Počasí nad Red Bull Ringem se podobalo včerejšku, takže si diváci mohli užívat teplotu 21 °C, piloti brázdili trať teplou 34 °C, vlhkost vzduchu se ustálila na 68 % a vítr vykazoval hodnotu 5,5 km/h.
Zatímco Red Bull si na domácí půdě dával hodně načas, hned po začátku odpočtu poslední tréninkové hodiny vyrazili na trať Alonso, Ericsson a Grosjean. Většinou ale pokusy končily u instalačních kol, takže první čas stanovil až Räikkönen - 1:05,839. Vzápětí se zlepšil na 1:05,314, aby pak začal úřadovat jeho týmový kolega - Vettel hned napoprvé šel pod hranici 1:05,0 (1:04,920) a zanechal za sebou i oba Mercedesy - Hamilton 1:05,049 a Bottas 1:05,045.
Ultraměkké pneumatiky se ukázaly být jako odolné vůči opotřebení, takže padaly další výkony a piloti tlačili čas stále níž. Vettel ubral pár setin na 1:04,699, ale Bottas po zlepšení (1:04,968) poskočil průběžně do čela časem 1:04,594. Hamilton měl několik problémů, nedařilo se mu trefovat nájezdy do zatáček a byl evidentně rozhozený, takže na týmového kolegu nestačil a ztrácel i na Vettela - 1:04,672. Němec na Ferrari se totiž mezitím přiblížil Bottasovi na pověstný vlásek - 1:04,600.
Red Bully vyjely až po čtvrthodině a bylo evidentní, že ztrácejí. Ricciardo po vstupním příspěvku 1:05,472 zaznamenal zlepšení na 1:05,085, Verstappen byl tentokrát pomalejší (1:05,191). A to ještě v závěru první půlhodiny vyjel v zatáčce 4 z trati a pěkný kus se projel kačírkem.
Čekalo se, zda Mercedes s novými ultraměkkými pneumatikami opět nepřetáhne převahu na svou stranu, ale zůstalo jen u přiblížení. Vettel totiž dokázal stlačit svůj výkon na 1:04,159 a pak svou možná nečekanou dominanci potvrdil. Ricciardo se rovněž dostal pod 1:05,0 stejně jako Verstappen, ale Holanďan osm minut před koncem po drobném výjezdu z trati v zatáčce 4 musel svůj vůz zastavit o pár desítek metrů dále s nefunkční převodovkou.
Ostatní piloti byli - při vší úctě - jen stafáží a vynikali spíš negativními činy. Hartley mezi zatáčkami 9 a 10 najel na nepříjemně zvýšené "klobásové" prvky a otloukl si levou část předního spoileru, to samé udělal dvacet minut před koncem i Vandoorne. V této zatáčce se hledal i Hamilton a nebyl zdaleka jediný. Poslední drama pak způsobil Charles Leclerc, který v poslední minutě po výjezdu z boxů dojel do druhé zatáčky a tam jeho Sauber rovněž ztichl.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:04,070 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:04,099 |
3. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:04,204 |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:04,470 |
5. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:04,791 |
6. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 1:04,891 |
7. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:04,916 |
8. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:05,013 |
9. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:05,086 |
10. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:05,219 |
11. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:05,228 |
12. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:05,264 |
13. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:05,444 |
14. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 1:05,448 |
15. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:05,502 |
16. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:05,699 |
17. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:05,705 |
18. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | 1:05,837 |
19. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:06,029 |
20. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | 1:06,318 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ