Pneumatikový poker ve 3. tréninku zvládly nejlépe Red Bully

Max Verstappen ovládl poslední trénink na GP USA | foto: Red Bull Content Pool

Tři směsi pro americký Austin vedly týmy k různým variantám, aby vyzkoušely možné alternativy pro dnešní kvalifikaci. Ráz tréninku ale poněkud nabouralo jeho přerušení na konci první čtvrtiny.

Trať byla v americkém dopoledni pochopitelně o něco chladnější než při druhém tréninku - vzduch 17°C, povrch dráhy 21°C, vanul poměrně slušný vítr (12,6 km/h) a vlhkost vzduchu vystoupala až na 53 %.

V první desetiminutovce si piloti odkroužili povinná zaváděcí kola, ale zdaleka ne všichni - zatímco třeba obě Ferrari vytáčela zatáčky na COTA, Lewis Hamilton dělal průvodce herecké dvojici Christoph Waltz a jeho kolegyni Rose Salazar, včetně detailního popisu volantu. První čas si zapsal Esteban Ocon - 1:41,767, poněkud smysluplnější výkon přidal Max Verstappen (1:39,056), ovšem toho dosáhl na středně tvrdé směsi, dalo se čekat, že to jenom overtura k pečlivým zkouškám. Naproti tomu Räikkönen se vytasil se superměkkými pneumatikami a pochopitelně poskočil do vedení časem 1:38,512. 

Než se měřeným výkony mohli přidat i další piloti, nezvládl Pascal Wehrlein při nájezdu do zatáčky 19 svůj manor a zůstal uvězněn zády k bariéře ve štěrkovém loži. Sice se ještě pokoušel vyjet, naznačoval pořadatelům, aby ho zkusili vytlačit, ale nakonec došlo na červenou vlajku a odtahový jeřáb. Trénink tak byl na deset minut přerušen a týmy musely přehodnotit svou strategii, protože čas velice rychle plynul. 

Jenson Button při tréninku v Austinu | foto: McLaren

Na trati se vytvořila docela slušná zácpa, ve které měli někteří piloti problém najít "okénko" pro rychlé kolo. Takhle se v rychlém sledu prvních zatáček málem "potkali" Räikkönen a zezadu přijíždějící Ricciardo, naštěstí se to odbylo jen nepatrným škrtnutím pneumatik. Mercedesy na rozdíl od ostatních zkoušely strategii na měkkých pneu, na nichž šli nejdřív Rosberg (1:37,784) do čela, aby ho vzápětí o 0,3 vteřiny překonal Hamilton, ale bylo evidentní, že v týmu Stříbrných šípů panuje napětí. Verstappen a Ricciardo totiž na superměkké směsi dokázali poskočit vpřed - Verstappen dokonce jako jediný z celého pole šel pod hranici 1:37,0. Před Mercedesy se dostal i Räikkönen, přestože opakovaně nezvládl průjezd zatáčkou 19 a stejně jako při předchozím pokusu byl hodně za hranicí tratě.

Mercedesy nakonec přijaly hozenou rukavici a v samotném závěru Rosberg i Hamilton zkusili supersofts. Jenže Rosberg své měřené kolo, ve kterém byl zhuba na úrovni Verstappena, nakonec vzdal a zamířil do boxů, Hamilton stihl nájezd snad v posledním možném okamžiku, protože se chtěl vzdálit od obou sauberů, ale nakonec na trati dojel Nasra a stejně jako Rosberg skončil bez zaznamenaného pokusu na této sadě. 

Carlos Sainz při tréninku v Austinu | foto: Red Bull Content Pool

Poněkud frustrující byl trénink pro Carlose Sainze jr. Ještě před červenými vlajkami v prvním rychlém sektoru na středně tvrdé směsi došlo u jeho Toro Rosso k defektu pravé zadní pneumatiky, která se ale neroztrhla, jen došlo k viditelné ztrátě tlaku. K zamyšlení byla ale obdobná situace, jen s těmi rozdíly, že se to stalo v závěru tréninku, postižena byla levá zadní a superměkká směs. Španěl alespoň stihl zajet jedno rychlé kolo.

Podle tohoto tréninku je setrvalý stav na chvostu startovního pole, jeho špičku musíme brát s určitou rezervou, protože chybí konkrétní srovnání mezi prvními třemi týmy. Pokud měl sloužit poslední volný trénink ke stanovení strategie, díky Wehrleinově incidentu byla taková možnost podstatně zmenšená.

GP USA (Circuit of the Americas)3. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:36,766
2. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:37,032
3. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:37,284
4. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:37,483
5. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:37,784
6. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:37,894
7. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:37,948
8. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:38,188
9. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:38,212
10. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:38,452
11. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:38,512
12. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:38,528
13. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:38,607
14. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:38,691
15. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:38,710
16. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team1:38,939
17. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:39,097
18. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Team1:39,105
19. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:39,239
20. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:39,509
21. 31 Esteban OCON fraManor Racing MRT1:39,771
22. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:41,427

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy