Postavením na startu tentokrát nemíchala pouze zvolená strategie s množstvím paliva, ale především chyby v kvalifikaci, výměny motorů a penalizace. Pomalejší vozy uprostřed pole tak slibovaly dramatický úvod historicky první Grand Prix Turecka. Vynikající start měli oba jezdci Renaultu, ale Kimi Raikkonena se podařilo předjet jen Fisichellovi. Skvěle začali závod oba vozy týmu Red Bull a Mark Webber tvrdě zavřel na vnitřní straně Massu. První zatáčka tak nakonec přece jen přinesla problémy, a to Massovi a následně Ralfovi Schumacherovi. Ještě v prvním kole však potrestal chybu Fisichelly Raikkonen a ujal se vedení. Následně pak předjel Itala i týmový kolega Alonso, ale šlo jen o špatně maskované přepuštění pozice, neboť pro Alonsa byla každá desetina vteřiny v závěsu za Raikkonenem více než důležitá, což měl potvrdit i závěr závodu.
Mark Webber překonal Coultharda a vklínil se mezi jezdce Red Bull, po chvíli pak potrestal jezdeckou chybu Rakušana. Za Raikkonenem následovali Alonso, Fisichella, Montoya, Trulli, Webber, Klien a Coulthard. Defekt pravé zadní gumy přinutil Heidfelda neplánovaně zajet do boxů a o několik kol později i druhý Williams rychle jezdícího Webbera.
Michael Schumacher a Jenson Button se postupně propracovávali dopředu, podobně Takuma Sato, který si dotankoval nádrž palivem hned po zahřívacím kole a startoval z boxů. Po deseti kolech ztrácel Alonso 1,6 vteřiny, čtvrtý Montoya 7 vteřin a pátý Trulli 11. Button byl už šestý a M. Schumacher za svým kolegou Barrichellem desátý.
Ve třináctém kole otevřel plánované zastávky v boxech Alonso a o kolo později Fisichella. Webber ve své bojovné náladě pokračoval, ale jeho zajímavý souboj se sedminásobným šampionem Schumacherem skončil nakonec kolizí, oba pak zamířili k mechanikům, kde získali velkou časovou ztrátu a Schumacher o kolo později závod vzdal. Tato příhoda jistě přinese zajímavé komentáře.
Po dvaceti kolech teprve tankoval Montoya, který se přes zdržení s předčasným odjezdem a strženým mechanikem bez zranění zařadil před Alonsa. Raikkonen v klidu dotankoval a zůstal ve vedení před svým týmovým kolegou. Nejprve Weberovi a následně i Heidfeldovi opětovně praskly pravé zadní pneumatiky a bylo jasné, že zvolená směs Michelin byla pro závod příliš měkká, oba jezdci závod vzdali.
Po 25 kolech následovali za vedoucí dvojicí McLarenu Alonso a Fisichella s nenápadně jezdícím Trullim s Toyotou v závěsu. Dále pak Button, Sato a Coulthard, ale japonský jezdec týmu BAR jel na jiné strategii. Pro Massu skončil závod předčasně poté, co se vyvalil oblak dýmu z motorového prostoru jeho Sauberu při zastávce v boxech.
Po polovině závodu měl Raikkonen před Montoyou náskok necelých 15 vteřin a třetí Alonso ztrácel další dvě vteřiny. Aktuální množství paliva hrálo také do karet finskému jezdci. Po 34 kolech totiž tankoval Španěl podruhé a McLareny dále postupně zvyšovaly svůj náskok díky rozdílu váhy. Ferrari opravilo Schumacherův monopost a jezdec se s obrovskou ztrátou vydal získávat alespoň důležitá data a vylepšit si pozici pro start do kvalifikace příštího závodu.
Následně zamířil do boxů i Fisichella a za Alonsa se tak dostali Trulli s Buttonem v závěsu. 20 kol před cílem zajel Montoya čas o sekundu rychlejší Raikkonenova a fanoušci finského jezdce znervózněli z obavy možných technických problémů fantasticky rychlého, ale poruchového McLarenu MP4-20.
Postupně se schylovalo k poslední sérii zastávek v boxech. Kromě Renaultu totiž zvolily ostatní týmy s několika málo výjimkami pro kvalifikaci těžší auta a delší první stint. Také se dal očekávat japonský souboj Toyota / Honda v případě Trulliho a Buttona.
Třináct kol před cílem zamířil pro zbývající díl paliva vedoucí Kimi Raikkonen a po bezchybné práci mechaniků se vrátil opět do vedení. Před vedoucím mužem šampionátu na třetím místě měl převahu 32 vteřin a žolíka v podobě Montoyi za svými zády.
Button si pozdní druhou zastávkou vybojoval po nevydařené kvalifikaci alespoň páté místo. Aktuální pořadí tak bylo následující: Raikkonen, Montoya, Alonso, Fisichella, Button, Trulli, Coulthard, Klien, Sato, Barrichello, Villeneuve a R. Schumacher, jenž se po zdržení v první zatáčce mezi nejlepší vrátit nedokázal.
O vzrušení posledních kol se nakonec postaral Montoya, který se dostal při předjíždění Monteira o kolo do hodin. Stihl se sice vrátit včas před Alonsem, ale tomu Kolumbijcovy problémy dodaly nové krve do žil a kolo před cílem se probojoval po dalším výletu Montoyi mimo dráhu na druhé místo. Zda byla příčinou chyba Monteira, Montoyi, nebo porucha brzdového systému, vás budeme informovat později. Ztráta druhého místa mrzela McLaren o to více, že připadlo právě Alonsovi.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 9 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | McLaren Mercedes | 10 | 57 kol | |
2. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Renault F1 Team | 8 | +18.600 | |
3. | 10 | Juan Pablo MONTOYA | col | McLaren Mercedes | 6 | +19.600 | |
4. | 6 | Giancarlo FISICHELLA | ita | Renault F1 Team | 5 | +37.900 | |
5. | 3 | Jenson BUTTON | gbr | B·A·R Honda | 4 | +39.300 | |
6. | 16 | Jarno TRULLI | ita | Toyota Racing | 3 | +55.400 | |
7. | 14 | David COULTHARD | gbr | Red Bull Racing | 2 | +69.200 | |
8. | 15 | Christian KLIEN | aut | Red Bull Racing | 1 | +71.600 | |
9. | 4 | Takuma SATO | jpn | B·A·R Honda | +109.987 | ||
10. | 2 | Rubens BARRICHELLO | bra | Scudéria Ferrari | 1 kolo | ||
11. | 11 | Jacques VILLENEUVE | can | Sauber Petronas | 1 kolo | ||
12. | 17 | Ralf SCHUMACHER | deu | Toyota Racing | 1 kolo | ||
13. | 20 | Robert DOORNBOS | nld | Minardi F1 Team | 3 kola | ||
14. | 19 | Narain KARTHIKEYAN | ind | Jordan Grand Prix | 3 kola | ||
15. | 18 | Tiago MONTEIRO | prt | Jordan Grand Prix | 3 kola | ||
DNF | 21 | Christijan ALBERS | nld | Minardi F1 Team | mechanika | ||
DNF | 1 | Michael SCHUMACHER | deu | Scudéria Ferrari | mechanika | ||
DNF | 8 | Nick HEIDFELD | deu | BMW.WilliamsF1 | pneumatika | ||
DNF | 12 | Felipe MASSA | bra | Sauber Petronas | mechanika | ||
DNF | 7 | Mark WEBBER | aus | BMW.WilliamsF1 | pneumatika | ||
Nejrychlejší kolo: | |||||||
10 | Juan Pablo MONTOYA |
McLaren MP4-20 Mercedes V10 |
1:24,770 | ||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
GP Turecka Istanbul Park |
Závod - Postavení na startu |
1. | ||||||
9 |
Kimi RÄIKKÖNEN McLaren Mercedes |
2. | ||||
1:26.797 | 6 | Giancarlo FISICHELLA Renault F1 Team |
||||
1:27.039 | ||||||
3. | ||||||
5 |
Fernando ALONSO Renault F1 Team |
4. | ||||
1:27.050 | 10 | Juan Pablo MONTOYA McLaren Mercedes |
||||
1:27.352 | ||||||
5. | ||||||
16 |
Jarno TRULLI Toyota Racing |
6. | ||||
1:27.501 | 8 | Nick HEIDFELD BMW.WilliamsF1 |
||||
1:27.929 | ||||||
7. | ||||||
7 |
Mark WEBBER BMW.WilliamsF1 |
8. | ||||
1:27.944 | 12 | Felipe MASSA Sauber Petronas |
||||
1:28.419 | ||||||
9. | ||||||
17 |
Ralf SCHUMACHER Toyota Racing |
10. | ||||
1:28.594 | 15 | Christian KLIEN Red Bull Racing |
||||
1:28.963 | ||||||
11. | ||||||
2 |
Rubens BARRICHELLO Scudéria Ferrari |
12. | ||||
1:29.369 | 14 | David COULTHARD Red Bull Racing |
||||
1:29.764 | ||||||
13. | ||||||
3 |
Jenson BUTTON B·A·R Honda |
14. | ||||
1:30.063 | 4 | Takuma SATO B·A·R Honda |
||||
1:30.175 | ||||||
15. | ||||||
18 |
Tiago MONTEIRO Jordan Grand Prix |
16. | ||||
1:30.710 | 21 | Christijan ALBERS Minardi F1 Team |
||||
1:32.186 | ||||||
17. | ||||||
20 |
Robert DOORNBOS Minardi F1 Team |
18. | ||||
99:99.999 | 11 | Jacques VILLENEUVE Sauber Petronas |
||||
99:99.999 | ||||||
19. | ||||||
19 |
Narain KARTHIKEYAN Jordan Grand Prix |
20. | ||||
99:99.999 | 1 | Michael SCHUMACHER Scudéria Ferrari |
||||
99:99.999 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ