PROHLÁŠENÍ pilotů a zástupců týmu po kvalifikaci na GP Abú Zabí

Valtteri Bottas v Abú Zabí | foto: Mercedes AMG F1 Team

Poslední klání určující postavení na startu Grand Prix arabském emirátu Abú Zabí skončilo úspěšně pro tým Mercedes. Jaké hodnocení se dozvíme od jednotlivých aktérů?

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Je to pro mě citově celkem vypjatá kvalifikace, protože je poslední s tímto autem. Zřejmě jsem se s ním sžil nejvíce, co pamatuji. Bylo to jako na horské dráze, plné emocí. Když vyrazíte a sami na sebe zatlačíte, není lepší pocit. Nikdy netvrdím, že existuje něco jako dokonalé kolo, ale mé první kolo nebylo nikterak skvělé. Do toho posledního jsem najel klidně a přidával jsem na agresivitě.

Valtteri Bottas, 2. místo
Skvělý výsledek týmu - je impozantní, že i když jsme v Brazílii získali Pohár konstruktérů, tým pracuje i nadále na vysoké úrovni, všichni jsou rádi, že mohou být u toho a motivace vůbec neklesá. Doufal jsem, že bych dnes mohl zajet pole-position, ale Lewis předvedl další výjimečnou kvalifikaci, já v Q3 prostě nestačil. Věděl jsem, že po prvních pokusech existuje prostor ke zlepšení, ale nepovedlo se mi zajet komplexní výkon, jen jsem posbíral pár desetin.

Jsem však šťastný, že jsem předvedl kvalitní kvalifikaci a dokázali jsme vybojovat pro tým první řadu. Naše tempo vypadá dobře, ale odstup od Ferrari a Red Bullu je extrémně těsný, takže musíme počkat do zítřka a uvidíme, co nás v závodě bude čekat. Vždy jsou příležitosti se dostat do čela, takže si budu hlídat svou šanci a doufám, že vyhraji.

Toto Wolff, šéf týmu
Tento víkend je pro nás zvláštní výzvou: nejsou důležité body, neexistuje negativní tlak, všechno bude jen o radosti ze závodění. Takže fakt, že máme v první řadě Lewise a Valtteriho pro nás představuje dobrou sobotu. Oba piloti na konci Q3 zajeli skvělá kola a díky nim máme mezi sebou a Ferrari klid. Navíc je pozitivní, že budeme startovat na ultraměkké směsi.

Vím, že základem bude dobrý start, silné první kolo - i pak to ale bude hodně náročné na životnost pneumatik. Daří se nám držet pozitivní energii v týmu a chceme tuto fantastickou sezónu zakončit dalším vynikajícím výsledkem. Navíc je to šťastný den pro George Russella - skvělého George, jemuž blahopřejeme k titulu šampiona F2.

FERRARI

Sebastian Vettel, 3. místo
Myslím, že jsme dnes zvolili dobrý směr, v němž jsme se zaměřili na strategii ohledně pneumatik a byli jsme tento trend schopni sledovat. Včera jsme zkoušeli všechno možné, ale hyperměkké pneumatiky nevydržely dlouho, takže jsme dnes dospěli k názoru, že to není směs, na níž bychom chtěli startovat. V Q2 jsem věděl, že jsem schopen zajet dobré kolo, protože jsem chtěl startovat na ultraměkké směsi, zariskoval jsem a druhý pokus zajel na stejně zbarvených gumách.

Obecně jsem s kvalifikací spokojen. Chtěl jsem sice začít z první řady, ale naši hlavní rivalové asi ušetřili na poslední trénink nějaký výkonnostní polštář pro Q3. Jak jsem řekl klukům v garáži, budeme v závodě bojovat jak to jenom půjde a pak se může stát cokoli. Dnes jsme měli na rovinkách dobrou rychlost, ale myslím, že v posledním sektoru nám chybí trochu přítlaku, takže se ještě podíváme, co s tím půjde udělat. Určitě to bude dlouhý závod.

Kimi Räikkönen, 4. místo
Byla to solidní kvalifikace a myslím, že vůz byl dnes velmi dobrý, nemám si nač stěžovat. Všechno fungovalo tak, jak má, chyběla jen trocha rychlosti, zejména v posledním sektoru; to je místo, kde jsme nejvíc ztráceli, tak tomu je prozatím po celý víkend. Konkurenci jsme byli hodně blízko na začátku, na konci se pak odstup zvětšil. Pokud jde o zítřek, mohu jen říci, že opět uděláme vše, co je v našich silách.

Začínáme na ultrasoftech, což je varianta, které dosáhly všechny špičkové týmy. Do dnešního dne jsme podobnou variantu nezkusili a pokud jde o závodní tempo, máme pár poznatků z dlouhých jízd v pátek, ale praxe nás poučila, že samotný nedělní závod přináší trochu větší rozdíly.

HAAS

Romain Grosjean, 7. místo
Byla to dobrá kvalifikace. Nebojím se říci, že první pokus v Q3 byl jedním z nejlepších v mé kariéře. Projel jsem cílem a věděl jsem, že na trati toho o moc víc nedokážu. Bylo to dobré, byl jsem šťastný. Bylo skvělé být znovu v Q3, zvláště na trati, na níž jsme si nebyli jistí svou konkurenceschopností. Zítra nás čeká dlouhý závod, bude zajímavé sledovat, čeho budeme schopní na hyperměkkých pneumatikách, ale těším se na to.

Kevin Magnussen, 13. místo
Dnes jsem z nějakého důvodu nebyl rychlý. Pořád jsem zaostával. Vůz očividně seděl Romainovi, takže se zdá, že tenhle víkend bude patřit jemu. Kdo ví, možná bude zítra výhodou, že nebudu startovat z TOP10. Doufám, že to tak bude. Rád bych byl o něco výš, tak kolem jedenáctého místa. Pokud se nemohu dostat na špičku středu pole, na sedmé místo, pak je lepší být někde na jedenácté pozici. Třinácté místo - to není ono, to je jisté. Ale uvidíme, co zítra budeme schopni dokázat.

Günther Steiner, manažer týmu
Jedno auto v Q3, druhé ne. Doufali jsme, že se tam dostanou obě auta. Byla zjevně rychlá, ale Kevin měl nějaké potíže s vozem. Ztrácel tlak vody a to poznamenalo podvozek. Romain odvedl fantastickou práci, nemyslím, že by ze sebe vyždímal víc. Kvalifikovat se na sedmé místo v posledním závodě roku je dobré pro celý tým. Vůz je rychlý, takže si myslím, že i Kevin může zítra poskočit kupředu. Rádi bychom měli na bodech obě auta.

SAUBER

Charles Leclerc, 8. místo
Je to skvělé! Překvapilo nás, že bojujeme s těmi nejlepšími po náročném 3. tréninku, kdy jsme se trápili s tím, abychom pneumatiky dostali do provozního rámce. Q2 byla výtečná, zejména v 2. sektoru. V tom třetím jsme ztráceli, ale zvolili jsme dobrý kompromis. Jsem extrémně spokojený se svou sezónou. Když se ohlédneme za posledními 3 závody, tak si myslím, že všichni mohou vidět, jak jsem vyrostl.

Zítra to bude těžké předjet Romaina [Grosjeana], protože je rychlý na rovinkách. Ale dám do toho všechno, vždyť jde o můj poslední závod za tento tým, chci se jim nějako odměnit. Budu tlačit na to, abycho ho předjel a udržel za sebou. Přestup do Ferrari, to je splněný sen.

Marcus Ericsson, 12. místo
Byla to skvělá poslední kvalifikace roku. Šli jsme do ní po poměrně obtížném začátku víkendu a odvedli jsme dobrou práci jako tým. Nastavení vozu, jak jsme ho zvládli pro kvalifikaci, znamenalo dosažení pokroku a vidím ho pozitivně. Cítil jsem se dobře a po celou dobu jsem se jenom zlepšoval. Udělal jsem několik hodně kvalitních kol, jsem spokojený. Odstartuji ze silné pozice a mám volnost ve volbě pneumatik. Skýtá se nám dobrá šance získat více bodů, očekávám hodně zábavný závod.

FORCE INDIA

Esteban Ocon, 9. místo
Dnes jsem s celkovým výsledkem spokojen. V Q1 jsem zajel skutečně dobré kolo a myslím, že jsme zúročili to nejlepší z tréninku. V závěrečné části jsme sice propásli nějaký čas, ale velké úsilí týmu umožnilo připravit vůz na kvalifikaci a povedlo se mi projít až do Q3. Auta v první desítce začínají na lepších pneumatikách, ale doufám, že budeme moci s ohledem na start s hyperměkkou směsí přizpůsobit strategii. Bude to zábava a doufám, že bude i hodně zajímavá.

Sergio Pérez, 14. místo
Jsem rozladěný naší rychlostí. Pokud jde o výkon, je to zatím špatný víkend, pořád mě trápí nějaké problémy s autem, které se nám nedaří řešit. To nás limituje v rychlém kole, protože auto jde do skluzu a poměrně hodně ztrácíme. Věřím, že zítra to bude jiný příběh, když můžeme vybírat pneumatiky pro start do závodu. Chci skončit na bodech, ale z mého místa to nebude snadné.

Otmar Szafnauer, vedoucí týmu
Pro kvalifikaci jsme nebyli v silném postavení a myslím, že se to odrazilo v našem tempu. Esteban měl v Q3 jisté problémy s pohonnou jednotkou a hydraulikou, ale přesto se kvalifikoval na devátou pozici díky několika skvělým kolům, velké úsilí bylo nakonec odměněno. Sergio nebyl spokojen s vyvážením a v Q2 se potýkal s rychlostí, takže sice odstartuje čtrnáctý, ale může si vybrat typ pneumatik. Zítra to nebude ve středu pole snadný závod, jde o vyrovnané soupeře, ale myslím, že slušná porce bodů je na dosah.

RENAULT

Nico Hülkenberg, 10. místo
Mám pocit, jako bych z vozu dostal vše a bylo uspokojením dostat se do Q3, ale bohužel ostatní měli v této závěrečné části jednoduše o trochu více rychlosti. V závodě bychom měli být více konkurenceschopní, jelikož máme balík schopný bojovat a tvrdě závodit. Tam venku budou bojovat čtyři auta týmů ze středu pole - myslím, že zítra to bude zajímavé.

Carlos Sainz, 11. místo
Dnes bylo těžké kvalifikaci dokončit. Střed pole byl opět nesmírně těsný a najít pár desetin bylo skutečnou výzvou. Po solidní první jízdě v Q2 jsem se během druhého výjezdu trápil s přetáčivostí a blokováním zadních kol a těsně přišel o postup do nejlepší desítky. Věřím, že zítra můžeme mířit na body. Start, strategie a zastávky v boxech, to vše bude zásadní, ale jsme na to připraveni.

Alan Permane, sportovní ředitel
Byli jsme rádi, že se Nico dostal do Q3, ale částečně jsme nebyli spokojeni se způsobem, jak se vůz v poslední části choval, jelikož se nezdálo, že získáváme zlepšení času na kolo, které jsme očekávali. Carlos těsně přišel o první desítku, ale jestliže je všechno špatné pro něco dobrého, má svobodnou volbu pneumatik. Avšak oba vozy máme na dobrých místech a tam, kde potřebujeme být, abychom v zítra v závodě dosáhli našich cílů. K víkendu jako celku přistupujeme s podstoupením co nejnižšího rizika, jelikož čtvrté místo není vůbec jisté. Stejně tak potřebujeme zajistit, abychom byli na tahu v případě, že se během závodu cokoli přihodí. Vypadá to tak, že to bude docela přímočarý závod, nicméně zůstaneme soustředěni až do úplného konce.

McLAREN

Fernando Alonso, 15. místo
Ohledně našich šancí dostat se do Q2 jsme nebyli vůbec optimisty, jelikož jsme dosud o tomto víkendu nebyli ve všech trénincích příliš konkurenceschopní, takže to bylo hezkým překvapením. V tom kvalifikačním kole jsem na to docela tvrdě tlačil - zdálo se být slušné. Zítra startujeme pět míst za body a snad budeme moci těžit z nějaké akce před námi. Co do čisté rychlosti možná nejsme v nejlepší desítce, ale zítra kdo ví. Mimo vůz se tento víkend děje spousta pěkných věcí - hodně emocí a tu a tam mnoho hezkých kontaktů. Když si zítra nasadím helmu a skončím do auta, budu se chovat jako by byl poslední a budu se snažit si ho užít a odvést ze sebe to nejlepší."


Stoffel Vandoorne, 18. místo
Dnešek byl o kapku lepší než včerejší den. Byla to má závěrečná kvalifikace roku a vše spočívalo v zábavě a vychutnání si toho tak, jak jsem jen mohl. Vím, že po celou sezónu jsme skutečně nebyli ve formě, takže jsme udělali to nejlepší, co jsme mohli. Zítra se budeme snažit a vytěžit z toho maximum, mít slušný start a dobré úvodní kolo a pak uvidíme, co se stane. Přecházet z třetího volného tréninku do kvalifikace, když je teplota tratě tak odlišná, není nikdy snadné. Myslím, že je vlastně hezký pocit jít touto cestou, jelikož získáváte hodně výkonnosti, ale je to pro všechny stejné. Dnes jsem si tam venku užil spoustu zábavy a zítra si to také užiju tak, jak jen budu moci. Poslední dobou jsme měl pár slušných závodů a doufám, že to bude pokračovat a budu moci dokončit sezónu na vrcholu - to je to, na čem záleží. Tyto vozy se stále hezky řídí, ačkoli někdy, když se podíváte na klasifikaci, není to vždycky to, co chcete vidět. Na druhou stranu se těším, až zítra spatřím šachovnicovou vlajku a započnu novou kapitolu. Ze zítřka mám smíšené emoce. Je smutné opustit tolik lidí, se kterými jsem velmi úzce pracoval, ale zároveň jsem docela nadšen z budoucnosti.

Gil de Ferran, sportovní ředitel
Když vezmeme do úvahy naši letošní kvalifikační rychlost, zde v Abú Zabí ve spojení s neustále se měnícími se podmínkami na trati trénink od tréninku, bylo to vždy částečně obtížné předvídat, kde bychom dnes skončili. Stoffel měl v Q1 čistou jízdu a ačkoli v každém ze svých tří ostrých kol udělal pokrok, nebylo to dost na postup do Q2. Díky troše Fernandových kouzel, jenž byl schopen dát ve své závěrečné jízdě dohromady plynulé kolo, jsme postoupili do druhé části kvalifikace. Nesporně, ať se zítra stane cokoli, bude to pro všechny z nás emocionální den, jelikož pro tým vyznačuje konec náročného roku. Loučíme se a děkujeme Fernandovi a Stoffelovi, stejně jako si připomínáme konec kapitoly legendární kariéry našeho dvojnásobného mistra světa. Naposled společně zabojujeme a uvidíme, co na tomto úžasném místě zítřek přinese.

TORO ROSSO

Brendon Hartley, 16. místo
Šestnácté místo, těsně jsem přišel o postup do Q2. S vyvážením jsem byl spokojený, ale mé pneumatiky byly při výjezdu do posledního kola příliš horké. Jsme trochu zklamáni, ale naše závodní tempo je lepší, takže doufáme v lepší víkend. Soustředím se na co nejlepší víkend. Oba Saubery jsou před námi, dáme do toho vše.

Pierre Gasly, 17. místo
Jsem fakt zklamaný, 200 metrů před koncem kola jsem přišel o výkon. Jsem zklamaný, ale doufám, že víkend dopadne lépe. Nevím přesně, co se přihodilo, viděl jsem tam nějaký kouř z výfuku.

WILLIAMS

Sergej Sirotkin, 19. místo
Bylo to velmi obtížné. Kolo mi dalo zabrat mnohem více, než to možná vypadalo zvenčí. Dosavadní víkend tím, jak se odvíjel a s těmi potížemi, které jsem měl a množstvím práce, kterou jsme do něj museli vložit, byl pro mě tím nejhorším v letošním roce. Do kvalifikace jsem mířil bez jakékoli sebedůvěry, ale byl jsem sám na sebe opravdu tvrdý a skutečně motivován, protože jsem chtěl skončit na vrcholu. Stálo mě to hodně fyzických i duševních sil, abych se vrátil zpět a předvedl se na nejvyšší úrovni. Nebyl to ideální víkend, nicméně jsem spokojen a takto se vzchopit je malým vítězstvím. Díky patří klukům, kteří mě po celou sezónu podporovali a zejména těm, kteří se dnes snažili porozumět tomu, co se děje a připravit pro kvalifikaci to nejlepší možné auto.

Lance Stroll, 20. místo
To nebylo moc dobré. Abych pravdu řekl, jsem tím docela frustrován. Myslel jsem, že tam toho bude mnohem více, ale byli jsme jednoduše docela pomalí a auto bylo hodně odlišné od toho, jaké bylo po celý víkend, takže jsem tím byl trochu vyveden z míry. Myslím, že jsme měli po celý víkend solidní vyvážení a teď se to změnilo. Nevím, co se stalo, ale měl jsem pocit, že je vůz velmi nedotáčivý. Celý víkend šlo spíše o určitou přetáčivost a nyní je posun vyvážení obrovský a cítím se trochu frustrován, takže to je příběh kvalifikace.

Paddy Lowe, technický ředitel
Sergej měl docela obtížný trénink a ve voze se necítil pohodlně, ale jakmile přišla kvalifikace, vytěžil z toho všechno, co byl schopen vůz poskytnout. Lance dotáhl do konce z pohledu kvalifikace obtížnou sezónu. Avšak tím, že máme dva vozy na konci roštu nám nabízí hromadu motivace pro nesmírně tvrdou práci během zimy, abychom se posunuli vpřed pro sezónu 2019.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy