo SpA 6+ 25.7
3.   Peter WHITEHEAD gbrSoukromé Ferrari 4+ 3 kola
4.   Robert MANZON fraEquipe Gordini 3+ 3 kola
5.   Eugene CHABOUD fraSoukromý Talbot 1+ 5 kol
5.   Philippe ETANCELIN fraSoukromý Talbot 1 
 
 
6.   Charles POZZI fraSoukromý Talbot   
6.   Louis ROSIER fraSoukromý Talbot  + 8 kol
 DNF    Giuseppe FARINA itaAlfa Romeo SpA  motor
 DNF    Yves GIRAUD - CABANTOUS fraAutomobiles Talbot-Darracq SA  přehřívání
 DNF    Pierre LEVEGH fraSoukromý Talbot  motor
 DNF    Felice BONETTO itaScuderia Milano  motor
 DNF    Johnny CLAES belEcurie Belge  přehřívání
 DNF    Louis ROSIER fraAutomobiles Talbot-Darracq SA  přehřívání
 DNF    Reg PARNELL gbrScuderia Ambrosiana  motor
 DNF    Louis CHIRON mcoOfficine Alfieri Maserati  motor
 DNF    Franco ROL itaOfficine Alfieri Maserati  motor
 DNF    David HAMPSHIRE gbrScuderia Ambrosiana  motor
 DNF    Raymond SOMMER fraAutomobiles Talbot-Darracq SA  motor
 DNF    Jose - Froilan GONZALES argScuderia Achille Varzi  motor

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy