Na trať v Interlagosu se jako první vydal tradičně Pascal Wehrlein, ale vzápětí ho předjely oba Mercedesy. Jenže z první části kvalifikace časomíra odkrojila 2:08 a Hamilton v úseku Ferradura začal mít potíže: u jeho vozu začala předbíhat zadní část tu přední a i přes intenzivní brzdění Hamilton v zatáčce 7 putoval bokem z trati.
V té chvíli byl pouze pasažérem a následoval poměrně masivní náraz do bariéry. Hamilton chvíli ve voze seděl a i přes ujištění, že je v pořádku, se mu z vozu nechtělo. To už vlály po okruhu červené vlajky, takže nikdo nestihl v úvodu Q1 zajet měřený čas.
Q1 - 18 minut
Na Hamiltonově nehodě vydělal zdánlivě Lance Stroll, jehož mechanici se pokoušeli zvládnout potíže, které měl Kanaďan v třetí části tréninku - než byla kvalifikace znovu rozjeta, uteklo téměř deset minut. Odpovědnost tak padala na Bottase, který začal dobře a časem 1:10,053 se dostal do čela, ovšem záhy se přes něj přehnal Vettel (1:09,796) a Verstappen (1:09,966), ačkoliv Holanďan si stěžoval na motor. Obě Ferrari pro tuto část kvalifikace nazuly měkké pneumatiky, ostatní zvolili superměkké. Nadšení v domácích ochozech vyvolal v závěru Q1 Massa, který se časem 1:09,789 katapultoval na 4. místo. Drobné problémy měl Grosjean, jemuž se ulomila pravá část zařízení T-wing, ale na jeho jízdě se to nijak neprojevilo, protože se dokázal prodrat do Q2. Hamiltonův vůz utrpěl největší škodu na levém boku, přední kolo bylo vylomeno, takže je pochopitelné, že mu patřilo bez času poslední místo. Kromě něj ještě nepostoupili Wehrlein a Ericsson, Gasly a trápící se Stroll, jehož výkon byl v ostrém konstrastu s Massovým.
Q2 - 15 minut:
Bottas neponechal nic náhodě a jako první vyjel i do druhé části kvalifikace, protože nad koncem boxové uličky začalo drobně krápat. Piloti však neviděli v dané situaci problém, což napovídaly i stále rychlejší časy. Bottas šel opět do čela (1:08,901), tentokrát ho stíhali oba piloti Ferrari, především Vettel se dostal opravdu na "dostřel" (1:09,013). Fanouškům Red Bullu v jedné chvíli určitě zatrnulo, protože při vjezdu do boxů došlo k mírnému nedorozumění mezi Verstappenem a Alonsem, kdo má zajet na povinné převážení. Max nakonec zůstal stát u vjezdu do boxů a mechanici ho museli dotlačit na jeho stání, naštěstí nešlo o další poruchu motoru.
Dlouho se zdálo, že pouze sedm posledních pilotů bude bojovat o lepší čas v samotném závěru, ale nakonec bylo na trati pěkně rušno, vyjeli prakticky všichni, jenom Brendon Hartley předváděl něco mezi závodní simulací a testem okruhu, při němž dvakrát projel boxy, ale čas si nakonec nenechal změřit ani jeden. Ocon zoufale bojoval o první desítku, ale nakonec neuspěl, ačkoliv mu časoměřiči zaznamenali čtyři pokusy. Zatímco Vandoorne se trápil, Alonso se dostal hodně vysoko časem 1:09,593. V samotném závěru se Vettel časem 1:08,494 dokázal vměstnat před Bottase (1:08,638) a byli to jediní dva piloti, kteří se dostali pod hranici 1:09,0. Jediný riskující pilot si ponechal měkké pneu, šlo o Ricciarda, kterého čekala penalizace 10 míst, zajel na nich čas 1:09,533 a získal pro závod drobnou výhodu.
Q3 - 12 minut
Nad tratí se stále stahovaly mraky, ačkoliv hydrometeorologické monitory nenaznačovaly, že by mělo výrazněji zapršet. Opět nelenil Bottas a do třetice stanovil nejlepší čas, tentokrát už výrazně rekordní 1:08,442. Když však vyjel na Interlagos Vettel, musel Bottas přepustit čtyřnásobnému mistru světa průběžné vedení - 1:08,360 znamenalo posunutí rekordu. Räikkönen chyboval v prostředním sektoru, Massa nadějně rozjeté kolo "zazdil" na stejném místě jako Hamilton, ale smyk stihl podchytit, možnost zajet dobrý čas ale byla tatam. Alonsovi se jeho rychlé kolo nepodařilo, ani jeden z Red Bullů se nedostal pod 1:09,0 (Verstappen 1:09,065).
Na monitorech a LED panelech byl indikován déšť, ale v posledních 150 vteřinách se na trať vydalo prakticky celé pole a nezdálo se, že by se potýkalo s nějakými problémy s mokrou tratí. Téměř o půl vteřiny se zlepšil Verstappen, zatímco Vettelovi jeho poslední kolo nevyšlo, časomíra ukázala pouze 1:08,418. Räikkönen bezpečně odrazil Verstappenův útok, zatímco Ricciardo už boj o pozici vzdal. Posledním, kdo mohl změnit běh kvalifikace, byl Bottas, který vyslal soupeřům varování v podobě nejrychlejšího prvního sektoru a slibně rozjeté kolo dotáhl do vítězného konce - mohl se radovat ze třetího pole-position a aspoň částečně přivál do tváří přítomných v garáži Mercedesu úsměv.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:08,322 |
2. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:08,360 |
3. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:08,538 |
4. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:08,625 |
5. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:09,330 |
6. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:09,598 |
7. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:09,617 |
8. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:09,743 |
9. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:09,805 |
10. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:09,841 |
11. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:09,830 |
12. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:09,879 |
13. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:10,116 |
14. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:10,154 |
15. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Sauber F1 Team | 1:10,678 |
16. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:10,875 |
17. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:10,776 |
18. | 39 | Brendon HARTLEY | aus | Scuderia Toro Rosso | 1:10,625 |
19. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia Toro Rosso | 1:10,686 |
20. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas Motorspo |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ