MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Tento víkend jsem měl opravdu dobrou rychlost. Vůz byl od první do poslední chvíle velmi silný. Noc a den ve srovnání s loňským rokem. Měl jsem dobrý start - k první zatáčce to je opravdu daleko. Bohužel jsem měl problém s pravým předním brzdovým kotoučem, když jsem šlápl na brzdu, tak se kolo zablokovalo... prolétl jsem se po trávě a měl jsem štěstí, že to tam je hodně rovné - dostal jsem se zpátky na trať.
Na konci prvního kola jsem měl velké vibrace a nevěděl, jestli mé závěsy něco takového vydrží. K mé velké úlevě ustaly, protože by utrpěly pneumatiky a to by znamenalo předčasnou zastávku. Naštěstí jsem dostal vůz pod kontrolu a dojel do cíle.
Je to trochu šílené, mám 51. vítězství. Je škoda, že výsledky přicházejí v sezóně tak pozdě - možná až příliš pozdě. Můžeme se ohlédnout zpět a říci, že kdyby se nestalo to v Malajsii, tak jsem nyní v docela jiné pozici. Ale to je závodění.
Jediné, co mohu udělat, je vydat ze sebe to nejlepší a doufat, že všechno půjde tak jako v posledních dvou víkendech. Historie ukazuje, že nikdy není pozdě - to je důvod, proč pořád jedu naplno a chci zopakovat víkendy, jako je tento. Předtím jsem tu nevyhrál, takže je to teď skvělý pocit, stát před tak fantastickým davem.
Moje pozornost se ale zaměřuje na Brazílii. Tam jsem také nikdy nevyhrál - ale jestli tak lze označit příští závod, budu v dobré pozici. Budu pak mít pocit, že jsem udělal všechno proto, abych byl na konci této sezóny šťastný.
Nico Rosberg, 2. místo
Mexičtí fanoušci byli dnes opět vynikající. Měl jsem husí kůži už jenom při nájezdu na stadion při předváděcí jízdě před závodem. Ale pak, když lidé volali mé jméno na stupních vítězů, to byl jeden z nejvíce emotivních momentů celého víkendu. Děkuji všem, kteří se o tento podnik postarali a každému mexickému fanouškovi, který byl dnes na trati. Checo Pérez a Esteban Gutiérrez mohou být opravdu hrdí na své krajany.
Dnes to byl těžký závod, na začátku jsem dobře odstartoval a myslel jsem si, že bych mohl převzít od Lewise vedení, když jsem zpozoroval, že masivně brzdí a míří přes trávu. Pak do mě silně vrazil Verstappen, protože také probrzdil a přinutil mě vyjet z trati. Naštěstí můj vůz nebyl poškozen a nestálo mě to žádnou pozici.
Lewis byl dnes o trochu rychlejší, takže se nepodařilo dosáhnout mého cíle a znovu tu vyhrát. Ale být druhý není celkově špatné. Nyní se po dvou dlouhých týdnech těším na cestu domů, užiji si menšího relaxu s rodinou a do Brazílie se vrátím silnější s cílem tam zvítězit. Myslím, že Interlagos našim vozům mnohem více vyhovuje, takže se těším, co tam předvedeme.
Toto Wolff, šéf týmu
Možná ten závod na první pohled vypadal jednoduše, ale rozhodně to tak nebylo z pohledu týmu. Vše začalo v první zatáčce, když Lewis zablokoval své pravé přední kolo. Pro nás to znamenalo opravdu hodně těžké rozhodnutí co dál, protože jsme registrovali vibrace a některé zatáčky projížděl vysloveně děsivě. V každém jiném závodě bychom ho povolali do boxů z důvodu obavy o selhání pneumatiky nebo zavěšení, ale dnes by ho zastávka pochopitelně stála celý šampionát.
Hodně jsme debatovali se Simonem Colem a Paddy Lowem, zvažovali negativa a pozitiva následné volby a nakonec jsme se rozhodli monitorovat jednotlivá kola. Jak Lewisovi letos v některých závodech nepřálo štěstí, tak nastala situace, kdy jsme ho mohli poměrně brzo povolat do boxů a pokračovat ve zvolené strategii. Pak byl schopen řídit své tempo až do konce závodu, navzdory vyšší teplotě výfukových plynů, které znamenaly určité žonglování s režimem motoru.
Pro Nica to dnes bylo trochu těžší, jemu po celý závod hrozilo nebezpečí od Red Bullů . Ačkoliv byl pod značným tlakem, neudělal chybu, zachoval chladnou hlavu a pojistil si druhou pozici, i když měl v posledních kolech stejné problémy jako Lewis.
Celkově to byl skvělý den a Lewis svým 51. vítězstvím ukazuje, že je velikánem tohoto sportu. Gratulujeme mu k tomuto neuvěřitelnému úspěchu. Teď zamíříme do Brazílie, kde bude souboj pokračovat. Lewis se nevzdá do konce, ale šampionát je nyní v Nicových rukou - případné vítězství v Sao Paulu ho může udělat mistrem. Náš úkol je jednoduchý, dát našim hochům perfektní, bezchybné vozy, to bude hlavním bodem naší přípravy pro Brazílii.
RED BULL
Daniel Ricciardo, 3. místo
Vettel se tam usmívá, ale nezaslouží si dnes být na pódiu. Já jsem se rozhodl pro útok na vnitřní straně, pak v brzdné zóně začal měnit směr a přesouval se na mou stranu, tohle mě fakt naštvalo. Ale upřímně nechápu, jak může někdo vyhrát tím, že probrzdí a zkrátí si první zatáčku, jako to udělal Lewis. Max za to dostal penalizaci, v čem to bylo odlišné?
Jinak jsem si souboje dnes užíval, jen škoda ten výsledek, opravdu jsem chtěl skončit na pódiu. Maxovi posledně vyhubovali za jeho manévry, ale dnes totéž udělal Seb.
Max Verstappen, 4. místo
V prvním kole oba mercedesy vyjely v první zatáčce z trati, získaly výhodu a penalizaci nedostaly. Já udělal to samé a získal úplně stejnou výhodu. Je to prostě směšné. Podívejte se, co se stalo se Sebastianem a Danielem. Seb prostě měnil směr v brzdné zóně a pak začal řvát do rádia. Začal být pěkně sprostý, měl by asi jít znovu do školy. Je pořád naštvaný a řve do rádia, asi je to hodně frustrovaný člověk. To, že jsem nakonec dostal penalizaci, je směšné.
Christian Horner, šéf týmu
Jsem rád, že komisaři učinili to správné rozhodnutí, pokud jde o incident Ricciardo - Vettel, což rovněž navyšuje náš náskok na Ferrari v šampionátu konstruktérů na 62 bodů. Bylo to zajímavé zakončení Velké ceny Mexika - sice ne takové, které by si všichni přáli, ale já jsem potěšen tím, že si Daniel zajistil 3. příčku v šampionátu jezdců. Prožívá výtečnou sezónu a zaslouží si to.
Daniel a Max jezdí skvěle, vytvářejí jeden na druhého tlak a oba zvýšili laťku a úroveň, na níž nyní fungují, což je příjemné pozorovat. Těšíme se na poslední dva závody. Je to povzbuzující vidět, že jsme čím dál blíže Mercedesu.
To, že Max dnes dokázal zaútočit na Nica poté, co se jej po celý závod držel, je opravdu dobrou zprávou. Postupně smazáváme ztrátu a už nevidíte ty rozdíly, které měl Mercedes v předchozích letech, což se hodí nejen s ohledem na tento rok, ale s ohledem na soutěživější Formuli 1 v roce 2017.
Helmut Marko, odborný poradce pro motorsport
Od Maxe to nebylo drzé, proč? Bylo to úplně stejné, co provedl Rosberg. A Vettel se pohnul směrem k Danielovi při brzdění. Max žádnou výhodu nezískal. Vettelovy výroky nejsou hodné čtyřnásobného mistra světa a volba jeho výrazů určitě nepatří mezi prvotřídní.
FERRARI
Sebastian Vettel, 5. místo
Měli jsme ke konci celkem staré pneumatiky, takže to bylo těžké vyvinout tlak. Byl jsem naštvaný, použil jsem hodně nadávek. Chápejte, byl jsem plný adrenalinu. Max probrzdil, vyjel mimo trať, ale pak neuhnul. Myslím, že není co dodávat. Byl jsem strašně naštvaný, ale Maurizio mi přes rádio domluvil, takže jsem se uklidnil. Po projetí cílem mi najednou řekli, že mám běžet na pódium, takže z toho mám radost.
Kimi Räikkönen, 6. místo
Neodstartoval jsem špatně a všechno šlo celkem v pořádku. Po první zastávce v boxech, i když jsem měl nějakou dobu problém s přilnavostí středně tvrdé směsi, jsme si mysleli, že bychom to mohli zkusit a pokračovat v dalším stintu s novou sadou stejné směsi, ale abych byl upřímný, přilnavost vzadu se nijak zvlášť nezměnila.
Jel jsem s těmito pneumatikami poprvé, možná je to v nich. Po závodě je snadné říci, že to pravděpodobně nebylo správné rozhodnutí, ale já jsem rád, že jsme to zkusili. Nebylo snadné předjet Hülkenberga, je těžké, když se k nějakému vozu dostanete blízko a nemáte požadovanou přilnavost. Ani nevím, jestli jsme se dotkli, jen jsem viděl, jak se točí.
Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Mám dnes zvláštní pocity - určitě jsme si zasloužili umístění na pódiu, ale vzala nám ho byrokracie. Tým prokázal velkou odolnost, semknul se v těžké chvíli. Naše strategie nám umožnila dosáhnout značného pokroku během celého závodu a oba jezdci odvedli opravdu vynikající práci. Bohužel jsme byli penalizováni sportovními komisaři necitlivým rozhodnutím, které dle mého názoru bylo příliš kruté a vůbec ne spravedlivé.
FORCE INDIA
Nico Hülkenberg, 7. místo
Rozhodně to nebylo špatně vynaložené úsilí, jde o nejlepší výsledek, jaký jsme za běžných okolností mohli očekávat. Měl jsem skvělý start, ale jakmile došlo na první pit-stopy, ukázalo se, že prožiju docela osamělé odpoledne. Umožnilo mi to šetřit pneumatiky a stanovit si své tempo.
Na konci jsem bojoval s Räikkönenem, bylo to obtížné, protože měl velkou výhodu v čerstvějších pneumatikách. Byl bych překvapen, kdybychom ho za sebou tak dlouho udrželi. Snažil jsem se tvrdě bránit, jak to jen šlo, držel jsem si defenzivní stopu, ale na špinavém povrchu a pneumatikami starými téměř 60 kol to bylo hodně složité! Zaútočil a nebylo způsobu, jak bych mohl zastavit auto, takže jsem chytil hodiny, abych zabránil kolizi.
Nakonec to byl ale dobrý víkend, moje nejlepší kvalifikace a odjíždíme se silným výsledkem, který posílil naše čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Takže máme spoustu důvodů se dnes večer usmívat.
Sergio Pérez, 10. místo
I když jsem vyjel jeden bod, byl to značně frustrující závod, trčet neustále za oběma Williamsy bez šance je předjet. Zkoušel jsem všechno, co se dalo, ale nebylo to jednoduché, protože oba vozy měly výhodu v rychlosti na rovinkách. Bylo několik příležitostí, kdy jsem se dostal Massovi hodně blízko, ale nakonec to prostě nešlo.
Myslím, že jsme se měli pokusit o jinou strategii, protože jsme podcenili výdrž středně tvrdých pneumatik, ukázalo se, že na nich lze jet mnohem déle, než jsme předpokládali. Mohli jsme zastavit dříve a jet delší úsek na této směsi. Musíme tuhle záležitost zanalyzovat a zjistit, jestli bychom mohli takto dosáhnout lepšího výsledku.
I když jsem dojel desátý, fanoušci mě neustále zdravili a jásali, kdykoli jsem jel okolo. Jsou tak úžasní, stále stojí za mnou a nabíjeli mě během celého víkendu spoustou pozitivní energie. I když jsem chtěl zajet lepší výsledek, byl to pro mě dosud nejpříjemnější závod roku.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Sedm bodů z Mexika je výborný výsledek, předvedli jsme tu během celého víkendu velmi silný výkon . Rychlost vozu byla dobrá a oba piloti předvedli to, co jsme od nich požadovali. Nico tvrdě bojoval do posledních kol s Räikkönenem a dokázal ho dlouho držet za sebou, sedmé místo bylo maximem.
Sergio strávil většinu závodu za Williamsy, ale přes veškerou snahu se musel spokojit s bodem. Znamená to, že jsme navýšili náskok v Poháru konstruktérů, a to do konce sezóny zbývají jen dva závody. Také nás povzbudilo naše závodní tempo, které jsme předvedli jak v kvalifikaci, tak v závodě.
WILLIAMS
Valtteri Bottas, 8. místo
Jako tým jsme odvedli dobrou práci, zejména po stránce taktiky a strategie, která dnes fungovala tak, jak jsme doufali. Podařilo se nám přesně načasovat zastávky, bohužel Force India byla pořád trochu rychlejší, takže to je důvod, proč jeden jejich vůz dnes skončil před námi. Náš souboj byl velmi těsný, stačí nám k ujištění, že můžeme v Brazílii odvést ještě lepší práci.
Felipe Massa, 9. místo
Závod to byl opravdu těžký. Byl jsem spokojený s prvním kolem, protože se mi povedlo hodně předjížděcích manévrů a dostal se až na šesté místo. Pak jsem vyměnil pneumatiky za středně tvrdé a odjel na nich 15 kol stejným způsobem jako v tréninku.
Poté se přilnavost zlepšila a začal můj souboj s Pérezem, který trval celý závod. Bylo opravdu těžké se udržet vpředu, ale tlačil jsem až do konce a jsem s výsledkem velmi spokojen. I když jsme na Force Indii ztratili další bod, budeme bojovat až do posledního závodu sezóny.
Teď už se těším na svůj poslední závod doma, protože být s brazilským lidem je úžasné. Vždy se snažím vystoupat pod vlajkou mé země jak nejvýš to jde. Miluji svou zem a nikdy nezapomínám, jak zvláštní víkend to bude. Snažím se všechny své poslední závody prožívat, ale jsem si jist, že v Brazílii to bude nejlepší.
Ještě slovo k mexickým fanouškům - Gracias! Velice vám děkuji za vaši podporu a na tento víkend nikdy nezapomnenu. Je úžasné vidět, jak rádi máte Formuli 1 a motorsport vůbec. Navždy zůstanete v mém srdci.
Rob Smedley, šéf výkonnosti
Šli jsme do závodu s plánem udělat jednu zastávku, protože jsme věděli, že závod je na pomezí mezi jednou a dvěma - v závislosti na tom, jak dlouho vydrží středně tvrdé pneumatiky. Mysleli jsme, že to bylo opravdu na limitu, když jsme Felipeho zavolali do boxů ve 14. kole, ale nakonec byla degradace pneumatik velmi nízká, dokonce by se dalo říci záporná. Po celou dobu se jejich vlastnosti stále zlepšovaly a dokonce jsme viděli několik vozů, které s nimi udělaly stint o délce 69 kol.
Naše strategie byla správná, oba jezdci odjeli velký závod a zastávky v boxech se skutečně povedly. Měli jsme nějaké nové lidi v týmech při pit-stopech, je velice příjemné zjišťovat, že jsme v této oblasti pořád jedni z nejrychlejších. Ztratili jsme bod na Force Indii, ale ve dvou zbývajících závodech náš souboj zůstává nadále otevřený, takže uděláme všechno proto, abychom se dostali zpět na čtvrté místo v šampionátu.
SAUBER
Marcus Ericsson, 11. místo
Byl to dnes dobrý závod. Kolize na začátku byla poněkud nešťastná a abych byl upřímný, měl jsem obavy, aby to pro mě neznamenalo konec závodu. Podařilo se mi dostat zpátky do boxů, kde jsem dostal nové křídlo.
Data nám také naznačila, že došlo k poškození šasi, ale pokračovali jsme a podařilo se mi navázat správný rytmus, takže rychlost byla pořád dobrá. Dnes jsme byli blízko bodům, ale ne dost. Jako tým si odsud odvážíme hodně pozitiv, znovu se ukazuje, že děláme kroky správným směrem. V Brazílii budeme v našem boji pokračovat.
Felipe Nasr, 15. místo
Když jsem začal závod na středně tvrdé směsi, byl jsem jediný ve startovním poli, kdo zvolil agresivnější strategii. V prvním kole to vypadalo dobře, když jsem byl schopen získat pár pozic, navíc někteří ze soupeřů startovali na měkkých pneumatikách.
Myslím, že jsem měl smůlu ve fázi safety caru, vrátili jsme se do jedné skupiny. Mojí strategii to nepomohlo, ale takové je závodění. Měl jsem také poškozené přední křídlo, což znamenalo časovou ztrátu. Teď je načase přemýšlet o dalším závodě v Brazílii. Je vždy skvělé se vracet zpátky domů a závodit na Interlagosu.
Moniša Kaltenbornová, vedoucí týmu
Můžeme být dnes s naším výkonem spokojeni. Konečné jedenácté místo potvrzuje, že se ubíráme správným směrem. Takový výkon ve ztížených podmínkách by měl být dnes odměněn bodem. Marcus odvedl další výborný výkon a Felipe vytěžil ze své strategie maximum. S napětím očekáváme další dva závody.
MCLAREN
Jenson Button, 12. místo
Zvolili jsme strategii jedné zastávky, ale problémem pro nás - a myslím, že pro každého - byl fakt, že se prostě nedalo předjíždět. V prvních 30 kolech jsme tak ztratili hodně času za jinými vozy. Já jsem visel za Magnussenem, Fernando zase za Sainzem, poté za Palmerem.
Bylo to opravdu hodně těžké se dostat dopředu, ale nakonec se mi to povedlo - pak byla naše rychlost opravdu dobrá - a oba jsme se pokusili vymáčknout z našich vozů, co se dalo. Ale i kdybychom měli před sebou volnou trať, nemyslím, že bychom dokázali bodovat.
Užil jsem si trochu zábavy při předjíždění, pár dobrých duelů, ale tady je opravdu těžké se posunout kupředu. Na rovinkách, zejména na té hlavní, by to i šlo, jenže je nemožné se v poslední zatáčce udržet v blízkosti za vozem vpředu. Když jste na dvanácté nebo třinácté pozici, není to nic světoborného, ale také to není špatné umístění.
Říkali jsme si, že zkusíme zahazardovat, když jsme potenciálně na dosah bodů. Celkem vzato to byl dost neobvyklý závod. Škoda, mohli jsme ho dokončit na lepším místě než jsme předpokládali, ale nikdy nevíte, co se stane. Každopádně to byl zábavný podnik a určitě jsem z vozu vydoloval, co šlo a v co jsme mohli doufat.
Fernando Alonso, 13. místo
Bylo to tak nějak nalajnované už od začátku. Většinu času jsem strávil za Carlosem a bylo třeba rozdělit strategii - jedno auto muselo jet na dvě zastávky a to padlo na mě. Nakonec jsem skončil vzadu. Kdyby v první zatáčce nenastaly problémy, tak bychom určitě bojovali o body. Takhle je to jedno, kdybych jel na jiné strategii, tak bych akorát skončil před Jensonem, ale stejně bych byl mimo body.
To už je ale fuk, jestli jste dvanáctí nebo třináctí. Pravdou je, že naše tempo nebylo nic moc v průběhu celého víkendu a byla to docela nudná trať - málo bitev a těžko se tu předjíždí. Věřím, že se to od Brazílie zlepší, ale čekají nás ještě dvě náročné tratě. Teď už je má perspektiva pouze taková, že mě čeká poslední měsíc a pak konečně dovolená.
Eric Boullier, závodní ředitel
Když se kvalifikujete na 11. a 13. místě, tak asi nebudete příliš jásat nad konečným dvanáctou a třináctou pozicí. Ale závod byl opravdu tvrdým oříškem. Především je zdejší okruh obtížnější na předjíždění. Proto také naši piloti zůstali tak dlouho za Carlosem Sainzem.
Potom bylo nutné během závodu snížit výkon Fernandovy pohonné jednotky, což jeho působení určitě ovlivnilo, a za třetí, při jeho druhé zastávce byly problémy s levým zadním kolem, což ho o nějaké dvě tři vteřiny zdrželo. Takové věci se stávají, ale pro piloty je to vždy velké zklamání a pro tým samozřejmě také.
V každém případě odtud rádi zamíříme do Brazílie, Interlagos pro nás bude docela jinou výzvou. Zdejší Grand Prix jsme vyhráli nejméně ve dvanácti případech v naší historii, což je více než kterýkoli jiný tým, takže doufáme, že se nám tam bude dařit podstatně lépe než tady. I když případné 13. vítězství na Interlagosu je samozřejmě mimo naše možnosti. Ale na body si určitě troufáme.
RENAULT
Jolyon Palmer, 14. místo
Myslím, že mé umístění je dobré, když jsme startovali zezadu, takže jsem vlastně potěšen! Měl jsem pár opravdu dobrých soubojů s kluky od McLarenu, byla to zábava, a 70 kol na jedné sadě pneumatik je pravděpodobně nějaký rekord... Byl to trochu problém, ale nakonec jsme pořád pokračovali bez problémů, byli jsme dost rychlí a dařilo se nám držet naše konkurenty za sebou. Celkově vzato jsem s dneškem spokojen.
Kevin Magnussen, 17. místo
Stint na superměkkých pneumatikách nám minulý týden vyšel perfektně, ale dnes to nebyl ten samý příběh. Prostě jsme neměli tempo, které bychom pro určitý druh pneumatik potřebovali. Pro mě to byl závod plný zklamání. První sada měkkých pneumatik velmi rychle odešla, což jsme očekávali, ale pak jsem nebyl schopen držet tempo na středně tvrdých, tak jsme pozměnili strategii na superměkké, ale to už jsem byl příliš vzadu. Doufám, že v Brazílii předvedeme mnohem lepší závod.
Fred Vasseur, šéf týmu
Jolyon jel dobrý závod, vytěžili jsme dost z agresivní strategie a během výjezdu safety caru ho povolali rychle do boxů. Jel 70 kol na jedné specifikaci a bez větších výkyvů dojel před některými našimi přímými soupeři. Dokázal bránit svou pozici, zejména proti oběma pilotům McLarenu. Opravdu zajel velice dobře. Kevin jel tak trochu rozháraný závod, na začátku si vedl velmi dobře, ale bojoval bez ohledu na použité pneumatiky s rychlostí. Bude potřeba provést kontrolu vozu a analýzu závodu, abychom pochopili, co jsme mohli udělat lépe. V Brazílii určitě chceme bojovat o body.
TORO ROSSO
Carlos Sainz jr., 16. místo
Dnes to prostě nebyl náš den... Opravdu těžké odpoledne. Během nájezdu na startovní rošt jsem cítil, že není v pořádku převodovka, když jsem podřazoval, také brzdy, které se v prvním kole začaly přehřívat.
Neměli jsme dnes potřebnou rychlost a tyto problémy mi také nijak nepomohly, ke všemu jsem ještě dostal 5 vteřin penalizace za bránění Fernanda Alonsa během prvního kola... Byl to zkrátka od samého počátku hodně těžký závod, rozhodně jsme dnes neměli šanci skončit na bodech. Bohužel, je to škoda, protože včerejšek byl velmi dobrý, ale takové je závodění - takový den jako v Austinu se pokaždé nepovede.
Daniil Kvjat, 18. místo
Se závodem jsem docela spokojený, i když jsem skončil až osmnáctý. Zvládl jsem několik zajímavých soubojů, pár soupeřů jsem předjel a užil si trochu zábavy. Mám-li být upřímný, naše rychlost dnes byla nedostatečná na to, abychom mohli bojovat o vyšší příčky.
Co se týče mé penalizace 5 vteřin, musím říci, že v trestech prostě není konzistentnost... Nesouhlasím s ní, i když po přezkoumání toho manévru možná změním názor. Máme před sebou poslední dva závody a budeme se snažit udělat všechno, co je v našich silách. Nikdy nevíte, co se může stát.
Franz Tost, šéf týmu
Není to výsledek, jaký bychom očekávali. Zvláště poté, co Carlos startoval desátý, ale během závodu jsme udělali špatné rozhodnutí a potom jde těžko bojovat o body. Carlos ztratil výkon ve druhé zatáčce, když se dotkl Massy a přišel o kousek koncovky předního křídla. Od tohoto okamžiku měl nižší přítlak, což mělo negativní dopad na výkon jeho vozu. Později dostal penalizaci kvůli incidentu s Alonsem, to byl důvod, proč jsme se ho rozhodli povolat znovu do boxů, protože to na jeho konečný výsledek nemohlo mít vliv.
Co se týče Daniila, jeho první stint nebyl špatný. Zasekl se ale za Nasrem a nepodařilo se mu ho předjet, proto jsme se rozhodli mu nasadit druhou sadu měkkých pneumatik. Od toho okamžiku byl konkurenceschopný, pro jeho poslední stint jsme se tak trochu rozhodli pro sázku do loterie a nazuli mu superměkké pneu, to pro případ, že by ještě vyjel na trať safety car. Ale nestalo se tak, teď se těšíme na brazilskou Grand Prix, už za dva týdny.
HAAS
Esteban Gutiérrez, 19. místo
Neuvěřitelný zážitek. Jel jsem celou dobu pod tlakem, absolutně na limitu, jaký auto dovolovalo. Musel jsem dbát na brzdy, zápasili jsme s jejich chlazením, takže jsem musel brzdit mnohem dříve, než bych potřeboval. Nebylo to ideální, když jsem se pokoušel zapojit do boje o pozice, ale také jediná věc, kterou jsem mohl udělat, abych závod dokončil.
Kéž bychom mohli tento víkend zvládnout lépe, ale bohužel jsme toho nebyli schopni. Nicméně to byl úžasný pocit, závodit ve vlastní zemi před celým mexickým lidem. Opravdu upřímně jim chci poděkovat, protože se postarali o to, že na tento závod nezapomenu.
Romain Grosjean, 20. místo
Snažili jsme se analyzovat, co je špatně, něco jsme změnili, ale dosud jsme se nedopracovali k tomu, kde je problém. Vůz byl prostě nijaký. Bylo těžké s ním jet, ovládat ho. Nic nebylo v pořádku. Byl naprosto nekonzistentní, chvíli přetáčivý, potom zase nedotáčivý. Vůbec jsem netušil, co s ním mám dělat. Při brzdění táhlo auto k levé straně, přišlo mi hodně divné. Byl to opravdu hodně špatný den.
Günther Steiner, manažer týmu
Pro nás to byl opravdu náročný víkend. Vykročili jsme špatnou nohou a proto to dopadlo, jak to dopadlo. Někdy musíte projít nemilými zkušenostmi, abyste se z nich poučili. Doufám, že to by jediný takový víkend za celou sezónu. Máme ještě dva závody, abychom se zvedli. Musíme se na ně dokonale připravit a a pozvednout náladu v týmu. Od pátku jsme tušili, jak to bude pokračovat, takže dnešní výsledek není až tak neočekávaný. Takový závod prostě jenom prodlouží vaše utrpení.
MANOR
Esteban Ocon, 21. místo
Mexiko se nezařadí mezi mé nejlepší závody, což je škoda, protože je to skvělá trať a úžasné místo pro Formuli 1. Ve skutečnosti to dnes nebylo tak špatné ve srovnání se zbytkem závodního víkendu, ale nikdy se nám nepodařilo překonat problémy, které jsme zažili s řízením mého vozu. Na konci jsem byl už jenom rád, že dojedu do cíle. Doufám, že všechny problémy byly specifické jen pro tuto trať. Až všechno prověříme, tak věřím, že to bude lepší a v Brazílii se vrátíme k normálu.
Tento závod byl pro tým hodně těžký. Nic už se dnes nedalo dělat, zejména proto, že dvacet vozů závod dokončilo, takže bude třeba se postarat, aby v dalších dvou závodech byla naše pozice stabilnější a předpoklady pro lepší reakci na dané příležitosti lepší.
Pascal Wehrlein, nedokončil
Nemohu tomu uvěřit, je to opravdu velké zklamání. Dnes byla šance na opravdu dobrý závod, ale příležitost je pryč, než jsme vůbec stihli něco dokázat. Odstartoval jsem výborně, byl jsem čtrnáctý - a pak bylo najednou po všem.
Byl jsem vpředu a když jsem zatočil, narazil do mě zezadu Gutiérrez. Náraz mě vyhodil do vzduchu a letěl jsem na Ericssonův vůz. Měl jsem poškozené zavěšení a závod pro mě skončil. Jel jsem po vnějším okraji, nechával jsem před levou a pravou zatáčkou dost místa. Nechápu, proč Esteban tolik riskoval, když byl před námi celý závod.
Není to konec víkendu, jaký bychom si zasloužili, ale máme za sebou i dobré momenty, tréninky, kvalifikaci a způsob, jakým se tu tým prezentoval. Musíme pokračovat v práci na této úrovni, protože z místa, kde jsem závod skončil, se na něj dívalo hodně nepříjemně. Musíme udělat vše pro to, abychom potvrdili naše postavení v šampionátu a zajistili, aby náš výsledek z Rakouska byl rozhodující.
Dave Ryan, závodní ředitel
Nemluvte mi o strestu! Prožil jsem ho dnes 100 minut na boxové zídce, počínaje Pascalovým odpadnutím v prvním kole. Pak jsme museli trpět, když se Ericssonův sauber blížil bodovaným příčkám, zvláště v poslední čtvrtině závodu, zatímco několik aut vpředu bylo v těsném kontaktu. Pořád hrozilo nebezpečí nějakého incidentu a zvýšená šance, že se Marcus dostane na body. Ale takové je závodění, proto jsme tady.
Pro Pascala byl závod velkým zklamáním. Po jeho skvělém víkendu jsem přesvědčen, že nebýt kolize, odjel by hodně dobrý závod. Esteban měl naopak hodně těžkostí, až do závodu se nám vlastně nepodařilo vyřešit jeho problémy s řízením. S ohledem na tento fakt odvedl úctyhodný výkon. Jsem si naprosto jist, že za dva týdny v Brazílii budeme zase nad věcí.