Nad okruhem Interlagos se stahovaly mraky, teplota postupně klesala z původních 24 °C o tři stupně níž, trať vychladla ze 41 °C dokonce o deset stupňů, naopak vlhkost vzduchu ze 72 % vyskočila na 81 %. Vítr zpočátku silný 7,5 km/h se nakonec téměř utišil - 2,1 km/h. Predikce deště byla 60 % a také vláha z oblak do průběhu tréninku hodně promluvila.
Q1 - 18 minut:
První vyjel na trať Charles Leclerc a také on zaznamenal výkon 1:08,844. Celé pole nazulo superměkkou směs a piloti byli mírně znepokojeni postupující dešťovou frontou. První pokusy vyšly nejlépe Mercedesu, konkrétně Hamiltonovi (1:08,464), za nímž se seřadili oba piloti Ferrari, ale pak se rozjel jako express Verstappen a zaskočil konkurenci časem 1:08,205. Leclerc se postaral o vzrušení v zatáčce 10, kde chytil parádní "hodiny".
Zajímavý úkaz předvedli Vettel a Räikkönen - zajeli na setinu vteřiny stejný čas - 1:08,452. Bottas první pokus nezvládl, polepšil se až ve druhém. Po osmi minutách už Räikkönen hlásil první kapky deště v zatáčce 12, ale pořád se ještě dalo jezdit. Lepší časy se však už zajíždět nedařilo, na což doplatil především Sainz, jr. O to větší překvapení prožil Sirotkin, který se bezpečně prosadil do Q2.
Do Q2 nepostoupili: Sainz jr., Hartley, Alonso, Stroll, Vandoorne
Q2 - 15 minut:
Otázka deště, který se měl nad Interlagos vrátit opět čtyři minuty po začátku Q2 ovlivnila další dění. U Ferrari sice poslali oba piloty na trať na supersoftech, ale vzápětí jak Vettel, tak Räikkönen vyměnili pneu za měkké a dosáhli bez potíží časů 1:07,776 resp. 1:08,028, s nimiž postoupili dále. A proti soupeřům získali do závodu určitou výhodu.
Ostatní totiž vsadili na opačnou variantu: vyjeli na superměkké směsi, aby si pojistili postup: nejrychlejší byl Bottas - 1:07,727, Hamilton byl dokonce pomalejší než Vettel (1:07,795), rychleji nejel ani Verstappen (1:08,017) či Ricciardo (1:08,055). Poté se podmínky skutečně zhoršily, takže jízda na mokré trati neměla smysl. Hamilton si navíc poněkud zkomplikoval situaci, protože nejdřív za Curva do Sol maličko vyvedl z míry Räikkönena v rychlém kole, ovšem poté před zatáčkou Juncao doslova vjel do cesty Sirotkinovi. Rus stačil včas zareagovat. Oba sice jeli v instalačním kole, takže Brit soupeři nezkazil jeho pokus, ale u sportovních komisařů možná bude muset leccos vysvětlit.
Těsně před koncem zkusila špička nazout měkké pneu, ale časy rychlejší nebyly - Hamilton i Bottas své pokusy vypustili, Verstappen a Ricciardo byli pomalejší (1:08,035 resp. 1:08,142). Hrdinou Q2 se stal Leclerc: zdálo se, že pilot Sauberu prokoučoval svou šanci, když se na 10. postupovou příčku protáhl Magnussen časem 1:08,659. Jenže Leclerc si v poslední možné chvíli vyvzdoroval ještě jeden pokus, ačkoliv ho tým posílal do depa. A odvaha se vyplatila - Charles dosáhl výkonu 1:08,335 a u Sauberu mohli slavit.
Q3 - 12 minut:
Tentokrát nikdo nechtěl čekat a kompletní desítka vyrazila na trať. Hamilton byl nejrychlejší - 1:07,301, za ním se seřadili Vettel, Bottas, Räikkönen, Verstappen a Ricciardo. Očekávalo se velké drama, ale z něj nakonec sešlo. Ačkoliv Hamiltonovi soupeři nadějně rozjeli své poslední pokusy, ani jeden se nedokázal úspěšně přenést přes poslední sektor. Takže nakonec se zlepšil jediný Hamilton a ještě Ericsson, jehož první pokus 1:08,492 také doznal změny.
Poslední kontroverzí bylo chování Sebastiana Vettela, jenž byl povolán k vážení během Q2. Místo vypnutí motoru a natlačení na vážící zařízení Němec málem porazil komisaře za kuželem (ten si Vettel přídí "odklidil"), po nájezdu pak zuřivě gestikuloval na dalšího pracovníka, poté z váhy odjel vlastní silou, což je proti pravidlům. Jak se zdá, Vettela čeká ještě perný konec kvalifikace.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:07,281 |
2. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:07,374 |
3. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:07,441 |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:07,456 |
5. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:07,778 |
6. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 1:07,780 |
7. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:08,296 |
8. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:08,492 |
9. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:08,517 |
10. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:09,029 |
11. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:08,659 |
12. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:08,741 |
13. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:08,770 |
14. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:08,834 |
15. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | 1:10,381 |
16. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:09,269 |
17. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:09,280 |
18. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 1:09,402 |
19. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:09,441 |
20. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | 1:09,601 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ