Poslední trénink v moci Mercedesů, předčasně ho ukončila Hartleyho nehoda

Lewis Hamilton v tréninku ve Španělsku | foto: Daimler AG

Potřetí se vydáváme na trať, kterou mají piloti velice dobře načtenou i z testovacích jízd. Poslední možnost si vyzkoušet nastavení a podmínky na okruhu před odpolední kvalifikací začala v pravé poledne našeho času.

Oproti pátku se poněkud zlepšily, vzduch vykazoval 20 °C, trať byla o třináct stupňů teplejší, vlhkost vzduchu činila 66 % a vanul vítr o síle 5,5 km/h. Už při prvních výjezdech si piloti pochvalovali, že podmínky s těmi včerejšími jsou značně příznivější.

Třetí trénink zahájily vozy Sauber, většina pole v prvních pěti minutách absolvovala instalační kola, první čas zajel až po deseti minutách Brendon Hartley (1:20,486). Pro Španělsko byly vyhrazeny superměkká, měkká a středně tvrdá směs a týmy s nimi experimentovaly - Mercedes zkoušel žlutě označené pneumatiky, Force India a Red Bull zase gumy v barvě bílé. 

Ferrari na červené směsi v podání Vettela zajelo čas 1:18,324, přestože Němcův výkon poznamenal drobný smyk. Vzápětí ale šly do čela Mercedesy, přestože měly nazutou tvrdší směs - na žlutých pneumatikách se Hamilton posunul na 1:18,112, ovšem Bottas zdvihl jeho rukavici a vylepšil čas na 1:18,012. Red Bull zaostával jednak kvůli jízdě na nejtvrdší směsi, ovšem Verstappen se rovněž pral s tím, aby se vůbec vešel na trať: Holanďan si dokonce za výjezd v zatáčce 2 a následném návratu mimo vymezený prostor vysloužil napomenutí.

V druhé polovině tréninku se i Mercedes objevil na superměkké směsi a Hamilton po čase 1:17,844 byl nejrychlejší. Vettel se sice také zlepšil na 1:17,604, ale ani nová směs mu nevynesla to, co zatím pokaždé v této sezóně v třetím tréninku - zaostal za oběma Mercedesy.

Verstappen si v závěru vypil kalich hořkosti do dna, když na jeho voze došlo k problémům s elektronikou. V průběhu poslední přípravné hodiny jsme byli svědky i několika potíží: Stroll v 37. minutě neudržel svůj Williams v zatáčce 3 na trati a projel štěrkovou zónou, o pět minut později udělal Ricciardo v zatáčce 13 hodiny, ale také se z této ošemetné situace dostal. Deset minut před koncem tréninku měl problémy v zatáčce 2 Grosjean se Strollovým Williamsem před sebou, aby Kanaďan následně měl co dělat v zatáčce 9, aby svůj vůz udržel na trati.

Dvě minuty před koncem pak přišla masivní rána Brendona Hartleyho. Novozélanďan nezvládl nájezd do zatáčky 9, jeho Toro Rosso ujelo na travnatém pásu a zádí napřed se zabořilo to bariéry. Bylo evidentní, že zadní část vozu je na odpis, ale pilot se z kokpitu vysoukal bez zjevných potíží. Pro jeho kolegy to ale znamenalo konec snažení, protože vedení závodu trénink o zmíněný čas ukončilo dříve.

GP Španělska (Circuit de Catalunya)3. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:17,294
2. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:17,294
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:17,550
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:17,581
5. 3 Daniel RICCIARDO ausAston Martin Red Bull Racing1:17,981
6. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:18,357
7. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:18,706
8. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team1:18,783
9. 14 Fernando ALONSO espMcLaren F1 Team1:18,847
10. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:18,886
11. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:18,905
12. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:19,013
13. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:19,121
14. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren F1 Team1:19,236
15. 16 Charles LECLERC mcoAlfa Romeo Sauber F1 Team1:19,292
16. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:19,376
17. 28 Brendon HARTLEY ausRed Bull Toro Rosso Honda1:19,428
18. 9 Marcus ERICSSON sweAlfa Romeo Sauber F1 Team1:19,744
19. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:19,900
20. 35 Sergej SIROTKIN rusWilliams Martini Racing1:19,909

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 32 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy