PROHLÁŠENÍ po závodě: Mercedes na vítězné vlně

Lewis Hamilton už vede šampionát (ilustrační foto) | foto: Mercedes AMG F1 Team

Maďarský závod sice přinesl dílčí překvapení a některé rozporuplné chvíle, ale jinak je stav nadále setrvalý. Co nám k němu řekli piloti a zástupci jednotlivých týmů?

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Upřímně šlo o jeden z mých oblíbených závodů, který se odjel. I když jsem kroužil osamocený, šlo o odlišnou výzvu. Samozřejmě, že jsme měli skvělé tempo, což nelze dosáhnout bez úsilí všech v továrně.

V prvním podniku došlo k několika odlišným soubojům, na které jsem asi nebyl připravený, ale nyní jsem se znovu soustředil a poslední dva byly fantastické. Tento víkend jsme vše udělali perfektně, teď to tedy musíme udržet.

Valtteri Bottas, 3. místo
Pro mě šlo o hodně špatný závod, abych byl upřímný. Když startujete z druhého místa, tak je vaším cílem přirozeně vítězství. Ale prohrál jsem to hned na startu - reagoval jsem na zhasnutí světla na svém displeji. Nevím, co to bylo. Přišel jsem o spoustu míst, což mi závod hodně ztížilo. Jsem přesvědčen, že se na displeji změnila barva - to vím zcela jasně. Proto jsem tak reagoval. Myslel jsem, že světla zhasla, sledoval jsem je po očku, protože mi v tom trochu bránilo Halo. Byla to zvláštní situace a určitě zkontrolujeme palubní kameru, abychom zjistili, co se přesně stalo. Potřebuji se ujistit, že se na displeji v rozhodující chvíli nic nezměnilo, protože takové rozptýlení v zásadní chvíli nemůžeme připustit.

Toto Wolf, šéf týmu
První a třetí pozice je uspokojivá, zvláště když takové podmínky na trati nepatřily mezi naše oblíbené. Je to pro tým velký úspěch! Lewis odstartoval v nevyzpytatelných podmínkách opravdu dobře a měl celý závod pod kontrolou, volil si své tempo a s nástrahami počasí se bezchybně vyrovnal. Valtteri měl oproti tomu hodně špatný začátek závodu a ocitl se ve středu pole, ale dokázal se vzchopit a dojet aspoň třetí. Hungaroring pro nás znamená tři vítězství ze tří závodů, jsme opravdu šťastní. Zdá se, že naše auto je v dobré formě, ale abychom si udrželi náskok, musíme velmi tvrdě pracovat. Nyní se těšíme na Silverstone, rádi se tam vracíme. 

RED BULL

Max Verstappen, 2. místo
Nejde zrovna o začátek závodu, jaký bych si přál, když jsem skončil v bariérách, trochu scházela přilnavost. Ale mechanici odvedli úžasnou práci při opravě vozu. Nevím, jak to udělali, bylo to neuvěřitelné. Vše bylo zpět v normálu. Moc mě těší, že jsem jim to mohl oplatit druhým místem. Zkrátka jsem si hleděl svého a rozdělit Mercedesy, to je pro nás samozřejmě příjemné. Původně jsem si myslel, že nebudu moci závodit, proto je pro mě druhé místo jako vítězství.

Trať byla docela kluzká, ale měl jsem hodně dobrý start. Nedalo se moc plánovat, ale všiml jsem si, že uvnitř bylo docela těsno, tak jsem to vzal venkem, kde bylo zase víc mokro. Kdybych se na pár kol zasekl, bylo by to docela jiné. Strategie proběhla dobře, jen jsem se staral o pneumatiky a snažil se jezdit co nejpravidelněji. Chceme se pokusit zkrátit mezeru na Mercedes, v tuto chvíli jsou opravdu dominantní, takže je bude hodně těžké porazit, ale nepřestáváme se snažit.

Alexander Albon, 5. místo
Byl to dobrý závod a pořádně jsem si ho užil. Kdyby mi někdo včera řekl, že budu pátý, bral bych to všemi deseti. V této době nebude nikdy snadné začínat z třináctého místa, ale dobře jsem odstartoval podařilo se mi prodrat se skrz startovní pole. Na tomto okruhu se jednoduše nepředjíždí, takže bylo potřeba zabojovat, abych se dostal dopředu. Každý manévr, který tu uděláte, je na limitu, ale souboje pro mě dopady dobře a já si je vychutnal, protože je fajn udělat i pořádnou show. Při soubojích jedu na maximum, auto dobře brzdilo, takže bylo fajn takové manévry podniknout.

Za Ferrari jsme dnes ztratili dost času, jinak bychom byli ještě výš, když jsme měli volnou trať, byli jsme konkurenceschopní a rychlí. S výsledkem jsem celkem spokojen a po tak složitém dni je dobré mít další body, takže bychom měli být vděční. Byl jsem trochu překvapen, proč je naše závodní tempo tak odlišné od včerejší kvalifikace, musíme se tím zabývat, ale je to pozitivní, neboť věci na autě fungují, jak mají.

Christian Horner, šéf týmu
Mechanici odvedli skvělou práci a Max jim za ni tenhle výsledek dlužil. Opravit jeho auto za 20 minut a na roštu je neuvěřitelné, mohli jste vidět, jak z nich teče pot. Zvládli to výborně, včetně změny specifikace, kterou jsme o tomto víkendu zažili, včetně pátečních problémů. 

Po včerejším neúspěchu bylo odrazit útok Mercedesů a rozdělit je naprosto vynikající. Max jel bravurně a Alex také absolvoval dobrý závod. S ohledem na to, odkud startoval, jsou jeho časy na kolo posílením jeho kreditu, přidejte ještě skvělé manévry a úžasný posun polem. Auto je v závodě lepší, strategicky jsme spolehliví, ale některé aktualizace se nechovají podle našich představ ve srovnání s předsezónním testováním, takže je třeba znovu projít všechna data, která jsme nasbírali, a před Silverstone je využít.

RACING POINT

Lance Stroll, 4. místo
Z umístění jsem pochopitelně šťastný, je to dobrý výsledek a chci poděkovat týmu za dnešní úžasnou práci, vlastně i po celý víkend. Bylo zábavné bojovat s Maxem na startu a potom v proměnlivých podmínkách jet na druhém místě. Pak to byl trochu osamělý závod zakončený čtvrtým místem, ale hlavní je, že jsme dokázali získat velký počet bodů pro tým, já i Checo. Byl to komplexní závod a já se těším, jak si ho připomenu a poučím se pro závody, které přijdou. Tři dosavadní závody nás hodně posílily. Myslím, že stupně vítězů jsou blízko, protože jsem svedl s Bottasem velkou bitvu a možná jsme mohli něco pozměnit, ale to se po závodě říká snadno. Jsou to závody a díky za čtvrté místo.

Sergio Pérez, 7. místo
Škoda mého startu! V první fázi se mi protočila kola a to mě stálo spoustu pozic. Je to vždy složité se dostat zpátky a zvlášť na Hungaroringu, ale odvedl jsem co nejlepší výkon a zvládl i pár soubojů. Několikrát to bylo dobrodružné, byl jsem příliš široký - už na suchu - a měl štěstí, že jsem neskončil ve zdi. Když jsem měl volnou trať, mohl jsem využít rychlosti mého vozu, ale ztráta z prvního kola byla značná. Hlavní je, že jsem bodoval a udrželi jsme třetí místo v Poháru konstruktérů. 

Otmar Szafnauer, vedoucí týmu
Přeháňka před startem změnila tvář závodu a věci tím pádem byly mnohem složitější. Lance měl velmi dobrý start a dostal se na druhé místo, ale Sergio měl problém s trakcí a klesl na sedmou příčku. Trať byla docela suchá vlastně hned, takže myslím, že jsme zastavili ve správný čas, určitě ve srovnání s vozy, s nimiž jsme bojovali. Když se závod zklidnil, Lance bojoval o stupně vítězů a udržel se před Albonem a Vettelem. Opět se ukázalo, jak je těžké se udržet v závětří vozů, natož je předjet. Osmnáct bodů upevnilo naši pozici v Poháru konstruktérů, dělíme se se 40 body o třetí příčku. To je důležitá odměna za úsilí celého týmu - jak tady v Budapešti, tak doma ve Velké Británii. 

FERRARI

Sebatian Vettel, 6. místo
Tohle je vlastně normální situace. Skončili jsme šestí, výš než na pátém nebo šestém místě se skončit nedalo. Prostě sucho. První víkend v Rakousku byl zvláštní, k tomu druhému z našeho pohledu vlastně ani nedošlo. Teď jsme tady a tohle umístění odráží reálný potenciál vozu. Že jsme dostali kolo? To mě nepřekvapilo, počítal jsem s tím. 

Charles Leclerc, 11 místo
Byl to hodně komplikovaný závod. Netuším, co se stalo, protože auto jsme neměnili, ale bylo opravdu obtížné ho ovládat, protože vyvážení bylo podstatně horší než v pátek a sobotu, kdy bylo naopak lepší, než jsme očekávali. Prostě se nechovalo jako stejné auto. Je třeba se na to podívat podrobněji, abychom pochopili problém, protože jsem se s ním skutečně pral. Zastavil jsem pro měkké pneu o něco dříve než ostatní a možná to bylo až příliš optimistické. Ale byla to výzva, zvládl jsem pár rychlých kol, bohužel suchá stopa byla hodně úzká, takže jsem nemohl předjíždět. Zpětně vzato nebyla volba měkkých pneumatik nejlepší. Poté jsme byli už jen pomalí. Před námi je spousta práce.

Mattia Binotto, ředitel týmu
Neděle nás mimořádně zklamala a takový výsledek těžko spolkneme. V kvalifikaci jsme z auta dostali maximum, co v té chvíli bylo možné, ale v závodě to tak nebylo. Být předjet o kolo je vždy velmi nepříjemné jak pro nás, tak pro naše fanoušky. Nyní se po první části šampionátu vracíme domů a musíme vyzkoušet všechno, co je v dané oblasti možné zlepšit. Každý bude muset analyzovat svou práci a najít odvahu změnit kurz, pokud to bude nutné, protože současná situace je neudržitelná. Neexistuje jiné řešení, jak tento stav napravit.

RENAULT

Daniel Ricciardo, 8. místo
Byl to hodně rušný závod a jsem rád, jak se vyvíjel. Dal jsem do toho všechno a cítím, že jsme také maximum vytěžili. Start byl dobrý a všichni kolem brzy přešli na suché pneumatiky. Drželi jsme na středně tvrdých dobrý odstup a dlouho se drželi v první šestce. Nakonec to je osmé místo a myslím, že jsme tím dosáhli maxima. Prozatím mám z každého závodu osmé místo. Není to špatné, ale mám dojem, že v prvních třech závodech máme větší rychlost. Nejsme daleko od první šestky a vím, že další body jsou na dosah.

Esteban Ocon, 14. místo
Od počátku to byl náročný víkend. Samozřejmě nejsem spokojen a není to skvělý výsledek. Jsem z něj jako ostatní zklamán, musím se odsud vrátit silnější, poučit se, jít dál a jako tým se sebrat. V závodě se toho událo hodně, ale v žádných podmínkách jsem nedosáhl nijakého pokroku. Je třeba se na to podívat a tvrdě pracovat, abychom se takovým výsledkům vyhnuli. První dva závody byly slušné, ale v tomhle mi zlepšení chybělo.

Cyril Abiteboul, vedoucí týmu
Potřetí jsme osmí - vzhledem ke konkurenceschopnosti závodního pole je to výsledek reálně naznačující možnosti našeho vozu. Bylo dobré, že oba vozy dojely do cíle, protože jsme museli vynaložit hodně sil pro překonání potíží z minulých závodů. Tento víkend se točil kolem výběru pneumatik a také se týkal počasí. V pátek nás naše postavení povzbudilo, abychom se pokusili kvalifikovat na žluté sadě, ale s odstupem jsme si pravděpodobně situaci ztížili s ohledem na startovní pozice. Navíc to bylo všechno zbytečné, protože všichni stejně startovali na gumách do deště. 

Neměli jsme nijak oslnivá první kola, ale do hry jsme se dostali po prvních zastávkách a přechodu na suché pneu, tu jsme evidentně načasovali dobře. Zvolili jsme pro Daniela středně tvrdou a pro Estebana tvrdou směs. Na volné trati vykazovaly oba vozy slušné tempo, ale nestačilo k postupu na vyšší příčky v závěru závodu. Zvláště Esteban je z tohoto víkendu rozčarován - chceme před další trojicí závodů využít čas, abychom prozkoumali, co udělat, aby se to odrazilo ve výsledcích.

McLAREN

Carlos Sainz, 9. místo (po penalizaci Haasu)
Start byl dobrý, s ním jsem spokojený. Během první zastávky jsem ale ztratil několik pozic, což je škoda. Povedlo se mi pak vrátit na body, takže pozitivní závěr závodu, upřímně mám ale pocit, že jsme si zasloužili o něco víc. Obecně to byla těžká neděle. Teď se těším na Silverstone, kde snad zlepšíme naše vyvážení. Budeme dál tvrdě pracovat!

Lando Norris, 13. místo
Nejtěžší částí závodu byl můj start. Na mokru jsem jich zatím moc neabsolvoval, snažil jsem se na to připravit, ale bohužel to nevyšlo. Tohle je trať kde navíc dobrý start opravdu potřebujete, protože se zde opravdu těžko předjíždí, což bylo vidět i dnes. Auto se mi jinak řídilo celkem dobře a celý zbytek závodu jsem se z toho snažil dostat. Další chybou bylo, že na prvních suchých pneumatikách jsme zůstali až moc dlouho. Musím zapracovat na svých dalších výkonech. Děkuji lidem z týmu, díky nim se nám první část sezony podařila.  

Andreas Seidl, šéf týmu
Velké díky celému týmu! Úspěšně jsme zvládli první trojboj této sezony, načež do Británie jedeme se 40 body v Poháru konstruktérů. Dnešek byl bohužel slabší. Lando měl problém na startu, kvůli němuž ztratil spoustu pozic. Carlose potkala smůla při zastávce v boxech. 

Nyní jedeme domů, kde budeme první tři závody sezony analyzovat. Víme, že máme spoustu pozitiv, ale také spoustu oblastí, kde se můžeme zlepšit. Využijeme čas, který máme před Silverstone, aby ke zlepšení došlo. Děkuji celému týmu za obrovské úsilí v této první části sezony.

HAAS

Kevin Magnussen, 10. místo (po penalizaci)
Opravdu jsem šťastný. Tým udělal skvělé rozhodnutí před samotným startem - v zaváděcím kole, že nás zavolal pro slicks. Byla to od něj velká důvěra, že mě nazul suché pneumatiky, i když podmínky nebyly nijak dobré. Byl to pořádný risk, ale zafungoval. Byl tu jistý odstup, vlastně šlo o start z boxové uličky, a po pár kolech jsem byl třetí. Věděl jsem, že to nebude konečné umístění, ale bylo kouzelné pobývat na takové pozici v závodě. Zkoušel jsem ho udržet tak dlouho, jak to jenom šlo. S týmem jsme udělali všechno proto, abychom zůstali co nejvýš. Nakonec to byla devátá příčka - zvládl jsem to a udrželi jsme za sebou Ferrari a také McLaren. To jenom dokazuje, jak dobrý vůz jsme v tomto závodě měli. Znovu zdůrazňuji, že tým všechno zvládl perfektně a tím dal zapomenout na potíže v kvalifikaci.

Romain Grosjean, 16. místo (po penalizaci)
Od týmu to byl dobrý tah. Rádiem jsem informoval, že trať je na přechodné pneumatiky příliš suchá, takže jsme do toho šli. První kola byla trochu divoká, ale poté už gumy pracovaly výborně. Pak se mi začala drolit levá přední pneumatika, nemohl jsem ji dostatečně šetřit. Pak přišel Albonův manévr, musím se na něj podívat - brzdil dost pozdě, trefil moje přední křídlo a poškodil ho. Auto pak mělo o něco menší výkon. Snažili jsme se ho nějak udržet pohromadě, ale na body to nestačilo.

Günther Steiner, ředitel týmu
Opravdu je to skvělý výsledek, máme doma první body. Je to fantastické, protože v tuto chvíli je naše situace hodně obtížná. Rozhodli jsme se je povolat do boxů hned na začátku a kluci to udrželi. Kevin odvedl fantastickou práci, Romain měl víc potíží s pneumatikami. Dík patří celému týmu, že pokračuje a tvrdě dál pracuje - nikdy jsme se nevzdali a nikdy se také nevzdáme!

ALPHA TAURI

Daniil Kvyat, 12. místo
Se závodem jsem celkem spokojený. Předjel jsem některá auta, takže to bylo fajn. Nenačasovali jsme ale dobře zastávku, protože po ní mě někteří zase předjeli.Musíme se na to podívat. Cítil jsem, že dnes mám šanci dokončit výš. Z tohoto pohledu to pořád není moc uspokojivé. S vozem se stále učím. Každý najetý kilometr je důležitý. V Silverstone zkusíme nějaká nová řešení, aby vůz více vyhovoval mému jezdeckému stylu.

Pierre Gasly, nedokončil
Byl to pro nás těžký víkend. Z nějakého důvodu jsme měli několik různých problémů... Dnes mi nefungovalo řazení, snažili jsme se to opravit, ale nedalo se s tím nic dělat. Teď máme několik dní na to, abychom se připravili na Silverstone. Snad to tam bude lepší víkend. 

Jody Egginton, technický ředitel
Není to dobrý výsledek. Pierre musel brzy odstoupit, protože měl problémy s převodovkou. Daniila jsme nedokázali dostat na body, přechodné pneumatiky byly pro start jasnou volbou, ale pak jsme zvolili měkké gumy, což byla chyba neboť se degradovaly víc, než jsme očekávali. Předpovídaný déšť nepřišel, takže pak už bylo těžké, abychom se do závodu nějakým způsobem dostali. Nyní budeme usilovně pracovat, abychom se před dalším závodem zlepšili. 

ALFA ROMEO

Kimi Räikkönen, 15. místo (po penalizaci Haasu)
Pro mě to nebyl nijak vzrušující závod. Bohužel, moje startovní pozice předpokládala těžkosti se soupeři přede mnou - dělali jsme, co jsme mohli, ale na body to nestačilo. Naše rychlost nebyla tak zlá, na startu jsem získal pár pozic, ale penalizace mě shodila dozadu. Docela to klouzalo, v boxech jsem stál dost dlouho a neměl čas to napravit; měli jsme být o několik pozic výš, je to velká škoda. Čeká nás hodně práce zlepšit naši kvalifikaci, ale můžeme být spokojeni s nedělním závodním tempem. 

Antonio Giovinazzi, 17. místo
Po včerejší kvalifikaci bylo obtížné se nějak vyrovnat s výsledkem, ale aspoň můžeme být spokojeni s rychlostí, které jsme ke konci závodu dosáhli. Odstartoval jsem v pořádku, ale při prvním pit-stopu jsme zvolili nejměkčí směs, která byla na hony vzdálená dobrému rozhodnutí. Stálo mě to hodně času a když jsem pak přešel na tvrdé pneumatiky, už nebyl čas získat pozice nazpět. Týdenní přestávka před Silverstone bude pro nás velmi důležitá, abychom vyhodnotili události posledních týdnů. Musíme na vylepšení našeho vozu tvrdě zapracovat a pro další trojzávod být v podstatně lepší kondici.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Finální výsledek je zklamáním, ale při pohledu na závodní data je jasné, že vůz byl mnohem konkurenceschopnějším, než naznačuje umístění. Byli jsme rychlí, abychom dotáhli naše největší soupeře, ba i některá rychlejší auta, ale probíjet se zezadu bylo pro nás nevýhodou. Obě auta měla dobré tempo a vypadalo to na bod nebo s trochou štěstí i na dva, ale Kimiho penalizace a Antonio trápící se na červených pneumatikách - to byl důvod, proč jsme deficit nezlikvidovali. S lepší kvalifikací bychom měli výhodnější pozici v boji o bodované příčky. 

WILLIAMS

George Russell, 18. místo
Nejdřív jsem na mokru špatně odstartoval a vůbec to bylo složité. Mám pocit, že všichni na vnitřní straně roštu měli nějaký problém. Pak už bylo naše závodní tempo opravdu špatné, musíme pochopit, co se děje. V loňském roce to bylo přesně naopak, závodní rychlost byla lepší než ta kvalifikační. Teď jsem byl v sobotu celkem rychlý a v neděli se s vozem pral. Pokud vše probereme a připomeneme si kroky, které jsme udělali zejména v sobotu, musí nás to relativně těšit. Existuje spousta pozitiv, stačí napravit negativa a zlepšit tempo vozu.

Nicholas Latifi, 19. místo
Start a první kolo byly dobré, ale pak přišla zastávka a co se stalo, to se v tak rušném závodě může přihodit. Přivodil jsem si defekt pneumatiky a vůz byl při mém návratu do boxů dost poškozen. Chyběl mi velký kus podvozku, takže udržet vůz na trati bylo namáhavé. Takhle to nemělo proběhnout, bylo to trochu nešťastné, ale pořád vnímám včerejší pozitiva, kterých je nutno se držet. Chceme se ukázat v Silverstone.

Dave Robson, vedoucí oddělení výkonu monopostů
Celkově to byl náročný den. George špatně začal a v přechodných podmínkách se pokoušel zlepšit. Nicholas odstartoval dobře a v prvním kole získal pár pozic. Bohužel, jeho závod prakticky skončil, když po výjezdu z boxů přišel defekt pneu. Mokré podmínky nebyly snadné a na suchých pneumatikách bylo obtížné vůz zvládnout, což nás vedlo k řadě různých strategií. Byl to den, kdy věci mohly rychle hovořit pro vás nebo se stejně tak obrátit proti vám - dnes to nebyl náš den. Musíme prozkoumat závodní tempo a přijít na to, jak lépe využít silné kvalifikační výsledky.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy