Dvacet minut před začátkem kvalifikace zvrásnila tváře stratégů v boxech přeháňka. Podmínky ostatně nevěstily žádné setrvalé počasí, teplota "pouhých" 25 °C, trať na počátku vyzařovala 39 °C, vlhkost vzduchu 68% a vítr vanul rychlostí 7,2 km/h.
Q1 - 18 minut
Do kvalifikace se jako první vydal Leclerc následovaný oběma mercedesy, přičemž bylo jasné, že déšť na trati zanechal určité stopy. Piloti sice trochu plavali, v depu neustále probíhala jedna predikce za druhou, na vozech se pyšnily zeleně označené pneumatiky, ale ostražitě se číhalo, co bude následovat. Špička zajížděla časy odpovídající stavu trati, ale záhy bylo jasné, že povrch vysychá. Jestliže na polomokré trati byl prorokem Räikkönen (1:25,988), záhy se před něj a jeho kolegy ze špičky začala prodírat druhá fronta. Náhle v čele figurovali Sainz jr. a Magnussen, zatímco Ricciardo se plácal kolem šestnáctého, Vettel dokonce byl jednu chvíli až devatenáctý. Špičkové týmy ale nakonec v samotném závěru dokázali využít onoho chvilkového "okna" a vrátit se na místa, která jim patří: prvním byl Räikkönen (1:16,666) následovaný Verstappenem (1:16,940), pak to byly hoši od Mercedesu (Bottas 1:17,123, Hamilton 1:17,479) a překvapivě dost vysoko vyskočil Sainz jr. Naopak Ricciardo měl do dělat, aby se na měkkých pneumatikách spasil postupem do Q2.
Do Q2 neprošli: Leclerc, Sirotkin, Vandoorne, Ocon, Pérez
Q2 - 15 minut
Zatímco Ericsson, oba piloti Renaultu a Mercedesu sáhli po slickách, Vettel na první pohled nesmyslně vyjel na intermediates. Jenže v úseku zatáček 10 - 14 už bylo notně vlhko: zatímco prakticky celé pole zamířilo zpět do boxů přezout a závodit s časem, Vettel v pohodě zajel čas 1:28,636, k němuž se už nikdo nedokázal přiblížit. Obrovskou šanci měl ještě Lance Stroll, ale první pokus mu nevyšel a v druhém už na hodně zaplavené trati chytil v zatáčce 10 hodiny, trefil bariéru a přišel o přední spoiler. Proto neměl Kanaďan vůbec žádný dosažený čas.
Několik pokusů na pneumatikách do přechodných podmínek už nevyšlo, piloti byli nakonec nuceni přezout na mokré pneumatiky. Tím pádem časy začaly rapidně padat a klesaly až o 3-4 vteřiny. Třeba takový Hamilton v druhé polovině Q2 zajel čas 1:36,921. Trápil se Ricciardo, kterému napodruhé už štěstí nepřálo. Jak náročné podmínky na Hungaroringu byly, naznačuje i poslední měřený výkon Alonsa - 1:40,693. Piloti v druhé polovině prostřední části neměli absolutně žádnou šanci jakkoli se zlepšit, proto byl bezkonkurenčně nejlepší Vettel.
Do Q3 nepostoupili: Alonso, Hülkenberg, Ricciardo, Ericsson, Stroll.
Q3 - 12 minut
Od samého počátku bylo jasné, že poslední část kvalifikace bude komplet mokrá, i když jak později události ukázalo, šlo tu skutečně o pečlivé naplánování. První pokusy na vodním filmu vyšly nejlépe Mercedesům (Hamilton 1:37,561, Bottas 1:37,651) a po nich Räikkönenovi (1:37,769), zatímco Vettel svůj první pokus nezvládl (1:39,680) a až druhým se dostal do hry (1:37,733). Trať ale začala postupně ztrácet na dramatičnosti, pršet vysloveně nepřestalo, takže nešlo přezout na intermediate, ale časy byly evidentně rychlejší, i když se nejednalo o vteřiny, ale desetiny. Vše se rozhodlo v poslední dvouminutovce, Vettelovy nestačily ani dva pokusy, neuspěl ani "regenmeister" Verstappen. Určitým překvapením byly výkony Toro Rosso, u Red Bullu asi budou přemýšlet, proč Holanďan nestačil na Gaslyho. Vše nakonec rozhodl posledním pokusem Hamilton, jehož rychlé kolo sice nepostrádalo nějakou tu chybičku, ale podařilo se mu prodrat se před týmového kolegu a zajistit si 77. pole-position v kariéře.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:35,658 |
2. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:35,918 |
3. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:36,186 |
4. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:36,210 |
5. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:36,743 |
6. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:37,591 |
7. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:38,032 |
8. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:38,128 |
9. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:39,858 |
10. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:40,593 |
11. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 1:35,214 |
12. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 1:36,442 |
13. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:36,506 |
14. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:37,075 |
15. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | bez času v Q2 |
16. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | 1:18,782 |
17. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:18,817 |
18. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:19,142 |
19. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:19,200 |
20. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | 1:19,301 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ