Pod jasnou oblohou a za asistence 340 000 diváků na bývalém vojenském letišti čekali především Hamiltonovi fanoušci, že jejich idol odvede "zostuzení" po odpadnutí na Red Bull Ringu. Hned po startu jim ale musela poklesnout čelist, protože Hamiltonovi se nepodařilo zachytit Vettelův skvělý odjezd z druhého místa a pokoušel se zařadit za něj. Byl tu ale čtvrtý Räikkönen, který se pokoušel využít situace, jenže se nevešel do třetí zatáčky, přes veškerou snahu probrzdil a levým předním kolem atakoval pravé zadní Hamiltonovo. Iceman se propadl na devátou, Hamilton na osmnáctou příčku.
S ohledem na kvality Mercedesu bylo zřejmé, že se Lewis velice rychle vrátí do boje o stupně vítězů, ale bude k nim mít krkolomnější cestu. Domácí hrdina si také po několik kol stěžoval na určité problémy a stále sondoval, zda jeho vůz není poškozen. Ukázalo se, že prognózy byly správné a prakticky každým kolem zdolal jednoho soupeře, takže po průjezdu cílem 9. kola už byl osmý. Stejně statečně bojoval i Räikkönen, jenž během 14. až 17. kola předjel postupně Magnussena, Sainze, Ocona, Leclerca a Hülkenberga a zařadil se opět za svého kolegu a oba Red Bully. Radost mu mohla kazit jen zpráva, že za svůj manévr vyfasoval penalizaci ve výši 10 vteřin.
Od 18. kola začaly probíhat výměny měkkých pneumatik za středně tvrdé - zahájil je Verstappen, kolo po něm zamířili do boxů Ricciardo a Leclerc, který musel vzápětí svůj Sauber odstavit. V 21. kole měnil Vettel a tím se Hamilton dostal do jeho závětří s odstupem 1,331 vteřiny.
V následujícím okruhu stavěl i Bottas a velice snadno si ve 23. kole poradil s Hamiltonem, což ale ještě nic neznamenalo. Pokus o rozhození strategie a lehké znejistění soupeřů zkusili u Red Bullu, kde v 31. kole stavěl Ricciardo, aby se vrátil zpět na měkkou směs.
O kolo později už se události zdramatizovaly. Ericsson v nájezdu do první zatáčky s otevřeným DRS dostal smyk a vyletěl bokem přes únikovou zónu až do bariéry. Pilot vyvázl bez potíží, ale vedení vyslalo na trať safety car.
Mercedes zůstal konzervativní, oba piloti Ferrari, Red Bullu plus Alonso, Sainz a Pérez využili situace a přezuli rovněž na žlutě zbarvenou směs. Pořadí se tak ustálilo na složení Bottas, Vettel, Hamilton, Verstappen, Räikkönen, Ricciardo, Hülkenberg, Ocon, Magnussen a Alonso.
Restart v 38. kole přinesl především dramatický duel mezi Räikkönenem a Verstappenem, když mezi 6. a 10. zatáčkou třikrát vyměnili pořadí, ale po průjezdu cílem bylo opět vše při starém - totiž při nájezdu do zatáčky 1 se Grosjean pokusil korigovat smyk a trefil přitom Renault Carlose Sainze, který se ho pokoušel vnějškem předjet.
Opět zavlály žluté vlajky a pořadatelé odklízeli během několika minut z téměř stejného místa další dva vraky. Tentokrát ale jejich činnost trvala pouhá tři kola: od 42. okruhu už mohli piloti zase šlápnout na plný plyn.
Jako první si to rozdali opět Räikkönen a Verstappen: Fin v 43. kole už nedal Maxovi šanci, navíc Holanďan v 17. zatáčce udělal chybu, následovaly hodiny a výlet mimo trať. Zřejmě došlo k tak vážnému poškození vozu, že Verstappen v následujícím kole vzdal.
Ve 44. kole to vypadalo, že Vettel zdolá Bottase, jehož pneumatiky v té době měly za sebou už 22 kol. Skutečně v zatáčce 6 Ferrari proklouzlo před Mercedes, ale Fin se dokázal ubránit a před osmou zatáčkou už byl zase vpředu. Chvíli se zdálo, že Mercedes především díky lepším výjezdům na rovinky dokáže eliminovat tlak Ferrari, ale ve 47. kole s využitím DRS zaútočil Vettel na stejném místě a Bottas musel vyklidit pole.
V dalším okruhu se před něj poměrně lehce dostal Hamilton, ale pro Valtteriho byl nepříjemný tlak ze strany jeho krajana. A ten skutečně vedl opět před zatáčkou 6 k úspěchu: Räikkönen zaútočil zvenku a Bottas pocítil chvilkovou ztrátu přítlaku, takže měl co dělat, aby uhájil čtvrtou příčku před Ricciardem. Kimi pak zkusil dotáhnout Lewise, ale stejně jako on ve vztahu k Vettelovi neuspěl - už se nedostávalo času.
Sauber po sérii dobrých výsledků musel vyvěsit černý prapor - Leclerc odstoupil bezprostředně po opět velmi rychlém pit-stopu, o Ericssonovi už byla řeč, v jeho případě ani nejde mluvit o zásadní jezdecké chybě. Mimo zájem kamer byl závěrečný souboj mezi čtveřicí Magnussen, Alonso, Pérez a Gasly, který v 50. kole vyvrcholil duelem v poslední zatáčce mezi Mexičanem a Francouzem.
Pierre zůstal o něco tvrdší a kolo na kolo a za cenu několika trosek proklouzl poprvé od GP Monaka na bodovanou příčku. Vynahradil tak týmu zklamání, které zažil smolař Hartley, ten ujel jediné kolo a poté se vrátil do boxů, aby závod vzdal. Smutný tak zůstal Pérez, který si odbyl incident už v prvním kole, kdy se dostal do hodin a smetl plátěnou reklamní plochu.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 25 | 1:27.29,784 hod | |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 18 | + 2,264 | |
3. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 15 | + 3,652 | |
4. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 12 | + 8,883 | |
5. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 10 | + 9,500 | |
6. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 8 | + 28,220 | |
7. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 6 | + 29,930 | |
8. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 4 | + 31,115 | |
9. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 2 | + 33,188 | |
10. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1 | + 34,708 | |
11. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | + 35,774 | ||
12. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | + 38,106 | ||
13. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | + 39,129 | ||
14. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | + 48,113 | ||
15. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | odstoupil | ||
16. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | kolize | ||
17. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | kolize | ||
18. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | nehoda | ||
19. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | tech. potíže | ||
20. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | odstoupil |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ