Německo: Renault se směje poslední

Barrichello, Rubens | foto: Scuderia Ferrari

Kimi Raikkonen měl vítězství na dosah ruky, Juan Pablo Montoya dokázal předjet 18 vozů. Přesto vítězí Fernando Alonso.

Z pátého místa startující Michael Schumacher před závodem doufal v déšť, ale přání se mu nesplnilo, přestože zatažená obloha tomu nasvědčovala. Teplota vzrostla až na 24°C, povrch asfaltu na 30°C. První dvě kola byla tentokrát dramatická. Výborně odstartoval Fernando Alonso, dostal se před Jensona Buttona. Toho díky rychlému výjezdu z první zatáčky, byť po únikové betonové ploše, předjel i Michael Schumacher. Kimi Raikkonen si první místo udržel a okamžitě začal ujíždět. Rubens Barrichello na výjezdu z první zatáčky zavadil o Jacquese Villeneuva, jedoucího na vnějšku. Villeneuve dnes celkově přitahoval konflikty. Nutno uznat, že ani v jednom případě vlastní vinou. Takuma Sato v první zatáčce postrčil Giancarla Fisichellu a zamířil do boxů pro nové přední přítlačné křídlo. Na opravu zavěšení pravého zadního kola přijel i Mark Webber a z vozu vystoupil. Na trať se vrátil asi o šest kol později, snad jen kvůli testovacím kilometrům.

Kimi Raikkonen rychle ujížděl. Rychlost McLarenu demonstroval i Juan Pablo Montoya - z posledního místa byl po prvním kole dvanáctý po třetím už devátý! Villeneuve nevěděl kam skočit, když před ním předčasně zabrzdil nováček Doornbos s Minardi. Dostal od Villeneuva lehký strkanec a od komisařů trest "10s STOP&GO".

Po divokých šesti úvodních kolech bylo pořadí Raikkonen, Alonso, M. Schumacher, Button, Heidfeld, Coulthard, Massa, Fisichella, Montoya, Klien, R. Schumacher, Barrichello, Albers, Karthikeyan, Monteiro, Sato, Villeneuve, Doornbos, Webber.

Raikkonen na prvním místě každým kolem zkracoval nejlepší čas, Alonso se vzdaloval Schumacherovi. Pole se roztahovalo, jen za Massou viseli v koloně Fisichella, Montoya a Klien. První zastávky v boxech přišli v 15. kole, kdy dotankovali Monteiro a Heidfeld, jedoucí na tři zastávky.

O tři kola později přijel k mechanikům i Karthikeyan a na trať vyjel za stájovým kolegou Monteirem. Právě "indický šoumen" Karthikeyan se dnes zase staral o podívanou, když se ocitl v písku asi čtyřikrát, než v 58. kole odstoupil ze závodu.

Kolem 20. kola tankovali jedzdi jedoucí na dvě zastávky. Dlouho na trati vydržel Raikkonen, ještě déle Barrichello a Montoya. Raikkonen s lehkým vozem zajel nejrychlejší kolo závodu, které už nikdo nepřekonal.

Villeneuve předjížděl v nájezdu do vracečky Monteira, ale ten jej doslova vytlačil za obrubník, kde brzdící Villeneuve dostal nezvládnutelný smyk a do Monteira narazil. Oba pokračovali dlouhých zastávkách v boxech.

Ve 30. kole na prvních místech pořadí Raikkonen, Alonso, M. Schumacher, Button, Montoya, Fisichella, Coulthard, R. Schumacher. Alonso už ztrácel na vedoucího Fina 12s. Button začínal tlačit na Michaela Schumachera, kterého trápila velmi opotřebená pravá zadní pneumatika.

V 36. kole přišla další letošní ledová sprcha pro fanoušky stříbrných šípů. Kimi Raikkonen podezřele zpomaloval, až se zablokovanými koly zastavil na dráze a odevzdaně odešel. Podle prvních zpráv selhala hydraulika.

Dvojici M.Schumacher-Button dohnal Montoya a motivoval Buttona k většímu tlaku na Schumachera. Schumi podlehl o šest kol později, za další dvě kola jel Button podruhé dotankovat, ale před Schumachera se při jeho druhé zastávce vrátil.

Montoya vydržel na trati znovu nejdéle a díky rychlé zastávce dvanáct kol před cílem si druhé místo udržel. A to i přes velké zdržení za dlouho a dravě bojující dvojicí Trulli-Heidfeld. Trulli si za ignorování modrých vlajek dokonce vysloužil průjezd pit-lane.

Osm kol před cílem se za Michaela Schumachera zavěsil i Giancarlo Fisichella a v předposledním kole sedminásobného šampiona udolal. Zatím z neznámých příčin zastavil v posledním kole Jarno Trulli.

Fernando Alonso je na nejlepší cestě ke svému vytouženému titulu mistra světa, stejně jako Renault v poháru konstruktérů. Jestli Fernando uspěje, bude nejmladším šampionem v historii. Kimi Raikkonen byl znovu nejrychlejší a je to vůči němu až nelidsky kruté, ale McLaren-Mercedes si nezaslouží vítězství, dokud nedokáže připravit nejen rychlý, ale i spolehlivý vůz. Jinak riskuje, že o nejlepšího pilota současnosti přijde.

Foto: Renault F1 Team, West McLaren Mercedes, Scuderia Ferrari, Lucky Strike B.A.R Honda, Sauber Petronas

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy