A jak to bylo v podrobnostech?
Po dramatickém startu si vedení udržel R. Schumacher před Buttonem a Alonsem. Trulliho postihly technické problémy a hned na konci cílové rovinky prudce zpomalil. Coulthard kolidoval ve druhé zatáčce s Jaguarem Marka Webbera, když mu přivřel dveře a šel do smyku. Webber odnesl kolizi defektem pravé přední pneumatiky a zamířil k mechanikům.
Když do cíle zbývalo 20 kol, vybuchl opět motor Honda za zády Takumy Sata a stejně jako v Monaku a na Nürburgringu, i zde skončila jeho dramatickými okamžiky ověnčená pouť předčasně.
Za Michaelem Schumacherem následovali R. Schumacher, Barrichello, Button, Montoya, Raikkonen, Fisichella, da Matta, Coulthard, Panis, Glock, Massa, Heidfeld, Klien a Baumgartner. Mezi prvními jezdci byl časový rozdíl 6 vteřin a 4. Button ztrácel 9 vteřin.
V samém závěru se M. Schumacher vzdaloval svému bratrovi, kterému se naopak přibližoval zezadu Barrichello. Z nadějného 6. místa klesl o příčku Raikkonen, který zamířil do boxů již popáté, tentokrát pro nový volant. Stále se nevzdal Montoya a Buttonův náskok snížil prakticky na minimum. To bylo však vše, neboť na předjetí nebyl jeho Williams FW26 dostatečně rychlý.
V zatáčce u Casina zapíchl Felipe Massa přední spoiler Sauberu pod bariéru z pneumatik. Příčinou bylo s největší pravděpodobností utržené kolo.
Šampaňským tak po 77. stříkal z nejvyššího stupínku Michael Schumacher a prodloužil sérii jmen Schumacher u údaje o vítězích GP Kanady…