Počasí prakticky identické s tím v minulém týdnu, ale tím podobnost s Grand Prix Velké Británie končila. Především sáhlo Pirelli k zásadnímu kroku a pneumatiky o stupeň změkčilo. Výsledek se dostavil: na startovním roštu nebyl jediný vůz obutý do pneumatik měkké specifikace, pětice Verstappen, Vettel, Sainz, Kvjat a Räikkönen zvolila tvrdou směs. Zejména u Verstappena se dalo čekat, že mu tento tah ze sobotní kvalifikace přinese výhodu.
Na startu opět pohasly naděje Ferrari, jmenovitě Vettela. V zatáčce Abbey lehce probrzdil Leclerc, Vettel reagoval poněkud zbrkle a výsledkem byly hodiny s pádem na poslední místo. I Leclerc korigující rozevláté auto si pohoršil o dvě místa. Verstappen si podle předpokladů poradil s Hülkenbergem a na konci prvního kola se zformovalo pořadí Bottas, Hamilton, Verstappen, Hülkenberg, Stroll, Ricciardo, Gasly, Norris, Albon a Leclerc.
Po celkem poklidné pasáži přišly první výměny středně tvrdé směsi - pitstopy zahájil v 7. kole Albon a pak se boxy prohnalo prakticky celé žlutě obuté startovní pole: Gasly, Giovinazzi (8. kolo), Russell (9.), Magnussen, Latifi (10.), Norris (13.), Bottas (14.), Hamilton, Ricciardo (15.), přičemž Australan nasadil opět žlutou směs, Hülkenberg (16.), Grosjean (18.), Stroll, Leclerc (19.), Kvjat (20.), Vettel, Ocon a Sainz (23.). Španěl měl v boxech smůlu, protože mechanik u levého předního kola měl nějaké potíže s pistolí utahující matice a Carlos proto dlouho čekal na povel k odjezdu. Když už se rozjel, musel opět zastavit a pustit projíždějícího Ocona.
Verstappen zamířil do boxů ve 27. kole a pochopitelně přešel na žlutou. I když se lehounce pozdržel a u mechaniků strávil 3,2 vteřiny, na trať se dostal v zádech Bottase a na rovince mezi zatáčkami Aintree a Brooklands ho hravě zdolal. Záhy se ukázalo, co Horner & spol. vymysleli. Když Norris zahájil druhou sadu výměn ve 30. kole, čekali u Red Bullu jen do 33. okruhu a povolali Maxe znovu k mechanikům.
Mercedes mohl reagovat pouze stažením Bottase a Hamiltona nechali s více než desetivteřinovým náskokem na trati, ale Lewis zakrátko spustil své žalozpěvy ohledně pneumatik. Valtteri navíc nedokázal držet s Maxem krok, tým však čekal až do 42. kola - přemotivovaný Lewis zajel přes čáru limitující rychlost hodně podezřelým způsobem a na tvrdé směsi se vrátil do závodu na čtvrté pozici za trojicí Verstappen, Bottas a Leclerc. Ve 45. kole na Hangar Straight zdolal Leclerca, v 50. kole pak na druhé rovince pokořil Bottase. Verstappen však už byl bezpečně daleko a poprávu slavil svůj devátý triumf v kariéře.
Ferrari si nedělalo iluze, že by mohlo bojovat o stupně vítězů. Vettelovy potíže po startu už jsme popsali, navíc Němec se s autem doslova pral a jakékoli předjetí bylo pro něj značně vysilující. V konečné fázi se před Sainze dostal jen díky jeho chybě v boxech a zuby si vylámal na Gaslym. Jak složité bylo ovládání jeho vozu dokazuje i 37. kolo, když před krátkou rovinkou Vale jel chvíli vedle tratě. Leclerc zvolil strategii jedné zastávky a ve finále ho vynesla těsně pod stupně vítězů. Po dojezdu dával svou nelíčenou radost hodně hlasitě najevo.
Albon po slabším začátku bojoval ze všech sil a předjížděl své soupeře v soubojích ve kterékoli části okruhu. Ve 22. kole zdolal Gaslyho, ve 29. kole Norrise, ve 36. kole za sebou nechal Ocona a v nájezdu do předposledního kola využil strategického pochybení Racing Pointu a předstihl Strolla. Růžové vozy se dlouho držely na 5. a 6. místě, ale sedm kol před cílem byl do boxů povolán Hülkenberg ke své třetí zastávce (předtím stavěl společně s Albonem v 31. kole). Jako jediný pilot ve startovním poli dostal nejměkčí směs a na ní vytrvale ztrácel. Dle týmového vyjádření měl problémy se zadními pneumatikami a zastávka byla nezbytná, faktem je, že rozdělením pilotů na růžových vozech neprospělo Strollovi.
Méně výrazné byly tentokrát Renaulty a hrdina minulého závodu Daniel Ricciardo udělal ve 31. kole chybu, po níž se propadl až na 12. příčku. Možná ho mírně překvapil Sainz po jeho levém boku, každopádně příliš nedočkavě akceleroval a udělal hodiny. Naprosto odevzdaný výkon předvedly Haasy a Magnussen, kromě toho, že jako jediný neviděl cíl, ještě dostal pětivteřinovou penalizaci za kontakt s Latifim za zatáčkou Stowe v 15. kole, kdy do Kanaďana celkem bezohledně najel, naštěstí pro oba bez vážných důsledků.
Ostatní piloti byli zcela ve stínu dění a nijak z něj nevystoupili. Po pěti závodech se ukazuje, že roli Černého Petra přebírá od Williamsu pomalu Haas a za kratší konec začíná tahat i Alfa Romeo.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 25 | 1:19:41,993 | |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 19 | + 11,326 | |
3. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 15 | + 19,231 | |
4. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 12 | + 29,289 | |
5. | 23 | Alexander ALBON | tha | Aston Martin Red Bull Racing | 10 | + 39,416 | |
6. | 18 | Lance STROLL | can | BWT Racing Point F1 Team | 8 | + 42,538 | |
7. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | BWT Racing Point F1 Team | 6 | + 55,951 | |
8. | 31 | Esteban OCON | fra | Renault DP World F1 Team | 4 | + 1:04,773 | |
9. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 2 | + 1:05,544 | |
10. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia AlphaTauri Honda | 1 | + 1:09,669 | |
11. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri Honda | + 1:10,642 | ||
12. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | + 1:13,370 | ||
13. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | + 1:14,070 | ||
14. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault DP World F1 Team | + 1 kolo | ||
15. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing ORLEN | + 1 kolo | ||
16. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | + 1 kolo | ||
17. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing ORLEN | + 1 kolo | ||
18. | 63 | George RUSSELL | gbr | Williams Racing | + 1 kolo | ||
19. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | + 1 kolo | ||
DNF | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | nedokončil | ||
Nejrychlejší kolo: | |||||||
44 | Lewis HAMILTON |
Mercedes W11 Mercedes M11 |
1:28,451 | ||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ