PROHLÁŠENÍ týmů po Grand Prix Kanady: "Perfektní den," hodnotí Vettel

Lance Stroll zklamal asi místní fanoušky nejvíc | foto: Williams F1 Team

Nebylo to příliš velké drama, vlastně jenom na začátku po kolizi Strolla s Hartleyem a na konci kvůli předčasně odmávnutému závodu. Co na to říkali piloti a zástupci týmů?

FERRARI

Sebastian Vettel, 1. místo
Pro náš tým a tifosi je toto vítězství velmi důležité, přichází ve zvláštní den. Před 40 lety tu vyhrál Gilles, před 14 lety zase Michael a já o tom dnes hodně přemýšlel. Na začátku jsem se snažil vybudovat si náskok, po prvním kole jsem byl spokojen, pak vyjel safety car a musel jsem začít znovu. Během posledních deseti kol jsem se modlil, aby nenastal nějaký problém. Body jsou důležité vždy, ale dnešní vítězství znamená hodně nejen z hlediska šampionátu. Letošní sezóna bude ještě dlouhá a čeká nás spousta závodů. Hlavní věc je, že náš vůz zůstává silný a takový, abychom s ním byli schopni proti našim soupeřům bojovat.

Kimi Räikkönen, 6. místo
Včerejší chyba v kvalifikaci mi neumožnila se dostat do dobré pozice pro závod. Předjíždění tu bylo velmi obtížné, snažil jsem se dostat před Hamiltona po mé zastávce, ale nedařilo se. Pak bylo dokonce těžké se mu vůbec přiblížit. Bylo to překvapivé, protože na této trati byste čekali předjíždění a souboje, místo toho se tu odehrával podobný příběh jako v Monaku. Závod byl nudný, nic se tu nedělo. V prvním stintu jsme se rozhodli zůstat o něco déle na trati a nemyslím, že by nás to stálo nějakou pozici, byla to naše jediná možnost, abychom zkusili něco jiného.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Dnešní výhra bezesporu padá na vrub výborného auta a Sebastianovy skvělé jízdy. Tým jak v Maranellu, tak na trati tvrdě a metodicky pracoval, připravoval auto, které se už od sobotní kvalifikace ukázalo být jako velmi rychlé. Pneumatiky v naší strategii dobře fungovaly, je jen škoda, že Kimiho chyba v kvalifikaci ovlivnila jeho závod. V mistrovství nás čeká ještě dlouhá cesta a musíme ze sebe vydat vše. Využívám této chvíle, abychom poděkovali našim fanouškům a klientům, kteří nás neustále podporují, také sponzorům a technickým partnerům, zejména firmě Shell, za podporu v našem vývojovém programu.


MERCEDES

Valtteri Bottas, 2. místo
Snažili jsme se ze všech sil, ale myslím, že jsme dnes na vítězství neměli. Start byl hodně vzrušující, když jsem obhajoval 2. místo, jel jsem v první zatáčce venkem a snažil se, abych byl dost rychlý na vnitřku v zatáčce 2. Byl to boj kolo na kolo s Maxem, tvrdý, ale férový. Byl jsem rád, že jsem se udržel před ním. Poté jsem zkoušel tlačit na Sebastiana, ale nebyl jsem dost rychlý. Ferrari dnes ovládl závod. Později jsem měl potíže s palivem, musel jsem ho šetřit, proto se Max dostal tak blízko. Byl to jediný špičkový tým, které neměl nový motor, všichni ostatní ano. Doufám, že zavedení nové pohonné jednotky ve Francii nám pomůže v boji proti Ferrari a Red Bullu.

Lewis Hamilton, 5. místo
Byl to hodně obtížný závod, jsem vděčný, že jsem ho dokončil a připsal si pár bodů. Od začátku jsem měl potíže s výkonem a přehříval se mi motor. Nemohl jsem ho ochladit, tak jsem se obával, že selže. Každé kolo jsem čekal, že se auto zastaví, ale pořád jelo. Mohl jsem dnes přijít o hodně bodů, páté místo není nejlepší výsledek, ale mohlo to být mnohem horší. Ferrari odvedlo lepší práci, mělo účinnější vylepšení, ale zase tak daleko jsme od něj nebyli. Chlapci pracují hodně tvrdě, ale každý z nás se může zlepšit. Skloníme hlavy, vyvineme tlak a zůstaneme pozitivně naladěni.

Toto Wolff, šéf týmu
Byl to složitý víkend, Ferrari v kvalifikaci předvedl nejrychlejší auto a v závodě také. Přijeli jsme do Montrealu s tím, že tu budeme silní a dnešní výsledek je poučením, že historické výsledky u týmů letos neplatí. Trend je takový, že o výsledcích rozhodují maličkosti - tým, který udělá nejméně chyb, nejúčinněji doladí podvozek a pohonnou jednotku, najde správnou rovnováhu mezi výkonem a spolehlivostí, a to počínaje pátkem a konče nedělí, musí to být čistý víkend.

Nejrychlejší kolo tří nejlepších týmů mělo rozpětí 0,15 vteřiny, to je nová realita roku 2018. Valtteri dnes dobře odstartoval, pak se po dvě kola dobře bránil útokům Verstappena. Nebyl nikdy dost rychlý, aby zaútočil na Vettela, ale vytvořil si dobrou pozici pro obhajobu 2. místa. Jel na hranici možností, ale bohužel mu chyběla rychlost. U Lewise byl problém s komponenty šasi, takže měl potíže s chlazením od samého začátku. Motor byl přehřátý a museli jsme regulovat teplotu, zejména v prvním stintu. Při zastávce jsme dokázali otevřít karosérii, situace se zlepšila, ale kvůli tomu jsme přišli o místo ve prospěch Ricciarda, po dalších 50 kol jsme tuto situaci nedokázali zvrátit. Byl to pro nás těžký víkend - těžší než jsme očekávali - a tento výsledek je pro všechny v týmu výzvou k probuzení. Potřebujeme se nyní pozitivně zamyslet, abychom pochopili otázku našeho výkonu a správně na ni v Paul Ricardu zareagovali.


RED BULL

Max Verstappen, 3. místo
Celý víkend jsme byli konkurenceschopní a v závodě, s dostupnými pneumatikami, jsme maximalizovali naši strategii, proto spokojenost s výsledkem. Každý víkend se snažíte vyhrát, zde byly dobré tréninky. Kvalifikace proběhla pozitivně, závod byl také dobrý. Jsem pochopitelně potěšen umístěním na pódiu na trati, která pro nás není ideální, je to pozitivní pocit. Když se cítíte s vozem jistě, může se vám v závodě dařit. Myslím, že jsem dobře zvládl část na hyperměkké směsi. Musel jsem je v této fázi šetřit, také palivo, hlídal jsem si, aby na mě někdo neútočil za pomoci DRS, ale cítil jsem se komfortně, takže jsem v závěru zkusil zaútočit na Valtteriho. Závod byl svým způsobem asi trochu nudný, ale musel jsem se stále soustředit, abych nechyboval. Sebastian byl dnes velmi rychlý a záhy pochopil, že nám rychlost chybí. Pneumatiky byly v dobrém stavu, a protože Valtteri v závěru musel šetřit palivo, přijal jsem výzvu, což ukazuje, že náš vůz je dobrý a konkurenceschopný. Nemyslím, že budeme bojovat o vítězství na každé trati, záleží na tom, jaké budou rovinky. Už teď se těším na další závody.

Daniel Ricciardo, 4. místo
Byl to opravdu dobrý den a nemyslím, že bychom mohli udělat něco lépe. Jsem šťastný i za 4. místo. Po startu ze šesté pozice jsem nevěděl, co mám od této trati očekávat, protože vím, že se tu tak snadno nepředjíždí. Jsem spokojen s tím, co jsem udělal a co dokázal tým. Začali jsme na hyperměkké směsi s vědomím, že je agresivnější a bylo nám jasné, že od začátku musíme maximálně využít její vlastnosti. Předjel jsem na startu Kimiho a pak překvapivě i Lewise, takže jsme dokázali vše, co bylo možné. Víkend to nebyl nejklidnější, měli jsme upravený motor, ale byly tu nějaké potíže, takže se musel kalibrovat, to je to správné slovo, dokonce zlobil i během závodu, takže mi sem tam prokluzovala kola. Dobré bylo, že Maxův motor běžel dobře, takže to je dobrý odkaz pro další závod ve Francii. Pravděpodobně poprvé jsme získali opravdu zasloužené body, dobrý víkend především pro Maxe. Udělali jsme i body na Lewisovi, takže jsme stále ve hře. A ještě nesmím zapomenout, maminka má narozeniny, takže vše nejlepší, mami.

Christian Horner, šéf týmu
Třetí a čtvrté místo je skvělým týmovým výsledkem. Maxi odjel výborný závod a skončil jen těsně za Valtterim. Začal na hyperměkkých pneu a téměř se před něj na startu dostal, ale nezdařilo se. Poté předvedl značnou rychlost, takže jsme s výsledkem skutečně spokojeni. Daniel byl vlastně jediným z první šestky, kdo se posunul kupředu. V prvním kole porazil Kimiho a pak po skvělé zastávce i Lewise. Zajet třetí a čtvrté místo na tomto okruhu, včetně nejrychlejšího kola je opravdu dobrý výkon a také příliv cenných bodů.


RENAULT

Nico Hülkenberg, 7. místo
Zvládli jsme závod, ale stálo nás to hodně úsilí. Deset bodů do Poháru konstruktérů je pro nás pozitivním výsledkem a upevnili jsme si čtvrté místo před našimi soupeři. Byla to dnes bitva, ztratil jsem na začátku pozici, ale podařilo se mi Ocona předstihnout, protože jsem zůstal na trati o dvě kola déle, v prvním stintu mě trochu brzdil. Od té doby šlo o šetření pneumatik, což bylo docela těžké, neboť degradace byla stále větší.

Carlos Sainz jr., 8. místo
Pro tým to byl dobrý den a výsledkem je deset bodů. Je to další krok směrem kupředu a ve srovnání se zbytkem středu pole jsme vykázali dobré závodní tempo. Chtěli jsme dojet oběma vozy na bodech, což se nám podařilo, i když to byl náročný závod. Tým opět odvedl solidní práci a dnes zaskočil Force Indii. Myslel jsem, že úbytek pneumatik bude mnohem větší, nakonec jsme se s tímto problémem vyrovnali dobře.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Je to pozitivní výsledek, Nico a Carlos dosáhli po úpravách nejlepšího možného výsledku ve srovnání s našimi soupeři. Udělali jsme dobré strategické rozhodnutí po nepříliš dobrém startu. Deset bodů do Poháru konstruktérů je dobrý výsledek. Celý víkend ilustroval přínos týmové práce mezi Viry a Enstone. Upgrade pohonné jednotky a podvozku dobře zafungoval. V pátek a v sobotu jsme měli nějaké potíže, ale tým vše úžasně zvládl, včetně výměny turba hodinu před kvalifikací. Budeme se snažit na tomto výsledku stavět, abychom snížili odstup od nejlepších tří týmů.


FORCE INDIA

Esteban Ocon, 9. místo
Je dobré, že jsme získali nějaké body, ale dnes jsme měli větší potenciál. Zajel jsem fantasticky první kolo a dostal se před Hülkenberga, což byl můj cíl a dostal se na sedmé místo. Při zastávce v boxech jsme se ale o několik vteřin zdrželi a já se propadl za oba Renaulty. Zkoušel jsem se dostat zpět a dostihl Sainze, ale až v posledních kolech, kdy jsem ho nemohl předjet, zvláště když ke konci projel rovně šikanou ve chvíli, kdy jsem se chystal zaútočit. Je to škoda, strategie fungovala celkem dobře. Budu si všímat pozitiv, protože tým se v tomto víkendu prezentoval dobrým výkonem. Můžeme být spokojeni s tím, co jsme tu odvedli. Rychlost byla konkurenceschopná, ale nesmíme polevit v tlaku.

Sergio Pérez, 14. místo
Jsem hodně zklamán, že jsem nebodoval. Start byl dobrý, i když jsem žádnou pozici nezískal; restart po safety caru vypadal lépe a předjel jsem Sainze. Byl jsem proto velmi překvapen, když mě trefil, protože jsem mu poskytl dost místa a byl vpředu. Nebylo to dobré, proto jsem vysílačkou žádal o jeho potrestání. Uchránil jsem vůz před nárazem, ale závod tím byl znehodnocen. Zkusili jsme proto změnit strategii - jet na dvě zastávky - ale pro návrat na bodované pozice to nestačilo. Předjíždění nebylo možné, s těmito auty nemůžete jet v závěsu za soupeřem a předjet ho, pokud nemáte hodně velkou výhodu. Je to škoda, protože se domnívám, že jsme měli na férový souboj s Renaulty a určitě bychom bodovali.

Otmar Szafnauer, provozní šéf
Odjíždět odsud s pouhými dvěma body je jisté zklamání vzhledem k rychlosti, které jsme přes víkend dosahovali. Esteban jen dobře, bohužel se nepovedla zastávka kvůli chybě u zadního zvedáku, což nám vzalo šanci porazit Renaulty. Sergio jel výborně, dokud ho Sainz neposlal mimo trať, tím spadl mimo bodované příčky. Zvládl předjížděcí manévr, takže byl velmi zklamán, když tak ztratil čtyři nebo pět míst. Tím pro něj závod vlastně skončil. Výsledek je tedy poněkud smíšený, ale máme radost z rychlosti, které jsme dosáhli v kvalifikaci i v závodě, bude dobré i nadále sbírat body.


SAUBER

Charles Leclerc, 10. místo
Byl to dobrý závod a jsem šťastný, jakého výsledku jsem dosáhl - už je to čtvrtá Grand Prix, ve které odvádíme skvělou práci a neustále se zlepšujeme. Jsem hrdý na tým a co dokázal. Bylo úžasné se seznámit s tratí v Montrealu, užíval jsem si celou jízdu. Teď musíme vzít to podstatné z toho, co jsme se tu naučili a pokračovat v pozitivní cestě v dalších závodech.

Marcus Ericsson, 15. místo
Závod to byl hodně těžký. V první polovině jsem se pokoušel útočit zezadu a ztratil dost času. Druhá polovina závodu byla slušná, dařilo se mi pracovat až do konce závodu s pneumatikami, což bylo pozitivní. Zklamáním je výsledek a je třeba zapracovat na kvalifikaci, protože v tomto směru mám pořád co zlepšovat. Jsem přesvědčen, že najdeme v této oblasti způsob, jak se posunout vpřed, těším se na další závody.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Celkově hodnotím víkend dobře. Měli jsme znovu jeden vůz v Q2, už počtvrté. Závod byl také dobrý. Charles udržel pozici před soupeři, bojoval s nimi a opět bodoval. Marcus jel také dobře, bohužel po své zastávce uvízl za jiným vozem. Tým odvedl dobrou práci zejména při zastávkách. Vše do sebe začíná zapadat a pozitivem jsou týmové kroky. Musíme se nadále soustředit a zaměřit svou činnost na další závody.


TORO ROSSO

Pierre Gasly, 11. místo
Celkově to byl dobrý závod. Odstartoval jsem zezadu a získal několik pozic, vždy je ale nepříjemné skončit těsně za body. Několikrát jsem se dostal na dosah Charlese, ale měl jsem opotřebované přední pneumatiky, takže to bylo obtížné. Nová pohonná jednotka funguje dobře... na rovinkách jsem zdolal víc vozů, takže pro nadcházející závody je to slibné. Honda velmi tvrdě pracovala, aby zvládla upgrade v Kanadě, udělala skvělou práci! Teď je třeba vše poskládat dohromady a najít konzistenci, protože příští závod jedu doma - v Le Castellet. Jsem opravdu nadšený, že tam budu závodit.

Brendon Hartley, nedokončil
Jsem opravdu zklamán i za tým a Hondu, protože víkend s aktualizací motoru se jevil velmi dobře. Myslím, že jsme měli dostatečnou rychlost na bodovanou pozici. Dobře jsem odstartoval jako všichni kolem mě, ale v zatáčce 2 jsem zůstal trochu na vnějšku, takže jsem ztratil pozici. Dotáhl jsem se na Lance v zatáčce 4, ale nezvládl auto a oba jsme skončili v bariéře. Je to zklamání, protože měl prostor, aby mě předjel, těšil jsem se, že zvládnu dobrý závod. Je to frustrující, takhle skončit hned na začátku, byl jsem po celý víkend spokojen sáms e sebou. Musel jsem do nemocnice na preventivní kontrolu, takže jsem se na okruh vrátil se zpožděním. Jsem fit a zdráv, připraven na další závod.

Franz Tost, šéf týmu
Nebyl to náš závodní víkend... problémy začaly v kvalifikaci se změnou pohonné jednotky u Pierrova auta. Musel odstartovat z poslední řady, ale jel dobrý závod, bohužel ne natolik, aby bodoval. Po dobrém startu je velká škoda, že Brendon skončil už během prvního kola poté, co ho Stroll narazil na bariéru. Myslím, že z našeho balíčku můžeme vytěžit více než jsme předvedli dnes, jsem přesvědčen, že v příštím závodním víkendu už předvedeme lepší výkon.


HAAS

Romain Grosjean, 12. místo
Nevěděli jsme, jak dlouho vydržím na trati. Chtěli jsme na ní zůstat déle, ale určitě ne takhle. Pneumatiky držely a jejich opotřebení bylo nepatrné. S rychlostí jsem byl spokojen, jednoduše jsem držel krok s Renaulty vpředu a dokázal eliminovat Force Indii za sebou. Pokud by kvalifikace dopadla podle mých představ a já startoval sedmý, tak stejné místo bychom měli i v cíli. Každopádně jsme zkoušeli se dostat dopředu, ale strategie nefungovala. Když jsem vyjel z boxů, byla to samá modrá vlajka a podobně. Nemohl jsem se dostat zpět do středu pole. Vůz byl opravdu rychlý a byla radost ho pilotovat.

Kevin Magnussen, 13. místo
Nebyl to nijak dobrý víkend. Po jedenácté pozici v kvalifikaci jsem si myslel, že to je dobrý základ, výhoda pro závod, startovat na jiných pneumatikách než TOP10. Vůbec to tak nebylo. Nezajel jsem dobré první kolo, předstihl mě jeden ze Sauberů. Měl dobrý start, o několik kol později jsem měl problémy s jednou Force Indií, která se dostala do hodin, proto jsem nemohl jet v té zatáčce vnitřkem a musel na vnější stranu, takže jsem před sebe musel pustit Alonsa. Dnes nám to nevyšlo, je to škoda. Vůz byl dle mého názoru docela dobrý, zvláště na superměkkých pneumatikách, rychlost byla také slušná. Jen jsme dnes neudělali to pravé.

Günther Steiner, manažer týmu
Je to těžké zklamání na závěr víkendu. Nepotkalo nás během závodu štěstí. Jediné, co můžeme teď udělat, je těšit se na další závod. Uděláme si teď menší přestávku a poté snad předvedeme, čeho jsme schopni. 


MCLAREN

Stoffel Vandoorne, 16. místo
Myslím, že to byl extrémně nešťastný závod. Start byl dobrý, ale při nehodě bylo na trati tolik trosek, že se zatáčka 5 dala stěží projet, nedalo se jim vyhnout. Poškodil jsem si pravou přední pneu a v podstatě jsme přišli o pneumatiky hned na začátku, takže to bylo obtížné. Kvůli úlomkům jsem musel v prvním kole do boxů a při zastávce jsem ztratil spoustu času. Musím ale kladně ocenit posun během dvou posledních závodů. Zklamáním byla kvalifikace, věděli jsme to ještě před příjezdem a bohužel se to plně potvrdilo.

Je těžké odhadnout, jak budou vypadat následující závody. Nechci nic předpovídat, loni jsme si mysleli, že některé závody pro nás budou těžké a nakonec jsme je zvládli. Počkáme a uvidíme. Paul Ricard bude novou výzvou pro všechny, pak Rakousko a Silverstone, takže čekáme pár rušných týdnů, ale těším se a doufám, že budeme mít víc štěstí.

Fernando Alonso, nedokončil
Po závodě se dá hovořit leda tak o Le Mans. Tam půjde o jinou zkušenost. Vyvíjí se to pro nás dobře, vedeme šampionát a určitě se na to už teď budu soustředit.

V F1 uvidíme, jak to půjde. Musíme zvýšit výkonnost vozu a zlepšit spolehlivost, která je taky důležité. Odstoupili jsme v Monaku a hned po něm tady v Kanadě. Musíme se zlepšovat, pracovat. Uvidíme, co se přihodí v příštích měsících.

Eric Boullier, závodní ředitel
Dnešek je minulostí a je třeba pokračovat ve vývoji. Oba piloti se dokázali vyhnout chaosu v prvním kole, ovšem Stoffel hlásil defekt a následná zastávka byla příliš dlouhá. Ocitl se na posledním místě a i když nadále plnil zadanou strategii a dostihl nejbližší soupeře, zvláštní povaha kanadského okruhu mu nedovolila se výraznější pokrok. Kvůli soubojům v závěru docházelo u jeho vozu k výpadkům energie, což právě zkoumáme. S ohledem na tyto potíže je 16. místo odpovídající.

Fernando byl v lepší pozici a na časném výjezdu safety caru vydělal, poskočil o tři místa dopředu na jedenáctou příčku při strategii jedné zastávky. Když se zdálo, že získá nějaké body, přišlo kruté vystřízlivění a kvůli poškozenému výfuku musel odstoupit. Je to frustrující, protože šlo o vcelku neobvyklý problém. Nyní je důležité zapomenout na neúspěch a věnovat se návratu do Evropy, kde nás čekají tři závody. Hodláme znovu zapojit veškeré úsilí a tvrdě pracovat, pak můžeme doufat, že nás na budoucí cestě potká i větší štěstí.


WILLIAMS

Sergej Sirotkin, 17. místo
Byl to těžký závod. Zvláště start na superměkkých pneumatikách v porovnání s ostatními byl obtížný. Přesto jsem mohl na počátku získat několik pozic, jenže safety car a extrémně špatné možnosti pneumatiky zahřát mi nedovolily držet krok s ostatními. Měli jsme dnes nejpomalejší vozy a tak jsem se snažil aspoň dokončit závod přes problémy, které mě sužovaly. Musíme si upřímně přiznat, jak na tom jsme.

Lance Stroll, nedokončil
Nejdřív se musím všem fanouškům omluvit. Chtěl jsem je pozdravit a připravit jim v dnešním závodě dobrou show. Odstartoval jsem dobře, předjel jsem oba McLareny, ale když jsem je zdolal, došlo k nějakému kontaktu. Pak jsem měl vedle sebe Brendona a vjeli jsme do zatáčky 5. Náhle se můj vůz smýkl, vyrovnal jsem jej, ale nebylo tam pro nás oba dost místa, při snaze podchytit smyk došlo ke kontaktu. Není to ideální, ale takové je závodění, v prvním kole se podobné věci stávají, protože jsme většinou blízko sebe.

Paddy Lowe, technický ředitel
Je to velké zklamání, zvláště pro Lanceho fanoušky, mnozí sem přijeli jen kvůli němu. Pokud jde o samotný závod, chtěli jsme rozdělit strategii - Lance začal na ultraměkké směsi, Sergej na superměkké. Hned na začátku obě auta získala nějaké pozice, ale Lance měl bohužel v páté zatáčce kolizi s Hartleyem, takže brzy skončil. Sergejovi se pneumatiky za safety carem pomalu zahřívaly, poté bránil pozice před Ericssonem a Vandoornem. Zvolili jsme poměrně časnou zastávku a chtěli na ultraměkkých pneumatikách dojet do konce, mysleli jsme, že to pro nás bude výhoda, ale bohužel nakonec tato směs vypadala pomalejší než superměkká. Víme, že se nenacházíme na pozici, kde bychom chtěli být, čeká nás hodně práce. V zákulisí pracujeme hodně tvrdě a chceme se co nejdříve vrátit silnější.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy