Mercedesy bez problémů odstartovaly a udržely si pozice, u Ferrari za nimi se ale Räikkönen propadl v zatáčce č. 2. za Vettela. Dobře odstartoval Verstappen, jenž se posunul ze sedmé příčky na pátou, Force Indie získaly dokonce tři pozice, Ocon na 14. a Pérez na 15. místo, před nimi byl Vandoorne.
Ricciardo se dotkl koly s Ericssonem, který brzdil příliš pozdě, Leclerc žel hned musel odstoupit kvůli nějakému technickému problému poté, co jej skříply Force Indie na výjezdu z první zatáčky.
V šestém kole přišlo velké zklamání pro Verstappena: "Nemám žádný výkon, nemám výkon." Pilot Red Bullu poháněného Renaultem musel ve druhém sektoru svůj monopost odstavit zřejmě kvůli závadě MGU-H, ředitelství závodu na chvíli nasadilo virtuální safety-car. K zastávce v boxech to využil pouze Ericsson, jenž přešel z ultra-měkkých na středně-tvrdé pneumatiky.
Alonso po restartu trochu zaspal a předjel jej Grosjean, v dalším kole se před něj dostal i Ricciardo. Ten trochu bojoval s vibracemi, ale o kolo později zdolal i Francouze s Haasem.
V 13. kole předjel Ricciardo Hülkenberga v souboji o deváté místo a Räikkönen jako první ze špičky zamířil do boxů pro měkké pneumatiky (startoval na ultra-měkkých), krátce předtím si stěžoval na nefunkční přísun tekutin do přilby. V dalším kole je následoval Bottas, Mercedes je přezul za 2,5 sekundy, a Ricciardo pokračoval vzhůru - zdolal Hartleyho.
Hamilton si na čele pohodlně držel 8,7sekundový náskok na Vettela a šetřil pneumatiky, zatímco Ricciardo se v 17. kole dostal před Sainze na 7. místo. Bottas se po své zastávce snadno předjel čtvrtého Gaslyho při brzdění do první zatáčky.
Red Bull se dál staral o zábavu, v 21. kole Australan věřil přilnavosti svého monopostu a po vnější straně druhé zatáčky krásně předjel Magnussena, 6. místo.
Vettel na měkké směsi začal stahovat Hamiltona na ultra-měkké, ten proto v 25. kole zamířil do boxů. Poté se vrátil na trať se ztrátou 13 sekund na Sebastiana (k výměně pneumatik a průjezdu boxové uličky je na Hungaroringu zapotřebí 21 vteřin). Ferrari svého jezdce vybízelo: "Jsi rychlejší než Hamilton, soustřeď se." Jenže to trvalo tak jedno kolo, poté začal mít navrch Lewis.
Ricciardo v 27. kole překonal Gaslyho a byl už pátý - výborný výkon na to, že se po startu z 12. místa propadl na 16. v druhém kole. Čtvrtý Räikkönen se přiblížil na dostřel 1 sekundy Bottasovi a tlačil na něj.
Hamilton postupně ukrajoval z původně 13sekundovéo náskoku Vettela, jenž stále vyčkával se svou zastávkou, v 38. kole už se dostal pod 10 vteřin.
V 37. kole zamířili Räikkönen překvapivě podruhé do boxů, o kolo později se tam poprvé objevil také Vettel, na trať se dostal zpět se ztrátou 11,4 s na Hamiltona. Jenže jeho zastávka se protáhla kvůli problému s nasazováním levého předního kola až na 4,2 sekundy a on se na výjezdu zařadil těsně za Bottase!
Alonso zpočátku jezdil dvanáctý, poprvé měnil pneumatiky až v 39. kole, na dráhu se vrátil před Sainzem na deváté příčce. O kolo později se u mechaniků objevil jeho týmový kolega, jenž to zpět stihl také před Renaultem. Oba na středně-tvrdých směsích, strategie McLarenu vycházela.
V 45. kole se v boxech poprvé objevil Ricciardo, jenž nazul ultra-měkké pneumatiky a se 14sekundovým deficitem se vydal stíhat čtvrtého Räikkönena. Za ním byla 24vteřinová propast.
Vandoorne se ale z bodů neradoval dlouho, v 51. kole mu odešla převodovka. Své auto musel odstavit v 1. zatáčce a my jsme se podruhé dočkali virtuálního safety-caru. K přezutí to využil Hülkenberg, jenž o 6 kol později předjel na cílové rovince Pérez, patřila mu 13. příčka.
Ke konci pokračovala dramatická bitva za Hamiltonem o stříbro mezi druhým Bottasem a hladovými Ferrari - třetím Vettelem a čtvrtým Räikkönen. K rozuzlení došlo v 65. kole, kdy se Sebastian dostal příliš agresivně v zatáčce č. 2 před Valtteriho, přičemž došlo ke kontaktu.
Pilot Ferrari ještě nebyl celým vozem před Mercedesem, když se řadil před něj na vnitřní stranu. Bottas tak přišel o část předního křídla, vůz měl poškozený, Vettel pokračoval bez potíží dále.
Ricciardo vytušil svou šanci a na pomalého Bottase na konci cílové rovinky zaútočil. Ten do něj ale kvůli nedotáčivosti narazil a poslal Red Bull mimo trať, po dráze létaly opět drobné úlomky.
Pro vítězství si s přehledem dojel Hamilton s náskokem 19 sekund před Vettelem a třetím Räikkönenem.
Pro skvělé umístění si dojel Gasly s Toro Rosso poháněným Hondou, skončil šestý a dal tak vzpomenout na obrovskou radost týmu z Bahrajnu z úvodu roku.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 25 | vítěz | |
2. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 18 | + 17,123 | |
3. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 15 | + 20,101 | |
4. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 12 | + 46,419 | |
5. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 10 | + 1:00,000 | |
6. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 8 | + 1:13,273 | |
7. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 6 | + 1 kolo | |
8. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 4 | + 1 kolo | |
9. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 2 | + 1 kolo | |
10. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1 | + 1 kolo | |
11. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | + 1 kolo | ||
12. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | + 1 kolo | ||
13. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | + 1 kolo | ||
14. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | + 1 kolo | ||
15. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | + 2 kola | ||
16. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | + 2 kola | ||
17. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | + 2 kola | ||
DNF | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | nedokončil | ||
DNF | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | nedokončil | ||
DNF | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | nedokončil |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ