Startovní manévr zvládl nejlépe Alonso, jenž se po raketovém startu a útoku v první zatáčce propracoval až na 3. místo. Bohužel se výrazně redukovalo startovní pole ihned v úvodu závodu. Da Matta musel prudce brzdit, aby se vyhnul svému kolegovi Panisovi, ale Klien s Jaguarem narazil do jeho zádi a následně kolidoval s Massou. Ze závodu v souvislosti s touto kolizí odstoupili ještě Bruni a Pantano. Da Mattova Toyota zamířila do boxů a po dalším kole navštívil boxy podruhé.
Ihned vyjel Safety car a v čele jezdil Barrichello, který udržel první pozici na startu. Následoval M. Schumacher, Alonso, Sato, Raikkonen, Button, R. Schumacher, Panis, Webber, Coulthard a Trulli. Na posledním místě kroužil Montoya.
Michael Schumacher získal 78. vítězství kariéry, když si o triumf řekl důrazným útokem po prvním restartu závodu na Barrichella a důrazným odkázáním svého týmového kolegy za svůj zadní spoiler po Brazilcově poslední zastávce v boxech. Sato poprvé zavítal na stupně vítězů a stal se jednoznačně nejslavnějším Japoncem se zkušenostmi ve Formuli 1. Trulli vytěžil z těžkého víkendu 4. místo a Panis dokázal v pro Toyotu důležitém závodě získat cenné čtyři body a porazit duo McLarenu. Raikkonen s Coulthardem opět dojeli do cíle a potvrdili výrazný pokrok stáje z Wokingu v oblasti spolehlivosti. Poslední bod připadl Baumgartnerovi, jenž přivezl týmu z Faenzy první bod letošní sezony.