Hamilton vyhrál závod pozdě odstartovaný a předčasně ukončený

Pirelli | foto: Pirelli

JAPONSKO - ZÁVOD: Lewis Hamilton zvítězíl poté, co předjel Nica Rosberga v závodu, který kvůli dešti odstartoval až v 9. kole a po nehodě byl ukončen 8 kol před koncem.

Před startem prší a na několika úsecích trati stojí hluboká vrstva vody. Závod je odstartován v plánovaném čase, ale startovní pole vede safety-car a čeká se, jestli se vozům podaří odstranit vodu z trati.

Ericsson udělal hodiny už ve druhém kole, stále za sefety-carem. Závod je v zápětí zastaven a Ericsson bude moci znovu nastoupit. Nezdá se však, že by to mělo být brzy – jezdci opustili své vozy a čekají na další rozhodnutí ředitelství závodu.

Zpráva od ředitelství závodu: Nový start bude v 8:25 našeho času. Opět se však pojede za zpomalovacím vozem a není jasné jak dlouho.

Od 8.25 jsou vozy znovu v pohybu, startovní pole zatím vede safety-car. A přestože se pořád nezačalo závodit, je tu druhá událost na trati - Alonso zastavil a končí.

Trať přecejen osychá a podle vypadá to, že další déšť přijde až za půl hodiny. Mohlo by se začít závodit. Většina jezdců hlásí do rádií: "Je to OK." Hamiltonovi se podle radiové komunikace nedaří rovnoměrně zahřívat brzdy.

Restartu závodu se nejvíc dožaduje Hamilton, který už navíc hlásí, že nastvá čas pro přechodné pneumatiky. A je vyslyšen: na koncí 9. kola se začíná závodit! Rosberg si první místo pohlídal. Vettel útočí ve vlásence na Magnussena, ale ten útok ustál. Perez se posunul před Kvjata.

V 11. kole přezouvá Button na přechodné pneumatiky. Hned je evidentní, že přechodné pneumatiky jsou rychlejší. Ve 12. kole jej následuje celá kolona: Bottas, Ricciardo, Magnussen, Räikkönen, Perez, Kvjat, ... O kolo později i většina ostatních.

U Mercedesu dostal přednost Rosberg, Hamilton může přezouvat až ve 14. kole. Navíc v posledním kole na mokrých pneumatikách udělal chybu ve Spoon a ztratil dalších pár sekund. Přesto se po výjezdu z boxů dokázal zařadit tesně za Rosberga.

Pořadí na konci 15. kola, celé startovní pole již jede na přechodných pneumatikách: Rosberg, Hamilton, Button, Bottas, Massa, Vettel, Ricciardo, Magnussen, Räikkönen, Hülkenberg, Kvjat, Perez, Sutil, Grosjean, Gutierrez, Vergne, Maldonado, Bianchi, Kobajaši, Chilton, Ericsson.

Nejvíce ze situace vytěžil Button díky včasnému rozhodnutí pro přechodné pneumatiky. Daří se i red bullům, které jsou na mokru evidentně jistější než Williamsy - Vettel i Ricciardo se dostávají před Massu a během další tří kol podlehl i Bottas.

Ve 22. kole stále vedou Mercedesy s rozestupem jedné sekundy. Button na ně ztrácí téměř 20s a zezadu se k němu přibližuje dvojice vozů Red Bull. Počínání jezdců Red Bullu by mohlo být zajímavé - jsou totiž nejen rychlejší než Button, ale i k Mercedesům se přibližují o více než sekundu v každém kole!

Podle aktuálních předpovědí počasí by se další déšť mohl okruhu v Suzuce vyhnout. Vedení závodu ve 24. kole povoluje použití DRS, což je důležité zejména pro Hamiltona, který minulé kolo dokončil jen 0,7s za Rosbergem. Räikkönen je v boxech a mechanikům se nedaří utáhnout kolo, ztrávil tam dlouhých 11s.

Rosberg si stěžuje na přetáčivost a je vidět, že se nyní s vozem pere víc než Hamilton. To dává Hamiltonovi první příležitost k útoku v první zatáčce 26. kola, ale po smyku musí Hamilton využít únikovou zónu. Manévr zvládl a v dalším kole je znovu těsně za Rosbergem.

Ve 29. kole jede Hamilton do první zatáčky vedle Rosberga a vnějškem jej předjíždí. Ten s tím už nemůže nic udělat, Hamilton se dostává do čela!

Vettel jede ve 30. kole do boxů pro nové přechodné pneumatiky. V té chvíli je pouze 7s za Buttonem, který dokázal náskok Mercedesů zmenšit na 12s. Stihl se vrátit na 5. místě za Ricciardem a hned zajíždí nejrychlejší kolo. Ve 32. kole je v boxech Button.

V dalším kole míří pro nové pneumatiky Rosberg, který v té době ztrácí na Hamiltona už 4s. Nové pneumatiky už dostal i Hamilton a Rosberg na zahřátých gumách je těsně za ním! Navíc začíná znovu pršet a vypadá to, že Rosberg si je na mokru svým vozem jistější.

Jako poslední z předních jezdců zajel pro nové přechodné pneumatiky Ricciardo a na trať vjel za Buttonem. Zastávku absolvují i jezdci Williamsu. Hamiltonovi se podařilo Rosbergovi ujet. Vettelovi to uklouzlo a také podniká krátký výjezd mimo trať.

Nejútočnější je nyní Ricciardo, kroužící v těsném závěsu za Buttonem. Pořadí na prvních deseti místech po přezutí na nové přechodné pneumatiky na konci 40. kola: Hamilton, Rosberg, Vettel, Button, Ricciardo, Hülkenberg, Bottas, Massa, Perez, Kvjat.

Jezdci si stále častěji stěžují na přibývající vodu. Sutil končí v bariéře v 7. zatáčce, zatímco Button je mezi prvními jezdci, kteří jedou pro mokré pneumatiky. Na trati je safety-car a k Sutilovu  vozu míři i medical-car.

Kdo má možnost, jede do boxů pro mokré pneumatiky, ale třeba Vettel zvolil nové přechodné. Mercedesy zůstávají na trati. Lékař je stále u Sutilova vozu, ale pravděpodobně ne kvůli Sutilovi. Není jasné, co se za rozbitým Sutilovým vozem odehrává.

Na konci 44. kola jsou vyvěšeny červené vlajky, celé startovní pole následuje safety-car do boxů. Závod tímto končí a Lewis Hamilton je vítězem!

Zatím ovšem nevíme, co se děje kolem Sutilova vozu a kde skončil Bianchi... Víme pouze, že Hamilton zatím své jisté vítězství neslaví.

GP Japonska (Suzuka International Racing)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 251:51:43,021 hod
2. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 18+ 9,180
3. 1 Sebastian VETTEL deuInfiniti Red Bull Racing 15+ 29,122
4. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing 12+ 38,818
5. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren Mercedes 10+ 1:07,550
6. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team 8+ 1:53,773
7. 19 Felipe MASSA braWilliams F1 Team 6+ 1:55,126
8. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team 4+ 1:55,948
9. 25 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso 2+ 2:07,638
10. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team 1+ 1 kolo
 
 
11. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso  + 1 kolo
12. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari  + 1 kolo
13. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexSauber F1 Team  + 1 kolo
14. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMcLaren Mercedes  + 1 kolo
15. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team  + 1 kolo
16. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team  + 1 kolo
17. 9 Marcus ERICSSON sweCaterham F1 Team  + 1 kolo
18. 4 Max CHILTON gbrMarussia F1 Team  + 1 kolo
19. 10 Kamuj KOBAJAŠI jpnCaterham F1 Team  + 1 kolo
20. 17 Jules BIANCHI fraMarussia F1 Team  + 3 kola
21. 99 Adrian SUTIL deuSauber F1 Team  + 4 kola
 DNF  14 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari  elektronika

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 71 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy