Jedna z těch podstatných věcí se odehrála vlastně ještě před závodem. Lewis Hamilton si zkoušel odpich do závodu, ale dle komise FIA tak činil hned dvakrát na místě, kde to není dovoleno. Co na tom, že se ptal týmu, zda může, v tomto směru ho Mercedes příliš nepodpořil. Z televizních záběrů nebylo zrovna zřejmé, kde se dopustil Lewis pochybení, nicméně k závodu nastupoval s vědomím, že je předmětem prošetřování ze strany komisařů FIA.
Na startu nazuli piloti pestré kombinace. Kvůli Hamiltonovým potížím v tréninku musel obhájce titulu nazout neplánovaně nejměkčí směs, stejně jako piloti od čtvrtého do devátého místa plus Albon, kterého ovšem penalizace poslala z desátého na patnáctou příčku. Středně tvrdou zvolili Verstappen, Bottas, Leclerc, Stroll, Russell a Vettel, už tradičně pak volil bílé pneumatiky Kvjat a s ním Räikkönen.
Na startu Bottas překvapil Verstappena a zkoušel to i na Bottase, ale neuspěl a vzápětí mohli všichni v klidu zpomalit. Carlos Sainz jr. se po souboji ve středu pole nevešel v zatáčce 2 na trať, ale průjezd uspěchal natolik, že trefil levým předním kolem roh bariéry a trosky jeho mclarenu zůstaly v dlouhé třetí zatáčce.
A o pár vteřin později v zatáčce 4 zachytil Stroll pravým zadním kolem o levé přední Leclercovo a rovněž skončil v bariéře. Na trať tak vyjel safety car, ovšem s ohledem na počátek závodu se v boxech nekonal žádný nával.
Zamířili tam pouze Albon, Russell a Norris: první dva jmenovaní možná i kvůli tomu, že také projeli zatáčku 2 únikovou zónou (ještě před nimi i Verstappen), Norris nejspíš "chytil" nějaké trosky, ostatně si po výměně pneumatik stěžoval na řízení svého vozu. Před novým závoděním naplno bylo pořadí Hamilton, Bottas, Verstappen, Ocon, Ricciardo, Pérez, Gasly, Leclerc, Magnussen a Grosjean.
Restart na začátku 7. kola zvládl nejlépe Hamilton, ale záhy se dozvěděl hned o dvojí penalizaci v podobě pěti vteřin. Zajel pár rychlých kol a dohadoval se s boxy, kdy má zajet k mechanikům, ve 14. kole si vyvzdoroval setrvání, v 17. kole už k mechanikům dorazil. Po odpykání trestu dostal nejtvrdší pneumatiky a vyrazil zpět do závodu na 11. místě. Velmi záhy se i díky zastávkám soupeřů probojoval na třetí pozici, ale místo stíhání Verstappnena, na kterého mu chybělo odhadem 8 vteřin, se nijak nedotahoval. V konverzaci se svým závodním inženýrem prohlásil, že ho nějaký Verstappen nezajímá, tým ho povolal do boxů příliš brzy a teď kvůli šetření pneumatik nemůže jet naplno
Bottas mezitím s klidem obhajoval s náskokem vedení, Verstappen na něj ztrácel stále více, až se po výměnách (26. kolo: Verstappen, 27. kolo: Bottas) ustálil rozdíl na 12 vteřinách. Ten zůstával v podstatě neměnný až do poslední čtvrtiny závodu - tehdy Verstappen využil pilotů jedoucích o kolo zpět a umazal z Finova náskoku sedm vteřin. Nejmenší rozdíl ale činil něco málo přes pět vteřin, když pak skupinku Giovinazzi, Magnussen, Vettel a Räikkönen bojující o 11. - 14. místo dojel i Holanďan, rázem odstup od Bottase opět vzrostl.
Pérez po odstoupení Strolla jel jako pokropený živou vodou. V táhlém oblouku (zatáčka 3) si poradil excelentně s Ricciardem, Ocon stavěl v kole devatenáctém a Mexičan dokázal na trati nahnat důležité vteřiny, když totiž stavěl ve 21. kole on, nechal Ocona za sebou.
Dvojice Renaultu pak při marném dobývání pozice Vettela nejspíš sáhla k týmové režii a na začátku 25. kola Ocon uhnul Ricciardovi. Toho však zpomalení Francouze před zatáčkou 2 poněkud rozhodilo, takže přeskákal obrubníky a vrátil se na trať těsně před Estebana. Kdyby ho na chvíli pustil před sebe a pak se vrátil, nejspíš by všechno bylo v pořádku. Daniel to však neudělal a vzápětí se dočkal vyšetřování a pětivteřinové penalizace. Nakonec ale dokázal poodjet od soupeřů natolik, že ho tento incident nic nestál.
Dobře načasovaný závod jel Leclerc, stavěl ve 29. kole a vrátil se mezi oba Renaulty. Na Ricciarda sice ztrácel, ale dokázal se vzdalovat Oconovi. Na dálku mohl děkovat kolegovi Vettelovi, který zvládal poměrně dlouho držet Renaulty za sebou. Ještě lépe se dařilo Kvjatovi, jehož atypická strategie vedla k zastávce až ve 31. kole a na čerstvých středně tvrdých pneumatikách mohl Daniil znovu útočit.
Nakonec byl vyvrcholením závodu i pro místní fanoušky jeho duel s Oconem, ovšem navzdory malému odstupu se Rus nedokázal přes druhý renault dostat. Gasly si poněkud napravil reputaci, i když i on mohl možná skončil lépe. Ve 43. kole byl na kratičkou chvíli vyhlášen režim virtuálního safety caru a Gasly zamířil do boxů pro čerstvou sadu, jenže šlo záležitost pouze několikavteřinovou, takže Pierre se propadl mimo body. Motivován týmem se dokázal velmi rychle zapojit do souboje Albona s Norrisem a oba je předjet - Albona v prestižním souboji ve 46. kole, Norrise o dvě kola později.
Lando si může do deníčku zapsat Rusko jako závod smůly. V prvním kole musel do boxů a pak si stěžoval na chování svého vozu. Nicméně se dokázal propracovat až na devátou příčku, ovšem poté ho nejdřív "vymazal" Kvjat a vzápětí sice statečně, ale nakonec neúspěšně vzdoroval dvojici Albon - Gasly. Přispěl k tomu i fakt, že po duelu s Gaslym ve třinácté zatáčce masivně probrzdil a dokonce musel mimo trať, pak už se nedalo nic dělat. Ihned pak zajel do boxů a bodované příčky se mu vzdálily mimo dosah. Albon pak také dostal pět vteřin navíc za nerespektování vymezení trati, ale podobně jako Ricciardovi mu tento trest nijak neuškodil.
Na závěr malou perličku. Ona úniková zóna za zatáčkou 2 jakoby přitahovala Romaina Grosjeana. Poprvé do ní zamířil po souboji s Antonio Giovinazzim a při "baletění" mezi polystyrenovými bloky jeden z nich lehce "naťukl". O dvě kola později na témže místě po drobném kontaktu s Vettelem zamířil stejným směrem, ovšem tentokrát si vůbec nedělal nějakou hlavu jak daný úsek projet a dvě desky prostě naplno rozstřelil. Kvůli tomu pak vyhlásilo vedení VSC, ovšem Romain, jenž po těchto incidentech zajel do boxů, zamířil do této zóny ještě potřetí ve 49. kole.
Bottas tedy zvítězil a byl na sebe patřičně pyšný, ovšem měl by si uvědomit, že za svou výhru vděčí především týmu, který zjevně není pevný v kramflecích co se předpisů týče. Lze totiž předpokládat, že bez onoho trestu by Hamilton těžko přišel o vedení. Na to se ale historie ptát nebude...
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 26 | 1:34:00,364 | |
2. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 18 | + 7,729 | |
3. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 15 | + 22,729 | |
4. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | BWT Racing Point F1 Team | 12 | + 30,558 | |
5. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault DP World F1 Team | 10 | + 52,065 | |
6. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 8 | + 1:02,186 | |
7. | 31 | Esteban OCON | fra | Renault DP World F1 Team | 6 | + 1:08,006 | |
8. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia AlphaTauri Honda | 4 | + 1:08,740 | |
9. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri Honda | 2 | + 1:29,766 | |
10. | 23 | Alexander ALBON | tha | Aston Martin Red Bull Racing | 1 | + 1:37,860 | |
11. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing ORLEN | + 1 kolo | ||
12. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | + 1 kolo | ||
13. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | + 1 kolo | ||
14. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing ORLEN | + 1 kolo | ||
15. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | + 1 kolo | ||
16. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | + 1 kolo | ||
17. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | + 1 kolo | ||
18. | 63 | George RUSSELL | gbr | Williams Racing | + 1 kolo | ||
DNF | 18 | Lance STROLL | can | BWT Racing Point F1 Team | nedokončil | ||
DNF | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | nedokončil |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ