Odpolední Monza nenabídla nic převratného - V čele duo Mercedesu

Rosberg si dvakrát vyzkoušel i prostředí mimo trať | foto: Daimler AG

MONZA - 2. TRÉNINK: Páteční odpoledne má většinou ráz závodních simulací, takže po většinu půldruhé hodiny sledují diváci vozy, které krouží kol dokola koukolem a nikoli ve snaze urvat co nejlepší čas. Tak tomu bylo i v chrámu motoristické historie - na Autodromo Nazionale di Monza

Oproti dopoledni se poněkud "polepšily" teploty - ovzduší vykazovalo 23°C, trať "žhnula" hodnotou 34 °C, vanul příjemný jižní větřík a vlhkost vzduchu se ustálila na 54 %.

Do tohoto prostředí jako první vpluli Will Stevens a Fernando Alonso. Zatímco pilot McLarenu jen obkroužil instalační kolo, Manor si zapsal první a poslední nejrychlejší čas při svém odpoledním působení - 1:38,345. Bylo jasné, že tato hodnota neposlouží ani jako orientační výkon.

Krátce nato už se proháněly po okruhu Ferrariho modly - Räikkönen stanovil základ 1:26,684, Vettel ho později poopravil na 1:26,548. Na chvíli se do čela prosadil Hülkenberg na velice agilním voze Force India (1.26,439), aby se věci vrátily do zajetých kolejí. Jakmile vyjely Mercedesy, bylo jasné, kdo je na Monze pánem.

Nejdřív v těsném gardu Hamilton (1:25,683) a Rosberg (1:25,617), pak si pozice prohodili a Lewis si vylepšil maximum na 1:25,285, na což Nico stačil odpovědět už jenom výkonem 1:25,451. Zatímco většina pilotů po první čtvrthodince až dvaceti minutách, absolvovaných na středně tvrdé směsi zamířila do boxů, Hamilton ještě potvrdil svůj výkon (1:25,133) a uzavřel první část tréninku.

Daniel Ricciardo prožil v první části odpoledního tréninku zajímavou zkušenost - projel si Monzu opravdu důkladně | foto: Red Bull Racing

Zaregistrovali jsme i několik drobných problémů, z nichž ten největší potkal po 11 minutách Ricciarda. Zablokovala se mu převodovka a Australan se musel celé kolo ploužit na 1. rychlostní stupeň. Grosjean se ve Variante Ascari podíval mimo trať, kuriózní zastávku v boxech absolvoval Massa, aby mu mechanik sloupl z levé zadní pneu nějaký cizí předmět.

Po dvaceti minutách se tedy začaly na trati objevovat vozy s měkkými pneumatikami, první si je nazul Carlos Sainz jr., a záhy se opět ukázalo, že Mercedesy nehodlají připustit jakékoli dohady o tom, kdo ovládá současné startovní pole F1. Hamilton po půlhodině stanovil nejlepší čas, Rosberg přes veškerou snahu zůstal druhý. Force India opět potvrdila vysoké ambice, Ferrari aspoň částečně stáhlo hrozivou ztrátu z dopoledne. 

A - konec zvonec, nebo spíš přechod k simulací závodního režimu, v níž někteří piloti střídali žlutě a bíle označené pneumatiky. Časy se konstantně pohybovaly v rozpětí 1:27 (Mercedes) přes 1:28 (zbytek pole) až k 1:30 (McLaren, Manor). Vlastně kromě Verstappenova výletu mimo trať při nájezdu do Variante Ascari, kdy stačil zvládnout hodiny a zastavit ještě před bariérou, nedošlo k podobně významnému dramatu.

Potíže ve Variante del Rettifilo měl Sergio Pérez, který tu zničil jednu z polystyrénových zábran, stejně se vedlo o několik minut později i Rosbergovi, a Němec si proplul mimo vyhrazenou trať i Variante della Roggia. 

Jenson Button jako jediný ze startovního pole nezajel na měkkých pneumatikách žádný měřený čas a nejvíc se trápil Daniil Kvjat - nejdřív dlouho vůbec nevyjížděl na trať a zbytek svého působení absolvoval většinou na středně tvrdé směsi.

Maximální rychlosti: 1. Pérez 356,8; 2. Rosberg 353,1; 3. Hülkenberg 352,5; Grosjean 348,8; 5. Bottas 348,5; 6. Hamilton 348,3; 7. Massa 347,5; 8. Vettel 346,3; 9. Maldonado 345,6; 10. Räikkönen 344,9 km/h.

Přehled všech časů: PDF.

Výsledky:

GP Itálie (Autodromo Nazionale di Monza)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:24,279
2. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,021
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari+ 0,759
4. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team+ 0,999
5. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team+ 1,046
6. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari+ 1,101
7. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 1,218
8. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team+ 1,234
9. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1,368
10. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing+ 1,612
11. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team+ 1,835
12. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team+ 1,854
13. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing+ 1,943
14. 33 Max VERSTAPPEN nldScuderia Toro Rosso+ 2,175
15. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso+ 2,362
16. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda+ 2,687
17. 28 Will STEVENS gbrManor Marussia F1 Team+ 3,922
18. 98 Roberto MERHI espManor Marussia F1 Team+ 4,160
19. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda+ 4,192
20. 26 Daniil KVJAT rusInfiniti Red Bull Racing+ 4,444

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 16 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy