Oproti pátku se poněkud zlepšily, vzduch vykazoval 20 °C, trať byla o třináct stupňů teplejší, vlhkost vzduchu činila 66 % a vanul vítr o síle 5,5 km/h. Už při prvních výjezdech si piloti pochvalovali, že podmínky s těmi včerejšími jsou značně příznivější.
Třetí trénink zahájily vozy Sauber, většina pole v prvních pěti minutách absolvovala instalační kola, první čas zajel až po deseti minutách Brendon Hartley (1:20,486). Pro Španělsko byly vyhrazeny superměkká, měkká a středně tvrdá směs a týmy s nimi experimentovaly - Mercedes zkoušel žlutě označené pneumatiky, Force India a Red Bull zase gumy v barvě bílé.
Ferrari na červené směsi v podání Vettela zajelo čas 1:18,324, přestože Němcův výkon poznamenal drobný smyk. Vzápětí ale šly do čela Mercedesy, přestože měly nazutou tvrdší směs - na žlutých pneumatikách se Hamilton posunul na 1:18,112, ovšem Bottas zdvihl jeho rukavici a vylepšil čas na 1:18,012. Red Bull zaostával jednak kvůli jízdě na nejtvrdší směsi, ovšem Verstappen se rovněž pral s tím, aby se vůbec vešel na trať: Holanďan si dokonce za výjezd v zatáčce 2 a následném návratu mimo vymezený prostor vysloužil napomenutí.
V druhé polovině tréninku se i Mercedes objevil na superměkké směsi a Hamilton po čase 1:17,844 byl nejrychlejší. Vettel se sice také zlepšil na 1:17,604, ale ani nová směs mu nevynesla to, co zatím pokaždé v této sezóně v třetím tréninku - zaostal za oběma Mercedesy.
Verstappen si v závěru vypil kalich hořkosti do dna, když na jeho voze došlo k problémům s elektronikou. V průběhu poslední přípravné hodiny jsme byli svědky i několika potíží: Stroll v 37. minutě neudržel svůj Williams v zatáčce 3 na trati a projel štěrkovou zónou, o pět minut později udělal Ricciardo v zatáčce 13 hodiny, ale také se z této ošemetné situace dostal. Deset minut před koncem tréninku měl problémy v zatáčce 2 Grosjean se Strollovým Williamsem před sebou, aby Kanaďan následně měl co dělat v zatáčce 9, aby svůj vůz udržel na trati.
Dvě minuty před koncem pak přišla masivní rána Brendona Hartleyho. Novozélanďan nezvládl nájezd do zatáčky 9, jeho Toro Rosso ujelo na travnatém pásu a zádí napřed se zabořilo to bariéry. Bylo evidentní, že zadní část vozu je na odpis, ale pilot se z kokpitu vysoukal bez zjevných potíží. Pro jeho kolegy to ale znamenalo konec snažení, protože vedení závodu trénink o zmíněný čas ukončilo dříve.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:17,294 |
2. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:17,294 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:17,550 |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:17,581 |
5. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 1:17,981 |
6. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:18,357 |
7. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:18,706 |
8. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:18,783 |
9. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 1:18,847 |
10. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:18,886 |
11. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:18,905 |
12. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:19,013 |
13. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:19,121 |
14. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | 1:19,236 |
15. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:19,292 |
16. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:19,376 |
17. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:19,428 |
18. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:19,744 |
19. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:19,900 |
20. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | 1:19,909 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ