Alonso musí mít dobré kamarády, zlobí se jeho bývalý týmový kolega

Felipe Massa se tradičně čtenářům svěřuje se svými pocity | foto: Williams F1 Team

Felipe Massa se letos s Formulí 1 po dlouhých čtrnácti sezónách rozloučí. Ve svém obvyklém sloupku nabízí ještě jedno ohlédnutí za americkou Grand Prix, která pro něj znamenala značné rozladění.

Grand Prix USA je jedním z těch víkendů, které pro mě měly hořkou příchuť. Společně s celým týmem Williams Martini Racing jsme pracovali opravdu dobře a pár kol před koncem jsme měli skutečně výbornou příležitost dokončit závod na pátém místě - to by byla odpovídající odměna za naše celovíkendové úsilí.

Ale vraťme se o něco zpátky do střední části závodu, kdy jsem byl před Sainzovým Toro Rosso asi o šest vteřin. Přijel jsem do boxů, což měla být moje poslední zastávka v závodě a nasadil středně tvrdé pneumatiky. Jakmile jsem vyjel zpátky na trať, byl vyhlášen režim virtuálního safety caru, čehož Sainz využil, aby provedl svou zastávku v boxech. Podařilo se mu vrátit se přede mne s náskokem nějakých pěti vteřin. Ještě nebylo nic ztraceno, protože jsem si uvědomoval, že Sainz bude v závěrečných kolech závodu bojovat s větším opotřebením pneumatik.

Bohužel veškeré mé naděje zhatil Fernando Alonso. Pár kol před koncem závodu jsem v zatáčce 15 svedl souboj se Sainzem a při brzdění mi Carlos trochu zablokoval moji stopu. Podíval jsem se do zrcátek - Fernando byl poměrně dost daleko, takže jsem klidně zvolil širší stopu, abych měl lepší výjezd ze zatáčky. 

Situace před výjezdem VSC | foto: Williams F1 Team

Byla to smůla, protože Alonso pak zkusil nemožný manévr, kdybych tam nebyl, tak by skončil vedle trati. Ve skutečnosti jsem se tam pohyboval a pomohl mu projet zatáčkou. Když se podíváte na záběry z kamery v kokpitu, vidíte, že do zatáčky přijíždí se zablokovanými koly, trefuje mou pneumatiky a tlačí mě z trati ven.

Tím jsem ztratil nejen jedno místo, navíc jsem po kolizi s McLarenem utrpěl defekt. Nakonec jsem díky dodatečné zastávce v boxech skončil až sedmý, ale moje hořkost mě neprovázela při průjezdu cílem. Byl jsem si jistý, že Alonso bude potrestán za předjetí, které bylo evidentně za hranou, navíc o chvíli později při předjíždění Sainze opět vyjel mimo trať. Také tady brzdil pozdě a opět vyjel mimo trať. Alespoň za jeden z těchto manévrů měl být potrestán, stejně jako plno pilotů před ním.

Massa musel v samotném závěru ještě jednou neplánovaně do boxů | foto: Williams F1 Team

Byli jsme povoláni ke komisařům k vysvětlení situace, ale když jsem s nimi mluvil, z výrazu všech přítomných jsem pochopil, že k žádnému trestu nesáhnou. Potom nechápu, proč mě vůbec předvolávali, když chtěli být vůči Fernandovi tolerantní - to mohli udělat, aniž bych u toho musel asistovat. Nemohl jsem se zbavit dojmu, že má mezi komisaři spoustu dobrých přátel.

Jejich rozhodnutí akceptuji, ale osobně cítím, že to v tomto případě není správné rozhodnutí. Mnohokrát jsme zdůrazňovali nedostatek jednotnosti při takových verdiktech a myslím, že tohle je jeden z takových příkladů. Je škoda, že nás to potkalo právě o americkém víkendu, kdy jsme odvedli jako tým opravdu maximum. Mohli jsme se přiblížit k Force Indii o šest bodů, takhle to byly jenom dva. 

Teď je třeba hodit tyto události za hlavu a soustředit se na náročný víkend v Mexiku. Chci upřímně věřit, že události, které se odehrály v Austinu, nebudou s ohledem na konečné pořadí v Poháru konstruktérů rozhodující. To by pro nás byla jenom další porážka.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy