Generálka na kvalifikaci v režii Mercedesu, Ferrari v hloubi první desítky

Ricciardo se snažil seč mu síly stačily, ale na Mercedesy ztrácí víc než půl vteřiny (ilustrační foto z 2. tréninku) | foto: Red Bull Content Pool

Všechno od nuly, to bylo heslo třetího tréninku, který se na rozdíl od pátku jel na suché trati. To znamenalo pro všechny týmy zhuštěný program, některé dokonce určité procedury vynechaly a soustředily se na to, co je čeká v 8 hodin našeho času.

Od samého začátku třetího tréninku, jemuž vládly docela jiné teploty než včera (vzduch 27°C, trať 35°C, více než dvojnásobně silný vítr vanoucí proti směru jízdy na cílové rovince a 65% vlhkosti vzduchu), bylo jasné, že nikdo nechce promarnit ani minutu - s výjimkou Ferrari. Rudé oře maranellské si v klidu hověly v boxech a sledovaly snažení konkurence na tvrdé směsi. Prvním nositelem základního času 1:36,392 byl Ricciardo a záhy se za ním seřadilo pole v dvojicích - Red Bull a Toro Rosso si zabraly první čtyři místa, za nimi figurovaly oba Williamsy a pak dvojice Mercedesů.

Nico Rosberg si opět už poněkolikáté ve 3. tréninku vydobyl nejlepší čas - ale kvalifikace teprve čeká! | foto: Daimler AG

Teprve po dvaceti minutách vyrazili na trať Vettel a Räikkönen, už rovnou na středně tvrdých pneu, ale rozhodně neoslnili (Seb 1:38,659, Kimi 1:39,363). Kdo by čekal další snižování časů, ten by se zlou potázal, naopak ambiciózní duo mladíků "béčka" Red Bullu nadále atakovalo špičku průběžného pořadí. Ovšem jen do té doby, než v závěru druhé dvacetiminutovky vyrazily na bíle označených gumách Mercedesy. Rosberg se jako jediný dostal o pět tisícin pod hodnotu 1:34,0, Hamilton maličko zaváhal před vracečkou za tunelem a tudíž ztratil rozhodující desetiny. 

Ferrari v té chvíli za sebou mělo pouze Manory, ale jejich poslední pokusy v závěrečných sedmi minutách nebyly přesvědčivé. Po střední pasáži v kvalifikační simulaci se sice dostaly do první desítky, ale na její chvost a tudíž se u Italů mohlo začít mohutně dumat, co vymyslet na důležitou pozdější hodinu. Mercedes ještě jednou vyjel, ale spíš jen kontroloval situaci, Ricciardo nabuzený dobrým časem (1:34,755, kterým vedl než začal kralovat Mercedes) sice zaznamenal zlepšení, ale pořád mu chyběla půlvteřina.

Byli jsme opět svědky mnoha návštěv za okrajem trati, tentokrát byly nejfrekventovanější zatáčky před podjezdem trati a tradičně Spoon. V první si jízdu za obrubníkem vyzkoušeli například Hülkenberg, v druhé se prohnali mnohem širším obloukem Alonso, Räikkönen; Maldonado a Kvjat si to střihli pro jistotu v obou případech místy, kterými se běžně nezávodí. Ruský pilot navíc ještě zničil první tvrdou sadu masivním probržděním před závěrečnou šikanou, kde krátce poté ztratil Stevens kousek předního spoileru. 

Hamiltona tak před kvalifikací může těšit jen nejvyšší rychlost měřená v úseku 130R, kde společně s Grosjeanem dosáhli 312,0 km/h, Rosberg byl o 0,5 km/h pomalejší. 

GP Japonska (Suzuka International Racing)3. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:33,995
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:34,292
3. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing1:34,497
4. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:34,797
5. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:34,394
6. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:35,082
7. 33 Max VERSTAPPEN nldScuderia Toro Rosso1:35,160
8. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:35,222
9. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team1:35,602
10. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:35,963
11. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:36,110
12. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:36,174
13. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:36,199
14. 26 Daniil KVJAT rusInfiniti Red Bull Racing1:36,294
15. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team1:36,307
16. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:36,360
17. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:36,430
18. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:36,919
19. 28 Will STEVENS gbrManor Marussia F1 Team1:39,663
20. 53 Alexander ROSSI usaManor Marussia F1 Team1:39,819

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy