2. trénink na Red Bull Ringu ukončila Vettelova nehoda, čekalo se kvůli dešti

Red Bull Ring v pátek odpoledne zaplavila blesková průtrž mračen | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Piloti se v začátku druhého tréninku na rakouské trati dlouho neohřáli. Poměrně silný déšť postupující od zatáčky Jochena Rindta po devíti minutách zahnal téměř všechny vozy do boxů, kde čekají, jak se situace vyvine.

Ačkoliv podle meteorologické předpovědi i satelitní mapy to vypadalo, že silná oblačnost Red Bull Ring Mine, nestalo se tak a piloti se proto velice rychle vyřítili na trať a během prvních pěti minut jich 16 zajelo nějaký čas. Nejrychlejší byl opět Rosberg výkonem 1:07,967. Pak se objevily první kapky, Hamilton ohlásil vláhu na svém hledí, vzápětí Kimi Räikkönen vylétl v zatáčce Rauch mimo trať a musel volit poměrně hodně komplikovaný návrat na dráhu.

Po první desetiminutovce byly poslední dvě zatáčky doslova zaplaveny a vozy, které zůstaly na trati, předváděly něco na způsob slavné scény z filmu Singin' In The Rain, ovšem tady nedobrovolně. Není divu, že s menšími či většími potízemi zamířilo celé startovní pole do boxů a čekalo na vývoj situace. Mezitím se cílová rovinka změnila v dravou řeku, v okolí byla vidět místa lokálních minizáplav, což byl třeba případ sousedního golfového hřiště.

Piloti v boxech vyčkávali, jak bude trénink pokračovat, oblačnost nad areálem přecházela, takže záplava nebyla na všech místech stejná. Navíc trať, která měla na začátku tréninku 43 stupňů, na některých místech, kde tolik nepršelo, sálala horkem a voda se poměrně rychle odpařovala. Jinde, jako třeba v protstoru cílové rovinky a boxů, bylo zase vody pořád dost a vytvářela něco jako velice dravé potoky. Trénink ale přerušen nebyl, čekalo se, jak se počasí v následujících minutách vyvine.

Po 45 minutách konečně týmy usoudily, že by se něco mělo dít, prvním průkopníkem byl Daniel Ricciardo na zeleně označených pneumatikách. Zakrátko se na pomalu vysychající trať vydala převážná většina týmů, aby si vyzkoušeli zajet nějaký "mokrý čas". Základ položil Ricciardo časem 1:22,353, vzápětí ho překonal týmový kolega Verstappen (1:21,483). Trať byla mokrá nejvíc mezi 3 a 4 zatáčkou, ale čtvrtá sama byla suchá, pak byl suchý úsek mezi zatáčkami Rauch a Wirth, pak byl samozřejmě zavlažený celý úsek za zatáčkou 7 až do cílové rovinky. Jak se nad trať nastěhovalo slunce a pneumatiky pilotů na trati vysoušely jízdní stopu, chystal se přechod na slicks. Předtím ještě Sergio Pérez, který dopoledne byl neplatícím divákem, stanovil maximum na zeleně označené směsi - 1:15,902. Byl nakonec posledním pilotem na přechodných pneumatikách, který se po trati v pátečním odpoledni projel.

A dvacet minut před koncem na okamžik okruh osiřel, pak zamířily na trať nejdřív obě Ferrari (Vettel ultraměkká, Räikkönen červená směs) a za nimi Red Bully. První čas si zapsal Vettel - 1.12,458, Ricciardo byl o něco pomalejší (1:13,767), to Räikkönen (1:10,954 a 1:09,991) a Verstappen (1:08,761) už využili opět o chloupek lepších podmínek. Zvláště Verstappen se snažil, protože před slejvákem nestačil zajet nic lepšího než 1:18,374.

Pak se vrhli do boje i Mercedesy, ale problémem byl poměrně hustý provoz na trati, protože většina týmů se pokoušela využít aspoň zlomek času k zajetí několika kol. Rosberg proto nejdřív zajel čas 1:11,129 na superměkké směsi, pak dal šanci Hamiltonovi, který se přiblížil časem 1:07,986. Opět pouze Mercedesy prolomily onu "nedostižnou" hranici 1:08,0.

Pochopitelně se putovalo mimo trať, Rosberg po svém prvním rychlém kole nezvládl nájezd do první zatáčky, Verstappen zase předvedl hodiny v poslední zatáčce, kde bylo nutné se pečlivě držet suché stopy. Hamilton se pokoušel zajet lepší čas a měl dobře nakročeno, ale v zatáčce Rauch dojel Gutiérreze a ten ho významně zpomalil. A když se zdálo, že se výrazně zlepší Rosberg, snad dokonce výkonem pod hranicí 1:07,0 (mezičasy byly o 0,5 vteřiny lepší než jeho maximum), vyletěl z trati v zatáčce Remus Sebastian Vettel. Putoval až téměř do bariéry, zastavil nějaké dva až tři metry od ní. Ihned poté rádiem informoval tým, že vůbec netuší, co se stalo. Vůz začal rotovat a poté bočně putoval kačírkem. Protože se tak stalo tři minuty před koncem a vedení závodu poslalo na trať Virtuální safety car, bylo jasné, že už se nikdo nezlepší.

GP Rakouska (Spielberg)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:07,967
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:07,986
3. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:08,580
4. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:08,589
5. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:08,649
6. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:08,713
7. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:08,761
8. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:08,820
9. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:08,941
10. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:08,994
11. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:09,075
12. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:09,184
13. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:09,207
14. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:09,226
15. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Team1:09,525
16. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:10,020
17. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:10,034
18. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team1:10,138
19. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:10,140
20. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:10,400
21. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:10,444
22. 88 Rio HARJANTO idnManor Racing MRT1:11,328

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy